Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

"Hé mevrouw,waarom jouw hond poep daar?"

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Ri@ schreef:Ik wil andermans gebruiken best respecteren, en dat doe ik ook. Maar dat moet dan wel wederzijds zijn.
Ik neem aan dat jij in een ander land niet verwacht dat mensen zich daar aan jou gaan aanpassen.
Heb je niet gelezen wat ik schreef?

En bovendien: jij wil dat best??

Iedereen hoort dat te doen. Jij dus ook.
En ja, je buren die niet hier geboren zijn dus ook.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Jackira
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Jackira »

Jaap* schreef:
Ri@ schreef:Ik wil andermans gebruiken best respecteren, en dat doe ik ook. Maar dat moet dan wel wederzijds zijn.
Ik neem aan dat jij in een ander land niet verwacht dat mensen zich daar aan jou gaan aanpassen.
Ik weet niet hoor, maar kom jij wel eens nederlanders in het buitenland tegen?
Op vakantie bedoel je of die er wonen?
Maryanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
Aantal honden: 12
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maryanne »

Moeilijk dit oftopic onderwerp. Volgens mij ligt het eraan hoe en of je er mee te maken krijgt te ja of te nee. Mijn broer bijv.woont in Bontebok (Fr), die beleeft het allemaal heel anders dan wij in Amsterdam.
Waar ik vroeger woonde, op steenworp afstand van het Rembrandtplein, mijn buurtje waaruit ik huilend ben vertrokken, daar zou ik nu nooit meer willen wonen. Zo ontzettend verpauperd, zo ontzettend onveilig, dat ik mijn kinderen daar niet wilde laten opgroeien. En hoe het komt? Vul dat maar voor me in :19:
Jackira
Zeer actief

Marjoleine schreef:
Heb je niet gelezen wat ik schreef?

En bovendien: jij wil dat best??

Iedereen hoort dat te doen. Jij dus ook.
En ja, je buren die niet hier geboren zijn dus ook.
Ik denk dat jij ook niet goed leest. Volgens mij staat er dat ik dat best wil en dat ook doe.

Verder begrijp ik niet zo goed wat ik blijkbaar verkeerd heb gelezen aan jouw bericht.
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

Jij zegt:
Ri@ schreef:Ik neem aan dat jij in een ander land niet verwacht dat mensen zich daar aan jou gaan aanpassen.
En dan zeg je daarna:
Ri@ schreef:Verder begrijp ik niet zo goed wat ik blijkbaar verkeerd heb gelezen aan jouw bericht.
Misschien moet je dan eerst nog even lezen wat ik eerst zei over mijn woonervaringen in het buitenland, zodat je daarna begrijpt dat je vraag of ik aanpassen verwacht redelijk stupide is.

Afbeelding

Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

Marjoleine schreef:
Ri@ schreef:In die zin bedoel ik het op visite zijn niet. Ik vind dat als je naar een ander land emigreert je je hoort te gedragen alsof je op visite bent. Je hoort je aan te passen aan de normen en waarden van dat land. En daar ontbreekt het naar mijn ervaring nog al eens aan.
Even, hoor.

Ik heb in andere landen gewoond en ik gedroeg me niet alsof ik op visite was.
Want als ik op visite ben gedraag ik me niet zoals thuis, en in die andere landen gedroeg ik me toch echt alsof ik er woonde en leefde en werkte.
En weet je waarom? Omdat dat zo was!

Ik vind de uitdrukking "op visite" de meest erge die ik ooit gehoord heb in dit verband.
Iedereen zou anderen horen respecteren en daarmee ook andermans gebruiken.
En dan bedoel ik dus iedereen.

Zowel degenen die hier geboren zijn (waar ze ook niks aan kunnen doen trouwens) en die zich daarom verbeelden dat ze meer praatjes mogen hebben dan een ander, als degenen die hier niet geboren zijn.
Hear hear (hear hear hear hear hear)
Top omschreven :ok:
Afbeelding
hercujess

Ongelezen bericht door hercujess »

christo schreef:Ik heb dat ook wel eens aan de hand gehad. Dan worden stukjes gemeentetuin toegeeigend, staan er hortensia's in geplant en dan mag jouw hond daar dus niet plassen. Dat het beest nodig moet, en dat het nog steeds niet hun tuin is, dat snappen ze dan niet. :wink:
Wij hebben een stuk gemeentegrond in bruikleen. Afgezet met hekwerk, maar nog steeds laten mensen hun honden er poepen en plassen. Dat is niet echt leuk als je je best doet om het bij te houden. We betalen er ook een huursom voor, maar officieel blijft het wel van de gemeente.

