Zou jij het zo graag zien of is dit de manier waarom het gebeurd ????ranetje schreef:Afbouwenfrank1985 schreef:dat ben ik met je eens, echter ik begrijp dat het in de africhting ( mischien ook andere sporten hoor ) nog wel eens voor komt..... hoe moet je daar dan mee omgaan ?Jaap* schreef:Als je slim bent zorg je ervoor dat die situatie niet ontstaat. Die situatie ontstaat alleen maar als je jezelf afhankelijk hebt laten maken van hulpmiddelen. En dan zijn het geen hulpmiddelen meer
De relatie met je hond en het onderlinge begrip zijn de sleutels om tot structureel succes te komen. De rest is symptoombehandeling en derhalve structureel gezien nutteloos.![]()
En uiteindelijk minimaal zo ver zien te komen dat je na de training kunt spelen als beloning voor het geheel.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
oproepen sneller laten komen
Moderator: moderatorteam
- frank1985
- Zeer actief
- Joyce
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
maar hoe bouw je een TT af?ranetje schreef:Afbouwenfrank1985 schreef:dat ben ik met je eens, echter ik begrijp dat het in de africhting ( mischien ook andere sporten hoor ) nog wel eens voor komt..... hoe moet je daar dan mee omgaan ?Jaap* schreef:Als je slim bent zorg je ervoor dat die situatie niet ontstaat. Die situatie ontstaat alleen maar als je jezelf afhankelijk hebt laten maken van hulpmiddelen. En dan zijn het geen hulpmiddelen meer
De relatie met je hond en het onderlinge begrip zijn de sleutels om tot structureel succes te komen. De rest is symptoombehandeling en derhalve structureel gezien nutteloos.![]()
En uiteindelijk minimaal zo ver zien te komen dat je na de training kunt spelen als beloning voor het geheel.
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
- Aantal honden: 1
Ik denk dat het in alle takken van sport voorkomt, zelfs bij "gewone" huishondenfrank1985 schreef:dat ben ik met je eens, echter ik begrijp dat het in de africhting (mischien ook andere sporten hoor) nog wel eens voor komt..... hoe moet je daar dan mee omgaan ?Jaap* schreef:Als je slim bent zorg je ervoor dat die situatie niet ontstaat. Die situatie ontstaat alleen maar als je jezelf afhankelijk hebt laten maken van hulpmiddelen. En dan zijn het geen hulpmiddelen meer
De relatie met je hond en het onderlinge begrip zijn de sleutels om tot structureel succes te komen. De rest is symptoombehandeling en derhalve structureel gezien nutteloos.
Het Martin Gaus heupzakje werkt net zo op een beetje pientere hond
Het blindvaren op een "methode" is de zekerste weg naar "wedstrijdslimheid" of hoe je het ook maar wilt noemen. Omdat het je zo voorspelbaar als de neten maakt
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Ik snap je vraag niet helemaalfrank1985 schreef:Zou jij het zo graag zien of is dit de manier waarom het gebeurd ????ranetje schreef:Afbouwenfrank1985 schreef:dat ben ik met je eens, echter ik begrijp dat het in de africhting ( mischien ook andere sporten hoor ) nog wel eens voor komt..... hoe moet je daar dan mee omgaan ?Jaap* schreef:Als je slim bent zorg je ervoor dat die situatie niet ontstaat. Die situatie ontstaat alleen maar als je jezelf afhankelijk hebt laten maken van hulpmiddelen. En dan zijn het geen hulpmiddelen meer
En uiteindelijk minimaal zo ver zien te komen dat je na de training kunt spelen als beloning voor het geheel.![]()
![]()
Ik weet dat iedereen zijn eigen manier heeft met zijn hond.
Ik bouw af tot beloning na de proeven (echt wedstrijden loop ik niet
Ik ga langzamerhand meer door op stembeloning per oefening en even stoeien aan het einde.
Zo deed ik dat lang geleden met mijn eerste honden ook al.
Ik blijf wel bedacht op even ontspannen voor de hond vooral als ik veel druk heb moeten leggen om een oefening goed af te ronden.
Sommige oefeningen zijn gewoon moeilijk. Op een bepaald moment of onder bepaalde omstandigheden.
