Nou ja, jij hebt altijd een hoop commentaar over hoe iedereen het wel niet moet doen. Nu ook weer.Hanneke2 schreef:Oh, ik denk dat jij een topic hebt gemist.estelle schreef:Ik wil niet lullig doen hoor maar Lilo bijt toch ook te pas en te onpas in andere honden hun reet? Dat laat jij toch ook keer op keer gebeuren?Hanneke2 schreef:En ja, ik heb lekker makkelijk lullen, want mijn honden 'corrigeren' geen hysterische kleine hondjes. Daar lopen ze kalm met een boogje omheen, en als zo'n uk uitvalt en hapt, lopen ze iets harder. Als ze mot hebben met een andere hond, is het met een hond van hun eigen formaat of groter.![]()
Ten eerste heeft Lilo nooit akelig gedaan naar kleinere hondjes.
Ten tweede heb ik haar op een gegeven ogenblik impulsief een rotschop gegeven toen ze Jack gemeen beet omdat ze aan de lijn zat en niet bij de enge hond in kwestie kon komen, vervolgens een hele zinnige discussie gehad in de Vethoek, ik ben er anders op gaan reageren en ze is met sprongen vooruit gegaan.
Ja, ze beet vanochtend nog in de kont van een Vizla-teef die zomaar tussen een haar bekend roedel liep te stuiteren. Ik heb haar geroepen en aangelijnd. Ik was niet blij, maar ik vond het geen abnormaal gedrag, en die teef had er verder niks van.
Tegelijkertijd loopt ze tegenwoordig braaf los naast me als we een van haar vroegere vijandinnen tegenkomen (die dan wel grommend loopt uit te dagen), en ik kan tegenwoordig ook met een aangelijnde Lilo gewoon een stukje meelopen met een andere hond waar tegen ze altijd moest gillen. Al met al hoef ik haar op dit moment niet veel vaker dan Jack aan te lijnen.
En je kan lullen wat je wil over dat ik dingen laat gebeuren, maar ik heb vanaf dag 1 een hoop energie gestoken in Lilo's houding naar andere honden. Op mijn manier, en dan zal het niet jouw manier zijn, maar ik ben blij met het resultaat.
Terwijl Lilo dus gewoon wel dat gedrag heel lang heeft laten zien (en schijnbaar dus nog steeds). Sorry maar ik lees net iets te vaak dat Lilo in een andere hond zijn reet hapt. Waar jij dan ook bijna altijd wel weer een excuus voor hebt waarom ze dat deed.
Dat topic in de vet.hoek weet ik ja maar daarvoor is jou ook al vaker gezegd dat Lilo dat gedrag toch wel vaak liet zien.
Waarom mag een hond wel een grotere hond bijten? Of een hodn van zijn formaat? Kimba mag dan wel een herder zijn maar als die gebeten wordt is ze daar net zo van geschokt als een klein hondje hoor.
En het maakt mij niet uit hoor wat jij doet en hoe je iets doet.
Alleen vind ik het in dit topic wat raar staan als jij Malinois gaat vertellen dat haar honden vooral niet uit mogen vallen en dat haar honden maar schijt moeten hebben aan een andere hond.