Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wat te doen met incontinente teef?
Moderator: moderatorteam
- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
- Aantal honden: 2
Wat te doen met incontinente teef?
Mijn moeder belde net op. Mijn vader ziet het momenteel helemaal niet meer zitten met Winnie, nadat ze net hun hele kleed weer ondergeplast heeft. Winnie is een Schotse Collie teef van 15,5 jaar oud. Vermoedelijk niet nog een heel lang leven, maar wel een groot probleem en een intensief klusje, want elke dag moet ze haar kont en buik wassen.
Ze krijgt tabletjes hiervoor zover ik weet, maar schijnbaar helpen die niet meer. Nu brengt mijn moeder haar dus hier heen, maar wat kan ik doen om de schade in huis zo veel mogelijk te beperken?
Ik heb vanmiddag voor in huis de grootste maat kinderluiers gekocht en een gat voor de staart geknipt. Het effect ervan weet ik nog niet, maar hopenlijk kan het bijdrage aan een iets minder grote bende. Ze laat het tenminste wel zitten, dat scheelt weer in ieder geval.
Verder is ze groot gedeelte van de dag in de tuin geweest. Maar om haar nu ineens een buitenhond van de te maken vind ik te veel gevraagd. Ze is 6 jaar geleden zwaar verwaarloosd in de tuin in beslag genomen en ze woond sindsdien bij ons. Al die tijd in gezellig in huis bij ons.
Nou ja gewoon ideeen, tips, adviezen of wat dan ook graag!
Ze krijgt tabletjes hiervoor zover ik weet, maar schijnbaar helpen die niet meer. Nu brengt mijn moeder haar dus hier heen, maar wat kan ik doen om de schade in huis zo veel mogelijk te beperken?
Ik heb vanmiddag voor in huis de grootste maat kinderluiers gekocht en een gat voor de staart geknipt. Het effect ervan weet ik nog niet, maar hopenlijk kan het bijdrage aan een iets minder grote bende. Ze laat het tenminste wel zitten, dat scheelt weer in ieder geval.
Verder is ze groot gedeelte van de dag in de tuin geweest. Maar om haar nu ineens een buitenhond van de te maken vind ik te veel gevraagd. Ze is 6 jaar geleden zwaar verwaarloosd in de tuin in beslag genomen en ze woond sindsdien bij ons. Al die tijd in gezellig in huis bij ons.
Nou ja gewoon ideeen, tips, adviezen of wat dan ook graag!

- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
Heel eerlijk gezegd denk ik dat ik de hond haar welverdiende rust zou geven. Ze is oud, en ik vind het hondonwaardig om met een luier te moeten lopen, zeker voor een collie waar alles in het lange haar blijft hangen.
Sterkte ermee....
Sterkte ermee....
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
- gyanty
- Zeer actief
- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja, in laten slapen...
En enkel omdat ze incontinent is? Ik vind het perdsoonlijk een hele belasting voor een hond om elke dag gewassen te moeten worden, daarbij vinden mijn honden het vreselijk als ze een keer op dr slaapplek gepiest hebben door omstandigheden.
Dat zou ik ze niet elke dag aan willen doen....
En enkel omdat ze incontinent is? Ik vind het perdsoonlijk een hele belasting voor een hond om elke dag gewassen te moeten worden, daarbij vinden mijn honden het vreselijk als ze een keer op dr slaapplek gepiest hebben door omstandigheden.
Dat zou ik ze niet elke dag aan willen doen....
- gyanty
- Zeer actief
We hebben het er natuurlijk wel over gehad om haar in te laten slapen, maar vinden haar verder nog zo goed. Al begint ze nu ook wel stijf en stram te worden. Geloof dat mijn ouders haar nu een keer of 6 per dag uitlaten. Soms gaat het een paar dagen goed, dan plast ze weer een aantal dagen in huis. Ze wassen overigens niet de hele hond hoor, alleen de billen en tussen de benen.
Nou ja misschien is het wel tijd voor haar... Ik zal het ze eens voorleggen.
Nou ja misschien is het wel tijd voor haar... Ik zal het ze eens voorleggen.

- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
Mijn ouwe LAbrador van 10,5 heeft ook af en toe een ongelukje, en die kwam dan echt heel zielig de plek af. Gelukkig reageert zij tot nog toe goed op de Enurace, maar als ze dat niet meer doet weet ik nog niet wat ik moet.....