Ik heb het geval van Marion ook een keer aan de hand gehad. Tegenover onze woning staan garageboxen. Daarachter ligt een grasveldje. Aan het grasveldje liggen achtertuinen van verschillende woningen. Er staan alleen nog een paar bomen tussen. Mijn teckels vinden het leuk om door het hoge gras te rennen, dus als we naar buiten gaan of net weer terug zijn, dan maken ze een rondje over het veldje. Blijkbaar zijn er veel mensen die het veldje als uitlaatveld gebruiken, terwijl er even verderop ook een uitlaatstrook zit. Eén keer heeft Sterre (amper 4 kilo zwaar) daar een muizenkeuteltje neergelegd. Ik had toen eens geen zakjes bij me en daarom heb ik er een herfstblad overheen gelegd. Het was namelijk een keuteltje ter grootte van een knikker. Stond er ook direct iemand buiten waarom ik mijn hond daar liet poepen. Ik stond perplex en mompelde wel dat ik er een blad er overheen had gelegd en dat ik dat normaal nooit deed en ik kreeg direct een tirade dat daar kinderen speelden en dat ze al met de gemeente bezig waren dat het er verboden voor honden zou worden :devil: en dat mijn honden maar naar de uitlaatstrook moesten. Ik was helaas niet zo scherp om te zeggen dat een paar honderd meter verderop ook een speciaal speelveld voor kinderen is waar al geen honden mogen worden uitgelaten, maar ja...aan de ene kant heeft hij enigzins gelijk aan de andere kant hebben mijn honden net zo veel rechten om er te komen als de kinderen die daar wonen :boos:
Frenk
Zeer actief

Maryanne schreef:Moeilijk dit oftopic onderwerp. Volgens mij ligt het eraan hoe en of je er mee te maken krijgt te ja of te nee. Mijn broer bijv.woont in Bontebok (Fr), die beleeft het allemaal heel anders dan wij in Amsterdam.
Waar ik vroeger woonde, op steenworp afstand van het Rembrandtplein, mijn buurtje waaruit ik huilend ben vertrokken, daar zou ik nu nooit meer willen wonen. Zo ontzettend verpauperd, zo ontzettend onveilig, dat ik mijn kinderen daar niet wilde laten opgroeien. En hoe het komt? Vul dat maar voor me in :19:
Mijn ouders (platteland Friesland) en schoonouders (klein durp in Gelderland) maken echt iets anders mee dan mijn vriend die lesgeeft op een zwarte school in Amsterdam. Dat is niet raar en hoeft ook niet erg te zijn, mits men zich aan beide kanten bewust is van de invloed van de dagelijkse omgeving op hun beeldvorming :wink:

Ik vind overigens dat de lompheid en verpaupering op ontzettend veel plekken toegenomen lijkt. Zonder dat je daar een autochtoon/allochtoon iets aan op kunt hangen. :19:
Afbeelding
Jackira
Zeer actief

Marjoleine schreef:Jij zegt:
Ri@ schreef:Ik neem aan dat jij in een ander land niet verwacht dat mensen zich daar aan jou gaan aanpassen.
En dan zeg je daarna:
Ri@ schreef:Verder begrijp ik niet zo goed wat ik blijkbaar verkeerd heb gelezen aan jouw bericht.
Misschien moet je dan eerst nog even lezen wat ik eerst zei over mijn woonervaringen in het buitenland, zodat je daarna begrijpt dat je vraag of ik aanpassen verwacht redelijk stupide is.
Ik denk dat jij mijn op visite ander uitlegt dan ik bedoel. Wat ik er mee bedoel te zeggen is dat je je als gast gedraagt in een land waar je naar emigreert. Natuurlijk heb je je eigen cultuur en gebruiken. Prima. Maar het land waar je gaat wonen heeft ook zijn eigen cultuur en gebruiken. En die respecteer je dan toch als gast zijnde. Ook als je er gaat werken en wonen en de rest. Daar kies je dan toch voor als je naar dat land gaat.
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

Ri@ schreef:Ik denk dat jij mijn op visite ander uitlegt dan ik bedoel. Wat ik er mee bedoel te zeggen is dat je je als gast gedraagt in een land waar je naar emigreert. Natuurlijk heb je je eigen cultuur en gebruiken. Prima. Maar het land waar je gaat wonen heeft ook zijn eigen cultuur en gebruiken. En die respecteer je dan toch als gast zijnde. Ook als je er gaat werken en wonen en de rest. Daar kies je dan toch voor als je naar dat land gaat.
Nee, je snapt het niet.

Als je ergens gaat wonen, woon je daar dus.
Dan pas je je aan de gebruiken aan en de mensen die er al wonen, omdat je er woont!.
Je bent er niet te gast, je woont er!!

Dat is een essentieel verschil.

Je gedraagt je, uiteraard, net als ieder ander.
Ik val mijn buren niet lastig met mijn gewoontes, ik bezorg geen overlast, en ik verwacht van mijn buren hetzelfde.
Het maakt mij geen drol uit waar ze vandaan komen.
Het maakt mij geen drol uit waar wie dan ook vandaan komt.

Iedereen heeft recht op respect.

