Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wel/niet enten? Update 03-04
Moderator: moderatorteam
-
~Suzanne~
- Zeer actief
Hoi,
Ik laat mijn honden enten conform het schema Nobivac / Intervet; da's een 3-jaarsschema. Uiteraard krijgen ze ook Rabies omdat k met ze naar het buitenland ga af en toe.
Als ze ouder zijn, niet meer op show komen en als de situatie daarom vraagt zal ik zeker gaan titeren en zeer selectief gaan enten.
Elk jaar een grote cocktail vind ik zeer overdreven!
(Maar dat is persoonlijk)
Suzanne
Ik laat mijn honden enten conform het schema Nobivac / Intervet; da's een 3-jaarsschema. Uiteraard krijgen ze ook Rabies omdat k met ze naar het buitenland ga af en toe.
Als ze ouder zijn, niet meer op show komen en als de situatie daarom vraagt zal ik zeker gaan titeren en zeer selectief gaan enten.
Elk jaar een grote cocktail vind ik zeer overdreven!
(Maar dat is persoonlijk)
Suzanne
-
jeanine
- Actief
mijn honden gaan allemaal mee op jacht, zijn geent voor rabies, de terriers alleen voor weil ( die vangen nog wel eens een ratje) en de fousek heeft op 1 jarige leeftijd de nobivac met 3-jarige registratie gehad voor DHP, krijgt daarnaast wel nog weil.van het Spechthorst schreef:Er zijn genoeg mensen die met hun kids kritisch prikken waarom dan niet met je hond inderdaad.
Had nog nooit gehoord van titeren. Ik neem aan dat je bepaald wat er aan anti-stoffen in het bloed zit.
Hoe zit het met jachthonden (die daadwerkelijk op jacht mee gaan) die dus met veel meer andere bacteriën e.d. in aanraking komen. Zou je daar andere kriteria voor aan moeten houden?
Ik heb ook altijd het idee dat de kennelhoest drup (tis tenslotten geen enting) meer schade aanricht dan goed doet.
Sinds ze dat hier krijgen zie ik vaker reversed sneezing (schrijf je dat zo?) opkomen. Vooral onze spaanse dame heeft hier last van. Ook onze Leonberger kreeg het op latere leeftijd. Twijfel of ik dat nog wel wil geven. Volgens mij is kennelhoest lastig maar niet ernstig.

-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
-
Peppie7
- Vaste gebruiker
-
Brindlecardi
- Zeer actief
We hebben Osa niet laten enten.
Omdat er waarschijnlijk zorgwekkendere dingen aan de gang zijn.
Ik gaf al aan dat Osa mankte af en toe linksvoor, dat heeft de DA gecheckt, en het voelen deed haar enorm veel zeer, ze had de DA bijna te pakken in zijn hand, dat doet ze niet gauw. Het gekke is alleen dat het zich niet bevind in de elleboog die pijn, maar waarschijnlijk ook niet in de schouder, maar er tussenin. De DA zei dat het in het beste geval artrose is, en in het slechtste geval een tumor, maar het is eigenlijk allemaal slecht nieuws, want die pijn die is er, ondanks de rymadil, of dat nou komt door een tumor of door artrose.....
Ook het voelen bij de buik deed haar zeer. Het hart is waarschijnlijk wel oke.
Volgende week worden er foto's gemaakt en bloed geprikt....willen jullie duimen?
Omdat er waarschijnlijk zorgwekkendere dingen aan de gang zijn.
Ik gaf al aan dat Osa mankte af en toe linksvoor, dat heeft de DA gecheckt, en het voelen deed haar enorm veel zeer, ze had de DA bijna te pakken in zijn hand, dat doet ze niet gauw. Het gekke is alleen dat het zich niet bevind in de elleboog die pijn, maar waarschijnlijk ook niet in de schouder, maar er tussenin. De DA zei dat het in het beste geval artrose is, en in het slechtste geval een tumor, maar het is eigenlijk allemaal slecht nieuws, want die pijn die is er, ondanks de rymadil, of dat nou komt door een tumor of door artrose.....
Volgende week worden er foto's gemaakt en bloed geprikt....willen jullie duimen?
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
- *Charlotte
- Zeer actief
- Contacteer:
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- MJ
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
- Liesbeth
- Zeer actief
- Chezzies
- Zeer actief
- Contacteer:
- *Esther
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
-
Brindlecardi
- Zeer actief
Eerst was de buik alleen pijnlijk bij de blaas. Inmiddels is de blaasontsteking alweer een poosje over, en is haar gehele buik toch nog wel aardig gevoelig.Chezzies schreef:Alleen gezonde honden mag je enten en dat is Osa al niet meer (hart) dus heel goed dat het niet gebeurd is.
Heeft ze nu weer opnieuw een zere buik of is dat nog steeds? Hadden jullie nu niet gemerkt dat ze pijn heeft?
En ja we merkten wel veranderingen in haar gedrag, daarvoor gingen we ook hoofdzakelijk naar de DA
- Chezzies
- Zeer actief
- Contacteer:
Waar worden volgende week foto's van gemaakt, van haar buik en poten?Aimee schreef:Eerst was de buik alleen pijnlijk bij de blaas. Inmiddels is de blaasontsteking alweer een poosje over, en is haar gehele buik toch nog wel aardig gevoelig.Chezzies schreef:Alleen gezonde honden mag je enten en dat is Osa al niet meer (hart) dus heel goed dat het niet gebeurd is.
Heeft ze nu weer opnieuw een zere buik of is dat nog steeds? Hadden jullie nu niet gemerkt dat ze pijn heeft?
En ja we merkten wel veranderingen in haar gedrag, daarvoor gingen we ook hoofdzakelijk naar de DA

