Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
En toen was Gol bijna plat
Moderator: moderatorteam
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
- Aantal honden: 1
En toen was Gol bijna plat
Gollum heeft echt een engeltje op haar schouder..
Een paar dagen terug was ik bij mijn zusje op visite geweest met Gol en liepen we naar huis over het uitrenveld. Dat lag naast een doodlopende weg en Gol blijft altijd netjes op het gras lopen. Nu dus niet, ze zag een kat en rende zo de straat over, op hetzelfde moment komt er een auto aanrijden die echt net op 1 cm na Gol kon ontwijken :N: :N: :N:
Hij moest echt vol op zijn rem staan en ik zag Gol haar lijf in een bocht wringen om de auto te onwijken. God wat heb ik dat beest de huid volgescholden zeg! Ik rende erachteraan en riep keihard 'hier' en toen kwam ze weer naar me toe en moest ik haar daar nog voor belonen ook.
Ik had haar wel een rotschop kunnen geven zo boos was ik (zou ik niet doen natuurlijk he maar toch).
Shit zeg, ik dacht dat het zo goed ging, ik durf haar nu echt niet meer los te laten daar en langs vergelijkbare plekken. Als ik m'n haar niet zou verven was het nu grijs :N:
Een paar dagen terug was ik bij mijn zusje op visite geweest met Gol en liepen we naar huis over het uitrenveld. Dat lag naast een doodlopende weg en Gol blijft altijd netjes op het gras lopen. Nu dus niet, ze zag een kat en rende zo de straat over, op hetzelfde moment komt er een auto aanrijden die echt net op 1 cm na Gol kon ontwijken :N: :N: :N:
Hij moest echt vol op zijn rem staan en ik zag Gol haar lijf in een bocht wringen om de auto te onwijken. God wat heb ik dat beest de huid volgescholden zeg! Ik rende erachteraan en riep keihard 'hier' en toen kwam ze weer naar me toe en moest ik haar daar nog voor belonen ook.
Ik had haar wel een rotschop kunnen geven zo boos was ik (zou ik niet doen natuurlijk he maar toch).
Shit zeg, ik dacht dat het zo goed ging, ik durf haar nu echt niet meer los te laten daar en langs vergelijkbare plekken. Als ik m'n haar niet zou verven was het nu grijs :N:
-
Eva-Joy
- Zeer actief
- Gollum
- Zeer actief
-
Eva-Joy
- Zeer actief
- Gollum
- Zeer actief
Ik weet niet of dat wel af te leren valt, het is zulk zelfbelonend gedrag. Het is natuurlijk onwijs leuk als er een kat wegrent voor je.. Ik zou eigenlijk een kat moeten hebben die niet wegrent voor dr en haar een flinke pets geeft ofzo, en dan nog denk ik dat het lastig is.Eva-Joy schreef:wordt een hele klus om dat af te leren :N: heb dat gelukkig nog nooit in mijn leven meegemaakt, zou me helemaal lamschrikken en ook onwijs boos worden!!
- wendy71
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ridgebacks!
- Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
- Contacteer:
- Jackira
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Dat is zeker schrikken. Begrijp alleen niet zo goed waarom je zo boos bent op Gol, want het is jouw stommiteit. Honden kennen geen verkeersregels en 100% luisteren doet er ook geen een.
Kijk dat je in je eerste schrik boos reageert snap ik, maar dat je nu nog niet een beetje zelfreflectie laat blijken vind ik niet zo handig.
Kijk dat je in je eerste schrik boos reageert snap ik, maar dat je nu nog niet een beetje zelfreflectie laat blijken vind ik niet zo handig.
