Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

"Hé mevrouw,waarom jouw hond poep daar?"

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

christo schreef:
Moos schreef:Ik denk dat we niet zozeer andere honden in gedachten hebben als wellicht een andere 'wijzende vinger situatie". Ik zie een dame van middelbare leeftijd voor me die wat loopt te tieren vanwege een plasje van een hond. Ik blijf dat iets anders vinden die iemand die je daadwerkelijk in elkaar komt rossen.

Misschien heb je ergens een handspiegel liggen? Hou die eens op tien cm afstand voor je neus, stel je voor dat de ogen die jou aankijken die van een vreemde zijn en kijk eens hoe dat voelt, zo'n afstand. En 'dames' van middelbare leeftijd die je op zo'n afstand naderen zijn heel wel in staat om te gaan slaan. In je gezicht, liefst, en waar anders dat ze je kunnen raken.
Heel vervelend dat je zelf te maken hebt gehad met geweld. Maar verlies alsjeblieft je perspectief niet :wink:
Alleen dat maakt het, in mijn ogen, nog niet iets wat je af kan doen als "eigen schuld, moet je maar niet in mijn persoonlijke zone komen".

Voor mij valt het onder een voor een aanstormende auto oversteken. Op de rand van het dak van een flatgebouw gaan lopen. Een naald met heroïne in je aders spuiten. Allemaal dingen waarvan een normaal weldenkend mens weet dat je dat beter niet kunt doen. Die situaties heb je ook nog.
Kom nou zeg, niet zo overdreven doen hoor.
Afbeelding
Eva-Joy
Zeer actief

Ongelezen bericht door Eva-Joy »

Moos schreef:
Eva-Joy schreef:of moet ik dan weglopen van mevrouw met de mededeling: u komt zo agressief op ons af, waarschijnlijk gaat mijn hond u happen en dat willen we natuurlijk niet :smile: :roll:
Als je die kans hebt lijkt me dat gezien hoe de huidige maatschappij honden bekijkt een handige move ja :wink:
Sowieso zou ik de kans om weg te lopen eerder pakken dan mijn hond te laten happen. Als je dat dus kan voorkomen zoals jij nu schetst.
@ Moos, wat een onzin, dan maar geen 44kilo wegende hond die kan gaan happen.. waarom zou een kleine hond dat niet kunnen doen?
vind het erg grof wat je zo zegt..!
Hahahahahaahah, je verdraaid nou van alles.
Ik ga geen hond van 44 kilo nemen die ik persoonlijk niet kan houden. Vind ik eigenlijk wel gewoon heel verantwoordelijk van mezelf. Er zijn zat mensen die zo'n hond wel kunnen houden, geestelijk ook dan dus. Ik kan dat niet.
Is mijn gebrek, en dat weet ik van mezelf, dus begin ik er niet aan :wink:
dus als iemand schreeuwend op me af komt lopen, moet ik wegrennen? ja dat vind ik te achterlijk voor woorden..ik begrijp je wel hoor, daar niet van, maar als het alleen happen en grommen zou zijn, in de trant van: niet dichterbij.. dan vind ik het geen probleem.. als ik van mijn hond weet dat hij echt BIJT..dat is een ander verhaal vind ik..

ik verdraai niks, maar het komt wel behoorlijk over van: ik vind het niet verantwoordelijk als iemand zo'n grote hond heeft die kan happen. Al bedoelde je dat misschien niet zo en heb je het puur over jezelf :wink:
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Eva-Joy schreef:
dus als iemand schreeuwend op me af komt lopen, moet ik wegrennen? ja dat vind ik te achterlijk voor woorden..ik begrijp je wel hoor, daar niet van, maar als het alleen happen en grommen zou zijn, in de trant van: niet dichterbij.. dan vind ik het geen probleem.. als ik van mijn hond weet dat hij echt BIJT..dat is een ander verhaal vind ik..
Ach, als iemand schreeuwend op me afkomt en er is de mogelijkheid om een stap achteruit te doen en te praten (zoals jij in je voorbeeld aangaf), dan kies ik daar ook eerder voor dat iemand zelf een klap te gaan geven. Waarom zou ik mijn hond dan wel laten happen als de mogelijkheid er is om weg te lopen? :wink:
ik verdraai niks, maar het komt wel behoorlijk over van: ik vind het niet verantwoordelijk als iemand zo'n grote hond heeft die kan happen. Al bedoelde je dat misschien niet zo en heb je het puur over jezelf :wink:
Dat had ik aan Christo ook al uitgelegd. Ik zelf zou geen hond van 44 kilo nemen met een heel duidelijk verdedigingsinstinct omdat IK daar niet mee om zou kunnen gaan :wink: Ik dus :wink:
Afbeelding
Eva-Joy
Zeer actief