Afbeelding

Maryanne
Zeer actief
Contacteer:

Frenk schreef:
Maryanne schreef:Moeilijk dit oftopic onderwerp. Volgens mij ligt het eraan hoe en of je er mee te maken krijgt te ja of te nee. Mijn broer bijv.woont in Bontebok (Fr), die beleeft het allemaal heel anders dan wij in Amsterdam.
Mijn ouders (platteland Friesland) en schoonouders (klein durp in Gelderland) maken echt iets anders mee dan mijn vriend die lesgeeft op een zwarte school in Amsterdam. Dat is niet raar en hoeft ook niet erg te zijn, mits men zich aan beide kanten bewust is van de invloed van de dagelijkse omgeving op hun beeldvorming :wink:

Ik vind overigens dat de lompheid en verpaupering op ontzettend veel plekken toegenomen lijkt. Zonder dat je daar een autochtoon/allochtoon iets aan op kunt hangen. :19:
Ja en hier in Amstelveen is de verloedering ook al begonnen. Het is niet voor niks dat ik gedeeltelijk en over een tijdje misschien wel voorgoed Amstelveen heb omgeruild voor het veel rustiger Garderen.
Maryanne
Zeer actief
Contacteer:

Marjoleine schreef:
Ri@ schreef:Ik denk dat jij mijn op visite ander uitlegt dan ik bedoel. Wat ik er mee bedoel te zeggen is dat je je als gast gedraagt in een land waar je naar emigreert. Natuurlijk heb je je eigen cultuur en gebruiken. Prima. Maar het land waar je gaat wonen heeft ook zijn eigen cultuur en gebruiken. En die respecteer je dan toch als gast zijnde. Ook als je er gaat werken en wonen en de rest. Daar kies je dan toch voor als je naar dat land gaat.
Nee, je snapt het niet.

Dan pas je je aan de gebruiken aan en de mensen die er al wonen, omdat je er woont!.

Ik val mijn buren niet lastig met mijn gewoontes, ik bezorg geen overlast, en ik verwacht van mijn buren hetzelfde.

Sorry hoor meiden, maar jullie zeggen toch eigenlijk hetzelfde, imo althans.
Jackira
Zeer actief

Marjoleine schreef:
Nee, je snapt het niet.

Je past je inderdaad aan aan de gebruiken en aan de mensen die er wonen, je woont er, bezorgt geen overlast enz. Maakt mij dan ook niet uit waar iemand vandaan komt.

Dan zou ik iemand ook geen gast meer noemen. Wel als je de cultuur van het land waar je gaat wonen niet respecteerd en je daar in verdiept. Dan blijf je in mijn ogen een gast en niet een bewoner van dat land.
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

Ri@ schreef:Je past je inderdaad aan aan de gebruiken en aan de mensen die er wonen, je woont er, bezorgt geen overlast enz. Maakt mij dan ook niet uit waar iemand vandaan komt.

Dan zou ik iemand ook geen gast meer noemen. Wel als je de cultuur van het land waar je gaat wonen niet respecteerd en je daar in verdiept. Dan blijf je in mijn ogen een gast en niet een bewoner van dat land.
Maar dat is niet wat je zegt.
Je noemt mensen gasten en pas als jij vindt dat ze zich hebben aangepast zijn ze inwoner.

Maar ik vind dat mensen die hierheen verhuizen hier wonen en dus inwoner zijn.
En als ze zich niet aanpassen, zijn ze gewoon onaangepast, en niet opeens gasten.
Mij maakt het nooit uit waar iemand vandaan komt.
Iemand heeft manieren of hij heeft die niet, klaar.

Natuurlijk kunnen bepaalde culturen gebruiken hebben die ik niet snap.
Maar dat maakt die mensen niet anders, ze hebben gewoon gebruiken die ik niet snap.
Dat geldt voor Tukkers, Friezen en Limburgers net zo goed als voor Turken, Berbers en Amerikanen.

Ik respecteer die gewoontes wel gewoon, net zoals ik verwacht dat ze de mijne respecteren.
Het gaat niet om waar iemand vandaan komt, dat vind ik wel het laatste om op te letten.
Het gaat gewoon om elkaar en elkaars gewoonten respecteren.
Wie je ook bent en waar je ook woont, dat hoort geen enkel verschil te maken.

Afbeelding

marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Marjoleine schreef:Ik respecteer die gewoontes wel gewoon, net zoals ik verwacht dat ze de mijne respecteren.
Het gaat niet om waar iemand vandaan komt, dat vind ik wel het laatste om op te letten.
Klopt helemaal,maar dat moet dan wel van 2 kanten uit komen en daar schort het vaak aan.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Jackira
Zeer actief

Marjoleine schreef:
Ri@ schreef:Je past je inderdaad aan aan de gebruiken en aan de mensen die er wonen, je woont er, bezorgt geen overlast enz. Maakt mij dan ook niet uit waar iemand vandaan komt.

Maar dat is niet wat je zegt.
Je noemt mensen gasten en pas als jij vindt dat ze zich hebben aangepast zijn ze inwoner.

