Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

tennisbal half opgevreten

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Dazzle
Actief
Aantal honden: 3

tennisbal half opgevreten

Ongelezen bericht door Dazzle »

Danco heeft vanmiddag een halve tennisbal opgevreten. Ik heb is ergens gelezen dat stukjes tennisbal gevaarlijk kunnen zijn maar ik weet niet meer wat er nou precies mee was. Weet iemand dat? Ik heb hem een paar plakken ontbijtkoek gegeven en hoop er maar het beste van.
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Dat kan een verstopping opleveren even goed opletten dus of de ontlasting eruit komt en evt. spugen :wink:
blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door blondie »

de mijne had een halve (niet gezien)ingeslikt en de volgende dag uitgespuugd en flinke vlaaien gelegd.. maag raakt dus ook vaak van streek :wink:
Kreeg van da advies ontbijtkoek en een weekje macaroni en kipfilet en af en toe een gekookt ei..
Nu hoor ik dat ontbijtkoek eigenlijk weinig uitmaakt voor evt stukjes in te kapselen.. want bij maagzuur brokkelt dat zo uit elkaar en bindt dus niet echt..
macaroni kan iets meer een klompje maken om achtergebleven stukjes wat in te kapselen en de maag weer wat rust te geven ..
Hou het maar even goed in de gaten hoor, succes!
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Even opletten dat hij ontlasting blijft hebben.

Maarre Danco???
Is dat een nieuwe aanwinst? (Da's de eerste keer dat ik een andere hond tegen kom met die naam)
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Dazzle
Actief

Dank je wel voor de tips :ok: Tot nu toe heeft hij er nog geen last van maar hij gaat toch maar op de macaroni met kip en dan maar hopen en duimen dat het goed blijft gaan.

@ Inge - Danco heb ik sinds een half jaartje. Geadopteerd via resanito en is een zwerver uit Spanje. Na alle ellende met Flor heeft het 2 jaar geduurd voor ik het weer aandurfde met een hond erbij. Het is echt een scheet en ik heb onwijs veel plezier van/met hem. Jaren geleden heb ik is een hond opgevangen voor paws met die naam en sindsdien is die naam blijven hangen. Danco had eerst de naam Turco maar die vond ik nou niet echt geweldig dus werd hij omgedoopt tot Danco :wink:
blondie
Zeer actief

Even goed opletten of dat halve tennisballetje zijn lichaam verlaten heeft hoor.. dat rubber kan natuurlijk in een darm vast komen te zitten...
voor de lachwekkende nuance... mijn da had dus gezegd ook de kip af te wisselen met gekookt ei.. na drie dagen dacht ik nou die kip is hij denk ook wel zat.. dus in de ochtend kreeg hij drie gekookte eieren.. toen ik thuis kwam.. goh dacht ik nog..wat ziet hij er opgeblazen uit..
en vervolgens op het veld begon hij te piepen en te tsjenken en plat op de grond liggen dacht aan een maagkanteling :eek: da gebeld... die bleef rustig.. want die had een andere spoed...
gelukkig maar... want het bleek dat hij gas had ontwikkeld door de eieren.. :wink: waaar ik dus achterkwam omdat ik het zekere voor het onzekere wilde... ik dacht dat er rubber nog in de darm zat... bleek na de foto gas te zijn :mrgreen:
Maar goed kostte wat geld maar ik wist wel dat er geen stukken rubber meer in zijn lichaam zaten

Hou zijn gedrag maar in de gaten en zijn buik.. komt wel goed :wink:

en in het vervolg opletten met tennisballen he!
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Als die halve tennisbal er in zijn geheel ingegaan is heb je een probleem. :N:
Hopelijk levert dat geen maagafsluiting op.
Is het in stukjes, dan komt het er hopelijk vanzelf weer uit van voren of van achteren :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Dazzle
Actief

blondie schreef: en in het vervolg opletten met tennisballen he!
Hij heeft er tot vandaag nog nooit naar om gekeken in dat half jaar dat hij hier is, dit had ik dus ook niet verwacht. Maar idd zijn alle tennisballen nu verdwenen :wink:

Ik weet niet of hij die halve bal in zijn geheel op heeft, ik ben bang van wel. Als het een darmafsluiting is wanneer zou ik dat moeten merken? Wat zijn de verschijnselen nog meer behalve dat hij niet kan poepen?
ranetje
Zeer actief

Dazzle schreef:
blondie schreef: en in het vervolg opletten met tennisballen he!
Hij heeft er tot vandaag nog nooit naar om gekeken in dat half jaar dat hij hier is, dit had ik dus ook niet verwacht. Maar idd zijn alle tennisballen nu verdwenen :wink:

Ik weet niet of hij die halve bal in zijn geheel op heeft, ik ben bang van wel. Als het een darmafsluiting is wanneer zou ik dat moeten merken? Wat zijn de verschijnselen nog meer behalve dat hij niet kan poepen?
Beste kans dat het niet eens in zijn darmen komt dan, maar de doorgang van maag naar darmen kan wel blokkeren.
Als hij blijft braken heb je een aanwijzing.