Ongelezen bericht door Eva-Joy »

Moos schreef:
Eva-Joy schreef:
Ach, als iemand schreeuwend op me afkomt en er is de mogelijkheid om een stap achteruit te doen en te praten (zoals jij in je voorbeeld aangaf), dan kies ik daar ook eerder voor dat iemand zelf een klap te gaan geven. Waarom zou ik mijn hond dan wel laten happen als de mogelijkheid er is om weg te lopen? :wink:
Dat had ik aan Christo ook al uitgelegd. Ik zelf zou geen hond van 44 kilo nemen met een heel duidelijk verdedigingsinstinct omdat IK daar niet mee om zou kunnen gaan :wink: Ik dus :wink:
dat las ik later ook :wink: maar persoonlijk zou ik nooit een pas terug doen voor iemand die op me af komt stormen, met of zonder hond, dat is persoonlijk natuurlijk.. :wink:
Fin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Fin »

Frenk schreef: Ik vind grommen of snauwen/snappen echt niet verbazingwekkend of onwenselijk in zo'n situatie. Happen en dan zeker iets vast happen gaat mijn grens over :wink:
Hoe graag ik je ook mag, ook jij bent op dit punt voorspelbaar. :wink: Te voorspelbaar voor mij om nog verder op je opmerking in te gaan.
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Rosita Compagner schreef:Honden uitlaten in je eigen tuin en wandelen voor het wandelen. Ik blijf het een goed idee vinden ;-)
En hoe doe je dat als je geen eigen tuin hebt?
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Moos
Zeer actief

Eva-Joy schreef:
dat las ik later ook :wink: maar persoonlijk zou ik nooit een pas terug doen voor iemand die op me af komt stormen, met of zonder hond, dat is persoonlijk natuurlijk.. :wink:
Ik wel hoor, ik loop gewoon weg. Al een aantal keren gedaan ondertussen, en nog nooit problemen gehad :mrgreen: (waarmee ik dan weer niet wil impliceren dat mensen die wel problemen, gehad, hebben dat hebben omdat ze niet weglopen hoor. Voordat we dat weer krijgen :N: :mrgreen: ).
Meer dan wat achter me aan lopen vloeken gebeurt er dan eigenlijk niet.
Ging overigens alle keren om hondenbazen wiens hond mijn hond belaagde, en als ik daar wat over zei kwam baaslief dus even pisnijdig op mij afgestormd. :wink:
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

Eva-Joy schreef:maar persoonlijk zou ik nooit een pas terug doen voor iemand die op me af komt stormen, met of zonder hond, dat is persoonlijk natuurlijk.. :wink:
Een pas terug doen kan bijzonder effectief zijn, anders :wink:
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

christo schreef:
Frenk schreef: Ik vind grommen of snauwen/snappen echt niet verbazingwekkend of onwenselijk in zo'n situatie. Happen en dan zeker iets vast happen gaat mijn grens over :wink:
Hoe graag ik je ook mag, ook jij bent op dit punt voorspelbaar. :wink: Te voorspelbaar voor mij om nog verder op je opmerking in te gaan.
Je hoeft er niet verder op in te gaan, ik geef slechts mijn mening (en ik verwoordde het ook nadrukkelijk als mijn mening :wink:).
Afbeelding
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door tekkel »