-
Eva-Joy
- Zeer actief
gelukkig dat hier 1 van de twee katten die ik heb nooit wegrent, maar het even toelaat en hem dan een pets geeftGollum schreef:Ik weet niet of dat wel af te leren valt, het is zulk zelfbelonend gedrag. Het is natuurlijk onwijs leuk als er een kat wegrent voor je.. Ik zou eigenlijk een kat moeten hebben die niet wegrent voor dr en haar een flinke pets geeft ofzo, en dan nog denk ik dat het lastig is.Eva-Joy schreef:wordt een hele klus om dat af te leren :N: heb dat gelukkig nog nooit in mijn leven meegemaakt, zou me helemaal lamschrikken en ook onwijs boos worden!!
maar moet zeggen dat baco er NIKS van leert
-
Eva-Joy
- Zeer actief
in eerste instantie word je boos, en dan alleen omdat hij misschien wel dood had kunnen zijn.. dan foeter je hem uit, maar dat komt volgens mij meer door pure opluchting!Ri@ schreef:Dat is zeker schrikken. Begrijp alleen niet zo goed waarom je zo boos bent op Gol, want het is jouw stommiteit. Honden kennen geen verkeersregels en 100% luisteren doet er ook geen een.
- kobus08
- Zeer actief
Je mag de kat van m'n ouders wel een keer lenen, als die op de stoep zit durft er geen een hond uit de buurt langs :N: . Zelfs de herder van de buren is bang voor haar.Gollum schreef:Ik zou eigenlijk een kat moeten hebben die niet wegrent voor dr en haar een flinke pets geeft ofzo, en dan nog denk ik dat het lastig is.
Gelukkig is het goed afgelopen!
- Jackira
- Zeer actief
Ja dat zeg ik, dat begrijp ik. Dat is de eerste schrik zoals ik al zeg.Eva-Joy schreef:in eerste instantie word je boos, en dan alleen omdat hij misschien wel dood had kunnen zijn.. dan foeter je hem uit, maar dat komt volgens mij meer door pure opluchting!Ri@ schreef:Dat is zeker schrikken. Begrijp alleen niet zo goed waarom je zo boos bent op Gol, want het is jouw stommiteit. Honden kennen geen verkeersregels en 100% luisteren doet er ook geen een.
Ik neem ook wel eens een klein risico, maar als er dan wat mis gaat voel ik me schuldig en geef niet mijn hond de schuld dat ze niet luisterd. Dat ze niet luisterd is ook heel vervelend en moet ook niet maar 100% gehoorzaamheid is er niet volgens mij.
-
Eva-Joy
- Zeer actief
- Yinxx
- Actief
- _Leonie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
- Aantal honden: 2
Zeker bij een wegschietend dier! Bram is heel goed terug te roepen als hij een spurt neemt achter een dier aan, maar in die twee seconden is hij wel plat in geval van een auto. Bram snapt echt niet dat er in natuurgebied zonder wegen andere regels gelden dan naast een weg. Maar wellicht heb ik gewoon een domme hondRi@ schreef:
Ik neem ook wel eens een klein risico, maar als er dan wat mis gaat voel ik me schuldig en geef niet mijn hond de schuld dat ze niet luisterd. Dat ze niet luisterd is ook heel vervelend en moet ook niet maar 100% gehoorzaamheid is er niet volgens mij.
Gelukkig is het allemaal goed afgelopen met Gollum!

Linda, Izzie en Bram
-
Rhiannon
- Zeer actief
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Hier krijgen ze wel op hun lazer als ze me zoiets flikken hoor
Ik zorg dan ook meteen dat ik achter ze aan ren zodat ik ze wel kan straffen
Wuilus liep altijd los op straat en vaak achter mij te snuffelen. Op een avond keek ik om stond ze midden op de weg aan een karkas van een vogel te eten
Normaal ging ze nooit de straat op. Dus die heb ik echt bij de kladden gepakt en weer op de stoep gezet. Daar leren ze toch het beste van, 1 keer super duidelijk maken dat dat echt niet kan!
