Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

wat doe/zeg jij?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Anne Panne schreef:het ligt er toch ook aan hoe je er op aangesproken word lijkt mij?
als je er vriendelijk op aangesproken word dan weet je toch wel dat het goed bedoeld is.. voor jou misschien niet.. maar voor je hond wel
Het zal best vriendelijk en goed bedoeld zijn voor de hond, alleen het word toch iets vervelend als je het al ruim 8 jaar hoort. Of dacht je dat ik het niet wist, en dat ik nog nooit tig onderzoeken of lijnpogingen heb gedaan?
Anne Panne schreef:ik heb ooit iemand aan gesproken op haar hond.. een stafford die van ellende niet meer mee wou lopen en plat op de grond ging liggen.. ze vond het maar raar dat die het deed.. en heb der vriendelijk aangesproken dat haar hond gewoon te dik is en dat ie daarom niet mee wou/kon lopen
ze had dus helemaal niet door dat haar hond te dik was!! :roll: en sindsdien had ze der hond op spersiebonen gezet en viel langzaam af..
Prachtig! Goed van je zeg! Mijn jongste hond wil ook soms niet meelopen. Die is liever lui dan moe. Als ik haar toch overhaal om mee te gaan lopen, dan loopt ze ook als een zielig hoopje ellende achter me de eerste straten, en ook dan is het commentaar niet van de lucht.

Nogmaals, ik vraag me af waarom Jan en alleman zich met mijn honden meent te mogen bemoeien, of denken te kunnen oordelen.
Geer
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Geer »

Anne Panne schreef:
Marion. schreef:
Anne Panne schreef:ik heb het hierover in het algemeen..
mensen die er dus niks aan doen of willen doen omdat het allemaal teveel moeite kost

als je voor jezelf weet dat je er alles aan gedaan hebt, hoef je je niet aangesproken te voelen
"Hoef" ik me niet aangesproken te voelen? Maar ik WORD erop aangesproken. Keer op keer, dag op dag. Door mensen die helemaal niets van honden weten, door hondenliefhebbers zoals jij die medelijden hebben met Saar.
Ik word er gewoon op aangesproken. En dan? Moet ik me dan achter me kijken alsof ze het tegen mijn muur hebben?

ik heb ooit iemand aan gesproken op haar hond.. een stafford die van ellende niet meer mee wou lopen en plat op de grond ging liggen.. ze vond het maar raar dat die het deed.. en heb der vriendelijk aangesproken dat haar hond gewoon te dik is en dat ie daarom niet mee wou/kon lopen
ze had dus helemaal niet door dat haar hond te dik was!! :roll: en sindsdien had ze der hond op spersiebonen gezet en viel langzaam af..
Ah. En zo werd ik ook laatst aangesproken op Sophie, die met de eerste zonnestraal er een kostelijk genoegen in schept om zich acuut op de stoep te laten smelten. Vindt ze leuk, en ik eigenlijk ook wel. Mensen menen daar vanalles van te moeten vinden. Dat ze vast heel oud is. Of ziek. En dat ik vast te ver met haar ben gaan lopen. Of mensen die fruesellek vriendelijk opmerken dat ik haar nagels moet knippen. Alsof mij zelf nog niet was opgevallen dat die lang zijn. Dat ze daarvoor onder narcose moet omdat het anders niet lukt; weten zij veel. Of Meneer Geer, die laatst werd nageroepen omdat hij met Sophietje fietst. Mag niet "Je vraagt teveel van die hond, daar zijn ze niet voor!" Of de vriendelijke heropvoedingsmevrouw van hierachter die meent continu vriendelijk te moeten vermelden dat een halsband bij Ted "ja heus funest is voor haar nek". Zij weet immers heel veel, nee zo niet alles van Teckels. En vanochtend in de polder kreeg ik ook nog een fijne staal ongevraagd hondenopvoedingsonderricht http://bazig.mijndier.nl/article.asp?blog=20286.