- Elly*
- Zeer actief
- Contacteer:
-
Brindlecardi
- Zeer actief
Haar linker voorpoot en waarschijnlijk ook de buik.Chezzies schreef:Waar worden volgende week foto's van gemaakt, van haar buik en poten?Aimee schreef:Eerst was de buik alleen pijnlijk bij de blaas. Inmiddels is de blaasontsteking alweer een poosje over, en is haar gehele buik toch nog wel aardig gevoelig.Chezzies schreef:Alleen gezonde honden mag je enten en dat is Osa al niet meer (hart) dus heel goed dat het niet gebeurd is.
Laatst gewijzigd door Brindlecardi op 05 apr 2009 14:56, 1 keer totaal gewijzigd.
-
S@ndr@
- Zeer actief
-
Brindlecardi
- Zeer actief
Bedankt voor de duimen allemaal!
Vandaag was er tijdens de wandeling beslist geen verbetering helaas, we bekijken het maar van dag tot dag in hoeverre de pijn voor haar nog opweegt tegen de rest. Op zich doet de uitslag van de foto daar verder weinig mee. De kans dat het iets is waar op haar leeftijd nog iets aan gedaan kan worden is relatief klein, maar we blijven positief.
Vandaag was er tijdens de wandeling beslist geen verbetering helaas, we bekijken het maar van dag tot dag in hoeverre de pijn voor haar nog opweegt tegen de rest. Op zich doet de uitslag van de foto daar verder weinig mee. De kans dat het iets is waar op haar leeftijd nog iets aan gedaan kan worden is relatief klein, maar we blijven positief.
- tura
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Aimee schreef:Eerst was de buik alleen pijnlijk bij de blaas. Inmiddels is de blaasontsteking alweer een poosje over, en is haar gehele buik toch nog wel aardig gevoelig.Chezzies schreef:Alleen gezonde honden mag je enten en dat is Osa al niet meer (hart) dus heel goed dat het niet gebeurd is.
Wanneer is volgende week?
Osa verrekt (ondanks de zware en vele pijnstillers) dus van de pijn en maar gewoon weer afwachten
-
Brindlecardi
- Zeer actief
- moosje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
- Contacteer:
Hier ook duimen!

In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza
Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
- tura
- Zeer actief
- Contacteer:
- tura
- Zeer actief
- Contacteer:
- tura
- Zeer actief
- Contacteer:
- moosje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
- Contacteer:
tura schreef:tura schreef:tura schreef:En, foto al gemaakt?![]()

In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza
Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
- tura
- Zeer actief
- Contacteer: