Na een sportfitkeuring in januari zijn er rontgenfoto's van Luka zijn rug gemaakt. Daarop was een klein hoogteverschil te zien tussen twee wervels. Het advies was om een fysiotherapeut er naar te laten kijken. In eerste instantie leek het erop dat het om een (oude) spierblessure ging; Luka zat aan de rechterkant helemaal vast. Ik moest elke dag gaan masseren en de dagelijkse beweging verminderen. Na een maand moest ik vandaag op controle komen. het masseren had zijn vruchten afgeworpen, Luka's spieren waren weer mooi ontspannen. Helaas kwam hierdoor wel aan het licht wat er nu eigenlijk aan de hand is. De overgang tussen de twee eerder genoemde wervels lijkt niet in orde, een vertraagde terugtrek-reflex bevestigde dit. Dit is een erfelijke aandoening en er is niets aan te doen. Luka heeft een zwakke onderrug en springen (en traplopen) is daarom voor hem te zwaar. Stoppen dus....alle wedstrijden, workshops en trainingen moeten worden afgezegd. Mijn mannetje mag niet meer zijn parcoursjes springen, wat hij zo verschrikkelijk graag doet. Ik weet dat er 100.000 dingen zijn die erger zijn, maar ik ben er toch best wel even ziek van....
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Luka moet stoppen met behendigheid...
Moderator: moderatorteam
- Carma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising labrador/bordercollie
Luka moet stoppen met behendigheid...
Vanavond is ons door de fysiotherapeut aangeraden om volledig te stoppen met behendigheid
.
Na een sportfitkeuring in januari zijn er rontgenfoto's van Luka zijn rug gemaakt. Daarop was een klein hoogteverschil te zien tussen twee wervels. Het advies was om een fysiotherapeut er naar te laten kijken. In eerste instantie leek het erop dat het om een (oude) spierblessure ging; Luka zat aan de rechterkant helemaal vast. Ik moest elke dag gaan masseren en de dagelijkse beweging verminderen. Na een maand moest ik vandaag op controle komen. het masseren had zijn vruchten afgeworpen, Luka's spieren waren weer mooi ontspannen. Helaas kwam hierdoor wel aan het licht wat er nu eigenlijk aan de hand is. De overgang tussen de twee eerder genoemde wervels lijkt niet in orde, een vertraagde terugtrek-reflex bevestigde dit. Dit is een erfelijke aandoening en er is niets aan te doen. Luka heeft een zwakke onderrug en springen (en traplopen) is daarom voor hem te zwaar. Stoppen dus....alle wedstrijden, workshops en trainingen moeten worden afgezegd. Mijn mannetje mag niet meer zijn parcoursjes springen, wat hij zo verschrikkelijk graag doet. Ik weet dat er 100.000 dingen zijn die erger zijn, maar ik ben er toch best wel even ziek van....

