Laatst kwam ik iemand tegen met een broertje en zusje hond (shih tzu tjes) die waren echt maatjes zei ze. Als pup deden ze aan contactslapen
Zou het nu zo zijn dat broertjes/zusjes honden eerder een goed contact houden?
Of is dat toeval?
Moderator: moderatorteam
Hou het op toevalAnneMarie schreef:Ik ken meer mensen met meer honden. Vaak tolereren ze elkaar.
Laatst kwam ik iemand tegen met een broertje en zusje hond (shih tzu tjes) die waren echt maatjes zei ze. Als pup deden ze aan contactslapenen nu speelden ze nog heel veel. Zelfs als ze weg was
![]()
Zou het nu zo zijn dat broertjes/zusjes honden eerder een goed contact houden?
Of is dat toeval?

Ja en wij hadden 7 broertjes en zusjes tot 8 weken samengoud schreef:Wij hebben nu nest broer en zus, nu 7 mnd. Gaat perfect. Hebben ook ooit tot 10 mnd 2 nestbroertjes gehad. Ook dat ging prima. Eén van de 2 is toen naar Schotland gegaan naar onze zoon. Beide reuen zien elkaar regelmatig, en het geeft geen problemen.
Over 12 jaar zal ik je een antwoord gevenMARC_S schreef:Ja en wij hadden 7 broertjes en zusjes tot 8 weken samengoud schreef:Wij hebben nu nest broer en zus, nu 7 mnd. Gaat perfect. Hebben ook ooit tot 10 mnd 2 nestbroertjes gehad. Ook dat ging prima. Eén van de 2 is toen naar Schotland gegaan naar onze zoon. Beide reuen zien elkaar regelmatig, en het geeft geen problemen.![]()
Dit telt natuurlijk niet. Elk stel pups kan tot een jaar wel samen. De echte problemen komen pas later en niet in de eerste 10 maanden. Dus dat dit goed ging zegt toch helemaal niks? Ik zou het veelzeggend vinden als je zei dat je 2 broers tot 12 jaar samen hebt kunnen houden.

Daar ben ik het niet in alle gevallen mee eens, tenzij je hen de hele dag van elkaar af wilt lopen houden. De 2 broertjes hier (er bleef er eentje extra omdat m'n man moeite had te kiezen) vochten elkaar echt de tent uit en dan bedoel ik serieus.MARC_S schreef:Elk stel pups kan tot een jaar wel samen.
Ik denk dat je gelijk hebt.twinkeltje schreef:denk dat het ook verschil maakt met wat voor ras het is
dat bv 2 dobbers eerder moeite zullen hebben dan 2 maltezers of is dat een stomme redenering

Dat hoor ik heel vaak bij werkhonden. Ik denk wel dat dat niet helemaal representatief is voor alle honden. Zo ken ik twee broertjes DHxMH die pas gingen vechten na een jaar ongeveer. Tot die tijd niks dan keihard spelen en raggen. Wel strubbelingen maar geen noemenswaardige problemen.Gos schreef:Daar ben ik het niet in alle gevallen mee eens, tenzij je hen de hele dag van elkaar af wilt lopen houden. De 2 broertjes hier (er bleef er eentje extra omdat m'n man moeite had te kiezen) vochten elkaar echt de tent uit en dan bedoel ik serieus.MARC_S schreef:Elk stel pups kan tot een jaar wel samen.

nee ik hou er ook niet van proberen vind 1 pup te gelijk wel genoeg en als je dan later nog een pup er bij neemt geniet je weerchristo schreef:dobermanns staan erom bekend. Maar zelfs met maltesers zou ik het niet proberen, tenzij een broer/zus combi.twinkeltje schreef:denk dat het ook verschil maakt met wat voor ras het is
dat bv 2 dobbers eerder moeite zullen hebben dan 2 maltezers of is dat een stomme redenering