Eva idem, die mag echt niet oversteken bij de weg hier (80 km) en dat weet ze van 8 weken af. Een paar maanden geleden was ze recalcitrant en stak ze zo zonder blikken of blozen die weg over.
Dan ben ik daar wel blij mee want dat is mijn kans om een absolute grens aan te geven. Ik heb haar dus echt in een zwiep weer naast me gezet. Ze wist niet wat haar overkwam en binnen 1 seconde was ze van stout oversteken op haar gat geplempt naast me met een brul dat ze dit NOOOIT meer moest doen. Nou, die wacht nu voortaan altijd tot ik zeg dat ze mag oversteken. Ik doe ze geen pijn hoor, maar die momenten zijn wel perfect om als leermoment te gebruiken. Als je zo'n moment goed pakt kun je iets voor eens en altijd afleren 
Wuilus liep altijd los op straat en vaak achter mij te snuffelen. Op een avond keek ik om stond ze midden op de weg aan een karkas van een vogel te eten
Eva idem, die mag echt niet oversteken bij de weg hier (80 km) en dat weet ze van 8 weken af. Een paar maanden geleden was ze recalcitrant en stak ze zo zonder blikken of blozen die weg over.
- Ma-Rianne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): vader en zoon
Een kat lenen helpt niet Ik heb zelf twee katten, waarvan 1 klein dik opdondertje, die voor geen enkele hond opzij stapt. Toch blijven mijn honden vreemde katten achterna jagen! Gewoon een spel voor ze, want die ene stomme kat die te laat wegliep, werd niet gegrepen, maar ondersteboven gelopen. Waarna de hond niet meer wist wat 'ie moest doen.kobus08 schreef:Je mag de kat van m'n ouders wel een keer lenen, als die op de stoep zit durft er geen een hond uit de buurt langs :N: . Zelfs de herder van de buren is bang voor haar.Gollum schreef:Ik zou eigenlijk een kat moeten hebben die niet wegrent voor dr en haar een flinke pets geeft ofzo, en dan nog denk ik dat het lastig is.
Gelukkig is het goed afgelopen!

- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Dat klinkt heel logisch, maar ik neem toch liever het risico niet. Als Bram een keer de weg over schiet naar een kat, kan ik hem flink corrigeren. Maar als er net die keer een auto met 70 aan komt rijden, is hij dood. Ik durf dat gewoon niet. In dat voor eens en altijd geloof ik overigens ook niet zo. Hij zal het vast een hele tijd laten tot die keer dat de drang om ergens achter aan te spurten weer groot genoeg is. Maar goed, zo heeft ieder z'n eigen angsten. Ik ben lichtelijk panisch voor Bram in combinatie met auto's. Ook omdat ik al een aantal keer in de buurt heb gezien dat het net goed ging, bij honden die anders altijd keurig op de stoep blijven.MARC_S schreef:Hier krijgen ze wel op hun lazer als ze me zoiets flikken hoorIk zorg dan ook meteen dat ik achter ze aan ren zodat ik ze wel kan straffen
![]()
Wuilus liep altijd los op straat en vaak achter mij te snuffelen. Op een avond keek ik om stond ze midden op de weg aan een karkas van een vogel te etenNormaal ging ze nooit de straat op. Dus die heb ik echt bij de kladden gepakt en weer op de stoep gezet. Daar leren ze toch het beste van, 1 keer super duidelijk maken dat dat echt niet kan!
