Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Paco gegrepen en naar de politie geweest

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Je gaat toch niet afwachten wat een ander doet?
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

chrico schreef:Je gaat toch niet afwachten wat een ander doet?
Nee, maar ik heb het over dat ik contact van de andere hondenbaas verwacht. Waarvan Marc en Dorien zeggen dat ze dat niet zullen inwilligen :19:
Afbeelding
Dorien
Zeer actief

Ongelezen bericht door Dorien »

Frenk schreef: Dus als mijn hond ergens staat te snuffen en de jouwe vindt het nodig om om boven op hem te duiken, hem tegen de grond te werken en erboven te gaan staan grommen en ik wil dat niet hebben en ik kijk jou aan in de verwachting dat jij er iets over zult zeggen, dan ben ik een hysterica die zich niet in hondengedrag verdiept heeft?
Nou, als jij jezelf als hysterisch omschrijft dan zal dat zo zijn. :mrgreen: Ik zal in dit geschetste geval mijn hond wegtrekken, klaar. Als er niets aan de hand is, ga ik geen hele verhalen tegen jou ophangen. :19:
Groet,
Dorien
Frenk
Zeer actief

Dorien schreef:
Frenk schreef: Dus als mijn hond ergens staat te snuffen en de jouwe vindt het nodig om om boven op hem te duiken, hem tegen de grond te werken en erboven te gaan staan grommen en ik wil dat niet hebben en ik kijk jou aan in de verwachting dat jij er iets over zult zeggen, dan ben ik een hysterica die zich niet in hondengedrag verdiept heeft?
Nou, als jij jezelf als hysterisch omschrijft dan zal dat zo zijn. :mrgreen:
Ik omschreef mezelf niet zo, ik vroeg of dat het oordeel zou zijn.
Ik zal in dit geschetste geval mijn hond wegtrekken, klaar. Als er niets aan de hand is, ga ik geen hele verhalen tegen jou ophangen. :19:
Je hoeft geen verhalen op te hangen, je hoeft alleen maar iets van sorry te zeggen. :19:
Afbeelding
Jackira
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Jackira »

Zoek stok! schreef:
Dorien schreef:
Nou, als jij jezelf als hysterisch omschrijft dan zal dat zo zijn. :mrgreen: Ik zal in dit geschetste geval mijn hond wegtrekken, klaar. Als er niets aan de hand is, ga ik geen hele verhalen tegen jou ophangen. :19:
Mij interesseert het niks wat mensen zeggen, als ze maar ingrijpen. Maar ik ben het niet met je eens dat er niks aan de hand is. Voor jou niet nee, jij loopt vrolijk verder. Maar voor degene wiens hond weer eens aangevallen is, is er wel iets aan de hand. Ik snap niet zo goed dat je daar geen enkel begrip voor kunt opbrengen. Ik liep bijvoorbeeld graag bij Rhijnauwen, maar niet meer sinds Bram daar gegrepen is. Omdat ik niet weet wanneer die hond er loopt en ik wel weet dat de vrouw er geen zier om geeft wat haar hond doet, loop ik daar niet meer.
Dat lijkt me inderdaad rot. Ik vind ook dat niet voor ieder ding wat honden betreft sorry gezegd hoeft te worden. Het zijn geen mensen en bovendien kun je sorry niet afdwingen. Maar er geen zier om geven wat je hond doet vind ik wel af te keuren en ik kan me voorstellen dat je daar dan wel bij uit de buurt wilt blijven helaas.
Dorien
Zeer actief

Ongelezen bericht door Dorien »

Frenk schreef:Je hoeft geen verhalen op te hangen, je hoeft alleen maar iets van sorry te zeggen. :19:
Oh, maar sorry zeg ik ook wel hoor. Ik ga alleen niet naar tirades van mensen van de andere hond luisteren. Als zoiets gebeurt dan is het een ongeluk en daar bied ik dan ook mijn excuses voor aan.

