Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

De noodzaak van cursussen

Moderator: moderatorteam

Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

De noodzaak van cursussen

Ongelezen bericht door Maeve »

Ik ben nu net weer met Nilo begonnen te trainen voor obedience. Hiervoor deden we gehoorzamheid en een tijdje jachttraining en toen een hele tijd niets (behalve ringtraining) omdat ik geen obedience trainer kon vinden hier in de buurt. En wat merk ik nu? In de tijd dat we alleen ringtraining deden, was hij minder gehoorzaam dan nu. We trainden thuis natuurlijk wel met de gehoorzaamheid, maar wel op een lager pitje dan normaal. Nou heb ik een week voordat de obedience begon het volgen weer opgepakt en kijk aan, hij komt weer op commando. Het is nog wel duidelijk een puber hoor, maar vooral zn concentratie lijkt een stuk beter nu.

Hebben andere honden dat ook? Ik vond het wel grappig, het heeft dus best veel invloed op hem wanneer we naar een andere locatie gaan om te trainen, ookal is dat maar eens per week.
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Zou het echt liggen aan dat trainen op een andere locatie?
Zoals je het omschrijft denk ik eerder dat het ligt aan hoe intensief je ermee bezig bent :wink:

Bij met name Moos merkte ik dat ook altijd wel. Als hij slechter hier ging komen was de truk om weer even wat intensiever in het algemeen te gaan trainen met hem.
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Ik denk niet dat het te maken heeft met de locatie, maar met de band die verbetert als je samen bezig bent. Ik train om die reden nog steeds GG met Bram, terwijl ik niet sta te popelen om examens te doen. Maar ik merk gewoon dat het goed voor ons is.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Moos schreef:Zou het echt liggen aan dat trainen op een andere locatie?
Zoals je het omschrijft denk ik eerder dat het ligt aan hoe intensief je ermee bezig bent :wink:

Bij met name Moos merkte ik dat ook altijd wel. Als hij slechter hier ging komen was de truk om weer even wat intensiever in het algemeen te gaan trainen met hem.
Intensiever trainen heb ik ook gedaan op het moment dat zijn gehoorzaamheid slechter werd, maar hij was echt ergens anders met zijn gedachten leek het wel. En nu is het weer heel makkelijk om contact met hem te maken, dus weet niet of het daar mee te maken heeft.
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Maeve schreef:
Moos schreef:Zou het echt liggen aan dat trainen op een andere locatie?

Intensiever trainen heb ik ook gedaan op het moment dat zijn gehoorzaamheid slechter werd, maar hij was echt ergens anders met zijn gedachten leek het wel. En nu is het weer heel makkelijk om contact met hem te maken, dus weet niet of het daar mee te maken heeft.
Ik kan me toch echt niet voorstellen dat het te maken heeft met trainen op een andere locatie eigenlijk. Daar hoor je eerder het tegenovergestelde over; dat de hond het daar wel doet en thuis niet :mrgreen:
Je zegt zelf toch ook dat je het volgen weer op was gaan pakken bijvoorbeeld.
Ik denk dat het 'm 'gewoon' zit en het intenstief met elkaar bezig zijn. En op cursus kan je dan natuurlijk ook verbeterpunten te horen krijgen :ok: :wink:
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Maeve schreef:Intensiever trainen heb ik ook gedaan op het moment dat zijn gehoorzaamheid slechter werd, maar hij was echt ergens anders met zijn gedachten leek het wel. En nu is het weer heel makkelijk om contact met hem te maken, dus weet niet of het daar mee te maken heeft.
Je krijgt nu ondersteuning van een trainer, dat zal uitmaken toch?
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Plaats reactie

Terug naar “G&G en Obedience”