Ik hou er niet zo van, van goedbedoeld bemoei. Bovendien verwacht ik van iemand die zijn hond zo moddervet als de Teckel in jouw voorbeeld heeft laten worden eerlijk gezegd niet dat het nog binnen dat Teckelleven tot beterschap zal leiden.
Geer
Zeer actief
Contacteer:

Anne Panne schreef:
Marion. schreef:
mensen die er dus niks aan doen of willen doen omdat het allemaal teveel moeite kost

als je voor jezelf weet dat je er alles aan gedaan hebt, hoef je je niet aangesproken te voelen
"Hoef" ik me niet aangesproken te voelen? Maar ik WORD erop aangesproken. Keer op keer, dag op dag. Door mensen die helemaal niets van honden weten, door hondenliefhebbers zoals jij die medelijden hebben met Saar.
Ik word er gewoon op aangesproken. En dan? Moet ik me dan achter me kijken alsof ze het tegen mijn muur hebben?
het ligt er toch ook aan hoe je er op aangesproken word lijkt mij?
als je er vriendelijk op aangesproken word dan weet je toch wel dat het goed bedoeld is.. voor jou misschien niet.. maar voor je hond wel

ik heb ooit iemand aan gesproken op haar hond.. een stafford die van ellende niet meer mee wou lopen en plat op de grond ging liggen.. ze vond het maar raar dat die het deed.. en heb der vriendelijk aangesproken dat haar hond gewoon te dik is en dat ie daarom niet mee wou/kon lopen
Blijf jij het ook leuk vinden als je iedere dag goedbedoeld wordt aangesproken over jouw vechthonden? Met handige tips en trucs over hoe je de kaakklem eraf krijgt enzo?
Limanade
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Limanade »

daaar word ik nooit op aangesproken.. en als dat wel het geval was, dan bedankte ik ze vriendelijk voor de tips
Afbeelding

Wil je vlinders in je buik? Prop een rups in je reet!
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

nee. spreek ik niet op aan.
Geer
Zeer actief
Contacteer:

Anne Panne schreef:daaar word ik nooit op aangesproken.. en als dat wel het geval was, dan bedankte ik ze vriendelijk voor de tips
En hoe zou je het vinden als je daar zeer regelmatig op vriendelijke toon op zou worden aangesproken?
Limanade
Zeer actief

Geer schreef:
Anne Panne schreef:daaar word ik nooit op aangesproken.. en als dat wel het geval was, dan bedankte ik ze vriendelijk voor de tips
En hoe zou je het vinden als je daar zeer regelmatig op vriendelijke toon op zou worden aangesproken?
ik zou dat minder leuk vinden maar weet in mijn achterhoofd dat die mensen het alleen maar goed bedoelen
ik zal ze er niet op af gaan snauwen iig

maar dat vind ik heel iets anders dan een hond in levensgevaar brengen door het vet te mesten..al dan niet bewust..

als mensen tegen mij zouden zeggen dat mijn hond te dik is, en daar is een medische reden voor, dan leg ik ze dat gewoon uit en bedank ze voor hun bezorgdheid
Afbeelding

Geer
Zeer actief
Contacteer:

En als een hond nu niet op medische gronden te dik is? Wat dan?
Limanade
Zeer actief

Geer schreef:En als een hond nu niet op medische gronden te dik is? Wat dan?
als mijn hond niet om medische redenen te dik is, dan zeg ik dat ik dat weet en dat we er aan aan het werken zijn..
en bedank ze vervolgens voor hun goedbedoelde bezorgdheid

helaas zijn er te veel baasjes die niet inzien dat hun hond moddervet is.. en juist die mensen moeten inzien dat ze daarmee de gezondheid van hun hond in gevaar brengen..
liever een keer iemand te veel gewaarschuwd dan te weinig toch? :19:
Afbeelding

S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

dat is een taak voor de Dierenarts, die iedere hond toch regelmatig zal zien al is het maar voor de inentingen,
dat is helemaal jou plaats niet, en ik snauw wel :pffff: als mensen tegen me aan lopen te zeuren over mijn honden goed bedoelt of niet
Geer
Zeer actief
Contacteer:

Anne Panne schreef:

helaas zijn er te veel baasjes die niet inzien dat hun hond moddervet is.. en juist die mensen moeten inzien dat ze daarmee de gezondheid van hun hond in gevaar brengen..
liever een keer iemand te veel gewaarschuwd dan te weinig toch? :19:
Denk je werkelijk dat baasjes van moddervette honden niet weten dat hun hond te dik is? Komaan zeg. Baasjes van te dikke honden weten gerust dat hun hond te dik is. Zo'n opmerking als 'waarschuwing' heeft in mijn ogen dan ook weinig meer om het lijf dan de drang om zelf je zegje te doen zodat het in ieder geval niet jouw probleem meer is. "Jij hebt immers gewaarschuwd". Baasjes die op straat worden aangesproken zullen hooguit uit verdediging een excuus mompelen, of een medische aandoening veinzen. Maar ze zullen niet ineens het licht zien en hun te dikke friki op rantsoen zetten doordat jij het zegt. Ik snap het nut niet zo, van het leveren van commentaar. Behalve misschien voor je eigen gevoel 'ben jij je ei toch maar mooi even kwijt'.
Limanade
Zeer actief

ja ik denk werkelijk dat er mensen zijn die niet zien/doorhebben dat hun hond veels te dik is en er onder lijd
Afbeelding