Ik reageerde op het stuk van Marc dat ik niet ga aanhoren van de andere partij dat het geen normaal hondengedrag is etc. Dat is het namelijk wel, maar dat ga ik niet allemaal uitleggen met een flippende hond aan de lijn. Dan vraag ik of de hond niets mankeert en of het allemaal gaat, zeg ik sorry en loop ik weg. :19:
Groet,
Dorien
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Ik heb een keer meegemaakt dat de hond van iemand waar ik mee wandelde een andere hond gehapt had.Die mensen waren diep verontwaardigd dat hun hond een gaatje in zijn oor had en er zelfs een druppeltje bloed te zien was( meer was het echt niet) en kwamen op een vrij dreigende manier al scheldend aanlopen.
Door hun houding sloeg mijn metgezel, die normaal al erg stil is, helemaal dicht wat die mensen nog razender maakte.Dan valt er niets meer uit te leggen want dan zijn ze een grens over gegaan.
Waarschijnlijk vonden ze ons vreselijk asociale types maar dan denk ik; oké dan is dat maar zo :19:
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Ri@ schreef:
Dat lijkt me inderdaad rot. Ik vind ook dat niet voor ieder ding wat honden betreft sorry gezegd hoeft te worden. Het zijn geen mensen en bovendien kun je sorry niet afdwingen. Maar er geen zier om geven wat je hond doet vind ik wel af te keuren en ik kan me voorstellen dat je daar dan wel bij uit de buurt wilt blijven helaas.
Er hoeft van mij ook geen letterlijk sorry te komen, maar wel een teken dat het ze wel interesseert wat hun hond uit loopt te vreten.
Tot nog toe is dat bij mij altijd wel samen gegaan eigenlijk; de mensen die meteen ingrepen lieten op 1 of andere manier nog even blijken dat ze het zelf ook niet de bedoeling vonden. Door een sorry, of door een houding of blik of een heel kort gesprekje bijvoorbeeld.
De mensen die doorlopen alsof ik achterlijk ben waren ook altijd degene die na een paar minuten nog eens in kwamen grijpen, en dan dus stug doorliepen nog net niet hun schouders ophalend :wink:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Zoek stok! schreef:Toch is het een beetje omgekeerde wereld dat Domie naar haar buurtgenootje moet stappen. Als je hond ontsnapt en bovenop een andere hond duikt, vind ik het niet meer dan normaal dat die persoon even aan de deur komt (als ze op het moment zelf niet gereageerd heeft). Ik zou zelf niet zoveel behoefte hebben om aan te bellen bij iemand die er op geen enkele wijze blijk van geeft dat ze er mee zit. Wat moet je dan zeggen, goh mevrouw uw hond heeft de mijne aangevallen? Dat weet ze toch al?
heel simpel, DA rekening brengen :19: daarvoor zou ik dus er naar toe gaan verder niets... ik hoef geen excuus of wat dan ook als het niet gemeend is.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Zoek stok! schreef:
MARC_S schreef:Zoals ik steeds zeg, het is te verwachten en het hoort erbij. Zeker als je honden uitvallen. Ooit ziet een hond zijn kans en pakt dan je honden.
Er zijn zoveel honden die uitvallen naar Bram in de buurt, van witjes tot herders. Bram negeert ze gewoon en ik houd de lijn vast en de tuin dicht. Alletwee ook erg handig om te voorkomen dat je hond onder de auto komt. De Mechels van de overbuurman worden ook flink uitgekefferd door andere honden. Denk dat zij best gehakt zouden willen maken van een aantal van die honden. Krijgen ze de kans gewoon niet toe.

Ik denk dat je blik op dit soort dingen erg bepaald wordt door het soort honden dat je hebt. De mijne is kwetsbaar en een dankbaar doelwit voor reuen met reu-agressie. Er is ook geen sprake van gevechten. Jij had het in het eerste jaar volgens mij ook niet grappig gevonden als een flinke Molosser op Eva was geklapt. Goed is het niet voor het gedrag van het slachtoffer.
Bram kaffert toch niet? De JR die hier loopt kan ook een keer de pech hebben dat een lijn knapt of wat dan ook, dan is het waarschijnlijk einde JR, jammer maar helaas... hij heeft zn hele leven niks anders gedaan dan andere honden uitvallen, uitkafferen, aanvliegen etc.
Ik zal mn honden nooit de vrijheid geven om hem wat te doen, maar als ze de kans krijgen door een ongelukje grijpen ze hem en meerdere hier in de buurt dat weet ik heel zeker. En dan is een correctie al snel einde verhaal door een grote hond bij zo'n kleine.
Ik hoop voor hem dat die kans er nooit komt.
Laatst gewijzigd door malinois op 07 apr 2009 16:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Frenk schreef:
malinois schreef:zo opeens was het niet, haar hond heeft er zelf al die tijd aan meegewerkt en het was gewoon wachten op tot het een keer fout zou gaan...
Nou, omdat ze tegen elkaar blaffen aan de riem? :denken:
precies... uitkafferen aan de lijn kun je wachten op dat het een keer fout gaat idd... en dit was een normale correctie aangezien het veel kleinere hondje niks had...
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Frenk schreef:
MARC_S schreef:
Frenk schreef:
malinois schreef:zo opeens was het niet, haar hond heeft er zelf al die tijd aan meegewerkt en het was gewoon wachten op tot het een keer fout zou gaan...
Nou, omdat ze tegen elkaar blaffen aan de riem? :denken:
Ja, daarom. :wink: Ik verbaas me niet als honden die al tijden naar elkaar grauwen elkaar eens te pakken nemen.
Maar wat is er dan gebeurd met het verschil tussen aangelijnd en los gedrag?