Maar ik vind dat mensen die hierheen verhuizen hier wonen en dus inwoner zijn.
En als ze zich niet aanpassen, zijn ze gewoon onaangepast, en niet opeens gasten.
Mij maakt het nooit uit waar iemand vandaan komt.
Iemand heeft manieren of hij heeft die niet, klaar.

Natuurlijk kunnen bepaalde culturen gebruiken hebben die ik niet snap.
Maar dat maakt die mensen niet anders, ze hebben gewoon gebruiken die ik niet snap.
Dat geldt voor Tukkers, Friezen en Limburgers net zo goed als voor Turken, Berbers en Amerikanen.

Ik respecteer die gewoontes wel gewoon, net zoals ik verwacht dat ze de mijne respecteren.
Nee niet pas als ik vind dat ze zich hebben aangepast. Maar als ze de gewoontes en gebruiken hier respecteren. En mij dus daarmee respecteren. En dat mis ik nogal in mijn omgeving.
Want daarintegen respecteer ik wel andermans gebruiken namelijk.
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

Nou dat is dan ook weer duidelijk.
Als je hier op "visite" bent moet je je gedragen als een gast en moet je het maar goedvinden dat er voor je deur wordt gescheten.
Even doorgeven dat ze dat aanpassen bij de inburgeringscursus van al die hopen arabisch sprekende mensen die in hordes ons land komen opeisen. :roll:

Nu even weer ontopic;
Christo schreef:In beide situaties weet ik zeker dat als er politie aan te pas komt, die daar alle begrip voor zou hebben. Er is ook nog zoiets als uitlokken.
Nou daar zou ik maar niet zo heel zeker van zijn. Als jouw hond bijt

(en ik zie over het algemeen weinig verschil tussen happen en bijten, het enige verschil is dat de gebetene altijd vindt dat er gebeten is en de eigenaar van de bijtende hond vindt daarentegen altijd dat zijn/haar hond gehapt heeft)

én het "slachtoffer"gaat naar de politie dan heb jij wel zeker een probleem. Niet dat direct je hond in beslag wordt genomen, maar een aanlijn en/of muilkorfgebod is helemaal niet ondenkbeeldig.

Daarnaast begrijp ik niets van het verhaal over spierkracht, lichaamsgewicht, afstanden al dan niet aan het eind van de lijn, en het bezitten van een bepaald ras in relatie tot het wel of niet terecht bijten van een hond. Wat een onzin. Jij bent er als eigenaar verantwoordelijk voor dat je hond nooit in de gelegenheid kan komen van zich af te kunnen bijten/happen. Of het nou een chihuahua is of de zwaarste hond die je kunt bedenken uit de waak- en verdedigingshonden categorie.
En als het dan onverhoopt eens mis loopt, omdat nou eenmaal ieder mens weleens fouten maakt, dan kun je dat nooit afdoen met; "Tsja dat doet ie hè dan hapt ie."

En ja ik ervaar het "hond zijn" dagelijks. Ik heb alleen maar honden gehad uit de waak- en verdedigingscategorie varieërend van 30 tot 80 kilo (en een russeltje :wink: ). Ik heb momenteel zelfs een kreng van een mechel die je ook opvreet als je nog 10 meter buiten mijn persoonlijke zone bent dus is het mijn zeer zware verantwoordelijkheid dat hij niet die kans krijgt.
En ja dat lukt. Altijd. Zelfs tijdens het werk waarbij hij de ene keer moet bijten en er 5 minuten later iemand heel agressief in mijn persoonlijke zone komt terwijl hij niet mag bijten. Dan wordt er niet gebeten. Nooit. En ik ben geen reuzin van over de honderd kilo met 70 kilo spieren. Maar dat noemen ze nou controle. En als je een hond kiest uit die zogenaamde waak- en verdedigings klasse dan ben jij verantwoordelijk voor die controle, als je die niet hebt moet je er niet mee op straat komen.
En als het dan ondanks dat eens fout gaat, want niemand is onfeilbaar, dan roep je duizend maal sorry, in plaats van: "Ja dat doet ie hè" :19:
Gr. Aniek

Afbeelding
parelridder
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door parelridder »

Budkes schreef:Nou dat is dan ook weer duidelijk.
Als je hier op "visite" bent moet je je gedragen als een gast en moet je het maar goedvinden dat er voor je deur wordt gescheten.
Even doorgeven dat ze dat aanpassen bij de inburgeringscursus van al die hopen arabisch sprekende mensen die in hordes ons land komen opeisen. :roll:

Nu even weer ontopic;
Christo schreef:In beide situaties weet ik zeker dat als er politie aan te pas komt, die daar alle begrip voor zou hebben. Er is ook nog zoiets als uitlokken.

(en ik zie over het algemeen weinig verschil tussen happen en bijten, het enige verschil is dat de gebetene altijd vindt dat er gebeten is en de eigenaar van de bijtende hond vindt daarentegen altijd dat zijn/haar hond gehapt heeft)

én het "slachtoffer"gaat naar de politie dan heb jij wel zeker een probleem. Niet dat direct je hond in beslag wordt genomen, maar een aanlijn en/of muilkorfgebod is helemaal niet ondenkbeeldig.

