Honden die via een goede stichting naar Nederland komen hebben een vangnet. Die honden komen helemaal niet in Nederlandse asielen terecht.Mi schreef: Overvolle asiels, meer dan zoals het nu is, mensen nemen nog maar al te vaak ondoordacht een hond waar deze dan ook vandaan moge komen.
Ik zie het gebeuren dat de asiels straks zo vol zijn dat het overschot aan honden niet meer te doen is...en daar bedoel ik mee als hier geen regels op gaan komen en iedereen dit zo vrij kan blijven doen.
Daarnaast zijn niet alle organisaties even netjes met castratie en/of controle daarvan, waardoor ook ziektes verspreid kunnen worden en een probleem kunnen gaan vormen.
Noem me een doemdenker, maar wanneer consequent op hele grote schaal honden hierheen worden gehaald zie ik dat eigenlijk wel gebeuren.
Ik heb het niet over nu, maar over wanneer er geen grenzen komen aan organisaties en grotere schaal honden hierheen halen vanuit het buitenland.
En verder hebben mensen echt een eigen verantwoording: je moet je nu eenmaal goed informeren, of je nu een hond kiest uit een asiel (binnen- of buitenland) of een rashond.
Kies je voor een hond uit het buitenland dan is er echt genoeg info te vinden. Over welke stichting er wel of niet 'deugt', over ziektes, over castratie, noem maar op.
Onzin om te gaan roepen dat de 'grenzen dicht moeten'.