Overigens lopen er hier in de wijk ook een paar die schuimbekkend in de lijn hangen bij elke (!) hond die ze tegenkomen. Gelukkig voor mij vind Frenk ze maar raar :piew: en loopt hij gewoon rustig met mij mee zonder er verder aandacht aan te besteden.
Maar ik vind persoonlijk die "haat op het eerste gezicht" wel een tikje merkwaardig. Er is toch niets voorgevallen (in ons geval dan he) om zo opgefokt over te geraken :19:
'eigen' gebied... lopen ze vaak alleen dat stukje in de wijk bijv.?
Afbeelding
Jackira
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jackira »

Moos schreef:
Ri@ schreef:
Er hoeft van mij ook geen letterlijk sorry te komen, maar wel een teken dat het ze wel interesseert wat hun hond uit loopt te vreten.
Tot nog toe is dat bij mij altijd wel samen gegaan eigenlijk; de mensen die meteen ingrepen lieten op 1 of andere manier nog even blijken dat ze het zelf ook niet de bedoeling vonden. Door een sorry, of door een houding of blik of een heel kort gesprekje bijvoorbeeld.
De mensen die doorlopen alsof ik achterlijk ben waren ook altijd degene die na een paar minuten nog eens in kwamen grijpen, en dan dus stug doorliepen nog net niet hun schouders ophalend :wink:
Ben ik met je eens :wink:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Frenk schreef:
MARC_S schreef:Natuurlijk kunnen buurthonden een hekel aan elkaar krijgen om niks meer dan dat ze in elkaars gebied wonen.
Hoezo "natuurlijk"?
Als iemand ervoor kiest om in dichtbewoond gebeid te wonen, dan heeft 'ie dat soort gedrag maar de kop in te drukken of hij verhuisd, ook goed.
Maar ik vind van die schuimende, uitvallende, idioten, terwijl mijn hond daar absoluut geen aanleiding toe geeft (anders dan 'leven') volstrekt bespottelijk.
dus dat heeft Domie dan ook maar te doen dan... dat gekef de kop in drukken want die doet er vrolijk aan mee :19:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Frenk schreef: Hoezo "natuurlijk"?
Als iemand ervoor kiest om in dichtbewoond gebeid te wonen, dan heeft 'ie dat soort gedrag maar de kop in te drukken of hij verhuisd, ook goed.
Maar ik vind van die schuimende, uitvallende, idioten, terwijl mijn hond daar absoluut geen aanleiding toe geeft (anders dan 'leven') volstrekt bespottelijk.
Dat uitvallen aan de lijn zal me eigenlijk echt een rotzorg zijn :wink: Ze blaffen grommen en schuimbekken maar een eind weg, als ze maar aan een lijntje zitten met een baas die ze kan houden.
Mijn honden kijken niet op of om, hoogstens zal Vera nog makkelijker zonder trekken die hond passeren (want dan wil ze er niet heen :mrgreen: ), dus daar heb ik verder eigenlijk geen last van.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Rami schreef:Uitgebreid verhaal halen doe ik iig niet als het om een eenmalig iets gaat.
ik ook niet, helemaal geen behoefte aan... ze kunnen mn tel. nr. krijgen voor eventuele DA kosten en that's it...
Afbeelding
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

malinois schreef:
Zoek stok! schreef:
MARC_S schreef:Zoals ik steeds zeg, het is te verwachten en het hoort erbij. Zeker als je honden uitvallen. Ooit ziet een hond zijn kans en pakt dan je honden.
Er zijn zoveel honden die uitvallen naar Bram in de buurt, van witjes tot herders. Bram negeert ze gewoon en ik houd de lijn vast en de tuin dicht. Alletwee ook erg handig om te voorkomen dat je hond onder de auto komt. De Mechels van de overbuurman worden ook flink uitgekefferd door andere honden. Denk dat zij best gehakt zouden willen maken van een aantal van die honden. Krijgen ze de kans gewoon niet toe.