Geer
Zeer actief
Contacteer:

Anne Panne schreef:ja ik denk werkelijk dat er mensen zijn die niet zien/doorhebben dat hun hond veels te dik is en er onder lijd

Mag ik dan vragen waar je dat uit opmaakt?
Limanade
Zeer actief

Geer schreef:
Anne Panne schreef:ja ik denk werkelijk dat er mensen zijn die niet zien/doorhebben dat hun hond veels te dik is en er onder lijd

dat voorbeeld met die stafford die ik hier eerder al aan gaf
die hond was zo dik dat hij niet vooruit meer kwam, de hele dag aan het hijgen was, en vooral in de zomer in een hel leefde

iedereen zag dat die hond modder, maar dan ook modder vet was.. niemand durfde er wat van te zeggen.. totdat ze tegen me zei dat ze het wel heel raar vond hoe haar hond deed.. na enige uitleg zag ze zelf ook in dat haar hond te dik was
Afbeelding

Geer
Zeer actief
Contacteer:

Anne Panne schreef:
Geer schreef:

die hond was zo dik dat hij niet vooruit meer kwam, de hele dag aan het hijgen was, en vooral in de zomer in een hel leefde

iedereen zag dat die hond modder, maar dan ook modder vet was.. niemand durfde er wat van te zeggen.. totdat ze tegen me zei dat ze het wel heel raar vond hoe haar hond deed.. na enige uitleg zag ze zelf ook in dat haar hond te dik was
Maar rechtvaardigt dat ene geval, waarbij deze mevrouw zelf aangaf dat haar hond raar deed, dat jij nu iedere hondenbezitter met een dikkertje moet aanspreken?
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Anne Panne schreef:
Marion. schreef:

het ligt er toch ook aan hoe je er op aangesproken word lijkt mij?

nee waar bemoei je je mee? Die mensen krijgen dus een beste sneer van me dat ze zich lekker met hun eigen spulletje moeten bemoeien...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Limanade
Zeer actief

ow dus als er naast je iemand woont die zijn/haar hond de hele dag op het balkon gooit, mag je je er ook niet mee bemoeien?

en als er op straat een hond word geschopt, mag je je er ook niet mee bemoeien..??

tja dieren zijn nou eenmaal dingen he.. waar bemoeien we ons mee zich tjonge jonge :roll:
Afbeelding

Limanade
Zeer actief

Geer schreef:
Anne Panne schreef:
Geer schreef:

Maar rechtvaardigt dat ene geval, waarbij deze mevrouw zelf aangaf dat haar hond raar deed, dat jij nu iedere hondenbezitter met een dikkertje moet aanspreken?
je leest niet.. pfffff
had al eerder aangegeven hier in dit topic dat het om 1 bepaalde hond ging, die ik in anderhalf jaar alleen maar dikker en ongelukkiger zie worden
Afbeelding

Jackira
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Jackira »

Ik zeg niks, er zal op mijzelf ook genoeg aan te merken zijn. Ben blij dat anderen me daar niet de hele dag op wijzen :mrgreen:
Er is altijd nog wel wat te verbeteren aan jezelf, misschien kun je je daar op richten. :wink:

Als mensen advies vragen ben ik wel eerlijk en zou dan wel zeggen wat ik er van vind. Maar niet ongevraagd.
Limanade
Zeer actief

Martijn schreef:
Anne Panne schreef:waar ik me druk om maak?
dat het een soort langzame dierenmishandeling is als je weet dat je hond te dik is, maar er niks aan doet en niks probeerd
Dat is het toch ook als je zelf dun bent? :denken:
ik ga het niet NOG een keer uitleggen...
Afbeelding

Limanade
Zeer actief

Anne Panne schreef:mensen.. jullie lezen niet goed of jullie snappen me gewoon niet...

ik leg het nog 1 keer uit..

ik zeg NIET dat dikke baasjes ook altijd dikke honden hebben.. ik zeg NIET dat alle dunne baasjes dunne honden hebben..

wat ik zeg is dat dikke honden VAAK dikke baasjes hebben.. dus niet altijd.. vaak..
speciaal voor jou dan...
Afbeelding

Marion.