Marjoleine schreef:
Rosita Compagner schreef:Honden uitlaten in je eigen tuin en wandelen voor het wandelen. Ik blijf het een goed idee vinden ;-)
En hoe doe je dat als je geen eigen tuin hebt?
Psies. En toen ik nog een tuin had, deden ze nix in hun eigen tuin :19:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

christo schreef:En nee, ik leun niet op mijn honden dat ze mij moeten beschermen, ik dop mijn eigen boontjes wel. Maar als je ze aan het uitlaten bent, kun je geen kant op als een ander dan op je af komt stormen, dan heb je je hond bij je, aan de lijn, en hij reageert. En als iemand je dan op tien cm nadert, kun je wel je hond kort houden, maar op tien cm afstand kan hij dan alsnog happen. Daar helpt geen lieve moedertje aan, en daar kun je geen barst aan doen.
Nou als eigenaresse van een hond die 68 kilo schoon aan de haak woog en die bij voorkeur niemand in zjn persoonlijke zone wilde hebben kan ik je zeggen dat je wel degelijk je hond dan onder controle kan houden zonder te happen.
Ik heb geen ernstige dreigingen meegemaakt maar wel situaties die Orson als dreigend ervoer en dan stond happen echt niet op het menu hoor :mrgreen:
Ik ging gewoon voor hem staan parkeerde hem achter mijn rug en handelde zelf de zaken af en gaf hem geen gelegenheid om te happen.

Ik vind dat jij wel luchtig doet over een hapje.
Misschien vergis ik me maar waren het ook niet jouw honden die weleens een hapje uitdeelde naar joggers omdat ze die niet moesten :denken:
Fin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Fin »

tineke schreef:Misschien vergis ik me maar waren het ook niet jouw honden die weleens een hapje uitdeelde naar joggers omdat ze die niet moesten :denken:
Heb jij niets beters te doen met dit mooie weer? Ocharm. :knuffel:

In de situatie die ik hier beschrijf hebben mijn honden nog nooit gehapt. Omdat Christo toen nog maar jong was. Maar het kan gebeuren, en als het gebeurt, is het niet het einde van de wereld als het bij een hap blijft.

Jouw Orson zal best een lieve hond zijn geweest. Maar het is geen dobermann, die van mij zou ik met alle kracht achter me moeten houden en dat is geen doen.

Voor iemand die happen serieus neemt, klink jij overigens weer alsof het bij jou vaker voorkwam. :wink: Terwijl het bij iemand als ik, die het kennelijk minder serieus neemt, nog nooit is gebeurd. Goh.
EstherK
Zeer actief
Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door EstherK »

Moos schreef:
Eva-Joy schreef:of moet ik dan weglopen van mevrouw met de mededeling: u komt zo agressief op ons af, waarschijnlijk gaat mijn hond u happen en dat willen we natuurlijk niet :smile: :roll:
Als je die kans hebt lijkt me dat gezien hoe de huidige maatschappij honden bekijkt een handige move ja :wink:
Sowieso zou ik de kans om weg te lopen eerder pakken dan mijn hond te laten happen. Als je dat dus kan voorkomen zoals jij nu schetst.
@ Moos, wat een onzin, dan maar geen 44kilo wegende hond die kan gaan happen.. waarom zou een kleine hond dat niet kunnen doen?
vind het erg grof wat je zo zegt..!
Hahahahahaahah, je verdraaid nou van alles.
Ik ga geen hond van 44 kilo nemen die ik persoonlijk niet kan houden. Vind ik eigenlijk wel gewoon heel verantwoordelijk van mezelf. Er zijn zat mensen die zo'n hond wel kunnen houden, geestelijk ook dan dus. Ik kan dat niet.
Is mijn gebrek, en dat weet ik van mezelf, dus begin ik er niet aan :wink:
Een hond van het gewicht van Vera hou je ook niet eenvoudig bij je hoor, als iemand op 10 cm van je af je staat te bedreigen.

Ik heb zelf wel eens bedreigingen meegemaakt maar deze mensen bleven altijd op gepaste afstand (minstens 10 meter) :mrgreen:
Iarik zou niet direct happen maar in eerste instantie wel proberen om de persoon te blokkeren. Benthor is conflictmijdend. Ik heb geen idee wat hij doet als de nood aan de man komt.
tineke

christo schreef:
tineke schreef:Misschien vergis ik me maar waren het ook niet jouw honden die weleens een hapje uitdeelde naar joggers omdat ze die niet moesten :denken:

In de situatie die ik hier beschrijf hebben mijn honden nog nooit gehapt. Omdat Christo toen nog maar jong was. Maar het kan gebeuren, en als het gebeurt, is het niet het einde van de wereld als het bij een hap blijft.

Jouw Orson zal best een lieve hond zijn geweest. Maar het is geen dobermann, die van mij zou ik met alle kracht achter me moeten houden en dat is geen doen.