Ik denk dat je blik op dit soort dingen erg bepaald wordt door het soort honden dat je hebt. De mijne is kwetsbaar en een dankbaar doelwit voor reuen met reu-agressie. Er is ook geen sprake van gevechten. Jij had het in het eerste jaar volgens mij ook niet grappig gevonden als een flinke Molosser op Eva was geklapt. Goed is het niet voor het gedrag van het slachtoffer.
Bram kaffert toch niet? De JR die hier loopt kan ook een keer de pech hebben dat een lijn knapt of wat dan ook, dan is het waarschijnlijk einde JR, jammer maar helaas... hij heeft zn hele leven niks anders gedaan dan andere honden uitvallen, uitkafferen, aanvliegen etc.
Ik zal mn honden nooit de vrijheid geven om hem wat te doen, maar als ze de kans krijgen door een ongelukje grijpen ze hem en meerdere hier in de buurt dat weet ik heel zeker. En dan is een correctie al snel einde verhaal door een grote hond bij zo'n kleine.
Gelukkig heb je dan die TT nog!
malinois
Zeer actief
Contacteer:

estelle schreef:
malinois schreef:
Zoek stok! schreef:

nee hoor aangelijnd lopen ze nooit met een TT :roll:
Kon je het weer niet laten Estelle?
Laatst gewijzigd door malinois op 07 apr 2009 16:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
dibbes1974
Actief
Mijn ras(sen): saarlooswolfhond

Ongelezen bericht door dibbes1974 »

Ik ben eigenlijk van mening dat meeste mensen normaal hondengedrag niet herkennen en alles maar vanuit hun eigen maatstaf uitgaan wat wel en wat niet normaal gedrag is.
Groetjes,

Remco en de SWHtjes Amigo, Nikita en Dexter
Afbeelding
Leven is het meervoud van Lef
Moos
Zeer actief

dibbes1974 schreef:Ik ben eigenlijk van mening dat meeste mensen normaal hondengedrag niet herkennen en alles maar vanuit hun eigen maatstaf uitgaan wat wel en wat niet normaal gedrag is.
Ik vind heel veel normaal hoor. Of ik het acceptabel vind richting mijn hond, of van mijn eigen hond, is iets compleet anders.
Afbeelding
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

malinois schreef:
estelle schreef:
malinois schreef:
Zoek stok! schreef: Er zijn zoveel honden die uitvallen naar Bram in de buurt, van witjes tot herders. Bram negeert ze gewoon en ik houd de lijn vast en de tuin dicht. Alletwee ook erg handig om te voorkomen dat je hond onder de auto komt. De Mechels van de overbuurman worden ook flink uitgekefferd door andere honden. Denk dat zij best gehakt zouden willen maken van een aantal van die honden. Krijgen ze de kans gewoon niet toe.

Nou ja, jij zegt in het topic over de TT dat jij dus die TT ook om hebt voor het geval je hond op een andere hond mocht duiken.
dus als ik je dan bovenstaande zie typen denk ik 'hmmm daarom liep jouw hond toch met die TT om?'.

Maar goed, je hebt die TT dus op zak en mocht je je hond losgooien doe je hem die TT om?
malinois
Zeer actief
Contacteer:

estelle schreef:
malinois schreef:
estelle schreef:
malinois schreef: Bram kaffert toch niet? De JR die hier loopt kan ook een keer de pech hebben dat een lijn knapt of wat dan ook, dan is het waarschijnlijk einde JR, jammer maar helaas... hij heeft zn hele leven niks anders gedaan dan andere honden uitvallen, uitkafferen, aanvliegen etc.
Nou ja, jij zegt in het topic over de TT dat jij dus die TT ook om hebt voor het geval je hond op een andere hond mocht duiken.
dus als ik je dan bovenstaande zie typen denk ik 'hmmm daarom liep jouw hond toch met die TT om?'.