Anne Panne schreef:
als mijn hond niet om medische redenen te dik is, dan zeg ik dat ik dat weet en dat we er aan aan het werken zijn..
en bedank ze vervolgens voor hun goedbedoelde bezorgdheid
Bedanken nog wel? Nou, sorry, dat krijg ik echt niet meer uit mijn strot. Ze houden gewoon hun goed-bedoelende bek maar, dat vind ik veel leuker.
Mijn hond is te dik, al sinds ze 4 maanden is. Op medische gronden lijkt alles uitgesloten, en ze is gewoon dik. Ik zeg ook niet dat ik eraan aan het werken ben, want dat ben ik al jaren niet meer.
Marion.

Conclusie. Ik kan niet begrijpend lezen. Ik ben alleen maar met mijn eigen lijntje bezig. Ik ben een dierenmishandelaar. En mijn hond is doodongelukkig en zielig.

Oké. Weet ik dat ook weer.
Gordonsetter23
Zeer actief
Mijn ras(sen): Gordonsetter
Contacteer:

Ongelezen bericht door Gordonsetter23 »

Misty 2 schreef:Ook met eigen ogen zien kan toch anders zijn.
Hier ben ik er op aangesproken dat mijn cocker spaniel toch echt wel meer beweging nodig heeft dan de 3 keer rond de singel die die mensen altijd zagen.
Dat ik iedere dag minstens een uur loop, maar dan wel de andere kant uit moet of met de auto naar het strand ga, zagen ze natuurlijk niet.
Ja dat heb ik hier dus ook al een keer gehad.
Uw honden komen nooit verder dan het grasveld aan de overkant van uw flat!!!!
Nee mevrouw dat is wat U ziet!! U ziet niet dat ik ze daar even gauw hun behoefte laat doen voor ik ze in de auto zet naar bos of strand :boos:
Denkt u dat mijn honden er zo afgetraind en goed uit zouden zien als ik enkel tot de overkant van de straat loop, nee dat moest ze dan wel toegeven

afvoeren met dat soort mensen
Succes is niet hoever je gekomen bent, maar vanaf waar je begonnen bent
Afbeelding
www.bleekerzonwering.nl
Marion.

Gordonsetter23 schreef:Denkt u dat mijn honden er zo afgetraind en goed uit zouden zien als ik enkel tot de overkant van de straat loop, nee dat moest ze dan wel toegeven
Maar goed, dat kan ik dus niet zeggen. Ja, ze weten dat we veel lopen, maar dat mijn honden er "afgetraind" uit zien, is dus niet zo. Veel beweging is ook niet per definitie slank zijn en er afgetraind uit zien.
Suzanne
Zeer actief

Ongelezen bericht door Suzanne »

Als ik de mensen niet ken zal ik er vanzelfsprekend niets van zeggen, wat een waanzin om ongevraagd iets te lopen vinden.
Een van mijn katten wat zwaarlijvig, als iemand daar iets van vond dan was het antwoord met een grote glimlach dat hij zware botten had. En dan was het weer klaar.
Waar maak je je druk om? Als een teckel met zijn piemel aan de stoeprand bijft hangen zal de eigenaar dat zelf ook wel in de gaten hebben, daar heeft hij of zij mij niet bij nodig om dat te zien.
Geer
Zeer actief
Contacteer:

Anne Panne, ik heb er eens over nagedacht. En eigenlijk snap ik je punt best wel.. Ik zie soms ook honden lopen die enorm dik zijn en waarbij ik me -geheel bevooroordeeld- niet aan de indruk kan onttrekken dat de baas het wel best vindt. Ik ken zelf ook mensen met te dikke honden waarvan de baas het wel best vindt. Mijn eigen tante had een Labrador die je kon rollen. Die at gewoon veel teveel. Die wiebelde aan alle kanten en snurkte in plaats van dat hij ademde. Maar zolang zij en haar hond het met elkaar wel naar de zin hadden, had ze echt geen behoefte om er iets aan te veranderen. Ze zag het wel, maar ze zag het niet als probleem. Inderdaad is dat soms zielig voor die honden; ik word altijd wat droefjes als ik feuls te dikke honden zie (ook vaak Bassets) die door hun overgewicht niet goed kunnen bewegen. En dan vind ik een tikkeltje te dik iets anders dan werkelijk moddervette slagschepen. Ik zou er alleen niet out of de blue menen iets van te moeten zeggen. Ik ken verschillende mensen met feuls te dikke honden die het probleem zelf ook niet zo zien. En waarvan de hond ook niet ongelukkig lijkt, alleen wat vloerkledig. Ik heb niet de behoefte om dan met mijn moralistische vinger te zwaaien en al helemaal niet om mensen die ik niet ken daar op aan te spreken. Misschien als het er ooit op zou komen, dat ik ernaar zou vragen. Maar iemand die ik niet ken zomaar aanspreken op het postuur van zijn hond? Nee. Dat doe ik niet. Ook niet bij mensen met honden met andere lichamelijke defecten of afwijkingen. Ik denk ook niet dat het iets uithaalt.
-Gaby-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Louisiana Catahoula Leopard Dog, Tamaskan
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door -Gaby- »