Daarnaast begrijp ik niets van het verhaal over spierkracht, lichaamsgewicht, afstanden al dan niet aan het eind van de lijn, en het bezitten van een bepaald ras in relatie tot het wel of niet terecht bijten van een hond. Wat een onzin. Jij bent er als eigenaar verantwoordelijk voor dat je hond nooit in de gelegenheid kan komen van zich af te kunnen bijten/happen. Of het nou een chihuahua is of de zwaarste hond die je kunt bedenken uit de waak- en verdedigingshonden categorie.
En als het dan onverhoopt eens mis loopt, omdat nou eenmaal ieder mens weleens fouten maakt, dan kun je dat nooit afdoen met; "Tsja dat doet ie hè dan hapt ie."

En ja ik ervaar het "hond zijn" dagelijks. Ik heb alleen maar honden gehad uit de waak- en verdedigingscategorie varieërend van 30 tot 80 kilo (en een russeltje :wink: ). Ik heb momenteel zelfs een kreng van een mechel die je ook opvreet als je nog 10 meter buiten mijn persoonlijke zone bent dus is het mijn zeer zware verantwoordelijkheid dat hij niet die kans krijgt.
En ja dat lukt. Altijd. Zelfs tijdens het werk waarbij hij de ene keer moet bijten en er 5 minuten later iemand heel agressief in mijn persoonlijke zone komt terwijl hij niet mag bijten. Dan wordt er niet gebeten. Nooit. En ik ben geen reuzin van over de honderd kilo met 70 kilo spieren. Maar dat noemen ze nou controle. En als je een hond kiest uit die zogenaamde waak- en verdedigings klasse dan ben jij verantwoordelijk voor die controle, als je die niet hebt moet je er niet mee op straat komen.
En als het dan ondanks dat eens fout gaat, want niemand is onfeilbaar, dan roep je duizend maal sorry, in plaats van: "Ja dat doet ie hè" :19:
Van de 1e tot laatste letter volledig mee eens :ok:
groeten, Ludmilla
www.knightsofthepearls.nl Afbeelding
Fin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Fin »

Budkes schreef:Nou dat is dan ook weer duidelijk.

Nu even weer ontopic;

Tussen alle politieagenten heb je intolerante klootzakken rondlopen. :wink: Gelukkig hebben die weer superieuren waar ze naar moeten luisteren. :ok: En nog gelukkiger, heb je ook hele leuke gewone mensen bij de politie zitten die een hond die anders geen vlieg kwaad doet in één oogopslag herkennen.

Heb je overigens het deel gemist waar ik zeg dat ik mijn honden niet zo scherp maak dat een ander niet binnen tien meter afstand van me mag komen? Maar je, het scoort ook minder makkelijke puntjes voor je als je dat in aanmerking neemt, hè? :ok:
Frenk
Zeer actief

Mooi geschreven Aniek :ok:
Afbeelding
Fin
Zeer actief

Budkes schreef: En als het dan ondanks dat eens fout gaat, want niemand is onfeilbaar, dan roep je duizend maal sorry, in plaats van: "Ja dat doet ie hè" :19:
Ik ga geen sorry roepen tegen een persoon die mij fysiek bedreigt. :wink: Ik waarschuw vantevoren en wijs op mijn hond. Dat lijkt mij voldoende.

Heb ik daarna toch met de politie te maken, dan stap ik direct naar de wijkagent met het incident en bespreken we het daar. En die zal genoeg aan mij kunnen zien dat ik er beroerd van ben dat mijn hond gehapt heeft. Gelukkig heb ik met wijkagenten zeer goede ervaringen. Die heb ik niets anders meegemaakt dan dat je als burger rechten hebt.

Overigens hou ik op met deze discussie met je. Ik heb nu een paar aanvaringen met je gehad, en ik vind je een naar eng mens dat erop kickt om de politieagent uit te hangen op dit forum en zo anderen bang te maken. * deze en verdere opmerkingen zijn teruggenomen, met excuses, wegens meer inzicht *

Geen typische Christo opmerking, dus ik stop maar. Ga maar lekker iemand anders de laars op de nek zetten, of je hond met prikband en TT onder dat machtig goede appèl van je zetten. :ok:
Laatst gewijzigd door Fin op 06 apr 2009 17:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Frenk
Zeer actief

christo schreef:
Budkes schreef: En als het dan ondanks dat eens fout gaat, want niemand is onfeilbaar, dan roep je duizend maal sorry, in plaats van: "Ja dat doet ie hè" :19:
Ik ga geen sorry roepen tegen een persoon die mij fysiek bedreigt. :wink: Ik waarschuw vantevoren en wijs op mijn hond. Dat lijkt mij voldoende.

Heb ik daarna toch met de politie te maken, dan stap ik direct naar de wijkagent met het incident en bespreken we het daar. En die zal genoeg aan mij kunnen zien dat ik er beroerd van ben dat mijn hond gehapt heeft. Gelukkig heb ik met wijkagenten zeer goede ervaringen. Die heb ik niets anders meegemaakt dan dat je als burger rechten hebt.