Voor iemand die happen serieus neemt, klink jij overigens weer alsof het bij jou vaker voorkwam. :wink: Terwijl het bij iemand als ik, die het kennelijk minder serieus neemt, nog nooit is gebeurd. Goh.
Dat is geen antword op mijn vraag toch of is die met het ontwjken ervan nu dus eigenlijk wel beantwoord :mrgreen:
Maar goed als jij dat wel was dan begrijp ik je relaxte manier van doen wel over een hapje jij kijkt niet op een hapje meer of minder van je honden meer op.

Zelf zit je ook achter de computer met dit mooie weer en hebt dus klaarblijkelijk ook niets beter te doen :denken:

Juist omdat ik mijn hond goed kon werd het happen voorkomen.
Hij heeft 1 keer iemand gehapt die hem ondanks mijn tot twee maal toe verzoek dit niet te doen toch moest aaien en daar is het bij gebleven en daar voelde ik me toen best al rot onder ,ondanks dat ik vond dat deze dame gewoon had moeten doen wat haar gevraagd werd.
Mijn Orson was inderdaad een hele lieve hond die je niet met kracht onder de duim kon houden want daar was hij te sterk voor vandaar dat ik voor andere methodes koos :wink:
Overigens deelde hij los ook geen hapjes uit naar argeloze joggers en liep hij net zo makkelijk een wandeling mee met een groep mensen en honden zonder dat iemand last van hem had ondanks dat het geen doberman was :mrgreen:
Jackira
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jackira »

christo schreef:

Ben het met je eens hoor. Wat de intentie ook is, iemand hoort je gewoon niet op agressieve manier tot tien cm in je gezicht te naderen. Daar begint dus het probleem, en niet bij het feit dat de hond dan hapt. Zowiezo al belachelijk en bedreigend dat er drie personen naar buiten komen voor zoiets. Er is nu eenmaal verschil in aanleg bij honden en het is onzin om te zeggen dat je dan niet een waakzame hond kunt hebben. Als andere mensen zich gewoon normaal gedragen is er niks aan de hand. Doen ze dat niet dan kunnen ze een hapje verwachten. Niet een of andere verscheurende aanval maar een waarschuwing van de hond. Volkomen netjes en terecht in mijn ogen.
Moos
Zeer actief

EstherK schreef: Een hond van het gewicht van Vera hou je ook niet eenvoudig bij je hoor, als iemand op 10 cm van je af je staat te bedreigen.
Alleen Vera verdedigt niet. Vera wil wel heeeeel graag mensen en honden begroeten, maar dan hou ik haar echt wel aan d'r halsband hoor :19: (ik zeg niet dat het lollig is om te doen haha, maar houden lukt prima), en tegenwoordig moet ze zitten en blijven en doet dat ook als mensen pal voor me komen staan om bijvoorbeeld de weg te vragen. In het begin bijna hupsend van de ene op de andere poot, want ze wil echt heel erg graag begroeten, tegenwoordig rustiger omdat ze weet hoe of wat.
28 kilo of 44 kilo is best een verschil hoor. En daarnaast kan ik een hond van het type Vera dus geestelijk ook prima 'handelen' (dat ze dus gaat zitten en blijven ondanks dat ze een enorme drang tot begroeten heeft).

En ik vind het reuze knap als mensen een pittige Doberman bijvoorbeeld wel prima kunnen houden, lichamelijk en geestelijk. Alleen ik ga dat niet kunnen.
Afbeelding
tineke

Ri@ schreef:
christo schreef:

Ben het met je eens hoor. Wat de intentie ook is, iemand hoort je gewoon niet op agressieve manier tot tien cm in je gezicht te naderen. Daar begint dus het probleem, en niet bij het feit dat de hond dan hapt. Zowiezo al belachelijk en bedreigend dat er drie personen naar buiten komen voor zoiets. Er is nu eenmaal verschil in aanleg bij honden en het is onzin om te zeggen dat je dan niet een waakzame hond kunt hebben. Als andere mensen zich gewoon normaal gedragen is er niks aan de hand. Doen ze dat niet dan kunnen ze een hapje verwachten. Niet een of andere verscheurende aanval maar een waarschuwing van de hond. Volkomen netjes en terecht in mijn ogen.
Ik vind de reactie van de hond ook wel normaal maar ik vind wel dat je als eigenaar ervoor moet zorgen dat je de hond dan niet daadwerkelijk laat bijten
Dat vind ik dan weer een te zwaar overtrokken reactie op een schreeuwend iemand.
Jackira
Zeer actief