Ik hoop voor je dat het in stukjes naar binnen is gegaan.
Kijk zijn drollen maar na, het verteert niet.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Dazzle
Actief

ranetje schreef: Beste kans dat het niet eens in zijn darmen komt dan, maar de doorgang van maag naar darmen kan wel blokkeren.
Als hij blijft braken heb je een aanwijzing.

Ik hoop voor je dat het in stukjes naar binnen is gegaan.
Kijk zijn drollen maar na, het verteert niet.
Hij heeft vanavond een beetje macaroni met kip gegeten en tot nu toe niet gebraakt of ziek. Voorlopig mag het sukkeltje dus lekker aan de lijn poepen. Pffff ik hoop dat het met een sisser af gaat lopen maar zorgen maak ik me wel.
wen
Zeer actief

Ongelezen bericht door wen »

Oef heel goed in de gaten houden.
Ik heb er een hond aan verloren.
Sterkte
Afbeelding
Dazzle
Actief

wubjes schreef:Oef heel goed in de gaten houden.
Sterkte
wat erg! Hoe is dat gegaan dan? Was het ook een halve bal of een hele bal?

Danco heeft vanmorgen ook gepoept maar nog geen tennisbal terug gezien. Hij heeft nog nergens last van maar het zit me nog steeds niet lekker. Als ik straks nog steeds geen stukjes bal zie bel ik dierenarts.
wen
Zeer actief

Dazzle schreef:
wubjes schreef:Oef heel goed in de gaten houden.
Sterkte
wat erg! Hoe is dat gegaan dan? Was het ook een halve bal of een hele bal?

Danco heeft vanmorgen ook gepoept maar nog geen tennisbal terug gezien. Hij heeft nog nergens last van maar het zit me nog steeds niet lekker. Als ik straks nog steeds geen stukjes bal zie bel ik dierenarts.
Het was een hele bal die stuk was en waarvan de twee helften over elkaar geschoven worden is de vorm van een soort rugbybal
Die had ze waarschijnlijk in de bosjes gevonden en naar binnen gewerkt of geschoten :19: dat weten we niet.

Soms gaf ze wat over en wilde ze niet eten en paar dagen laten was ze weer gezond en vrat ze gewoon weer.
Steeds weer naar de DA die niets bijzonders kon vinden (is al wat jaartjes geleden dus precies weet ik het niet meer).
Foto's laten maken maar daar was niks op te zien omdat die bal waarschijnlijk steeds een stukje verschoof in de maag.
Ze was al aardig afgeslankt toen we eindelijk op de foto de oorzaak hadden gevonden.
Ze is toen meteen geopereerd en was uiteindelijk te zwak om weer wakker te worden.

Jij hebt teminste het geluk dat je weet dat die bal erin zit.
Hoop dat ie er via de natuurlijke weg uit komt en anders voor de zekerheid foto's laten maken van de maag.
Afbeelding
Dazzle
Actief

Ik (en Danco ook natuurlijk) hebben idd geluk. Ik heb net de eerste stukjes terug gevonden in zijn ontlasting :cheer: :cheer: :cheer:
wen
Zeer actief

Dazzle schreef:Ik (en Danco ook natuurlijk) hebben idd geluk. Ik heb net de eerste stukjes terug gevonden in zijn ontlasting :cheer: :cheer: :cheer:
Kijk dat is super nieuws :ok:
En nu kan je gaan puzzelen of alle stukjes eruit zijn :mrgreen:
Afbeelding
It's Me!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Parson Russell Terrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door It's Me! »

Dat is supernieuws! Goed in de gaten blijven houden. Wij hebben al de hele week narigheid door twee stukjes van zo'n rubber piepbot...

Grtz. Jo
Grtz. Jo
ranetje
Zeer actief

Gelukkig dat hij in stukjes naar binnen is gegaan :ok:
Wel opletten dat alles er weer uit komt.
Idd even puzzelen :wink:
Afbeelding
Dazzle
Actief

Vandaag was nog even spannend. Pas om 3 uur ging hij eindelijk poepen omdat hij dat liever niet aan de lijn doet. De laatste stukjes zater erbij dus gelukkig is het met een sisser afgelopen :cheer:
ranetje
Zeer actief

Opluchting :ok: :wink:
Afbeelding
blondie
Zeer actief

Herkenbaar niet poepen aan de lijn :mrgreen:
Gelukkig is het ok dan! Enne de macaroni ging er met smaak in zeker...
Dazzle
Actief

blondie schreef:Herkenbaar niet poepen aan de lijn :mrgreen:
Bij Danco gaat alles er met smaak in, zelfs tennisballen :mrgreen:
blondie
Zeer actief

Dazzle schreef:
blondie schreef:Herkenbaar niet poepen aan de lijn :mrgreen:
Bij Danco gaat alles er met smaak in, zelfs tennisballen :mrgreen:
haha tsja... maar overigens heeft mijn hond daarna nooit meer tennisballen opgegeten hoor... ik wijt het aan dat hij een tijd erg hongerig is geweest.. en dus ook te mager was op dat moment maar goed jij hebt hem al een half jaar .. rare beesten blijven het toch.. ze houden je wel allert in ieder geval :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”