Sterkte iig...
Sterkte iig...
- Dingo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
- Tamara.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hovawart
- Aantal honden: 4
Exact mijn gedachte. Ik krijg namelijk niet het idee dat het hondje nog gewenst is en ik vind het erg verdrietig om dit soort berichten te moeten lezen....Dingo schreef:Moet heel eerlijk zeggen dat ook mijn gedachte was om de hond zijn rust te geven. Kan me voorstellen dat het er niet beter op word, en tot hoever wil je dit door laten gaan? Dagelijks wassen. luiers om? Heel moeilijk, sterkte.
- gyanty
- Zeer actief
nee geen ontlasting hoor, dat kan ze prima ophouden. En tja het zal natuurlijk niet aan mij zijn. Heb natuurlijk altijd en groot deel van de verzorging van deze hond opgenomen, maar uiteindelijk is ze van mijn moeder. Die moet ik overtuigen en die wil haar geloof ik nog niet laten gaan, maar zal het morgen met haar wel bespreken, misschien bel ik ook wel even de dierenarts. Denk dat mijn ouders inmiddels ook wel aan het eind van hun latijn zijn, want ze moeten nu toch al een behoorlijke tijd hun leven helemaal op winnie instellen. Ze kunnen maar kort op visite, want Winnie ....(lastig met familie die verder weg woont)
Winnie is er trouwens niet erg onder de indruk van het nat zijn. Ze is er niet zenuwachtig of schrikkerig onder. Ze lijkt het niet te merken.
Winnie is er trouwens niet erg onder de indruk van het nat zijn. Ze is er niet zenuwachtig of schrikkerig onder. Ze lijkt het niet te merken.

- gyanty
- Zeer actief
Tamara. schreef:Exact mijn gedachte. Ik krijg namelijk niet het idee dat het hondje nog gewenst is en ik vind het erg verdrietig om dit soort berichten te moeten lezen....Dingo schreef:Moet heel eerlijk zeggen dat ook mijn gedachte was om de hond zijn rust te geven. Kan me voorstellen dat het er niet beter op word, en tot hoever wil je dit door laten gaan? Dagelijks wassen. luiers om? Heel moeilijk, sterkte.
Pardon? Hond niet gewenst? Maar natuurlijk wel. Me vader heeft er niet zoveel mee, maar mijn moeder is gek op deze hond evenals ik en mijn zussen(maar wij zijn inmiddels allemaal het huis uit, maar waar nodig helpen wij mijn ouders altijd met de hond.). Vandaar dat ik de hond nu ook in huis heb (ze komt hier overigens regelmatig als mijn ouders weg zijn).
Ik vraag daarom ook naar jullie ideeen. We zijn al best een tijd mee bezig en weten het gewoon inmiddels ook niet meer

-
Rhiannon
- Zeer actief
- _Leonie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
- Aantal honden: 1
-
Eva-Joy
- Zeer actief
aan de ene kant zou het nu een hele 'mooie' tijd zijn om haar in te laten slapen, ze heeft nu nog geen last/pijn of andere ziektes en de kans is groot dat ze niet al te lang meer heeft. Maar wat nou als ze misschien nog wel 2 jaar meegaat en ze verder nergens last van heeft. een hele moeilijke keuzen, wachten tot ze pijn krijgt of sterft aan een ziekte is ook oneerlijk voor haar.... Zou zelf eerlijk gezegd niet weten wat ik zou doen. moeilijkste keus die er is. maar jullie hebben alle medicijnen al geprobeerd?
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
- gyanty
- Zeer actief
Bedankt allemaal voor het meedenken. Ze zit al op de pillen. Ze heeft 2 verschillende gehad. Van de ene werd ze ziek en de andere hielp wel een beetje. Daardoor kan ze nu wel af en toe haar plas op houden. Ik heb haar kont al kort geknipt. Heb tijdje geleden een scheerapparaat gekocht om de binnenkant van haar achterpoten op te scheren. (voorheen ging ze 2 x per jaar naar de trimsalon). Dus dat is allemaal redelijk kort.