Moos schreef:
EstherK schreef: Een hond van het gewicht van Vera hou je ook niet eenvoudig bij je hoor, als iemand op 10 cm van je af je staat te bedreigen.
Alleen Vera verdedigt niet. Vera wil wel heeeeel graag mensen en honden begroeten, maar dan hou ik haar echt wel aan d'r halsband hoor :19: (ik zeg niet dat het lollig is om te doen haha, maar houden lukt prima), en tegenwoordig moet ze zitten en blijven en doet dat ook als mensen pal voor me komen staan om bijvoorbeeld de weg te vragen. In het begin bijna hupsend van de ene op de andere poot, want ze wil echt heel erg graag begroeten, tegenwoordig rustiger omdat ze weet hoe of wat.
28 kilo of 44 kilo is best een verschil hoor. En daarnaast kan ik een hond van het type Vera dus geestelijk ook prima 'handelen' (dat ze dus gaat zitten en blijven ondanks dat ze een enorme drang tot begroeten heeft).
Sorry maar het feit dat je een drang tot begroeten gaat vergelijken met waakdrift geeft voor mij wel een beetje aan dat je niet helemaal weet waar je het over hebt in dit geval..
Moos
Zeer actief

Ri@ schreef:
Moos schreef:
Sorry maar het feit dat je een drang tot begroeten gaat vergelijken met waakdrift geeft voor mij wel een beetje aan dat je niet helemaal weet waar je het over hebt in dit geval..
Dan heb je Vera nog niet gezien :mrgreen: Ik trek overigens ook helemaal geen vergelijking. Ik illustreer alleen maar dat ik Vera dus prima kan houden, lichamelijk en geestelijk.

Maar jee zeg, daar gaat het toch helemaal niet om? Hoe vaak moet ik nou nog zeggen dat ik absoluut prima het gedrag begrijp vanuit de hond bekeken.
Maar ik bedoel exact wat Tineke zegt: "Ik vind de reactie van de hond ook wel normaal maar ik vind wel dat je als eigenaar ervoor moet zorgen dat je de hond dan niet daadwerkelijk laat bijten
Dat vind ik dan weer een te zwaar overtrokken reactie op een schreeuwend iemand."
Dat is precies wat ik ook bedoel.
Afbeelding
Jackira
Zeer actief

tineke schreef:
Ri@ schreef:
christo schreef:

Ik vind de reactie van de hond ook wel normaal maar ik vind wel dat je als eigenaar ervoor moet zorgen dat je de hond dan niet daadwerkelijk laat bijten
Dat vind ik dan weer een te zwaar overtrokken reactie op een schreeuwend iemand.
Op een schreeuwend iemand inderdaad wel, maar op iemand die je zo dicht agressief nadert niet naar mijn mening. Het is fijn dat je dan je hond nog wel kunt stoppen, maar zelf zou ik dat niet kunnen. maakt dat mij dan tot iemand die niet met de hond in kwestie zou mogen lopen?
EstherK
Zeer actief
Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door EstherK »

Moos schreef:
Ik kan onze honden ook prima handelen maar als iemand dreigend tegen de honden aan gaat staan valt er weinig meer te handelen. Hoe vervelend dat ook is.

Daarbij, je had ook een golden kunnen treffen die wat pittiger was (ik ken er genoeg) en dan was het handelen (fysiek en geestelijk) ook pittiger geweest.

Het verschil in gewicht ken ik. Benthor is 30 kg en Iarik is 44 kg. Nu kan ik ze samen prima houden (zonder hulpmiddelen). Ik heb daar wel een persoonlijke ruimte voor nodig en die is wat meer dan 10 cm. :mrgreen:
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Moos schreef:Dan heb je Vera nog niet gezien :mrgreen:
En jij Bente niet :wink:
Die is ook altijd heel enthousiast naar mensen toe,maar dat enthousiasme wil en kan ik toch echt niet vergelijken met de verdedigingsdrang van een Dobermann.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Moos
Zeer actief

EstherK schreef:
Daarbij, je had ook een golden kunnen treffen die wat pittiger was (ik ken er genoeg) en dan was het handelen (fysiek en geestelijk) ook pittiger geweest.
Ja ja ja, dus eigenlijk is die hele raskeuze volslagen onzin.
Dat vind ik altijd een beetje een dooddoener hoor.

