Esther80 schreef:Gos, mijn Ridgeback lijkt op dit moment precies hetzelfde te hebben (op iets kleinere schaal).
Met pasen zag ik dat haar teen iets dik was, er was een klein wondje met er om heen een ronde rode vlek (zoals je bij een teek zou verwachten). Ineens vond ik hem dikker worden en ben ik vorige week naar de dierenarts geweest die het een keer of 5 heeft aangeprikt (uiteraard een ontsteking eronder). Nu zit ze 6 dagen aan de AB, week ik 2x per dag, krijgt ze vitamine C. Het ziet er nu uit alsof de huid (het blaasje) er af is, er komt nog steeds pus uit en mijn vermoeden is dan ook dat er een grasaar in zit aangezien ze elke, echt elke dag in de weilanden crost.
Ik ga even nalezen wat je gedaan hebt. Overigens neemt de zwelling zeker wel af en ze heeft er zelf ook totaal geen last van.
Groeten,
Esther en Co.
Erg vervelend voor Gos, Esther. Hoop dat hij er sneller vanaf zal zijn, want het is verdomde klote om zelfs een Whoop 8 weken zijn vrijheid te ontnemen. Sinds vorige week dinsdag gaat hij weer mee zwemmen. Heb net zolang gewacht tot het echt dicht en genezen was. Bij Whooper was met 99% zekerheid een grote doorn de boosdoener (geen grasaar), aangezien ik al eerder zeer waarschijnlijk een deel eruit heb getrokken.
Klein adviesje van mij, voor zover dat iets waard is. Aanprikken kun je zelf ook. Blijf meerdere malen per dag spoelen en de blaas komt vanzelf los op het punt waar eerder de opening zat. Mijn holistische DA blijft er bij dat AB geen oplossing is voor dit soort aandoeningen, maar ik duim voor je kanjer dat hij er wel baat bij zal hebben.
Sterkte!