Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

ben me kapot geschrokken

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

xSuzannex
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezers
Aantal honden: 2
Contacteer:

ben me kapot geschrokken

Ongelezen bericht door xSuzannex »

pfieuww gelukkig redelijk met een sisser afgelopen
net liep ik heerlijk hiervoor in het bos, kom er vrijwel nooit iemand tegen, maar heb altijd m'n ogen in mijn achterhoofd om een andere hond eerder te zien dan cas.
een keer ben ik er te laat mee, cas ziet een rottweiler, rent erop af, ik zie die man ook schrikken
roepen had geen zin meer, dus even van een afstandje aankijken
wonder boven wonder gaat het goed, hond snuffelt aan cas, cas snuffelt aan de hond, geen haren overeind, geen gegrom, cas maakt zelfs een spelbuiging, rottweiler gaat er niet op in, en cas komt braaf naar mij toe rennen
vervolgens rent die hond achter hem aan en klapt er zo bovenop!
een brul helpt meestal, dit keer niet, cas lag op z'n rug te gillen, rottweiler hield niet op, was wel duidelijk dat die niet voor de kill ofzo ging hoor, puur even laten weten dat hij/zij heel wat meer is dan cas
hield niet op, baasje begon ook te brullen maar stond op een meter of 30 afstand
dus ik heb die hond een fikse knal met de flexi verkocht, ook dat deed hem niks, aan de kant geprobeerd te duwen resulteerde in een hap in mijn arm, zal vast reflex zijn geweest en ik had gelukkig mijn winterjas aan.
door die hap in mijn arm wist cas te vluchten, rottweiler bleef erachter aangaan, alleen is cas gelukkig een stuk sneller en wendbaarder
ondertussen was het baasje erbij, kon die de rottweiler pakken, en ik cas bij me houden.
wat nu precies de aanleiding is geweest, ik weet het niet...
meneer heeft wat mij betreft niet laks gehandeld ofzo, volgens mij was hij ook aardig geschrokken, hij wilde casper nog aanhalen maar dat wilde ik niet hebben.
cas is redelijk met de schrik vrij gekomen, wat schrammetjes en wat plukken haar eruit, een beetje mank, en gewoon flink geschrokken
ik heb een blauwe plek op m'n arm en verder zit ik nog aardig te trillen van de schrik

brrr best heftig als je niks van dit soort dingen gewend bent
overigens bood ik nog mijn excuses aan aan de meneer dat ik zijn hond een knal met de flexi gaf, maar dat ik ook alleen maar probeerde die hond eraf te krijgen.
dat gaf verder niet, hij had hem zelf net ook nog een schop gegeven
waarschijnlijk is die hond dat dus wel gewend en reageerde daarom totaal niet daarop
Jacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): retrievers
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jacky »

Vreselijk, kan me voorstellen dat je je rot geschrokken bent. Ik vind het ook altijd ontzettend erg als er gevochten wordt, sta je op je benen te trillen. Gelukkig heeft die hond niet doorgebeten bij Cas en je arm.
Afbeelding

Odin 2001-2013
Ivan 2001
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Gelukkig is het nog goed afgelopen.Maar het zet je wel aan het nadenken en de schrik zit er dan even goed in.Sterkte ermee!
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

Arme kleine Cas, zo'n dikke rottweiler harses, je zult je ongelukkig schrikken.
Dan sta je nog wel even flink na te trillen. Trouwens respect voor hoe jij en, zoals ik uit je verhaal denk te lezen, de eigenaar van de rottweiler hebben gereageerd tijdens en na het incident. Niks geen hysterisch gedoe en verwijten over en weer. Gewoon een vervelende samenloop van omstandigheden waar niemand wat aan kan doen. Respect :ok:
Geef Cas maar een dikke knuffel, arm manneke.
Gr. Aniek

Afbeelding
xSuzannex
Zeer actief
Contacteer:

Budkes schreef:Arme kleine Cas, zo'n dikke rottweiler harses, je zult je ongelukkig schrikken.
Dan sta je nog wel even flink na te trillen. Trouwens respect voor hoe jij en, zoals ik uit je verhaal denk te lezen, de eigenaar van de rottweiler hebben gereageerd tijdens en na het incident. Niks geen hysterisch gedoe en verwijten over en weer. Gewoon een vervelende samenloop van omstandigheden waar niemand wat aan kan doen. Respect :ok:
ik zou niet weten hoe ik anders had moeten reageren...
als ik hysterisch zou lopen doen zou de boel alleen maar escaleren denk ik
1 flinke tik gegeven, als dat niet helpt dan zullen de volgende 10 tikken ook geen indruk maken denk ik, schoppen vond ik nog net niet nodig, ben als de dood dat ik dan net verkeerd schop en die hond er letsel aan over houd
dan maar gewoon die hond eraf duwen, hij had cas immers niet echt vast, dat ik dan zelf gebeten kan worden weet ik, ben wel snugger genoeg om te begrijpen dat die hond dat heus niet als gerichte aanval naar mij doet.
ik had wel liever gehad dat de baas wat meer tempo had gemaakt, is niet echt fijn om in m'n eentje te staan klungelen zonder ervaring, met een hond die ik nooit eerder heb gezien die me net gebeten heeft
maar ik zie het niet als laksheid, denk dat hij net zo schrok als ik.
cas is ondertussen wel over de schrik heen, ik ook wel een beetje, alleen doet m'n arm toch wel veel zeer haha