Dat moet de hond daarna even kunnen ontspannen.
Geldt dus voor jachttraining in mijn geval
Een van mijn trainsters deed het ongeveer op dezelfde manier als ze een obedience wedstrijd liep.
In principe kan het voor elke training/wedstrijd gelden.
- ranetje
- Zeer actief
Door de TT na een tijdje, als je hem eigenlijk niet meer gebruikt te vervangen door een "dummy TT" en die steeds lichter maken tot de hond geen verschil meer voelt tussen wel en niet om hebben?Joyce schreef:maar hoe bouw je een TT af?ranetje schreef:Afbouwenfrank1985 schreef:dat ben ik met je eens, echter ik begrijp dat het in de africhting ( mischien ook andere sporten hoor ) nog wel eens voor komt..... hoe moet je daar dan mee omgaan ?Jaap* schreef:Als je slim bent zorg je ervoor dat die situatie niet ontstaat. Die situatie ontstaat alleen maar als je jezelf afhankelijk hebt laten maken van hulpmiddelen. En dan zijn het geen hulpmiddelen meer
Ik doe maar een gooi
-
angelique1702
- Vaste gebruiker
Baasje van Felix, we gaan het nog met elkaar eens zijn
Je moet dus inderdaad zorgen voor variatie, zo kan je dus ook een tt afbouwen, vervang het door een andere hulpmiddelen (tt hou je dus wel om) en wissel veel af. Je moet ze wel blijven verrassen. Mijn inschatting is dus ook dat dat de fout is geweest van degene met het probleem (hihi, waar deze discussie van inmiddels 19 pag. om is begonnen
), een methode te lang gebruikt, waar de hond op uit gekeken is en hem niet voortijdig vervangen door een verrassende andere methode. Tjsa en waarom zal je je dan nog haasten .....
Angelique
Je moet dus inderdaad zorgen voor variatie, zo kan je dus ook een tt afbouwen, vervang het door een andere hulpmiddelen (tt hou je dus wel om) en wissel veel af. Je moet ze wel blijven verrassen. Mijn inschatting is dus ook dat dat de fout is geweest van degene met het probleem (hihi, waar deze discussie van inmiddels 19 pag. om is begonnen
Angelique
- ranetje
- Zeer actief
Op wedstrijden mag er toch geen TT om?angelique1702 schreef:Baasje van Felix, we gaan het nog met elkaar eens zijn![]()
Je moet dus inderdaad zorgen voor variatie, zo kan je dus ook een tt afbouwen, vervang het door een andere hulpmiddelen (tt hou je dus wel om) en wissel veel af. Je moet ze wel blijven verrassen. Mijn inschatting is dus ook dat dat de fout is geweest van degene met het probleem (hihi, waar deze discussie van inmiddels 19 pag. om is begonnen), een methode te lang gebruikt, waar de hond op uit gekeken is en hem niet voortijdig vervangen door een verrassende andere methode. Tjsa en waarom zal je je dan nog haasten .....
Angelique
De hond van het begin op pagina 1 is voorheen hard aangepakt.maart schreef:Feit is wel, de hond is in het verleden hard aangepakt geweest voor zijn weglopen (hij zat alles achterna wat ook maar enigszinds bewoog).
Denk je niet dat dat ook een oorzaak kan zijn?
- frank1985
- Zeer actief
OK dat snap ik maar hoe bouw je een TT af, wat is een tt dummy, een tt die het niet doet ???ranetje schreef:Ik snap je vraag niet helemaalfrank1985 schreef:Zou jij het zo graag zien of is dit de manier waarom het gebeurd ????ranetje schreef:Afbouwenfrank1985 schreef: dat ben ik met je eens, echter ik begrijp dat het in de africhting ( mischien ook andere sporten hoor ) nog wel eens voor komt..... hoe moet je daar dan mee omgaan ?![]()
En uiteindelijk minimaal zo ver zien te komen dat je na de training kunt spelen als beloning voor het geheel.![]()
![]()
![]()
Ik weet dat iedereen zijn eigen manier heeft met zijn hond.
Ik bouw af tot beloning na de proeven (echt wedstrijden loop ik niet).