De luier krijgt ze ook niet continue om hoor. Overdag kan ze hier lekker door de tuin scharrelen( als het droog is). Bij mij hoeft ze trouwens ook niet steeds die luier om, heb hier geen kleed. En daar plast ze uitegerekend altijd op. Dat maakt het zo vervelend. Heb al bedacht om speciaal soort matrasje te kopen voor haar (van zelfde als wat in verstandelijk gehandicaptenzorg wordt gebruikt)
De luier krijgt ze ook niet continue om hoor. Overdag kan ze hier lekker door de tuin scharrelen( als het droog is). Bij mij hoeft ze trouwens ook niet steeds die luier om, heb hier geen kleed. En daar plast ze uitegerekend altijd op. Dat maakt het zo vervelend. Heb al bedacht om speciaal soort matrasje te kopen voor haar (van zelfde als wat in verstandelijk gehandicaptenzorg wordt gebruikt)

- Podenji
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
- Aantal honden: 8
- Contacteer:
tips en trucs heb je hier al gekregen en kan ik ook niets aan toevoegen, maar misschien wel aandenken om de hond uit haar lijden te verlossen als het echt lijden wordt, 15, 5 is een prachtige leeftijd.
ik wil wel ff kwijt dat ik het knap waardeloos van je pa vind dat ie de hond nu niet meer in huis wil hebben , waarom kan hij er niet meer tegen? arm beest en betreft je moeder, dat ze dit pikt snap ik niet, sorry
ik wil wel ff kwijt dat ik het knap waardeloos van je pa vind dat ie de hond nu niet meer in huis wil hebben , waarom kan hij er niet meer tegen? arm beest en betreft je moeder, dat ze dit pikt snap ik niet, sorry
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
- Tamara.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hovawart
- Aantal honden: 4
Tuuttuut, rustig aan. Als ik lees dat je vader er niet meer tegen kan en je moeder de hond naar jou brengt en de hond al bijna de hele dag buitenzit, krijg ik nou niet het gevoel dat het oude besje gewenst is en lekker thuis mag blijven waar goed voor haar gezorgd wordt. M'n hart breekt als ik dat lees.gyanty schreef:Tamara. schreef:Exact mijn gedachte. Ik krijg namelijk niet het idee dat het hondje nog gewenst is en ik vind het erg verdrietig om dit soort berichten te moeten lezen....Dingo schreef:Moet heel eerlijk zeggen dat ook mijn gedachte was om de hond zijn rust te geven. Kan me voorstellen dat het er niet beter op word, en tot hoever wil je dit door laten gaan? Dagelijks wassen. luiers om? Heel moeilijk, sterkte.
Pardon? Hond niet gewenst? Maar natuurlijk wel. Me vader heeft er niet zoveel mee, maar mijn moeder is gek op deze hond evenals ik en mijn zussen(maar wij zijn inmiddels allemaal het huis uit, maar waar nodig helpen wij mijn ouders altijd met de hond.). Vandaar dat ik de hond nu ook in huis heb (ze komt hier overigens regelmatig als mijn ouders weg zijn).
Ik vraag daarom ook naar jullie ideeen. We zijn al best een tijd mee bezig en weten het gewoon inmiddels ook niet meer
-
Sammy1980
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatische honden
Ik heb hier ook een incontinente hond zitten.
Het is nog niet zo erg dat ze altijd alles laat lopen.
Bij Sammy is het voornamelijk in de maanden dat ze ook erg veel zwemt.
Op een ander forum kwam ik dit tegen en sinds ik dit gebruik lekt ze niet meer
Misschien werkt dit bij jullie hond ook
Sinds 7 jaar is Pinkel echt zo lek als een mandje. Incontinent tot de macht 10. Ze was eerst aan de Enurace. Daar kreeg ze hartkloppingen van. Daarna Propalin. Daar kreeg ze ook hartkloppingen van. Ik ben met beide middelen gestopt en binnen enkele dagen plaste ze weer mijn hele huis onder. 's Nachts in haar slaap maar ook overdag lekte ze. Ernstig. Haar billen waren 's morgens gewoon kleddernat maar ook overdag lekte ze overal urine.
Sinds enkele weken staat zij op twee tabletten Optimax Verikan per dag en 2 keer per dag 15 druppels Quertilla van Bloem. Ze is al bijna 4 weken kurkdroog!!!
Het is nog niet zo erg dat ze altijd alles laat lopen.
Bij Sammy is het voornamelijk in de maanden dat ze ook erg veel zwemt.
