foto's laten maken en ja hoor ed was de uitslag.
Ze moet nu 6 weken in de bench ,ze mag alleen naar buiten voor haar behoefte,onze andere hond Beau snapt er ook niks van.
Hebben nog meer mensen ervaaringen met een ed operatie.
Groetjes Heidi
Moderator: moderatorteam

Een bak met een loopband waar ze water in kunnen laten lopen. Het water kan een deel van het gewicht van de hond bijvoorbeeld dragen of het lopen in een laagje water vertraagt de beweging, waardoor de hond eigenlijk opnieuw leert bewegen. Dat laatste hebben ze bij Frenk gedaan. Omdat hij na de operatie meer bewegingsruimte had in zijn gewricht en dat moest gaan leren gebruiken.Beau en Luna schreef:Wat is zo'n waterwalker

Mag ik vragen welke orthopeed de operatie gedaan heeft?Beau en Luna schreef:Nee ik geef nog geen glucosamine

Precies, zoals jij het zegt, zo is het ons dus verder uitgelegdInge O schreef:absoluut - sterker nog : juist een bepaalde mate van belasting zorgt ervoor dat alles op de juiste manier wordt opgebouwd. bot, kraakbeen, pezen en spieren moéten een indicatie krijgen wat er van hen verwacht wordt en dat krijgen ze niet zonder belasting.Frenk schreef: Onze orthopeed zei altijd: "te veel rust is slecht, omdat het nieuw aangegroeide deel dan niet gewend is aan de belasting die je de rest van z'n leven wel gaat vragen."
ik vind het een hele vreemde strategie, 6 weken benchrust, had er ook nog nooit van gehoord maar zou het zelf ook nooit zo doen.