Ik ga langzamerhand meer door op stembeloning per oefening en even stoeien aan het einde.
Zo deed ik dat lang geleden met mijn eerste honden ook al.
Ik blijf wel bedacht op even ontspannen voor de hond vooral als ik veel druk heb moeten leggen om een oefening goed af te ronden.
Sommige oefeningen zijn gewoon moeilijk. Op een bepaald moment of onder bepaalde omstandigheden.
Dat moet de hond daarna even kunnen ontspannen.
Geldt dus voor jachttraining in mijn geval
Een van mijn trainsters deed het ongeveer op dezelfde manier als ze een obedience wedstrijd liep.
In principe kan het voor elke training/wedstrijd gelden.
De vraag die mij steeds bij blijft is krijg je een oefening zekerde met gebruik van een TT ten opzichte van een beloning en die steeds afbouwen??
Ik heb het idee dat het bij een TT de hond het comm maar uitvoert uit een soort angst. als je met beloning werkt is het omdat het zo leuk is.....
of sla ik nu de plank helemaal mis ???? ik weet er verder niets van ( ik zeg het maar vast
- ranetje
- Zeer actief
TT afbouwen heb ik een beetje proberen te suggereren hierbovenfrank1985 schreef:OK dat snap ik maar hoe bouw je een TT af, wat is een tt dummy, een tt die het niet doet ???
De vraag die mij steeds bij blijft is krijg je een oefening zekerde met gebruik van een TT ten opzichte van een beloning en die steeds afbouwen??
Ik heb het idee dat het bij een TT de hond het comm maar uitvoert uit een soort angst. als je met beloning werkt is het omdat het zo leuk is.....
of sla ik nu de plank helemaal mis ???? ik weet er verder niets van ( ik zeg het maar vast)
Een dummy TT ziet er net zo uit, is even zwaar en met dezelfde contactpuntjes, maar er zit niets in. Er zit ook geen afstandsbediening bij
Die plank lijkt me niet ver mis
Waarbij er in ieder geval bij sommige jachttrainers nog steeds een sterke overtuiging is dat wat je met "straffe hand" hebt aangeleerd betrouwbaarder uitgevoerd zal worden.
Andere trainers richten zich sterker op het plezier van de samenwerking en het plezier van het werken op zich voor de hond.
En zijn van mening dat juist dàt betrouwbaarder is.
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
Als het over het inzetten van een tt voor sport of spel gaat, worden we het nooit eens ben ik bangangelique1702 schreef:Baasje van Felix, we gaan het nog met elkaar eens zijn![]()
De enorme denkfout c.q. blinde vlek van de gebruiker verhindert dat.
Met een tt leg je de gehele verantwoording voor jou probleem neer bij de hond, maar jullie hebben heel verschilende agenda's over het algemeen. Met een slip- of voor mijn part een prikketting heeft de hond in ieder geval nog in de gaten dat jij er iets mee te maken hebt, maar met een tt niet. En die machinale benadering deugt in essentie niet. Ook al kun je jouw probleem er misschien geisoleerd mee oplossen. Het feit dat het gebruik meestal nogal verslavend werkt geeft echter al aan dat er structureel in de regel weinig wordt opgelost.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
TT hebben ze hier altijd om zelfs op wedstrijd/examendagen tot aan het moment dat ze het veld op gaan...frank1985 schreef:volgens mij gaan jullie nooit, maar dan ook nooit uit deze discussie komen![]()
Wat ik me nog afvroeg, ik heb een aantal keer hier de term wedstrijdslimme hond gehoord. Als ik het goed begrijp is dat het volgende: een hond word op een training beloond of gecorigeerd met een hulpmiddel ( clicker,bal,slip,prikker of tt ) of op een wedstrijd mag dat niet en de hond heeft dat door. Ik kan me voorstellen dat een slimme hond dat snel door heeft. Maar hoe ga je daar dan mee om?
moet je dat ook weer trainen ??? of bouw je op de training het gebruik van hulpmiddelen ook weer af ?
Dan geef ik hem af.