Op een ander forum kwam ik dit tegen en sinds ik dit gebruik lekt ze niet meer
Misschien werkt dit bij jullie hond ook
Sinds 7 jaar is Pinkel echt zo lek als een mandje. Incontinent tot de macht 10. Ze was eerst aan de Enurace. Daar kreeg ze hartkloppingen van. Daarna Propalin. Daar kreeg ze ook hartkloppingen van. Ik ben met beide middelen gestopt en binnen enkele dagen plaste ze weer mijn hele huis onder. 's Nachts in haar slaap maar ook overdag lekte ze. Ernstig. Haar billen waren 's morgens gewoon kleddernat maar ook overdag lekte ze overal urine.
Sinds enkele weken staat zij op twee tabletten Optimax Verikan per dag en 2 keer per dag 15 druppels Quertilla van Bloem. Ze is al bijna 4 weken kurkdroog!!!
- Does
- Zeer actief
Heb je al overleg gehad met je DA wat je hier het beste mee kunt. Heeft hij/zij verder nog suggesties over bepaalde andere medicatie nu blijkt dat degene die je geprobeerd hebt niet werken bij Winnie? Is er met de DA ook gesproken over eventueel inslapen? Ik begrijp uiteraard dat je dat niet wilt, maar het moet voor zowel de hond als jullie (of je ouders) wel leefbaar blijven natuurlijk.
- gyanty
- Zeer actief
De hond zit bij mijn ouders niet de hele dag buiten hoor. Mijn vader had haar gister naar buiten gedaan, toen ze voor zoveelste keer na het uitlaten, op het kleed ging zitten. Mijn moeder heeft mij toen meteen gebeld of ik de hond even een paar dagen in huis wil hebben. Vader zal wel slecht geslapen hebben ofzo. Het is dus niet de bedoeling dat de hond bij mij zal blijven. De hond zit daar normaal gewoon in huis.
En ik snap best dat mijn ouders het ook wel eens zwaar hebben met de zorg voor zo'n oude hond. En dat ze het dan misschien zo af en toe niet helemaal zien zitten. Ach ze zijn ook maar menselijk....
Maar als ik zie wat ze momenteel allemaal doen allemaal voor Winnie: petje af!
Ik snap dat de situatie zoals die nu is, misschien niet helemaal ideaal is. Gelukkig is Winnie bij mij thuis gewend, omdat ze regelmatig komt logeren.
Zoals de situatie nu is, heb ik nog niet met de dierenarts overlegd. Heb net met mijn ouders gebeld, maar mijn moeder was er niet, maar ik zal met hun overleggen en daarna ook met de dierenarts en mijn andere zussen. Misschien nog een keer die 3e soort tabletje proberen, misschien inslapen. Een moeilijk beslissing, want we hebben ook pas onze terrier (eveneens 15 jaar) verloren, maar daar mag deze hond natuurlijk niet onder leiden. Heb ook eens naar de mening van mijn vriend(als buitenstaander, maar als bekende van de hond) gevraagd (en jullie adviezen daarin door hem laten lezen). Hij vond haar buiten haar incontinentie ook eigenlijk nog te goed om in te laten slapen. Ik ben gister nog met haar in het bos gewees(woon aan rand van bos), waar ze lekker overal heeft lopen snuffelen. Ze genoot er duidelijk nog van.
Ik zal met mijn ouders alle optie van hier ook laten lezen en we komen tot een goed besluit.
Nog even over de luier. Die heeft ze overigens alleen vanacht verder om gehad. De luier heeft vanacht in ieder geval zijn werk gedaan en daardoor was zijzelf vanmorgen tenminste droog. Nu is ze gewoon in huis zonder luier hoor. Als ze echt moet, loopt ze zo de tuin in.
Bedankt allemaal en ik hou jullie op de hoogte wat er voor besluit vandaag genomen zal worden.
En ik snap best dat mijn ouders het ook wel eens zwaar hebben met de zorg voor zo'n oude hond. En dat ze het dan misschien zo af en toe niet helemaal zien zitten. Ach ze zijn ook maar menselijk....
Ik snap dat de situatie zoals die nu is, misschien niet helemaal ideaal is. Gelukkig is Winnie bij mij thuis gewend, omdat ze regelmatig komt logeren.