![]()
Eva idem, die mag echt niet oversteken bij de weg hier (80 km) en dat weet ze van 8 weken af. Een paar maanden geleden was ze recalcitrant en stak ze zo zonder blikken of blozen die weg over.Dan ben ik daar wel blij mee want dat is mijn kans om een absolute grens aan te geven. Ik heb haar dus echt in een zwiep weer naast me gezet. Ze wist niet wat haar overkwam en binnen 1 seconde was ze van stout oversteken op haar gat geplempt naast me met een brul dat ze dit NOOOIT meer moest doen. Nou, die wacht nu voortaan altijd tot ik zeg dat ze mag oversteken. Ik doe ze geen pijn hoor, maar die momenten zijn wel perfect om als leermoment te gebruiken. Als je zo'n moment goed pakt kun je iets voor eens en altijd afleren

Linda, Izzie en Bram
- Gollum
- Zeer actief
Tja ik had het commando 'op het gras' gegeven en daar luistert ze al zo lang naar.. Idd ook stom van mij dat ik er vanuit ga dat ze gewoon luistert, ik moet niet te gewend raken aan een brave hond dus.Ri@ schreef:Dat is zeker schrikken. Begrijp alleen niet zo goed waarom je zo boos bent op Gol, want het is jouw stommiteit. Honden kennen geen verkeersregels en 100% luisteren doet er ook geen een.
Ja die schrok zich ook te pletter, we hebben nog even gebaren naar elkaar staan maken van schrik en opluchting en ik gaf nog even een duim voor de snelle reflexen..Yinxx schreef:Pfff, wat zul jij geschrokken zijn zeg :N: Gelukkig is alles goedgegaan, idd een engeltje
Was de bestuurder van de auto zich ook niet doodgeschrokken? Mijn hart zou wel een paar keer zijn overgeslagen, zowel als baas als bestuurder
Tja, het is alleen lastig als er net een auto aankomt tijdens het leermomentje :N:MARC_S schreef:Hier krijgen ze wel op hun lazer als ze me zoiets flikken hoorIk zorg dan ook meteen dat ik achter ze aan ren zodat ik ze wel kan straffen
![]()
Wuilus liep altijd los op straat en vaak achter mij te snuffelen. Op een avond keek ik om stond ze midden op de weg aan een karkas van een vogel te etenNormaal ging ze nooit de straat op. Dus die heb ik echt bij de kladden gepakt en weer op de stoep gezet. Daar leren ze toch het beste van, 1 keer super duidelijk maken dat dat echt niet kan!
![]()
Eva idem, die mag echt niet oversteken bij de weg hier (80 km) en dat weet ze van 8 weken af. Een paar maanden geleden was ze recalcitrant en stak ze zo zonder blikken of blozen die weg over.Dan ben ik daar wel blij mee want dat is mijn kans om een absolute grens aan te geven. Ik heb haar dus echt in een zwiep weer naast me gezet. Ze wist niet wat haar overkwam en binnen 1 seconde was ze van stout oversteken op haar gat geplempt naast me met een brul dat ze dit NOOOIT meer moest doen. Nou, die wacht nu voortaan altijd tot ik zeg dat ze mag oversteken. Ik doe ze geen pijn hoor, maar die momenten zijn wel perfect om als leermoment te gebruiken. Als je zo'n moment goed pakt kun je iets voor eens en altijd afleren
Ik kon haar natuurlijk ook niet meer op haar flikker geven toen ze netjes kwam bij 'hier', en als ik dat commando niet had gegeven was ze misschien wel de hele buurt doorgerend achter de kat aan. Ik moet haar maar een keer in het park te pakken zien te krijgen bij ongehoorzaamheid, maar ga het maar niet bij een weg uitproberen.
- Jackira
- Zeer actief
Ben ik ook wel met je eens. Al denk ik wel dat je als je zoiets corrigeert als er geen auto aan komt er eerder bij bent, en de hond dan begrijpt waar de correctie voor bedoelt is. Als er een auto net je hond ontwijkt sta je daar op dat moment niet naast dus de correctie komt wat later en bovendien niet uit "opvoeding" maar uit woede afreageren. En ik vraag me dan dus af hoe duidelijk dat is voor de hond.MARC_S schreef:Hier krijgen ze wel op hun lazer als ze me zoiets flikken hoorIk zorg dan ook meteen dat ik achter ze aan ren zodat ik ze wel kan straffen
![]()
![]()
Als mijn honden in het losloopbos een straat oversteken die rustig is, zeg ik "eeehh" en meer hoef ik niet te zeggen. Of ik roep ze terug en laat ze eerst zitten voor we oversteken. Dus ik laat dat ook zeker niet zomaar gaan. Steken ze over en worden ze aangereden vind ik dat wel een fout van mezelf dat ik een, al is het klein, risico heb genomen. Dan heb ik niet de behoefte om mijn hond te schoppen maar mezelf eerlijk gezegd.