Ik zou me er ook niet zo maar mee gaan bemoeien. Maar als ik iemand vaker zie zou ik het zeker ter sprake brengen, als ik denk dat dit dan ook goed wordt opgevat, als ik het gevoel heb dat het ook echt iets uit maakt zeg maar. Maar dat doe ik ook zo als ik vaker met iemand loop die een hond heeft die voor geen meter luistert, dan probeer ik die ook tips te geven (mits ik daar geschikte tips voor heb natuurlijk). En dat is aardig bedoelt. Als iemand mij een tip geeft op zo'n manier zou ik dat juist altijd kunnen waarderen.
Ik hoef niet iemand tegen te komen die opeens allemaal commentaar heeft, daar hou ik niet van. Maar als iemand eerst vraagt, dan sta ik al heel anders in de situatie. Veel onbekenden spreken me zo maar aan over onze hond (omdat ze graag willen weten wat voor hond het is), ik vind dat meestal wel leuk, maar dan moet iemand wel vriendelijk zijn en oprecht zijn in zijn/haar bedoelingen. Als dat zo is, dan ben ik bereid om uren te kletsen.. :mrgreen:
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Anne Panne schreef:en juist die mensen moeten inzien dat ze daarmee de gezondheid van hun hond in gevaar brengen..
Waarom moeten ze dat?
En vooral: van wie moeten ze dat?

Waarschuw je ook ouders van te dikke kinderen of denk je dat die ouders dat wel zelf door hebben?

En als honden andere problemen hebben, ga je dat dan ook mededelen?

Ik denk dat het vooral erom gaat je eigen geweten te ontlasten.
Als jij nou maar gezegd hebt dat die hond te dik is, kan in elk geval niemand zeggen dat jij niet gewaarschuwd hebt :pffff:

Nou, jij weer blij.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
pepim
Zeer actief

Ongelezen bericht door pepim »

Geer schreef:Anne Panne, ik heb er eens over nagedacht. En eigenlijk snap ik je punt best wel.. Ik zie soms ook honden lopen die enorm dik zijn en waarbij ik me -geheel bevooroordeeld- niet aan de indruk kan onttrekken dat de baas het wel best vindt. Ik ken zelf ook mensen met te dikke honden waarvan de baas het wel best vindt. Mijn eigen tante had een Labrador die je kon rollen. Die at gewoon veel teveel. Die wiebelde aan alle kanten en snurkte in plaats van dat hij ademde. Maar zolang zij en haar hond het met elkaar wel naar de zin hadden, had ze echt geen behoefte om er iets aan te veranderen. Ze zag het wel, maar ze zag het niet als probleem. Inderdaad is dat soms zielig voor die honden; ik word altijd wat droefjes als ik feuls te dikke honden zie (ook vaak Bassets) die door hun overgewicht niet goed kunnen bewegen. En dan vind ik een tikkeltje te dik iets anders dan werkelijk moddervette slagschepen. Ik zou er alleen niet out of de blue menen iets van te moeten zeggen. Ik ken verschillende mensen met feuls te dikke honden die het probleem zelf ook niet zo zien. En waarvan de hond ook niet ongelukkig lijkt, alleen wat vloerkledig. Ik heb niet de behoefte om dan met mijn moralistische vinger te zwaaien en al helemaal niet om mensen die ik niet ken daar op aan te spreken. Misschien als het er ooit op zou komen, dat ik ernaar zou vragen. Maar iemand die ik niet ken zomaar aanspreken op het postuur van zijn hond? Nee. Dat doe ik niet. Ook niet bij mensen met honden met andere lichamelijke defecten of afwijkingen. Ik denk ook niet dat het iets uithaalt.
Dat zou ik dus ook niet doen. :wink:

Maar ik heb een vraagje; eerder hadden we ook een Anne Panne op het forum, die had een boekje geschreven ... kan me niet voorstellen dat jij dat ook bent.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”