Ja, die gaan minder genieten want ik ga lopen balen en daardoor gaan zij mijn stemming aanvoelen en zodoende ook zich gaan afvragen waarom ik baalInge O schreef:dat je het graag doet is je volledig gegund, daar gaat het hier ook niet over, dus ik begrijp je verdediging niet zo goed. maar het is toch niet ómdat je je hobby serieus neemt dat het plots geen hobby meer is? gaan ds of fax minder genieten als je wat minder punten haalt? nee, maar jij wel, daar draait het uiteindelijk allemaal om en daar moeten dus middelen voor ingezet worden die op z'n minst vraagtekens oproepen.maart schreef:Voor mij is het wel serieus. Dat iemand anders neerbuigend en lacherig gaat doen over mijn interesses, vind ik eigenlijk maar vreselijke asociaal en hauteinInge O schreef: het is niet omdat jij jezelf serieus neemt in een hobby dat het daarom ook een serieuze kwestie ís.
maar ach, doe vooral verder met jezelf en hobby zo belangrijk vinden dat de wereld niet zonder zou kunnen, dat gevoel krijgen mensen blijkbaar nogal snel als er competitie aan te pas komt.![]()
Ik kan niet zonder de IPO nee. Ik vind het vreselijk leuk en interessant. Moest de IPO van de ene dag op de andere verdwijnen, zal DE wereld niet vergaan nee. Maar MIJN wereld zal toch een serieuze deuk krijgen. Net als de wereld van mijn honden. Want nogmaals, ds ligt nu al weken stil door die peeskwetsure, de blik in haar ogen als ik Fax uithaal om pakwerk te doen en zij in de auto moet blijven, spreekt boekdelen.
En dat maakt het voor mij allemaal veel meer waard dan een spelletje. Een spelletje gaat mijn leven niet beïnvloeden. IPO doet dit wel.
Ik wil het maximum uit mijn honden halen (en nee, dat staat niet gelijk aan het maximum aantal punten, want dat kan Ds niet). Dat ik daar hulpmiddelen voor wil gebruiken en soms nodig heb, daar ben ik toe bereid.
Dat die hulpmiddelen vraagtekens oproepen, komt door de ondeskundigen die afhankelijk worden van het hulpmiddel en het totaal verkeerd gaan gebruiken/misbruiken.
het is trouwens goed dat ze vragen oproepen, als je ze alleen maar klakkeloos aanvaard en gebruikt, ontgaat de werking ervan je.