- Gollum
- Zeer actief
Nee om in deze situatie goed te kunnen corrigeren zou ze een tt om moeten hebben gehad denk ik.Ri@ schreef:Ben ik ook wel met je eens. Al denk ik wel dat je als je zoiets corrigeert als er geen auto aan komt er eerder bij bent, en de hond dan begrijpt waar de correctie voor bedoelt is. Als er een auto net je hond ontwijkt sta je daar op dat moment niet naast dus de correctie komt wat later en bovendien niet uit "opvoeding" maar uit woede afreageren. En ik vraag me dan dus af hoe duidelijk dat is voor de hond.MARC_S schreef:Hier krijgen ze wel op hun lazer als ze me zoiets flikken hoorIk zorg dan ook meteen dat ik achter ze aan ren zodat ik ze wel kan straffen
![]()
![]()
- Jackira
- Zeer actief
Gollum schreef:Tja ik had het commando 'op het gras' gegeven en daar luistert ze al zo lang naar.. Idd ook stom van mij dat ik er vanuit ga dat ze gewoon luistert, ik moet niet te gewend raken aan een brave hond dus.Ri@ schreef:Dat is zeker schrikken. Begrijp alleen niet zo goed waarom je zo boos bent op Gol, want het is jouw stommiteit. Honden kennen geen verkeersregels en 100% luisteren doet er ook geen een.
- Gollum
- Zeer actief
Even voor de duidelijkheid; ik zou nooit mijn hond schoppen of de behoefte voelen daartoe, het is een uitdrukking die ik gebruik als ik heel kwaad ben. Ik ben een heel beheerst persoon qua fysieke agressieRi@ schreef:Dan heb ik niet de behoefte om mijn hond te schoppen maar mezelf eerlijk gezegd.
En inderdaad had ik mezelf ook wel een rotschop kunnen geven omdat ik er vanuit ging dat ze zou luisteren.
- Moos
- Zeer actief
Gods wat een schrik ja zeg!!
Ik ben ook een zeikerd met mijn honden los als er ook maar enigszinds in de buurt auto's rijden. Saar gaat sowieso nooit los dan omdat ze kan schrikken soms, en Vera heel soms wel (een paar minuutjes als het even wel heel erg veel handiger is), maar alleen als het zo is dat er tussen de stoep en de weg nog een mega stuk fietspad of gras ligt, en aan de overkant van de weg geen huizen of gras waar inderdaad bijvoorbeeld katten kunnen lopen. Ik heb geen idee hoe ze daarop reageert, maar ga het ook niet zo dan even uittesten :N:
Maar zelfs de superbraafste hondjes kunnen dan toch inderdaad je even flink laten schrikken!
Ik ben ook een zeikerd met mijn honden los als er ook maar enigszinds in de buurt auto's rijden. Saar gaat sowieso nooit los dan omdat ze kan schrikken soms, en Vera heel soms wel (een paar minuutjes als het even wel heel erg veel handiger is), maar alleen als het zo is dat er tussen de stoep en de weg nog een mega stuk fietspad of gras ligt, en aan de overkant van de weg geen huizen of gras waar inderdaad bijvoorbeeld katten kunnen lopen. Ik heb geen idee hoe ze daarop reageert, maar ga het ook niet zo dan even uittesten :N:
Maar zelfs de superbraafste hondjes kunnen dan toch inderdaad je even flink laten schrikken!

- Ariane
- Erelid
- Mijn ras(sen): Teckel
- Frenk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu
-
laeken
- Zeer actief
Denk je dat ik gewoon de honden losgooi naast een drukke 80 km weg en dan wacht tot en of ze oversteken tussen de auto's?Zoek stok! schreef:Dat klinkt heel logisch, maar ik neem toch liever het risico niet. Als Bram een keer de weg over schiet naar een kat, kan ik hem flink corrigeren. Maar als er net die keer een auto met 70 aan komt rijden, is hij dood. Ik durf dat gewoon niet. In dat voor eens en altijd geloof ik overigens ook niet zo. Hij zal het vast een hele tijd laten tot die keer dat de drang om ergens achter aan te spurten weer groot genoeg is. Maar goed, zo heeft ieder z'n eigen angsten. Ik ben lichtelijk panisch voor Bram in combinatie met auto's. Ook omdat ik al een aantal keer in de buurt heb gezien dat het net goed ging, bij honden die anders altijd keurig op de stoep blijven.MARC_S schreef:Hier krijgen ze wel op hun lazer als ze me zoiets flikken hoorIk zorg dan ook meteen dat ik achter ze aan ren zodat ik ze wel kan straffen
![]()
![]()
Hier zitten de dames altijd vast naast de weg, maar wel aan 8 meter flexen
- Jackira
- Zeer actief
Omdat je het hebt over jullie reacties reageer ik ook maar.MARC_S schreef:Denk je dat ik gewoon de honden losgooi naast een drukke 80 km weg en dan wacht tot en of ze oversteken tussen de auto's?Zoek stok! schreef:Dat klinkt heel logisch, maar ik neem toch liever het risico niet. Als Bram een keer de weg over schiet naar een kat, kan ik hem flink corrigeren. Maar als er net die keer een auto met 70 aan komt rijden, is hij dood. Ik durf dat gewoon niet. In dat voor eens en altijd geloof ik overigens ook niet zo. Hij zal het vast een hele tijd laten tot die keer dat de drang om ergens achter aan te spurten weer groot genoeg is. Maar goed, zo heeft ieder z'n eigen angsten. Ik ben lichtelijk panisch voor Bram in combinatie met auto's. Ook omdat ik al een aantal keer in de buurt heb gezien dat het net goed ging, bij honden die anders altijd keurig op de stoep blijven.MARC_S schreef:Hier krijgen ze wel op hun lazer als ze me zoiets flikken hoorIk zorg dan ook meteen dat ik achter ze aan ren zodat ik ze wel kan straffen
![]()
![]()
Ik snap jullie reacties niet geloof ik
![]()
Hier zitten de dames altijd vast naast de weg, maar wel aan 8 meter flexenDus ze kunnen de weg oplopen maar niet ver en niet voor lang. Het is dus niet zo dat ik ze maar lekker laat rennen waar allemaal auto's rijden en ik begrijp ook niet waar ik dat zeg eigenlijk.
En dat ze aan een flex zaten was mij weer niet helemaal duidelijk.
Laatst gewijzigd door Jackira op 10 apr 2009 15:38, 1 keer totaal gewijzigd.
- Jackira
- Zeer actief
Kan ik me voorstellen hoor, ik heb dat gevoel ook wel eens dat ik ze wat kan doen als ik erg schrik.Gollum schreef:Even voor de duidelijkheid; ik zou nooit mijn hond schoppen of de behoefte voelen daartoe, het is een uitdrukking die ik gebruik als ik heel kwaad ben. Ik ben een heel beheerst persoon qua fysieke agressieRi@ schreef:Dan heb ik niet de behoefte om mijn hond te schoppen maar mezelf eerlijk gezegd.
En inderdaad had ik mezelf ook wel een rotschop kunnen geven omdat ik er vanuit ging dat ze zou luisteren.