- *Anita*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): het Markiesje en border collie
- Aantal honden: 1
-
blondie
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Wat rot voor jullie beiden, en natuurlijk ben je er teleurgesteld in! Je bent samen leuk bezig met een sport die je beiden leuk vind, je weet dat je hond omdat hij er zoveel plezier in heeft door zijn mankement heen loopt en voor zijn eigen bestwil stop je met het fanatiek sporten, af en toe een parcours lopen kan toch nog wel, maar altijd balen als het medisch niet meer verantwoord is om door te gaan, ik ken het. Succes met verwerken van deze conclusie maar weet zeker dat je wat anders leuks vind om samen te gaan doen 
- Rosa
- Zeer actief
-
Githa
- Zeer actief
- Contacteer:
- rakker2000
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): x boerenfox
parson russell terrier
boerenfox - Locatie: gelderland
- Elly*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
- Contacteer:
- marye
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
-
lonneke
- Zeer actief
- Contacteer:
shit zeg....
wat balen
wat balen
Groetjes Lonneke, Toby, Djucko en Cooper
http://cordoba.euroboom.nl
Het asiel in Cordoba : http://www.youtube.com/watch?v=xwAr7onokSo
http://cordoba.euroboom.nl
Het asiel in Cordoba : http://www.youtube.com/watch?v=xwAr7onokSo
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Wat een akelig nieuws, ik kan me voorstellen dat je daar ziek van bent hoor.
Sterkte. Hopelijk kun je een alternatief vinden om samen met Luka toch bezig te blijven, maar zonder risico's voor de rug.
Sterkte. Hopelijk kun je een alternatief vinden om samen met Luka toch bezig te blijven, maar zonder risico's voor de rug.
Laatst gewijzigd door LongFields op 27 mar 2009 08:07, 1 keer totaal gewijzigd.
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
- hondeponnetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Australian Cattle Dog
Jemig dat is flink balen, ik weet wat je voelt, ben er zelf ook doorheen gemoeten. Heb toen nog wel een tijdje bij de veteranen getraint gewoon voor de lol en dat ging toen nog, nu doe ik al jaren niets meer alhoewel lekker rennen achter een bal aan lukt nog goed. Misschien is speuren nog wat voor jullie?
Sterkte ermee
Sterkte ermee
met dank aan Twinkel
-
Sita
- Zeer actief
- *Esther
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
-
Trixi
- Actief
- Mijn ras(sen): Border collie, markiesje, wocker
- Aantal honden: 5
- MJ
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
- Tamara.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hovawart
- Aantal honden: 4
-
Marieke*
- Zeer actief
- SimoneA
- Zeer actief
- suzan25
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Shetland Sheepdog
Jeetje Carma, wat ontzettend sneu dat jullie moeten stoppen. Het plezier straald van jullie af tijdens het lopen.
Dat je er goed ziek van bent kan ik me heel goed voorstellen. Ik baalde al als een stekker dat ik geen wedstrijden meer kon lopen met Celtic. Dus kan me voorstellen dat als je echt helemaal moeten stoppen, dat je daar best ziek van bent.
Jammer dat ik je nu niet zie op de zomerworkshop
Dat je er goed ziek van bent kan ik me heel goed voorstellen. Ik baalde al als een stekker dat ik geen wedstrijden meer kon lopen met Celtic. Dus kan me voorstellen dat als je echt helemaal moeten stoppen, dat je daar best ziek van bent.
Jammer dat ik je nu niet zie op de zomerworkshop
- Carma
- Zeer actief
Bedankt voor al jullie lieve reacties. Het is echt goed balen ja,...ik ben erg benieuwd hoe het zich gaat ontwikkelen. Hopelijk kan Luka zonder de behendigheid verder een "normaal" hondenleventje hebben. De komende maand moeten we het doen met 1 uurtje rustige beweging per dag. Niet rennen, niet spelen, niet fietsen, niet springen....
Na deze maand weer controle bij de fysio, hopelijk weet ik dan iets meer. Zelfs mijn wandelvakantie in Zwitserland in Oktober staat momenteel op de tocht en dat zijn toch dingen die ik eigenlijk wel heel graag wil blijven doen,....laat de behendigheid alsjeblieft het enige zijn wat verboden is.... 

- marye
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
- Carma
- Zeer actief
Ik heb inderdaad gelukkig de G&G nog waar we ook fanatiek mee zijn en mogen blijven doen (met een verlaagde hoogtesprong) en wie weet wat voor leuke dingen we nog meer zouden kunnen gaan doen,...blondie schreef:Wat rot voor jullie beiden, en natuurlijk ben je er teleurgesteld in! Je bent samen leuk bezig met een sport die je beiden leuk vind, je weet dat je hond omdat hij er zoveel plezier in heeft door zijn mankement heen loopt en voor zijn eigen bestwil stop je met het fanatiek sporten, af en toe een parcours lopen kan toch nog wel, maar altijd balen als het medisch niet meer verantwoord is om door te gaan, ik ken het. Succes met verwerken van deze conclusie maar weet zeker dat je wat anders leuks vind om samen te gaan doen

- Carma
- Zeer actief
Zelfs veteranen is geen optie, heb ik gelijk gevraagd. Het springen an zich en de korte draaien ed is te belastend. We zullen het moeten houden bij af en toe een horde bij de G&G....hondeponnetje schreef:Jemig dat is flink balen, ik weet wat je voelt, ben er zelf ook doorheen gemoeten. Heb toen nog wel een tijdje bij de veteranen getraint gewoon voor de lol en dat ging toen nog, nu doe ik al jaren niets meer alhoewel lekker rennen achter een bal aan lukt nog goed. Misschien is speuren nog wat voor jullie?
Sterkte ermee

-
schumie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): De bull terrier en Amstaff
Ben heel weinig online geweest en lees het nu net.Wat ontzettend klote voor je Carma.Luka straalde zoveel plezier uit tijdens de behendigheid.Weet precies hoe je voelt want met het constateren van de tumor aan Tess haar poot gingen er ook wat deuren dicht.Heel veel sterkte en geef luka maar een lekkere knuffel!

-
M@rleen
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
- Contacteer:
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
-
Ianthe
- Zeer actief