Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Geen twijfels meer

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Jacksel
Zeer actief
Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Jacksel »

twinkeltje schreef:ps : als iemand alles al zo uitgedacht heeft over waneer en van wie en hoe is dat een langere gedachte die ze vast niet zo maar in 1 klik knopje om zelf weer binnen zo korte tijd uit haar hoofd zet
Ik denk de meest onzinnige dingen uit over wanneer waar hoe, enz... Dat betekent bij mij vrij weinig (behalve dat ik tijd teveel heb om over dat soort dingen te denken :N: ). In dit geval betekende het dat ik serieuze overwegingen had of ik het misschien zou gaan doen (dat betekent dus niet dat ik al in mn hoofd had dat het ging gebeuren, er was alleen de overweging). En vervolgens kwam dus automatisch ook de hoe ik het dan zou gaan doen als ik het zou gaan doen.

En inderdaad, de droom blijft, maar ik snap steeds beter dat de droom die ik heb geen kloppende droom is. Dat het niet zo zou gaan zoals ik graag zou willen. Maar niemand kan me verbieden om te dromen, als het daar maar bij blijft :wink:
Afbeelding
You'll be in my heart... Always...
Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Mit »

Dromen hoort erbij, dat moet je blijven doen. Maar blijf realistisch, dat is wat iedereen zegt denk ik.

Ik droom van een Corvette Z06. Maar buiten dat dat dus niet gaat naast onze Smart Roadster maak ik ook nog eens krassen op mijn huidige auto dus ook die droom is niet realistisch.

En de vergelijking is best leuk. We hebben al een pittig klein autootje (Jamey) en een grote snelle wagen die flink doorgetrokken moet worden (bordercollie) is dan gewoonweg niet haalbaar. :mrgreen:
Afbeelding
Renske
Zeer actief
Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Renske »

Karin, ik heb niet alles goed doorgelezen, maar ben eigenlijk zeer verbaast dat je zo snel na Yore al weer aan een andere hond denkt.
In mijn ogen, zijn Markiesjes een van de makkelijkste rassen (Markiesjes eigenaren, als er standaard moeilijke punten van dit ras zijn, mijn excuses, zo komt dit ras bij mij over :wink: )

Met Jamey en jou gaat het nu goed. Probeer daar van te genieten en laat dat voldoende zijn. Ik heb soms het idee dat het in de mens zit dat deze altijd meer wil en nooit genoegen kan nemen met wat ze hebben.

In het algemeen geldt al dat één hond vele malen gemakkelijker is dan twee honden. Eén hond kun je gemakkelijk meenemen, één hond is financieel veel goedkoper, één hond is veel relaxter om mee te wandelen etcetera.

Waarom zou je een risico willen nemen, als eerste voor jezelf, maar ook voor Jamey. Je hebt gewoon kans dat een hond erbij weer teveel voor je wordt. Een pup heeft een zeer zware puppytijd, een iets oudere hond dien je ook helemaal te leren kennen. Het is intensief, voor een gezond iemand al zwaar. Ik zou zeggen, wacht eerst dat je een jaar of 5 stabiel bent en kies dan eventueel voor een tweede hond.
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Jacksel schreef:
twinkeltje schreef:ps : als iemand alles al zo uitgedacht heeft over waneer en van wie en hoe is dat een langere gedachte die ze vast niet zo maar in 1 klik knopje om zelf weer binnen zo korte tijd uit haar hoofd zet
Ik denk de meest onzinnige dingen uit over wanneer waar hoe, enz... Dat betekent bij mij vrij weinig (behalve dat ik tijd teveel heb om over dat soort dingen te denken :N: ). In dit geval betekende het dat ik serieuze overwegingen had of ik het misschien zou gaan doen (dat betekent dus niet dat ik al in mn hoofd had dat het ging gebeuren, er was alleen de overweging). En vervolgens kwam dus automatisch ook de hoe ik het dan zou gaan doen als ik het zou gaan doen.

En inderdaad, de droom blijft, maar ik snap steeds beter dat de droom die ik heb geen kloppende droom is. Dat het niet zo zou gaan zoals ik graag zou willen. Maar niemand kan me verbieden om te dromen, als het daar maar bij blijft :wink:
misschien kan je heus je droom wel eens verwerkelijke maar daar kan je bij voorhand denk weinig over zeggen wie weet ben je over een maand goed of misschien over een paar jaar pas dat kan je niet voorspellen
maar denk ook wel dat je best snapt dat veel mensen zo reageren wand je bend best een slimme meid toch
Afbeelding
MonaToetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boston Terriërs,Engelse Springer Spaniëls & Whippet
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door MonaToetje »

Hutsje schreef:
Jacksel schreef: En als antwoord waarom ik dacht dat een BC teefje kon:

Ik heb Jamey meerdere malen samen gezien met Bordercollie teven en heb daaruit de conclusie getrokken dat dat wel goed gaat. Het is nog nooit tot een probleem gekomen. Jamey houdt zich keurig in als de ander duidelijk groter is, dan gaat ze niet mee aan de knok, daar is ze een heel stuk minder bitchy tegen namelijk... Daaruit haalde ik dus dat ik er een BC teefje bij kan zetten. En inderdaad waarschijnlijk zou een herplaatser verstandiger zijn gezien hoe ik in elkaar zit.
al het andere is al gezegd, maar nog even dit: je kunt er niet vanuit gaan dat als het buiten goed gaat met een teef dat dat binnen dan ook zo zal zijn. het is nml jamey's huis. ze knokt buiten al met teven dus waarom zou ze dat binnen dan niet doen? je schrijft, ze houdt zich in als een teefje buiten groter dan zijn is. wat maakt dan dat jij ervanuit gaat dat ze zich binnen ook in zal houden als het teefje weliswaar groter is maar qua leeftijd nog lang niet? die kan jamey echt makkelijk hebben hoor, tot het andere teefje volwassen is en het niet meer pikt. bc's zijn, zoals gezegd niet de makkelijksten met andere honden en jamey is dat ook niet.
Precies. Ik heb een teef die buiten harstikke lief is voor andere teven. Maar zodra er ook maar èèn haar domein durft te betreden dan is het raak , met als gevolg dat ik 2 weken geleden bij de dierenarts heb gezeten met onze andere teef.

Linda
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
~ Vaarwel, mijn mooie meisje! Je bent voor altijd in ons hart! ~
(met dank aan Desi)
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”