Overigens hou ik op met deze discussie met je. Ik heb nu een paar aanvaringen met je gehad, en ik vind je een naar eng mens dat erop kickt om de politieagent uit te hangen op dit forum en zo anderen bang te maken. En met kicken bedoel ik dat zo langzamerhand begin te vermoeden dat je er nat in je broek van wordt.

Geen typische Christo opmerking, dus ik stop maar. Ga maar lekker iemand anders de laars op de nek zetten, of je hond met prikband en TT onder dat machtig goede appèl van je zetten. :ok:
Nou ja :eek:
Ik vermoed dat je de teksten van Aniek heel anders leest dan ik of dan hoe ze bedoeld zijn :N:
Afbeelding
Fin
Zeer actief

Frenk schreef: Nou ja :eek:
Ik vermoed dat je de teksten van Aniek heel anders leest dan ik of dan hoe ze bedoeld zijn :N:
Dat denk ik ook, want het viel me heel erg tegen van je dat je het er nog mee eens bent ook. Ik denk ook dat jij de hele dreigende 'nieuwe RAD' episode enigszins anders beleefd hebt. :wink:
Frenk
Zeer actief

christo schreef:
Frenk schreef: Nou ja :eek:
Dat denk ik ook, want het viel me heel erg tegen van je dat je het er nog mee eens bent ook.
Nou...
Heel in het kort lees ik erin dat je je verantwoordelijkheid neemt als baas en dat je zolang als dat kan probeert te voorkomen dat je hond gaat happen/bijten. En dat happen/bijten niets iets is waar je lichtzinnig over mag denken of afdoen met "ach ja, zo issie nou eenmaal".
Maar dan heb je het dus niet over uiterst bedreigende situaties (die jij volgens mij in gedachten hebt), maar bijvoorbeeld over het verhaal zoals Dongo het vertelde.

Dat lees ik erin en daar ben ik het mee eens :19:
Ik denk ook dat jij de hele dreigende 'nieuwe RAD' episode enigszins anders beleefd hebt. :wink:
Wat heeft dat ermee te maken?
Afbeelding
miko
Zeer actief

Ongelezen bericht door miko »

Budkes schreef:Ik heb momenteel zelfs een kreng van een mechel die je ook opvreet als je nog 10 meter buiten mijn persoonlijke zone bent
Die plaatsen we in de categorie "compleet geschift".
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door tekkel »

Nanna schreef:
miko schreef:
Budkes schreef:Ik heb momenteel zelfs een kreng van een mechel die je ook opvreet als je nog 10 meter buiten mijn persoonlijke zone bent
Of vals gemaakt. Omdat we dat "wel lekker" vinden.
Ik zou dezulks in ieder geval niet trots op een hondenforum vermelden; zou me er zelfs voor schamen.
En het gaat kennelijk niet altijd goed:
En als het dan ondanks dat eens fout gaat, want niemand is onfeilbaar, dan roep je duizend maal sorry,
:N:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

Nanna schreef:
miko schreef:
Of vals gemaakt. Omdat we dat "wel lekker" vinden.
Ik zou dezulks in ieder geval niet trots op een hondenforum vermelden; zou me er zelfs voor schamen.
Weet je wat ik niet begrijp van al jouw reacties op alles wat betreft aangaande een valse hond, is dat je standaard negeert dat ik mensen veroordeel die roepen dat doet ie nou eenmaal omdat ie zo hoort te zijn
Ik reageer altijd alleen in dit soort topics omdat ik dat juist dikke onzin vind,heb daarnaast nog nooit aangegeven trots te zijn op een valse hond, alleen aangegeven dat dat héél lastig is. En reageer dus ook op Christo's idee van dat je er dus niks aan/tegen kan doen én dat je dat nou eenmaal niet kunt begrijpen als je in het bezit bent van een Golden ergo geen echte hond dus :19: . Nou dan heb ik in de ogen, van hen die de golden af serveren als schoothond, een échte hond (wat ik dus onzin vind) en toch kan ik voorkomen dat ie iemand zomaar bijt, dat wil ik er dus mee zeggen.

Die valse hond is me in de schoot geworpen toen die hond 3 jaar was, ik heb 'm dus in ieder geval niet zo gemaakt. 'T is overigens de eerste hond die ik heb of ooit heb gehad die die afwijking (want dat is het) heeft en ik doe mijn stinkende best omdat in goede banen te leiden én de hond een leefbaar leven te geven. En daar steek ik zoveel energie in juist omdat ik zie hoe zwaar je verantwoordelijkheid is als hondenbaas en zeker van één die agressief is.
Ik haal deze hond alleen maar aan in dit soort topics om aan te geven dat het heel wel mogelijk is te voorkomen dat er mensen "zomaar" gebeten mogen worden, alsof men dat nou eenmaal niet kan helpen.
Christo schreef:Tussen alle politieagenten heb je intolerante klootzakken rondlopen. Gelukkig hebben die weer superieuren waar ze naar moeten luisteren. En nog gelukkiger, heb je ook hele leuke gewone mensen bij de politie zitten die een hond die anders geen vlieg kwaad doet in één oogopslag herkennen.
En juist daarom vind ik het niet handig dat je op een forum verkondigd dat je zeker weten geen last krijgt van de politie als je hond in een voorbeeld als dit bijt. Het blijft namelijk gewoon strafbaar volgens het wetboek van strafrecht. En als je dat overtreed en er wordt melding van gemaakt en een politieagent maakt daar proces-verbaal van op is er geen superieur die daar wat aan kan, zal of wil doen. Kortom als je tegen een rechtlijnige agent aanloopt heb je ernstig pech ómdat die rechtlijnige agent met een wetsartikel zwaait waar jij dan niet onderuit kunt.

En daar probeer ik iedereen van te doordringen, hoe zwaar de verantwoordelijkheid ligt bij jou als hondenbezitter en dat dat zo maar kan leiden tot het feit dat anderen kunnen gaan oordelen over jóúw hond , iets wat je niet wilt en wat heel erg verdrietige situaties op kan leveren waar je dan zelf absoluut geen zeggenschap meer in hebt. Vreselijk voor alle betrokkenen.
christo schreef:
Frenk schreef:

Nou ja
Ik vermoed dat je de teksten van Aniek heel anders leest dan ik of dan hoe ze bedoeld zijn

Dat denk ik ook, want het viel me heel erg tegen van je dat je het er nog mee eens bent ook. Ik denk ook dat jij de hele dreigende 'nieuwe RAD' episode enigszins anders beleefd hebt.

Ik denk ook dat je mijn teksten heel anders leest dan hoe ik ze bedoel, vandaar dat ik het nogmaals heb geprobeerd om uit te leggen hierboven, maar goed ik vermoed dat je toch enigzins bevoordoordeeld ben wat "mijn" betreft, gezien je opmerking over appel teletacten en prikbanden naar mij toe, waarover ik nog nooit heb gesproken als zijnde een voorstander daarvan :denken: . Ik heb ook nog nooit gezegd dat ik aan machtig goed appel over mijn honden zou hebben, want dat heb ik niet, sterker nog dat ambieer ik niet eens. Het enige wat ik ten allen tijde probeer is voorkomen dat iemand last of hinder van mijn honden ondervind, al moet ik me daarvoor boven op mijn hond laten vallen.

En wat betreft de 'nieuwe RAD' zou ik niet weten wat Frenk daarover valt te verwijten? Ik weet wel dat ze in ieder geval heel hard heeft meegedacht in het tegenhouden van die wet en dat ik heel hard gewerkt heb om te voorkomen dat die nieuwe wet er kwam, dus wat dat betreft snap ik echt niet wat dat me haar óf mij en dit topic heeft uit te staan.
Christo schreef:Heb je overigens het deel gemist waar ik zeg dat ik mijn honden niet zo scherp maak dat een ander niet binnen tien meter afstand van me mag komen? Maar je, het scoort ook minder makkelijke puntjes voor je als je dat in aanmerking neemt, hè?
Nee hoor dat heb ik niet, ik val jou ook nergens aan. :19: Ik roep ook nergens dat jouw honden zouden bijten of dat je niet goed met jehonden omgaat. Ik quote alleen maar jouw stukje over dat je zeker weten geen last zult krijgen met de politie en heb het helemaal nergens over jouw honden. Ik snap dus eigenlijk ook niet zo goed waarom je met zoveel geweld over me heen valt :U:.
En in dat licht bezien, trouwens in elk ander licht bezien ook, gaat deze opmerking misschien wel wat te ver:
Christo schreef: Ga maar lekker iemand anders de laars op de nek zetten
tekkel schreef:En het gaat kennelijk niet altijd goed:

En als het dan ondanks dat eens fout gaat, want niemand is onfeilbaar, dan roep je duizend maal sorry,
:N:
Dat blijkt omdat er nog steeds mensen worden gebeten ,ook door honden van mensen die er wel verantwoordelijk mee om (proberen te)gaan. En als het dan per ongeluk gebeurd dan zijn excuses op zijn plaats en niet de dooddoener "tsja dan hapt ie nou eenmaal, dat zou je toch moeten weten". :roll:

Daarmee bedoel ik dus niet mijn hond, die heeft nog nooit iemand per ongeluk gebeten.
Gr. Aniek

Afbeelding
Fin
Zeer actief

Budkes schreef:Die valse hond is me in de schoot geworpen toen die hond 3 jaar was, ik heb 'm dus in ieder geval niet zo gemaakt. 'T is overigens de eerste hond die ik heb of ooit heb gehad die die afwijking (want dat is het) heeft en ik doe mijn stinkende best omdat in goede banen te leiden én de hond een leefbaar leven te geven. En daar steek ik zoveel energie in juist omdat ik zie hoe zwaar je verantwoordelijkheid is als hondenbaas en zeker van één die agressief is.
:denken: Goed dan. Maar waarom heb je het dan over zoveel energie erin steken? Als je hond niet te vertrouwen is in het openbare leven, doe je hem een muilkorf om en loop je in alle rust met hem rond. Dat hele verhaal van zware verantwoordelijkheid snap ik niet zo. :wink: Overigens, je klonk trots, niet echt alsof je jezelf beklaagt dat hij zo scherp is. :wink:

Zou mijn hond vals zijn, dan doe ik hem een muilkorf om. Maar een hond als Christo die geen vlieg kwaad doet ga ik niet muilkorven voor die ene gelegenheid, die misschien nooit komt, dat ik de pure pech heb dat er iemand op tien cm afstand van mijn gezicht mij het één en ander wil gaan vertellen èn mijn hond daarop reageert. En ik verwacht in zo'n uitzonderlijke situatie fatsoenlijk behandeld te worden. En jouw voorbeeld van een rechtlijnige politieagent? Die heeft een superieur, en zonodig spreek ik die dan aan.

En ik zal best scherp gereageerd hebben, maar jouw reactie was er ook naar. Want wat heeft appèl hiermee te maken? Ik ben een gewone burger en heb tien keer niets met africhten. Hoe moet ik oefenen met mijn honden op situaties als bedreigd worden door bekenden of vreemden? En waarom zou ik dat moeten doen? Ik voed mijn honden op om iedereen als vriendelijk/neutraal te benaderen. Daar past het hen blootstellen aan dreigende personen/situaties niet bij. En als ik dan in een dreigende situatie verzeild raak, verwacht jij dan dat een gewone huishond onder appèl blijft staan? Omdat de jouwe, waar god weet wat mee uitgehaald is om hem zo gehoorzaam te krijgen, dat wel doet? Waar slaat dat op?

Ik heb trouwens niets tegen of met goldens, maar een golden die wil opspringen om te begroeten vergelijken met een dobermann die opspringt om een waarschuwingshap uit te delen, nou dat laatste kan hij met dezelfde vaart doen als de golden die op wil springen, maar ook vol adrenaline een keer of tien harder, en sneller. Daarbij zijn ze daar net even wat sneller toe bereid.

Goldens en dobers op één lijn zetten in een situatie waarin een hond geneigd kan zijn voor de eigenaar op te komen is appels en peren te vergelijken. Voor het vrouwtje opkomen hoort net zo goed bij een dober als het zacht in de bek afgeven van levende kuikentjes bij het baasje bij een golden. En het gegarandeerd vermoorden van diezelfde kuikentjes bij een shiba inu. De ene hond is de andere hond niet.
Laatst gewijzigd door Fin op 06 apr 2009 15:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

christo schreef:
Ik heb trouwens niets tegen of met goldens, maar een golden die wil opspringen om te begroeten vergelijken met een dobermann die opspringt om een waarschuwingshap uit te delen, nou dat laatste kan hij met dezelfde vaart doen als de golden die op wil springen, maar ook vol adrenaline een keer of tien harder, en sneller. Daarbij zijn ze daar net even wat sneller toe bereid.
Ik heb dat ook niet vergeleken. Ik kreeg de opmerking dat ik Vera ook niet zou kunnen houden, en dat kan ik dus wel in situaties waarin dat nodig is :wink: Omdat het qua gewicht en kracht een hond is die ik persoonlijk nog kan mannen, en qua karakter ook.
Dat mensen dat dan gaan lezen als een vergelijking met uitvallende waakhonden kan ik ook niks aan doen :jank: :wink:
Goldens en dobers op één lijn zetten in een situatie waarin een hond geneigd kan zijn voor de eigenaar op te komen is appels en peren te vergelijken. Voor het vrouwtje opkomen hoort net zo goed bij een dober als het zacht in de bek afgeven van levende kuikentjes bij het baasje bij een golden. En het gegarandeerd vermoorden van diezelfde kuikentjes bij een shiba inu. De ene hond is de andere hond niet.
Nee, maar dat betekent niet dat al dat hondse gedrag dan valt onder "tja, het is een jacht/waak/etc hond, kan ik niks aan doen", vind ik dus.
En tuurlijk kan het in alle gevallen weleens 'mis' gaan, dat ontken ik niet, en vind ik ook bij het hebben van een hond horen. Een Dober kan in bepaalde situaties wel happen, en Vera kan in bepaalde situaties tegen mensen opspringen. Nee, geen vergelijking qua adrenaline niveau wellicht, maar wel qua 'ongewenstheid' in heel veel gevallen.
En ik vind zowel bij een happende hond als bij een opspringende hond (in situaties waarin dat niet gewenst is), dat je als baas het even wat meer bij jezelf moet houden dan "tja, het is een waakhond he", of "tja, ze is zo'n allemansvriend he".
Afbeelding
Fin
Zeer actief

dubbel.
Laatst gewijzigd door Fin op 06 apr 2009 16:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”