Maar goed, je hebt die TT dus op zak en mocht je je hond losgooien doe je hem die TT om?
TT krijgt Xantos alleen om als hij naar het bos gaat dus als hij los gaat... hier in de wijk gaat ie niet los dus hoef ik hem ook niet bij me te hebben... :wink: En die krijg je ook echt niet meer om een kop als hij een hond vastheeft want het is er een met dicht elastiek dus dan zal ie eerst los moeten laten dus heb je de TT ook niet meer nodig....
Afbeelding
dibbes1974
Actief

Moos schreef:
dibbes1974 schreef:Ik ben eigenlijk van mening dat meeste mensen normaal hondengedrag niet herkennen en alles maar vanuit hun eigen maatstaf uitgaan wat wel en wat niet normaal gedrag is.
Ik vind heel veel normaal hoor. Of ik het acceptabel vind richting mijn hond, of van mijn eigen hond, is iets compleet anders.
Ja maar zo moet je dus niet denken, want dan kan je dus verkeerde situaties krijgen. Hiermee bedoel ik niet dat honden elkaar maar lekker mogen stuk bijten maar een correctie is normaal, hier loopt ook een xbenner senner rond van een ongeveer 1,5 jaar en denkt dat hij iedere hond de baas is, hij probeerde het bij mijn honden en die corrigeerde hem meteen, geen schade alleen een hoop herrie en een snauw, maar je had dat baasje moeten horen ik werd meteen uitgescholden dat ik valse honden heb. Dus met andere woorden die kent geen hondentaal en accepteerd alleen gedrag van eigen hond maar niet die van andere.
Groetjes,

Afbeelding
Moos
Zeer actief

dibbes1974 schreef:
Ja maar zo moet je dus niet denken, want dan kan je dus verkeerde situaties krijgen
Als je denkt in de trant van "zoeken ze zelluf maar uit" krijg je nog veel vervelendere situaties hoor.
Ik sta echt niet te stuiteren van een snauw, en ook niet van een stukje snauwend opjagen zelfs.
Maar als mijn honden op 20 meter afstand hun ding staan te doen en een andere hond rent op ze af, knalt ze op de rug, en gaat erboven staan grommen dan valt dat voor mij toch echt onder 'niet acceptabel'. Om maar een voorbeeld te geven.
Hiermee bedoel ik niet dat honden elkaar maar lekker mogen stuk bijten maar een correctie is normaal, hier loopt ook een xbenner senner rond van een ongeveer 1,5 jaar en denkt dat hij iedere hond de baas is, hij probeerde het bij mijn honden en die corrigeerde hem meteen, geen schade alleen een hoop herrie en een snauw, maar je had dat baasje moeten horen werd meteen uitgescholden dat ik vals honden heb. Dus met andere woorden die kent geen hondentaal en accepteerd alleen gedrag van eigen hond maar niet die van andere.
Volgens mij heeft niemand het hier over het corrigeren van een veel te opdringerige puber reu, en de zin dat dat al niet acceptabel zou zijn.
Afbeelding
dibbes1974
Actief

nee maar was als voorbeeld bedoeld dat veel mensen de hondentaal niet kennen, vinden het vreemd dat twee honden die vaak tegen elkaar te keer gaan dat als ze de kans zien op elkaar klappen.

Ik laat mijn honden het niet zelf uitzoeken ik trek ze ook altijd mee maar ik ben me terdegen bewust van wat hondengedrag is en constateer dat hier op het forum en ook vaak tijdens wandelingen veel mensen het niet of amper weten wat wel en niet normaal is.
Groetjes,

Afbeelding
Moos
Zeer actief

dibbes1974 schreef: Ik laat mijn honden het niet zelf uitzoeken ik trek ze ook altijd mee maar ik ben me terdegen bewust van wat hondengedrag is en constateer dat hier op het forum en ook vaak tijdens wandelingen veel mensen het niet of amper weten wat wel en niet normaal is.
Mwa, ik constateer voornamelijk op wandelingen dat mensen vinden dat honden het zelf maar uit moeten zoeken, en het heel acceptabel is om andere honden op hun rug te kwakken of het strand over te jagen.
Ik heb werkelijk nog nooit een probleem gehad met iemand die 'te voorzichtig was', nog nooit. Waarom zou ik ook? Als mensen heel voorzichtig zijn komen de honden gewoon niet of amper bij elkaar, en klaar.
Afbeelding
dibbes1974
Actief

Ikzelf hou mijn honden bij me als er vreemde honden aankomen, groot of klein maakt me niet uit en het gaat mij er niet om of mensen denken dat ze het zelf wel uit kunnen zoeken want normaal gesproken kunnen honden dat ook wel maar wat ik gewoon constateer is dat mensen vaak hondengedrag niet herkennen en dat juist daardoor vervelende situaties kunnen ontstaan en dat wil ik dus met mijn voorbeeld aangeven.