Zoals de situatie nu is, heb ik nog niet met de dierenarts overlegd. Heb net met mijn ouders gebeld, maar mijn moeder was er niet, maar ik zal met hun overleggen en daarna ook met de dierenarts en mijn andere zussen. Misschien nog een keer die 3e soort tabletje proberen, misschien inslapen. Een moeilijk beslissing, want we hebben ook pas onze terrier (eveneens 15 jaar) verloren, maar daar mag deze hond natuurlijk niet onder leiden. Heb ook eens naar de mening van mijn vriend(als buitenstaander, maar als bekende van de hond) gevraagd (en jullie adviezen daarin door hem laten lezen). Hij vond haar buiten haar incontinentie ook eigenlijk nog te goed om in te laten slapen. Ik ben gister nog met haar in het bos gewees(woon aan rand van bos), waar ze lekker overal heeft lopen snuffelen. Ze genoot er duidelijk nog van.
Ik zal met mijn ouders alle optie van hier ook laten lezen en we komen tot een goed besluit.
Nog even over de luier. Die heeft ze overigens alleen vanacht verder om gehad. De luier heeft vanacht in ieder geval zijn werk gedaan en daardoor was zijzelf vanmorgen tenminste droog. Nu is ze gewoon in huis zonder luier hoor. Als ze echt moet, loopt ze zo de tuin in.
Bedankt allemaal en ik hou jullie op de hoogte wat er voor besluit vandaag genomen zal worden.

- *Linda*
- Zeer actief
Nee, niet enkel omdat ze incontinent is. Omdat haar baasjes het niet meer zien zitten, zo'n oude hond in huis en zij daarom maar op haar oude dag bij dochterlief ondergebracht moet worden, in plaats van vertouwd thuis te kunnen zijn. Daarom. Omdat ze niet meer gewenst is. De ziel.gyanty schreef:De achter en onderkant van haar hebben we al een tijdje kort, dus lange haren blijven er niet in zitten. Maar wat bedoel jij met rust geven? In laten slapen? Enkel omdat ze incontinent is?

-
Gos
- Zeer actief
Ik snap geloof ik iets niet helemaal goed. Plast ze specifiek op de vloerkleden of laat ze het onbewust lopen? Ik vind daar wel een groot verschil in zitten.
Ik heb zelf een bejaard hondje met gedeeltelijke incontinentie, wat wil zeggen dat hij nog heel doelbewust buiten verschillende keren plast, maar af en toe een beetje urine laat lopen (waarbij medicijnen geen verbetering gaven overigens). Hij kan het dus nog wel ophouden, maar er lekt een beetje. Daarvoor heeft hij binnenshuis altijd een soort rompertje aan met een luiertje erin, en daar heeft hij wel vrede mee. Zou hij echt alle controle kwijt zijn en de hele boel laten lopen, dan was het een ander verhaal.
Ik heb zelf een bejaard hondje met gedeeltelijke incontinentie, wat wil zeggen dat hij nog heel doelbewust buiten verschillende keren plast, maar af en toe een beetje urine laat lopen (waarbij medicijnen geen verbetering gaven overigens). Hij kan het dus nog wel ophouden, maar er lekt een beetje. Daarvoor heeft hij binnenshuis altijd een soort rompertje aan met een luiertje erin, en daar heeft hij wel vrede mee. Zou hij echt alle controle kwijt zijn en de hele boel laten lopen, dan was het een ander verhaal.
- *Linda*
- Zeer actief
Al zou het bewust plassen zijn (wat dit niet is) maakt het nog niets uit. Dan had de oude ziel gewoon wat last van dementie en is het óók niet erg. Het gaat me altijd door het hart als ik dit soort dingen lees. Het héle vloerkleed ondergeplast, gepaard met het nodige gemopper natuurlijk. En het oude besje snapt er niets van. Al dat gemopper en een baasje wat haar ineens niet meer ziet zitten. Bah.Gos schreef:Ik snap geloof ik iets niet helemaal goed. Plast ze specifiek op de vloerkleden of laat ze het onbewust lopen? Ik vind daar wel een groot verschil in zitten.