heeft iemand nog tips hoe ik (even afkloppen) de volgende keer beter kan handelen?
stel dat die hond wel z'n agressie op mij zou richten, ben ik wel wat verder van huis, dus er nog een keer tussen in springen en een hond weg duwen lijkt me geen slimme zet
bianca83
Zeer actief

Ongelezen bericht door bianca83 »

Dan schrik je inderdaad even flink. Gelukkig maar dat het zo afgelopen is.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

xSuzannex schreef:
Budkes schreef:Arme kleine Cas, zo'n dikke rottweiler harses, je zult je ongelukkig schrikken.
ik zou niet weten hoe ik anders had moeten reageren...
als ik hysterisch zou lopen doen zou de boel alleen maar escaleren denk ik
1 flinke tik gegeven, als dat niet helpt dan zullen de volgende 10 tikken ook geen indruk maken denk ik, schoppen vond ik nog net niet nodig, ben als de dood dat ik dan net verkeerd schop en die hond er letsel aan over houd
dan maar gewoon die hond eraf duwen, hij had cas immers niet echt vast, dat ik dan zelf gebeten kan worden weet ik, ben wel snugger genoeg om te begrijpen dat die hond dat heus niet als gerichte aanval naar mij doet.
ik had wel liever gehad dat de baas wat meer tempo had gemaakt, is niet echt fijn om in m'n eentje te staan klungelen zonder ervaring, met een hond die ik nooit eerder heb gezien die me net gebeten heeft
maar ik zie het niet als laksheid, denk dat hij net zo schrok als ik.
cas is ondertussen wel over de schrik heen, ik ook wel een beetje, alleen doet m'n arm toch wel veel zeer haha

heeft iemand nog tips hoe ik (even afkloppen) de volgende keer beter kan handelen?
stel dat die hond wel z'n agressie op mij zou richten, ben ik wel wat verder van huis, dus er nog een keer tussen in springen en een hond weg duwen lijkt me geen slimme zet
meestal is het zo hoe harder je gaat slaan en schoppen hoe meer een hond zich op die andere hond gaat afreageren dus je moet het in 1 keer goed doen en hem heel goed raken anders niet doen...
de pijn voelen ze toch niet door de adrenaline op dat moment dus heeft weinig zin...
Wat je nog meer kunt doen, niet zoveel... zodra de aanvallende hond los is proberen om ze ook uit elkaar te houden met riem/halsband of hoe dan ook, maar dat kun je vooraf nooit zeggen... ik denk dat je het goed gedaan hebt... alleen drukken zou ik niet doen, dat zie je wel dan krijg jij een hap...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

Heftig, snap dat je geschrokken bent zeg! :eek:
** Angela **
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder

Ongelezen bericht door ** Angela ** »

Heb t helaas ook n paar x meegemaakt.

Mijn reu begon nooit met vechten, is wel een paar x aangevallen en ja dan knokte hij wel terug.

Ik keek t ff aan, was t een schermutseling dan liep ik gewoon de andere kant op en riep ik hem.
Dan kwam hij ook meteen.

Heb t maar 2x meegemaakt dat ik tussenbeide moest komen, ging toen om zn bal.
Plukte die van mij gewoon van die andere hond af, flinke brul erachter en dan was t ook klaar.

Mijn oudste teef kan niet met andere honden, en heb t 2 x gehad dat ze op een andere hond klapte.
Zij zat aangelijnt en die andere hond kwam los op ons afvliegen.
Liet niet los, flinke brul werkte ook niet.

Het enige wat ik toen nog kon doen was bij de ketting pakken en haar half ophangen.
Wel zo dat de andere hond geen verwondingen kon oplopen.