De eigenaar van de Xbenner senner ziet het niet als dominant gedrag van de hond en de hond loopt dus los en probeert andere honden de baas te zijn als je dit wel van je hond weet dan zorg je ervoor dat je je hond bij je houdt zodat er geen gevechten tussen 2 dominante honden kunnen ontstaan.
Groetjes,

Afbeelding
Moos
Zeer actief

dibbes1974 schreef:
De eigenaar van de Xbenner senner ziet het niet als dominant gedrag van de hond en de hond loopt dus los en probeert andere honden de baas te zijn als je dit wel van je hond weet dan zorg je ervoor dat je je hond bij je houdt zodat er geen gevechten tussen 2 dominante honden kunnen ontstaan.
Daar heb je gelijk in :ok: :wink:
Afbeelding
blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door blondie »

Rami schreef:Dat te woord staan doe ik ook niet op zo'n moment. Gaat mijn hond in de fout bied ik mijn excuses aan en geef - als het echt om een flinke vechtpartij zou zijn gegaan - mijn telefoonnummer voor eventuele schade. Zijn mijn honden de dupe dan accepteer ik de excuses en loop door.
Ik heb op zo'n moment ook geen zin in uitgebreide analyses van het gebeuren. :mrgreen:
Maar mocht het om iemand gaan die in mijn buurt woont, die ik stelselmatig tegenkom en met wiens honden het het keer op keer mis gaat (of mis dreigt te gaan) dan ga ik even langs om iets af te spreken.
Negen van de tien keer gaat het mis omdat de baas in kwestie iets doet of laat en daar kun je het best over hebben. Iemands hond staat daar eigenlijk buiten, die doet gewoon zijn of haar 'hondse' dingen. :wink:
Zo doe ik het ook.. en `nieuwe`mensen leg ik uit dat mijn reu soms niet zo goed op honden reageert die op hem afkomen (dat ik dus niet wil proberen of het met die nieuweling wel goed gaat..) en dat hij wat op zichzelf is niet aan of uitvalt als de honden hem verder ook negeren.. we wachten dat er iemand gepasseerd is etc.. dus vraag ik daar wat begrip voor vaak snappen ze het niet in de zin van hij is altijd zo vrolijk en rustig.. en luisterd zo goed.. (tsja denk ik maar.. luisterde hij ook maar naar me als ik zeg dat alle honden vriendjes willen zijn :mrgreen: )
Meestal geeft het geen problemen.. en zoals iemand eerder al zei maken we vaak op gepaste afstand een praatje en is er niets aan de hand.. beetje begrip voor elkaar en je kunt zonder problemen allemaal lekker lopen toch..
En als het onverhoopt misgaat omdat ik net niet zag wat er achter me rug gebeurd.. dan ben ik de eerste die mijn hond ervanaf trekt en vraag of de andere baas hun hond even checkt..
Ik vind het vervelend voor de ts.. maar idd naar de politie gaan terwijl in de wijk deze mevrouw haar hond altijd aan de lijn heeft had ik ook niet als prettig ervaren.. denk dat de meesten het al vervelend genoeg vinden dat hun honden zo zijn als ze zijn..
Frenk
Zeer actief

malinois schreef:
Frenk schreef:Overigens lopen er hier in de wijk ook een paar die schuimbekkend in de lijn hangen bij elke (!) hond die ze tegenkomen. Gelukkig voor mij vind Frenk ze maar raar :piew: en loopt hij gewoon rustig met mij mee zonder er verder aandacht aan te besteden.
Maar ik vind persoonlijk die "haat op het eerste gezicht" wel een tikje merkwaardig. Er is toch niets voorgevallen (in ons geval dan he) om zo opgefokt over te geraken :19:
'eigen' gebied... lopen ze vaak alleen dat stukje in de wijk bijv.?
Dat weet ik echt niet :19:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”