-
Gos
- Zeer actief
Persoonlijk vind ik daar wel een verschil in zitten. Niet dat het beestje er wat aan kan doen, maar in het geval mijn ouwetje echt dement aan het worden was, dan zou ik hem z'n rust gunnen voordat hij aan algehele verwarring ten prooi gevallen was.*Linda* schreef:Al zou het bewust plassen zijn (wat dit niet is) maakt het nog niets uit. Dan had de oude ziel gewoon wat last van dementie en is het óók niet erg. Het gaat me altijd door het hart als ik dit soort dingen lees. Het héle vloerkleed ondergeplast, gepaard met het nodige gemopper natuurlijk. En het oude besje snapt er niets van. Al dat gemopper en een baasje wat haar ineens niet meer ziet zitten. Bah.Gos schreef:Ik snap geloof ik iets niet helemaal goed. Plast ze specifiek op de vloerkleden of laat ze het onbewust lopen? Ik vind daar wel een groot verschil in zitten.
Laatst gewijzigd door Gos op 01 apr 2009 12:22, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Gos
- Zeer actief
Ik spreek even alleen voor mezelfMickie schreef:Ik snap de roep om in te laten slapen niet.
- gyanty
- Zeer actief
Tja soms denk ik wel eens dat het bewust is (vooral het plassen op kleden, want zodra die er niet liggen, is ze vaker droog). Maar denk ook dat het regelmatig gewoon puur ongecontroleerd urineverlies is.
Nou heb net even met mijn ouders gebeld. Heb ze ook verteld over jullie advies van inslapen, maar zowel me moeder als vader vonden haar daar buiten de plasongelukjes nog te goed voor. Ze vond het wel goed om haar wederom door een dierenarts te laten keuren (ze is in januari bij de dierenarts geweest voor haar inentingen en is toen verder ook volledig gekeurd en die dierenarts had nog niet eerder zo'n gezonde, oude van dit formaat hond gezien) en haar advies te vragen.
Ik weet nu ook wat meer over de medicijnen die ze gebruikt. Ze gebruikt enurace. Mijn ouders hadden de dosis wat lager gedaan(op advies van de da om haar op onderhoudsdosis te zetten), omdat het goed ging. Nu zullen de dosis dus maar weer ophogen (van 1 keer naar 2 keer daags een half tabletje).
Ze vertelde me ook, dat het aantal ongelukjes de laatste weken door de maatregelen(vaker uitlaten + als ze afwezig zijn niet meer de gehele woonkamer tot haar beschikking, maar de grote gang, etc) die ze genomen hadden wel drastisch minder geworden waren.
Vind het wel vervelend dat een aantal mensen die hier reageren mijn ouders nog net niet uitmaken voor dierenmishandelaars. Ze zullen zeker niet de perfecte bazen zijn en ze doen het allemaal heel anders dan ik dat doe, (vraag me af of ik niet van de melkboer ben ofzo, want van wie heb ik die genen?) maar ze hebben uiteraard het beste met de hond voor. Winnie is verder ook een hele lieve, stabiele hond, die voor haar leeftijd nog best een stukje (niet te lang meer) meedraaft tijdens een wandeling. We (ik en 1 van mijn zussen woonden toen nog thuis) hebben haar 6 jaar geleden in ons gezin opgenomen, nadat ze zwaar verwaarloosd was. Na een jaar kreeg ze een zware baarmoederonsteking (die onze toenmalige dierenarts 2 keer ontkende), waarna ze op een avond in het weekend met spoed geopereerd werd. Kosten bijna 700 euro. (noem je dat verwaarlozing?). Ze zijn altijd met liefde omringd geweest, ook toen alle dochters uit huis gingen. Ik heb beloofd altijd klaar te staan voor de honden van ons gezin. Toen de honden te oud werden om mee op vakantie te gaan(daarvoor gingen ze altijd mee, met de tent naar Texel), plande ik mijn vakantie buiten mijn ouders vakantie, zodat de honden bij mij konden logeren, omdat we ze niet in een pension vonden thuishoren.
Ik had regelmatig de honden in huis. Niet alleen voor de vachtverzorging, (die ik altijd op me had genomen, toen ik nog thuiswoonde en dus ook nog nadat ik uig huis was gegaan) maar ook gewoon voor de gezelligheid of omdat me ouders weg/druk waren. Mijn moeder kocht hoeveelheden speeltjes en koekjes waar menig andere hond jaloers op kan zijn en mijn vader liep heel regelmatig hele einden met de honden en ging ook regelmatig met de honden naar het bos. Ook speelde mijn vader toch echt veel ook met de honden! Ze kregen zeer goed voer (wat ik altijd wel aanraadde!).