Na een tijdje kreeg ze geen lucht en liet ze los.
Stond toen ook een partij te trillen op mn benen, nja zeg maar over mn hele lijf
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
xSuzannex
Zeer actief
Contacteer:

malinois schreef:
meestal is het zo hoe harder je gaat slaan en schoppen hoe meer een hond zich op die andere hond gaat afreageren dus je moet het in 1 keer goed doen en hem heel goed raken anders niet doen...
de pijn voelen ze toch niet door de adrenaline op dat moment dus heeft weinig zin...
Wat je nog meer kunt doen, niet zoveel... zodra de aanvallende hond los is proberen om ze ook uit elkaar te houden met riem/halsband of hoe dan ook, maar dat kun je vooraf nooit zeggen... ik denk dat je het goed gedaan hebt... alleen drukken zou ik niet doen, dat zie je wel dan krijg jij een hap...
ja dat wist ik wel, vandaar dat ik het met 1 fikse tik met de flex op z'n ribben geprobeerd heb
hond had cas verder niet vast, maar had geen halsband om waar ik hem aan kon wegtrekken
was bang dat als ik hem anders probeerde weg te trekken hij kans had om bij m'n gezicht te komen
malinois
Zeer actief
Contacteer:

xSuzannex schreef:
malinois schreef:
ja dat wist ik wel, vandaar dat ik het met 1 fikse tik met de flex op z'n ribben geprobeerd heb
hond had cas verder niet vast, maar had geen halsband om waar ik hem aan kon wegtrekken
was bang dat als ik hem anders probeerde weg te trekken hij kans had om bij m'n gezicht te komen
ja dat blijft lastig, handen en zeker je gezicht uit de buurt houden van een andere hond... als ik er dan iets tussen moet doe ik mn been wel, die is dikker en steviger dan mn hand.... :wink:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
L@nghaar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Staande Langhaar

Ongelezen bericht door L@nghaar »

Wat schrikken zeg!

gelukkig is het goed afgelopen en hoe je moet reageren? ik weet het niet volgens mij kun je dat van tevoren niet plannen/bedenken, ik denk dat je op het moment adequaat reageert. ( dat hoop ik tenminste)

Ik heb zoiets ook pas meegemaakt, alleen was dat niet zo heftig, maar na die tijd had ik mijn rug nat van het zweet, angstzweet wel te verstaan.
Afbeelding
Honden hebben bazen, poezen hebben bedienden.
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

heb je hem helemaal goed gecheckt op gaatjes? Bij Femke kwamen we er s'avonds pas achter dat ze een diep gat in haar borstkas had, wat helemaal niet gebloed had.

tuurlijk schrik je je helemaal lam, logisch. Ik heb niet echt tips voor je, dat soort dingen zijn gewoon heel erg naar en echte oplossingen ervoor zijn er niet.
xSuzannex
Zeer actief
Contacteer:

yep, heb hem thuis helemaal gecontroleerd, zijn wat schaafwondjes, een klein gaatje wat ik even in de gaten hou, en verder alleen plukken haar eruit
voordeel van zo'n dikke vacht denk ik
manken is nu wel iets erger, zal wel wat spierpijn zijn
malinois
Zeer actief
Contacteer:

xSuzannex schreef:yep, heb hem thuis helemaal gecontroleerd, zijn wat schaafwondjes, een klein gaatje wat ik even in de gaten hou, en verder alleen plukken haar eruit
voordeel van zo'n dikke vacht denk ik
manken is nu wel iets erger, zal wel wat spierpijn zijn
haren om het gaatje ff wegscheren/knippen en schoonhouden... denk dat het verder wel mee zal vallen gezien je verhaal :ok:
Afbeelding
anica
Actief

Ongelezen bericht door anica »

en daarom heeft die pummel van mij gewoon altijd een muilkorf om als hij los loopt, er moet bij hem echt wel een reden zijn om te knokken.
als een andere hond dominant is en ook nog gromt dan duikt hij er boven op.
gelukkig zie ik het al vrij snel aan een hond en doe ik hem dan direct aan de lijn, ondanks dat hij een muilkorf om heeft.
vorige week voor de eerste keer dat het mis ging.
ik liep samen met mijn moeder en haar honden.
achter ons loop een witte herder die heel stoer op max afrent en op het moment dat max omkijkt heel hard weg rent dit tot 6keer aantoe dus max er al een paar keer achter aan zo van donder op ik wil je niet in mijn buurt.
en dat mens blijft maar achter ons aan lopen echt zo dom!!!! ik werd er een btje ziek van en doe max aan de lijn. me moeder zegt nog laat maar ze blijft zelf achter ons lopen, maar ik was bang dat max zo opgefokt zou worden dat hij er wel op zou duiken en daar had ik dus echt geen zin in.
dus ze blijft staan er gaat met haar hond spelen, ik max weer los en we lopen weer rustig verder niets aan de hand.
loopt ze weer achter ons aan!!! nu rent haar hond op 1 van mijn moeder honden af ruikt ff en begint te gromen! nog voor dat die hond iets anders kon doen dook max er al op! :devil: mijn moeder stond er naast en kreeg max er niet af dus ik max er afgehaald en met alle moeite tegen de grond gewerkt om hem maar rustig te krijgen.