Nooit geen problemen mee gehad, ze hebben hem hier dus altijd om, zodra ze van huis gaan tot ze weer thuiskomen, of hij nu wel of niet gebruikt wordt...
voor de rest uitgestelde beloning... leren dat de beloning aan het eind van het programma komt ipv na elke oefening... maar dat duurt lang voor een hond dat door heeft... ik zit nu ongeveer op de helft tot het apporteren zeg maar... en dat is alweer een beloning op zich voor hem...

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
hier altijd om... niet af... niet nodig want het is net zo normaal als de slipketting, die gaan ook samen om, slipketting = TTranetje schreef:Door de TT na een tijdje, als je hem eigenlijk niet meer gebruikt te vervangen door een "dummy TT" en die steeds lichter maken tot de hond geen verschil meer voelt tussen wel en niet om hebben?Joyce schreef:maar hoe bouw je een TT af?ranetje schreef:Afbouwenfrank1985 schreef: dat ben ik met je eens, echter ik begrijp dat het in de africhting ( mischien ook andere sporten hoor ) nog wel eens voor komt..... hoe moet je daar dan mee omgaan ?![]()
Ik doe maar een gooi
Thuis hebben ze nooit een slipketting om nl. en op een examen/wedstrijd is ie verplicht.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
ik wil niet dat de hond iets niet leuks aan mij koppeld ik ben alleen maar leuk...Jaap* schreef:Als het over het inzetten van een tt voor sport of spel gaat, worden we het nooit eens ben ik bangangelique1702 schreef:Baasje van Felix, we gaan het nog met elkaar eens zijn![]()
![]()
De enorme denkfout c.q. blinde vlek van de gebruiker verhindert dat.
Met een tt leg je de gehele verantwoording voor jou probleem neer bij de hond, maar jullie hebben heel verschilende agenda's over het algemeen. Met een slip- of voor mijn part een prikketting heeft de hond in ieder geval nog in de gaten dat jij er iets mee te maken hebt, maar met een tt niet. En die machinale benadering deugt in essentie niet. Ook al kun je jouw probleem er misschien geisoleerd mee oplossen. Het feit dat het gebruik meestal nogal verslavend werkt geeft echter al aan dat er structureel in de regel weinig wordt opgelost.
daarom heb ik dus ook de prikker eraf gedaan... werkte averechts.

- ranetje
- Zeer actief
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
zolang de keurmeester het maar niet ziet... en dat is tot de rand van het veld ongeveer... op het veld niet.ranetje schreef:Mag de hond op een wedstrijd een TT om hebben?malinois schreef:hier altijd om... niet af... niet nodig want het is net zo normaal als de slipketting, die gaan ook samen om, slipketting = TT
Thuis hebben ze nooit een slipketting om nl. en op een examen/wedstrijd is ie verplicht.

- ranetje
- Zeer actief
Dus als je de wedstrijd loopt heeft hij hem niet om.malinois schreef:zolang de keurmeester het maar niet ziet... en dat is tot de rand van het veld ongeveer... op het veld niet.ranetje schreef:Mag de hond op een wedstrijd een TT om hebben?malinois schreef:hier altijd om... niet af... niet nodig want het is net zo normaal als de slipketting, die gaan ook samen om, slipketting = TT
Dat merkt hij toch?
De hond bedoel ik
- frank1985
- Zeer actief
@ Malinois: dat vroeg ik me dus ook af? ik begrijp dat je de tt altijd om hebt ook al gebruik je hem niet. Maar als je hem vlak voor een wedstrijd of keuring af doet dan merkt je hond dat toch of valt dat wel mee ?ranetje schreef:Dus als je de wedstrijd loopt heeft hij hem niet om.malinois schreef:zolang de keurmeester het maar niet ziet... en dat is tot de rand van het veld ongeveer... op het veld niet.ranetje schreef:Mag de hond op een wedstrijd een TT om hebben?malinois schreef:hier altijd om... niet af... niet nodig want het is net zo normaal als de slipketting, die gaan ook samen om, slipketting = TT
Dat merkt hij toch?
De hond bedoel ik
en heeft die dan niet zo iets van heeeeee tt is af dus ze kan me niets meer maken of zo???
ff iets anders nog: waarom is een slipketting verplicht tijdens keuringen/wedstrijden? mogen ze geen gewone halsband om hebben >??