Ppffhhh moet ik ook nog mijn ouders gaan verdedigen over hun verzorging van honden. Het is moeilijk om een compleet beeld van de verzorging van de honden van mijn ouders te geven, maar ik kan jullie hierbij wel vertellen dat ze echt het beste met de honden voorhebben. Als inslapen voor Winnie het best is, zullen ze dat ook doen, hoe moeilijk die beslissing ook is. Daarna zal Winnie ook net als al onze andere honden gecremeerd worden en uitgestrooid worden.
Winnie is wel degelijk gewenst, het werd alleen mijn vader gister even te veel. Tja iedereen heeft wel eens een mindere dag of week. En tja Winnie zo hier ook logeren als ze over een aantal weken op vakantie gaan, zoals al eerder gezegd, ze is hier regelmatig en dus ook gewend. (en ik vind het helemaal niet vervelend dat mijn oude vriendinnetje even op bezoek is!)
Mijn ouders zijn overigens blij dat de luier voor vannacht heeft gewerkt en dat Winnie het totaal niet vervelend vind om hem om te hebben. Ach ja als honden met kleertjes kunnen, waarom dan geen luier? Ze loopt er gewoon mee rond, gaat er gewoon mee slapen. Dus tja als hond er geen problemen mee heeft... wie ben ik dan? Morgen of overmorgen zal Winnie weer gewoon naar haar eigen huisje gaan.
sorry voor het lange verhaal, maar vind het vervelend dat mijn ouders hierdoor negatief in het daglicht komen te staan, terwijl ze het in mijn ogen best wel redelijk doen!
Nou heb net even met mijn ouders gebeld. Heb ze ook verteld over jullie advies van inslapen, maar zowel me moeder als vader vonden haar daar buiten de plasongelukjes nog te goed voor. Ze vond het wel goed om haar wederom door een dierenarts te laten keuren (ze is in januari bij de dierenarts geweest voor haar inentingen en is toen verder ook volledig gekeurd en die dierenarts had nog niet eerder zo'n gezonde, oude van dit formaat hond gezien) en haar advies te vragen.
Ik weet nu ook wat meer over de medicijnen die ze gebruikt. Ze gebruikt enurace. Mijn ouders hadden de dosis wat lager gedaan(op advies van de da om haar op onderhoudsdosis te zetten), omdat het goed ging. Nu zullen de dosis dus maar weer ophogen (van 1 keer naar 2 keer daags een half tabletje).
Ze vertelde me ook, dat het aantal ongelukjes de laatste weken door de maatregelen(vaker uitlaten + als ze afwezig zijn niet meer de gehele woonkamer tot haar beschikking, maar de grote gang, etc) die ze genomen hadden wel drastisch minder geworden waren.
Vind het wel vervelend dat een aantal mensen die hier reageren mijn ouders nog net niet uitmaken voor dierenmishandelaars. Ze zullen zeker niet de perfecte bazen zijn en ze doen het allemaal heel anders dan ik dat doe, (vraag me af of ik niet van de melkboer ben ofzo, want van wie heb ik die genen?) maar ze hebben uiteraard het beste met de hond voor. Winnie is verder ook een hele lieve, stabiele hond, die voor haar leeftijd nog best een stukje (niet te lang meer) meedraaft tijdens een wandeling. We (ik en 1 van mijn zussen woonden toen nog thuis) hebben haar 6 jaar geleden in ons gezin opgenomen, nadat ze zwaar verwaarloosd was. Na een jaar kreeg ze een zware baarmoederonsteking (die onze toenmalige dierenarts 2 keer ontkende), waarna ze op een avond in het weekend met spoed geopereerd werd. Kosten bijna 700 euro. (noem je dat verwaarlozing?). Ze zijn altijd met liefde omringd geweest, ook toen alle dochters uit huis gingen. Ik heb beloofd altijd klaar te staan voor de honden van ons gezin. Toen de honden te oud werden om mee op vakantie te gaan(daarvoor gingen ze altijd mee, met de tent naar Texel), plande ik mijn vakantie buiten mijn ouders vakantie, zodat de honden bij mij konden logeren, omdat we ze niet in een pension vonden thuishoren.
