Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

niet liggen op een nat grasveld

Moderator: moderatorteam

Mariken
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Saarloos Wolfhond,
Jack hussell
Aantal honden: 2

niet liggen op een nat grasveld

Ongelezen bericht door Mariken »

Ik ben met Pepper(jack russell, 9 maanden oud) bezig met EG. Ze doet het best goed. Ze wil alleen niet gaan liggen op een nat grasveld. Thuis als het gras droog is diet ze het wel.
Heeft er iemand tips?
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

jep. dekentje meenemen :19:
Afbeelding
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Als ik zoiets weet vraag ik het gewoon een hele tijd niet van mijn hond. Alleen wel op plekken waar de hond het wel doet. Als het er zo goed in zit dat ze het 100% doen ga ik het op bv nat gras vragen. Hier werkt dat prima.
Ik heb al een paarkeer in de stromende regen examen moeten doen met een naker en altijd gingen ze af in de stromende regen in het gras. Gewoon omdat ik ze niet heb aangeleerd het commando te kunnen weigeren.
Je kunt met een kleedje gaan werken maar je hebt dan grote kans dat hij alleen nog maar op een kleedje af wil gaan.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
maitestar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezer: Jip
Contacteer:

Ongelezen bericht door maitestar »

Je hebt een blote-buikenhond :mrgreen: Dus zoals Mascha al aangeeft, gewoon lekker een dekentje meenemen :ok:
Groetjes,
Wendy
Ianthe
Zeer actief
Locatie: Steenbergen (N-B). Baasje van Xena, Scence en Attis
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ianthe »

Met Xena was het hetzelfde, nu, na twee jaar en trainen, gaat ze wel 'af' maar de 'af blijf' doet ze maar enkele seconden als het naar haar zin te koud en nat is. :wink:

Niet echt iets speciaals aan gedaan toen ze pup was, ze wilde niet af, dus inderdaad af op een kleedje. :19:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Inderdaad, handdoekje o.i.d meenemen waar ze op kan gaan liggen.

Ik vind het helemaal niet zo gek dat een blote buikenhondje niet bij koud weer in nat gras wil gaan liggen. Dat is ook gewoon naar koud voor ze :wink:
Afbeelding
Aphraell
Zeer actief

Ongelezen bericht door Aphraell »

Rebel wilde ook niet af op een natte ondergrond.. en een dekentje was niet toegestaan op het examen...

op de cursus gaven ze me de tip om thuis op een natte handdoek te oefenen...

kheb het trouwens niet gedaan.... komt vanzelf wel als die buik een beetje behaarder wordt vond ik....
hij moet die cursus ook nog leuk blijven vinden...
gizmo
Zeer actief

Ongelezen bericht door gizmo »

Ik heb ook een dekentje mee genomen en mocht ik met het examen ook mee nemen
Was met 8 weken gelijk begonnen en het vroor af en toe dus mijn jack hussell had het best wel koud
Gewoon vragen :wink:
Afbeelding
Es
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack russell terriers, wat anders?
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Es »

Ik had het ook met mijn jrt, inderdaad gewoon poosje niet doen en dan weer opnieuw vragen na tijdje, het komt vanzelf wel, alleen of het op tijd voor je examen is...Veel binnen/droog oefenen blijven.
Op elke wandeling is
Er eentje die ik mis.....
Murphy
Zeer actief

Ongelezen bericht door Murphy »

Of misschien zo'n leuk truitje aan als ik hier wel eens zie? Ik weet niet eens of dat mag eigenlijk.
Ik heb ook een hond gehad die er een enorme hekel aan had. Die ging dan wel af voor de goede bedoeling, maar veerde zo weer omhoog als hij het gras raakte, of hij bleef er in het uiterste geval als het echt moest net boven hangen :-)
Marjan
Ri@nne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Baasje van Kai, mijn kleine boefje.

Ongelezen bericht door Ri@nne »

Ik heb ook zo'n miep!
Ze deed het niet, en was niet te overtuigen. De instructrice van de cursus wilde het wel even laten zien dat ze het wel zou doen... ( het was een leuk mens, begrijp me neit verkeerd)
nou, dus mooi niet.
Er werd een handdoek gehaald... en nog voor ik iets had kunnen zeggen... lag ze op de handdoek te wachten op haar beloning...
En terecht volgens de instructrice... ga jij maar eens op een natte vieze grond liggen! ;)
Afbeelding
All my dreams... would still be dreams.. if there hadn't been you... :I: Bonnie 09-05-'99 ~ 06-09-'15
shanty

Ongelezen bericht door shanty »

Mazzel deed dit inderdaad ook altijd weigeren op nat gras te liggen. Ik heb het net zoals sonja aangepakt gewoon goed oefenen tot het er 100% in zit en dan gaat het vanzelf en anders gewoon een kleedje meenemen
pammetje
Zeer actief

Ongelezen bericht door pammetje »

geef dr eens ongelijk

heb er hier 1 die wil niet eens op het gras staan als het nat is
(maar sloten duikt ze in :denken: )
Afbeelding
ik geniet van het leven
ik geniet van de zon
ik doe de deur open
en pleur van het balkon
Ragyo
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ragyo »

Ragyo wilde dit ook niet, ik heb er een tijdje te veel druk op gezet waardoor hij helemaal niet graag meer wilde liggen, ook niet in huis, dus doe dat vooral niet! ben opnieuw begonnen met een nieuw commando en idd niet overvragen, dus bij voorkeur helemaal niet laten liggen op nat gras of anders zo mijn mogelijk. ik heb de laatste cursus ook heel vaak dingen zitten laten doen als blijven die op het examen liggend moeten.
hij heeft bij beide examens (in de regen of na een regenbui) een 0 gekregen voor liggen en blijven omdat hij weliswaar wel ging liggen, maar vrijwel meteen weer ging zitten zodra ik wegliep. maar goed de rest hebben we wel heel goed dus lekker belangrijk, denk ik dan.
Plaats reactie

Terug naar “G&G en Obedience”