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
nee, dan heeft ie alleen de slipketting om, en die heeft hij ook alleen om als hij de TT om heeft... verder heeft ie de TT niet ter voorkoming van om... maar als er iets met trainen gebeurd kun je erop inspringen... als je dan nog eerst de band om moet doen tja dan gaat ie eraan linken net als de band alleen om te doen als je het veld op gaat, dus er zijn genoeg trainingen waar ie helemaal niet gebruikt wordt en in de auto al helemaal niet en daar heeft ie hem ook om... Dus deze wordt niet automatisch aan iets irritants gelinkt...ranetje schreef:Dus als je de wedstrijd loopt heeft hij hem niet om.malinois schreef:zolang de keurmeester het maar niet ziet... en dat is tot de rand van het veld ongeveer... op het veld niet.ranetje schreef:Mag de hond op een wedstrijd een TT om hebben?malinois schreef:hier altijd om... niet af... niet nodig want het is net zo normaal als de slipketting, die gaan ook samen om, slipketting = TT
Dat merkt hij toch?
De hond bedoel ik
Voor slimme honden kun je dus de slipketting gebruiken, deze altijd tegelijkertijd met TT omdoen... TT = slipketting.
Dus hier gaat het altijd hetzelfde met een wedstrijd het enige verschil dat ie afgaat voordat ie het veld opgaat maar dan is ie met zoveel dingen bezig (balletje etc.) dat ie dat niet eens doorheeft. Want ook het balletje mag dus niet mee, die wordt ook afgegeven net voordat ie het veld opgaat.

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
nee zie hierbovenfrank1985 schreef:@ Malinois: dat vroeg ik me dus ook af? ik begrijp dat je de tt altijd om hebt ook al gebruik je hem niet. Maar als je hem vlak voor een wedstrijd of keuring af doet dan merkt je hond dat toch of valt dat wel mee ?ranetje schreef:Dus als je de wedstrijd loopt heeft hij hem niet om.malinois schreef:zolang de keurmeester het maar niet ziet... en dat is tot de rand van het veld ongeveer... op het veld niet.ranetje schreef: Mag de hond op een wedstrijd een TT om hebben?
Dat merkt hij toch?
De hond bedoel ik
en heeft die dan niet zo iets van heeeeee tt is af dus ze kan me niets meer maken of zo???
nee, gewone halsband kunnen spijkertjes in geslagen zijn, dan moeten ze alles controleren...ff iets anders nog: waarom is een slipketting verplicht tijdens keuringen/wedstrijden? mogen ze geen gewone halsband om hebben >??

-
estelle
Nee want dan zijn er mensen die daar een spijker in slaan....zie je dus niet aan de buitenkant.frank1985 schreef:@ Malinois: dat vroeg ik me dus ook af? ik begrijp dat je de tt altijd om hebt ook al gebruik je hem niet. Maar als je hem vlak voor een wedstrijd of keuring af doet dan merkt je hond dat toch of valt dat wel mee ?ranetje schreef:Dus als je de wedstrijd loopt heeft hij hem niet om.malinois schreef:zolang de keurmeester het maar niet ziet... en dat is tot de rand van het veld ongeveer... op het veld niet.ranetje schreef: Mag de hond op een wedstrijd een TT om hebben?
Dat merkt hij toch?
De hond bedoel ik
ff iets anders nog: waarom is een slipketting verplicht tijdens keuringen/wedstrijden? mogen ze geen gewone halsband om hebben >??
fijn he?
- frank1985
- Zeer actief
spijkers in de halsband slaan !!!!!malinois schreef: nee, gewone halsband kunnen spijkertjes in geslagen zijn, dan moeten ze alles controleren...
Zodat je een beetje idee van een prikker krijgt of zo? maar waarom zou je dat doen, tijdens een wedstrijd mag je toch ook niet corrigeren ? dat kost dan toch punten?
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
hond voelt dat toch? anders had je toch ook gewoon een prikband om mogen doen?frank1985 schreef:spijkers in de halsband slaan !!!!!malinois schreef: nee, gewone halsband kunnen spijkertjes in geslagen zijn, dan moeten ze alles controleren...![]()
Zodat je een beetje idee van een prikker krijgt of zo? maar waarom zou je dat doen, tijdens een wedstrijd mag je toch ook niet corrigeren ? dat kost dan toch punten?

