Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

metacam online

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

metacam online

Ongelezen bericht door malinois »

:denken: nu heb ik hier laatst ergens wat links over gehad, maar ik kan nergens iets van terugvinden, dus dan maar zo, waar kun je tegen een redelijke prijs online metacam bestellen?
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

HIer in Spanje verkopen ze in de apotheek tabletjes, Meloxicam. Per tablet bevat dat 7,5mg van dezelfde werkzame stof als Metacam. Een doosje met 30 tabletjes kost iets van drie euros. Een kwart pilletje is genoeg voor een hond van 15-18 kilo. Scheelt dus aardig in de prijs. :wink:

Als je wilt kan ik Eline die volgende week hier is een paar doosjes meegeven voor je.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Wil de hond schreef:HIer in Spanje verkopen ze in de apotheek tabletjes, Meloxicam. Per tablet bevat dat 7,5mg van dezelfde werkzame stof als Metacam. Een doosje met 30 tabletjes kost iets van drie euros. Een kwart pilletje is genoeg voor een hond van 15-18 kilo. Scheelt dus aardig in de prijs. :wink:

Als je wilt kan ik Eline die volgende week hier is een paar doosjes meegeven voor je.
en de werkzaamheid is hetzelfde? Ja heel graag, dan mag je wel een doosje of wat meegeven... :ok: :ok:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Volgens mij word het afgeschaft, het online kunnen kopen van dierengeneesmiddelen?
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Het is precies hetzelfde, het wordt door dierenartsen ook voorgeschreven, ipv de veel duurdere Metacam die feitelijk hetzelfde is.

Alleen de dosering is wat lastig voor kleine honden omdat het kleine pilletjes zijn en je een kwart pilletje ongeveer gelijk is aan anderhalve milliliter Metacam. Maar een kwart pilletje of een halve is makkelijk te doen, een kwartje voor een hond van 15 tot 20 kilo en een halfie voor een hond van 30 tot 35 kilo.

Ik koop ze voor je en als Eline terug is laat ik je dat weten, dan kun je met haar afspreken waar je het ophaalt.

PM haar anders even want ze komt met nog wat mensen hierheen en wie weet woon téén van de anderen wel dichter bij je in de buurt op op de routes die je rijdt voor je trainingen en andere hondendingen.

Even gekeken en het zijn dus 20 pillen per doosje, dat is dus voor 40 dagen voldoende voor een hond van 35 kilo.

Hoeveel doosjes wil je hebben, een stuk of 3, of meer, je zegt het maar?
Per doosje kost het iets van 3 euro dus voor het geld hoef je niet moeilijk te doen.
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

assiejaja schreef:Oh Willy, bij die aanbieding haak ik graag aan :mrgreen:
Ik wil er wel 4. Hartstikke fijn om een vooraadje te hebben met de bejaarde podenco.
Da's goed, ik geef ze mee. :ok:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Wil de hond schreef:Het is precies hetzelfde, het wordt door dierenartsen ook voorgeschreven, ipv de veel duurdere Metacam die feitelijk hetzelfde is.

Alleen de dosering is wat lastig voor kleine honden omdat het kleine pilletjes zijn en je een kwart pilletje ongeveer gelijk is aan anderhalve milliliter Metacam. Maar een kwart pilletje of een halve is makkelijk te doen, een kwartje voor een hond van 15 tot 20 kilo en een halfie voor een hond van 30 tot 35 kilo.

Ik koop ze voor je en als Eline terug is laat ik je dat weten, dan kun je met haar afspreken waar je het ophaalt.

PM haar anders even want ze komt met nog wat mensen hierheen en wie weet woon téén van de anderen wel dichter bij je in de buurt op op de routes die je rijdt voor je trainingen en andere hondendingen.

Even gekeken en het zijn dus 20 pillen per doosje, dat is dus voor 40 dagen voldoende voor een hond van 35 kilo.

Per doosje kost het iets van 3 euro dus voor het geld hoef je niet moeilijk te doen.
ik heb je een pb gestuurd! Super hartstikke bedankt alvast :ok:
Afbeelding
pooh
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Ongelezen bericht door pooh »

tis alleen niet volgende week al Willy, maar de 24e :wink:
:pop:
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ben ik een beetje in de bonen? :denken:
En wanneer zijn jullie weer in Nederland?

Als er haast bij is kan ik het eventueel opsturen denk ik.
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Rami »

Wil de hond schreef: En wanneer zijn jullie weer in Nederland?
De 28e! :wink:
Afbeelding
Niek
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bink en Puck
1 x Border Collie
1 x Border Terrier
Altijd in gedachten:
Max (13 jaar) 16-9-2005
Bob (13 jaar) 12-9-2011
Beau(15,5 jaar) 13-9-2011

Ongelezen bericht door Niek »

Ik gebruik voor Bob ook Metacam, later werd deze door de goedkopere Flexicam vervangen.
Deze is nu door mij door de nog goedkopere Novacam vervangen.
Bij alle vervangers gaat het om dezelfde werkzame stof, Meloxicam 1,5 mg/ml.

