christo schreef:tineke schreef:Misschien vergis ik me maar waren het ook niet jouw honden die weleens een hapje uitdeelde naar joggers omdat ze die niet moesten

Heb jij niets beters te doen met dit mooie weer? Ocharm.
In de situatie die ik hier beschrijf hebben mijn honden nog nooit gehapt. Omdat Christo toen nog maar jong was. Maar het kan gebeuren, en als het gebeurt, is het niet het einde van de wereld als het bij een hap blijft.
Jouw Orson zal best een lieve hond zijn geweest. Maar het is geen dobermann, die van mij zou ik met alle kracht achter me moeten houden en dat is geen doen.
Voor iemand die happen serieus neemt, klink jij overigens weer alsof het bij jou vaker voorkwam.

Terwijl het bij iemand als ik, die het kennelijk minder serieus neemt, nog nooit is gebeurd. Goh.
Dat is geen antword op mijn vraag toch of is die met het ontwjken ervan nu dus eigenlijk wel beantwoord
Maar goed als jij dat wel was dan begrijp ik je relaxte manier van doen wel over een hapje jij kijkt niet op een hapje meer of minder van je honden meer op.
Zelf zit je ook achter de computer met dit mooie weer en hebt dus klaarblijkelijk ook niets beter te doen
Juist omdat ik mijn hond goed kon werd het happen voorkomen.
Hij heeft 1 keer iemand gehapt die hem ondanks mijn tot twee maal toe verzoek dit niet te doen toch moest aaien en daar is het bij gebleven en daar voelde ik me toen best al rot onder ,ondanks dat ik vond dat deze dame gewoon had moeten doen wat haar gevraagd werd.
Mijn Orson was inderdaad een hele lieve hond die je niet met kracht onder de duim kon houden want daar was hij te sterk voor vandaar dat ik voor andere methodes koos
Overigens deelde hij los ook geen hapjes uit naar argeloze joggers en liep hij net zo makkelijk een wandeling mee met een groep mensen en honden zonder dat iemand last van hem had ondanks dat het geen doberman was