- frank1985
- Zeer actief
jah noh ik vraag maarmalinois schreef:hond voelt dat toch? anders had je toch ook gewoon een prikband om mogen doen?frank1985 schreef:spijkers in de halsband slaan !!!!!malinois schreef: nee, gewone halsband kunnen spijkertjes in geslagen zijn, dan moeten ze alles controleren...![]()
-
estelle
op die manier zag de keurmeester het niet he.frank1985 schreef:spijkers in de halsband slaan !!!!!malinois schreef: nee, gewone halsband kunnen spijkertjes in geslagen zijn, dan moeten ze alles controleren...![]()
En het doet lekker veel pijn....
- frank1985
- Zeer actief
kan niet zeggen dat ik dat nou zo diervriendelijk vind......estelle schreef:op die manier zag de keurmeester het niet he.frank1985 schreef:spijkers in de halsband slaan !!!!!malinois schreef: nee, gewone halsband kunnen spijkertjes in geslagen zijn, dan moeten ze alles controleren...![]()
-
estelle
dat zeg ik ook niet toch?frank1985 schreef:kan niet zeggen dat ik dat nou zo diervriendelijk vind......estelle schreef:op die manier zag de keurmeester het niet he.frank1985 schreef:spijkers in de halsband slaan !!!!!malinois schreef: nee, gewone halsband kunnen spijkertjes in geslagen zijn, dan moeten ze alles controleren...![]()
Maar goed, op de club waar ik die spijkers in die halsband zag zitten lagen wel meer martelwerktuigen.
- Dingo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
Ook niet, want deze honden worden opgeleid met vaak als doel aan de politie verkocht te wordenFrenk schreef:Voor jou, maar voor heel veel africhters is het wel slechts een spelletje.Dingo schreef:Het is geen spelletje. Het is het verschil tussen een onschuldige burger wel of niet bijtenMoos schreef:Hoe bedoel je niets hebben? Dat het niet zou werken? Het werkt vast wel, geloof ik direct. Maar ik vind het niks om je hond pijnprikkels te geven die op een bepaalde manier heftig moeten zijn aangezien je er met een "nee" alleen niet meer komt, voor een 'spelletje'.malinois schreef:
waarom zou hij aan een naar gevoel niets hebben bij appel?

Who finds a faithful friend, finds a treasure.
- Dingo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
Of juist welFrenk schreef:Hij doet iets niet, daarom moet die tt er toch ommalinois schreef:als de hond iets niet wil dan doet hij het niet (en zeker niet met een vrolijk en aandachtig beeld)... en een hond die het niet doet daar haal je zeker geen punten mee... dus daar heb je bij voorbaat al niks aan...Frenk schreef:Wat de hond ervan vindt, dat is natuurlijk niet te beoordelen.maart schreef: en ik heb daar géén bezwaar tegen, net zoals andere mensen om me heen. Zelfs de honden liggen er niet wakker van.
En verder, dat jij er geen bezwaar tegen hebt, zoveel was wel duidelijk. En dat ik er een ander oordeel over heb ook.
Dus ga ik maar
Dus het is m.i. heel goed te zien of een hond het wel of niet leuk vind.

Who finds a faithful friend, finds a treasure.
- frank1985
- Zeer actief
-
estelle
In de IPO?Dingo schreef:Ook niet, want deze honden worden opgeleid met vaak als doel aan de politie verkocht te wordenFrenk schreef:Voor jou, maar voor heel veel africhters is het wel slechts een spelletje.Dingo schreef:Het is geen spelletje. Het is het verschil tussen een onschuldige burger wel of niet bijtenMoos schreef: Hoe bedoel je niets hebben? Dat het niet zou werken? Het werkt vast wel, geloof ik direct. Maar ik vind het niks om je hond pijnprikkels te geven die op een bepaalde manier heftig moeten zijn aangezien je er met een "nee" alleen niet meer komt, voor een 'spelletje'.
Dat dacht ik toch echt niet hoor.