Ik gebruik trouwens de oplossing welke ik met een spuit doseer en aan het eten toevoeg.
Limanade
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Limanade »

wij hebben voor mambo ook metacam..
als er ergens een goede goedkopere vervanger voor is, zou ik graag willenn weten waar je dat kan krijgen :mrgreen:
Afbeelding

Wil je vlinders in je buik? Prop een rups in je reet!
Niek
Zeer actief
1 x Border Collie
1 x Border Terrier
Altijd in gedachten:
Max (13 jaar) 16-9-2005
Bob (13 jaar) 12-9-2011

Anne Panne schreef:wij hebben voor mambo ook metacam..
als er ergens een goede goedkopere vervanger voor is, zou ik graag willenn weten waar je dat kan krijgen :mrgreen:
Ik heb het gewoon via de dierenarts, was Flexicam al voordeliger, Novacam is dezelfde prijs, maar dan in een verpakking van 25 % meer.

http://www.astfarma.nl/html/bijsluiters.aspx?id=187

Het is te begrijpen dat sommige dierenartsen een duurder middel voorschijven............

Let wel de middelen zijn wel vloeibaar, maar voordeel daarvan is dat het gerichter toe te dienen is via de bijgeleverde spuit.

http://www.diergeneesmiddel.nl/advanced ... 6eed025e28

Novacam 125 ml kost 31,80

http://www.diergeneesmiddel.nl/product_ ... cts_id/243

Metacam 100 ml kost 53,00 (voor 125 ml is dat dus 66,25!)

Daar zit dus een behoorlijk prijsverschil in!!!! Metacam is dus meer dan 2 maal zo duur!
Fin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Fin »

Ik zit ineens rechtop achter mijn computer. Handig, zo'n hondenforum. :eek:

Alleen... mijn moeder en zus zijn tot twee keer toe overgezet op goedkopere generieke medicijnen voor hun suiker, en werden er heel beroerd van. De werkzame stof is hetzelfde, maar de hulpstoffen kunnen verschillend zijn. Even uitproberen dus.
Limanade
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Limanade »

sow dat scheelt nogal een beetje zeg! :eek:
toch ff met vriendlief overleggen want dit scheelt echt veel
Afbeelding

Wil je vlinders in je buik? Prop een rups in je reet!
Niek
Zeer actief
1 x Border Collie
1 x Border Terrier
Altijd in gedachten:
Max (13 jaar) 16-9-2005
Bob (13 jaar) 12-9-2011

Bij mijn hond heb ik nog geen bijwerkingen gezien.
En dit is volledig door de dierenarts zelf aangegeven, dus geen eigen doktertje gespeeld door goed te zoeken online........

Misschien zal ik er even een nieuw onderwerp van maken?
Fin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Fin »

Ik denk zeker dat dat de moeite waard is. :ok: Als je het de titel 'alternatief voor metacam geeft' is het ook via google goed te vinden.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Wil de hond schreef:Het is precies hetzelfde, het wordt door dierenartsen ook voorgeschreven, ipv de veel duurdere Metacam die feitelijk hetzelfde is.

Wil mag ik 4 doosjes?
Afbeelding
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Da´s goed, die zijn dan eind van deze maand in Nederland.

En als je later meer nodig hebt kan ik dat altijd nog opsturen. :wink:
bea leyba
Zeer actief

Ongelezen bericht door bea leyba »

Ik heb nog een flesje Metacam staan. Is niet zo heel veel uit. Is nog goed tot eind 2009 ik gebruik het niet meer. iemand interesse? :wink:
Afbeelding
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

bea leyba schreef:Ik heb nog een flesje Metacam staan. Is niet zo heel veel uit. Is nog goed tot eind 2009 ik gebruik het niet meer. iemand interesse? :wink:
Ja ik :wink:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
bea leyba
Zeer actief

Ongelezen bericht door bea leyba »

Inge schreef:
bea leyba schreef:Ik heb nog een flesje Metacam staan. Is niet zo heel veel uit. Is nog goed tot eind 2009 ik gebruik het niet meer. iemand interesse? :wink:
Ja ik :wink:
Is goed pb ff je adres dan stuur ik het op :ok:
Afbeelding
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Als er meer mensen zijn die eind April wat doosjes Meloxicam-tabletjes willen roepen die maar.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Wil de hond schreef:Da´s goed, die zijn dan eind van deze maand in Nederland.

En als je later meer nodig hebt kan ik dat altijd nog opsturen. :wink:
toppie, als je doorgeeft hoe en wat ik je moet betalen dan doe ik dat ook ff :ok:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”