Maar dan nog. Dan nog. Ik zeg namelijk nergens dat iemand geen hond zou mogen hebben waarbij hij/zij niet altijd happen kan voorkomen.
Ik vind alleen dat als het dan gebeurt een reactie van "tja, kan ik niks aan doen, moeten ze maar niet zo dichtbij komen" te makkelijk.
Dat is het enige.
Afbeelding
Moos
Zeer actief

marian* schreef:
Die is ook altijd heel enthousiast naar mensen toe,maar dat enthousiasme wil en kan ik toch echt niet vergelijken met de verdedigingsdrang van een Dobermann.
Ik vergelijk dat dus ook niet. Ik gaf alleen maar aan dat ik Vera kan houden, dat was namelijk 'de vraag'.
Afbeelding
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

marian* schreef:
Geer schreef:Heel vervelend, maar wat dit nu weer met 'de buitenlander' te maken heeft?
Alles,omdat ik de opmerkingen enz tot nog toe alleen van van oorsprong niet Nederlandse mensen heb gehad.
Misschien omdat jij in zo'n wijk woont? Ik heb de opmerkingen ook wel eens gehad, en zéker ook de vuile blikken. Allemaal van zeer blanke Nederlanders.
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Moos schreef:Ik vind alleen dat als het dan gebeurt een reactie van "tja, kan ik niks aan doen, moeten ze maar niet zo dichtbij komen" te makkelijk.
Dat is het enige.
Nou,als ik aangegven heb niet gediend te zijn van enige aanraking,iemand doet het dan toch en Max deelt een hap uit terwijl ik zelf alles doe om weg te komen van die persoon dan ga ik me niet uitgebreid verontschuldigen :wink:
Laatst gewijzigd door marian* op 05 apr 2009 14:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Jackira
Zeer actief

Moos schreef:
marian* schreef:
Ik vergelijk dat dus ook niet. Ik gaf alleen maar aan dat ik Vera kan houden, dat was namelijk 'de vraag'.
Ja maar ik kan mijn hond ook houden. maar er valt weinig te houden als mensen 10 cm van zijn kop af agressief gaan staan doen. Hij beweegt zijn kop iets naar voren en dat is al voldoende. :wink:
Frenk
Zeer actief

marian* schreef:
Moos schreef:Ik vind alleen dat als het dan gebeurt een reactie van "tja, kan ik niks aan doen, moeten ze maar niet zo dichtbij komen" te makkelijk.
Dat is het enige.
Nou,als ik aangegven heb niet gediend te zijn van enige aanraking,iemand doet het dan toch en Max deelt een hap uit terwijl ik zelf alles doe om weg te komen van die persoon dan ga ik me niet uitgebreid verontschuldigen :wink:
Een gewaarschuwd mens telt voor 2.
Nu schets je weer een heel andere situatie :wink:
Afbeelding
tineke

marian* schreef:
Ja maar als we op die toer gaan dan is een Dobermann ook weer niet te vergelijken met een fila wat verdedigen betreft.
Het zal toch lekker worden dat er maar op los gehapt mag worden onder de noemer dat zit in zijn karakter dus hou daar maar rekening mee want ik als baas doe dit lekker niet.
Natuurlijk reageren honden in sommige gevallen agressief op situaties en dat is dan precies mooi het moment waarop je het als baas over gaat nemen zonder de hond het te laten regelen.
Een ongelukje kan je altijd overkomen uiteraard maar dat vind ik toch van een hele andere orde dan mijn hond is waakhond dus hij hapt en hou daar maar rekening mee.
Moos
Zeer actief

marian* schreef:
Dat is het enige.
Maar dat is toch een andere situatie dan iemand die boos op je af komt gelopen vanwege een hondenplasje tegen een struik, en de hond zegt "hap"?
Dat is toch iets anders dan als je eerst ook nog waarschuwt dat je niet aangeraakt wil worden en daarbij zelf ook nog eens wegloopt met de hond :wink:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”