sorry ik moest dit ff van de afschrijven.
ik snap niet dat die man zijn hond loslaat lopen als hij al zo vaag vermoeden had, anders schrik je ook niet.
gelukkig heeft hij er weinig aan over gehouden.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

anica schreef:ik snap niet dat die man zijn hond loslaat lopen als hij al zo vaag vermoeden had, anders schrik je ook niet.
heb je het nu over TS?
Ik lees toch echt dat haar hond als eerste naar de andere hond toerent en op de terugweg duikt die andere hond erop...
Als jouw hond naar de mijne rent heeft de jouwe een probleempje... de mijne moet geen andere honden bijv.
het is lullig als het gebeurd, maar als de hond echt wat gewild had, was de schade veel groter geweest....
Afbeelding
xSuzannex
Zeer actief
Contacteer:

malinois schreef:
anica schreef:ik snap niet dat die man zijn hond loslaat lopen als hij al zo vaag vermoeden had, anders schrik je ook niet.
heb je het nu over TS?
Ik lees toch echt dat haar hond als eerste naar de andere hond toerent en op de terugweg duikt die andere hond erop...
Als jouw hond naar de mijne rent heeft de jouwe een probleempje... de mijne moet geen andere honden bijv.
het is lullig als het gebeurd, maar als de hond echt wat gewild had, was de schade veel groter geweest....
mijn hond rende er idd als eerste op af, zonder grote mond o.i.d. leek gewoon goed te gaan, beetje snuffelen aan elkaar, cas deed een poging tot spelen, komt terug lopen en die hond knalt er boven op
was gewoon in een losloop gebied, de man schrok ook niet toen cas er naar toe kwam, maar pas toen zijn hond hem greep
lijkt mij dus niet dat de man dit had verwacht van zijn hond, dus mag die hond van mij rustig loslopen, en zal ik ook geen problemen maken
ik ken die hond verder niet, ook geen verhalen gehoord
wel gehoord dat er iemand is met 2 rottweilers waarvoor ik moet uitkijken, maar geen idee of dit er een van was
er zal vast wel iets zijn gebeurd wat ik niet heb kunnen lezen, of gewoon omdat dat cas weg liep.
het was iig duidelijk dat het geen hele agressieve hond was ofzo, anders was er echt wel meer gebeurd, denk dat het meer een nogal overdreven correctie was
malinois
Zeer actief
Contacteer:

xSuzannex schreef:
malinois schreef:
heb je het nu over TS?
mijn hond rende er idd als eerste op af, zonder grote mond o.i.d. leek gewoon goed te gaan, beetje snuffelen aan elkaar, cas deed een poging tot spelen, komt terug lopen en die hond knalt er boven op
was gewoon in een losloop gebied, de man schrok ook niet toen cas er naar toe kwam, maar pas toen zijn hond hem greep
lijkt mij dus niet dat de man dit had verwacht van zijn hond, dus mag die hond van mij rustig loslopen, en zal ik ook geen problemen maken
ik ken die hond verder niet, ook geen verhalen gehoord
wel gehoord dat er iemand is met 2 rottweilers waarvoor ik moet uitkijken, maar geen idee of dit er een van was
er zal vast wel iets zijn gebeurd wat ik niet heb kunnen lezen, of gewoon omdat dat cas weg liep.
het was iig duidelijk dat het geen hele agressieve hond was ofzo, anders was er echt wel meer gebeurd, denk dat het meer een nogal overdreven correctie was
ongelukkige samenloop van omstandigheden denk ik... nooit leuk om mee te maken iig.
Afbeelding
mari-anne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder

Ongelezen bericht door mari-anne »

Pfff dat is echt schrikken zeg. Gelukkig dat het goed is afgelopen.

En goed zeg dat jullie als baasjes gewoon "kalm" naar elkaar bleven, zonder verwijten over en weer.

Groetjes Marianne
anica
Actief

Re: ben me kapot geschrokken

Ongelezen bericht door anica »

xSuzannex schreef: een keer ben ik er te laat mee, cas ziet een rottweiler, rent erop af, ik zie die man ook schrikken
dit stukje bedoelde ik, zal vast niet de eerste keer zijn.
maar goed helaas kun je er nu niets meer aan doen, loopt cas nog mank?
xSuzannex
Zeer actief
Contacteer:

nee, cas is weer redelijk zichzelf
alleen erg jammer dat hij direct weer wat feller naar andere honden is...
vandaag de rottweiler tegen gekomen (beide aangelijnd) en cas begon direct op hoge poten te lopen
had gehoopt dat dat juist minder zou zijn geworden....
het was juist eindelijk zo dat ik andere honden normaal kon passeren, en een balletje voldoende was om hem los te laten volgen en een andere hond te negeren.
hopelijk is dit even tijdelijk en doet hij snel weer normaal
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”