Ik had regelmatig de honden in huis. Niet alleen voor de vachtverzorging, (die ik altijd op me had genomen, toen ik nog thuiswoonde en dus ook nog nadat ik uig huis was gegaan) maar ook gewoon voor de gezelligheid of omdat me ouders weg/druk waren. Mijn moeder kocht hoeveelheden speeltjes en koekjes waar menig andere hond jaloers op kan zijn en mijn vader liep heel regelmatig hele einden met de honden en ging ook regelmatig met de honden naar het bos. Ook speelde mijn vader toch echt veel ook met de honden! Ze kregen zeer goed voer (wat ik altijd wel aanraadde!).
Ppffhhh moet ik ook nog mijn ouders gaan verdedigen over hun verzorging van honden. Het is moeilijk om een compleet beeld van de verzorging van de honden van mijn ouders te geven, maar ik kan jullie hierbij wel vertellen dat ze echt het beste met de honden voorhebben. Als inslapen voor Winnie het best is, zullen ze dat ook doen, hoe moeilijk die beslissing ook is. Daarna zal Winnie ook net als al onze andere honden gecremeerd worden en uitgestrooid worden.
Winnie is wel degelijk gewenst, het werd alleen mijn vader gister even te veel. Tja iedereen heeft wel eens een mindere dag of week. En tja Winnie zo hier ook logeren als ze over een aantal weken op vakantie gaan, zoals al eerder gezegd, ze is hier regelmatig en dus ook gewend. (en ik vind het helemaal niet vervelend dat mijn oude vriendinnetje even op bezoek is!)
Mijn ouders zijn overigens blij dat de luier voor vannacht heeft gewerkt en dat Winnie het totaal niet vervelend vind om hem om te hebben. Ach ja als honden met kleertjes kunnen, waarom dan geen luier? Ze loopt er gewoon mee rond, gaat er gewoon mee slapen. Dus tja als hond er geen problemen mee heeft... wie ben ik dan? Morgen of overmorgen zal Winnie weer gewoon naar haar eigen huisje gaan.
sorry voor het lange verhaal, maar vind het vervelend dat mijn ouders hierdoor negatief in het daglicht komen te staan, terwijl ze het in mijn ogen best wel redelijk doen!

-
Marika
- Actief
Gyanty, van een heel ander kaliber maar de afgelopen 2 weken is onze viervoeter incontinent geweest, ivm een operatie.
Nu gelukkig niet meer.
We hebben haar slaapplek voorzien van een dekentjes, waaronder uiteindelijk een soort anti-plas matrashoes. Je weet wel, aan de bovenkant stof, aan de onderkant plastic, zodat de urine niet helemaal tot op de grond doorsijpeld. Misschien dat zoiets ook voor jullie werkzaam is?
De wasmachine zal dan wel overuren draaien, maar de hoeveelheid werk valt best wel mee.
Nu gelukkig niet meer.
We hebben haar slaapplek voorzien van een dekentjes, waaronder uiteindelijk een soort anti-plas matrashoes. Je weet wel, aan de bovenkant stof, aan de onderkant plastic, zodat de urine niet helemaal tot op de grond doorsijpeld. Misschien dat zoiets ook voor jullie werkzaam is?
De wasmachine zal dan wel overuren draaien, maar de hoeveelheid werk valt best wel mee.
-
Gos
- Zeer actief
Mickie..... dit is het HF!Mickie schreef:Ik kan me ook niet voorstellen dat anderen dus zo stellig kunnen zijn dat inslapen waardiger is voor het hondje...
Maar zonder gekheid, als het beestje het verder voor z'n leeftijd goed doet, niet in de war en de weg kwijt is, niet over de zeik raakt van het urineverlies en er nog mogelijkheden zijn om met de medicatie te spelen, dan denk ik persoonlijk dat zo'n luiertje wel te doen is.
Niet dat ze niet liever niks aan hun lijf hebben, maar ja, mijn oudje zou ook liever ijs eten dan hondenvoer
- Jacan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herder langhaar
-
Naad
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Am Akita, Am Staff
Gizmo is 13.5 jr, en ja ook zij laat af en toe een plasje lopen...nou en! Mijn ouders gaan nu elk uur naar buiten om haar te laten plassen. Maar om nu gelijk over inslapen na te denken, sorry ieder zijn mening maar in mijn ogen kan dat niet, zeker niet als de hond verder nog gezond is.

Rust zacht meisje, ik zal je missen 7-8-1995 - 25-11-2009