Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Zien honden dingen die wij niet zien?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

britty
Zeer actief
Mijn ras(sen): KruisingEngelse Bulldog
Aantal honden: 1

Zien honden dingen die wij niet zien?

Ongelezen bericht door britty »

Mijn oude rottie deed het, en ook mijn huidige honden doen het geregeld: naar een punt op de muur staren en dan grommen..
Ikzelf zie dan niets speciaals...
Zijn honden soms helderziend? :mrgreen:
Life is not about the amount of breaths you take...its about the moments that take your breath away.
lauraV
Zeer actief

Ongelezen bericht door lauraV »

of ze helderziend zijn weet ik niet :mrgreen: maar hier heb ik er ook zoeentje.
ziet ieder vliegje ,muggetje of spinnetje en heeft een scherp reuk vermogen :wink:
soms ben ik dr wel eens uit het oog kwijt en merk dan dat ze naar een polletje gras zit te staren waar dan een kruipend beestje in zit , heel intensief , kan ze wel een half uur vol houden :mrgreen:
Dingo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Dingo »

Ik denk wel dat honden "gevoelig "zijn voor dit soort dingen. Kijk maar naar veranderingen in het weer, ik kan aan Dingo zien of er slecht weer aan komt. Meer dieren hebben dit. Dingo kan ook altijd enorm staren naar de overloop als hij bij ons op de slaapkamer ligt. Op een rare manier, alsof er tegen hem gepraat word. Ik zeg dan altijd: Vraag maar of ze beneden gaan zitten, dan kunnen we slapen :mrgreen:
AfbeeldingAfbeelding
Who finds a faithful friend, finds a treasure.
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Daisy kan ook zomaar opeens overeind springen en naar de muur gaan staren.
Volgens m'n collega die paranormaal is komt m'n vader dan langs.
Of het waar is?

Ik weet het niet????
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Tomas staart wel eens naar het plafond, ik vraag altijd aan hem of hij ze ziet vliegen :Q: maar ik heb nooit gedacht dat daar een diepere betekenis achter zat :mrgreen:
Ik geloof daar ook niet in.
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

Ik geloof niet echt in zulke dingen. Maar heb er ook niet echt een verklaring voor.. :19:
Sonnie1983
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder, xMH

Ongelezen bericht door Sonnie1983 »

Diego had een tijd geleden (mijn vriend keek stiekem door het raam boven) dat hij op de tuintafel stond te blaffen en heel hard kwispelen tegen de kamerraam. Mijn vriend zag niks dus wat ie zag??
-Gaby-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Louisiana Catahoula Leopard Dog, Tamaskan
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door -Gaby- »

Sonnie1983 schreef:Diego had een tijd geleden (mijn vriend keek stiekem door het raam boven) dat hij op de tuintafel stond te blaffen en heel hard kwispelen tegen de kamerraam. Mijn vriend zag niks dus wat ie zag??
Misschien zag hij zichzelf in het kamerraam? :mrgreen:
Sonnie1983
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder, xMH

Ongelezen bericht door Sonnie1983 »

-Gaby- schreef:
Sonnie1983 schreef:Diego had een tijd geleden (mijn vriend keek stiekem door het raam boven) dat hij op de tuintafel stond te blaffen en heel hard kwispelen tegen de kamerraam. Mijn vriend zag niks dus wat ie zag??
Misschien zag hij zichzelf in het kamerraam? :mrgreen:
Zou kunnen maar bij een spiegel ofzo reageert hij er ook niet op, Kijkt wel even maar gaat dan weer verder met wat ie bezig was....

er was ook niemand beneden.
Eva-Joy
Zeer actief

Ongelezen bericht door Eva-Joy »

paranormalen geloven heilig dat honden meer zien/weten dan wij. nou ben ik daar veel te nuchter voor om in te geloven. Maar onderzoeken hebben wel uitgewezen dat honden bijvoorbeeld weten wanneer het baasje thuis komt als die op vakantie is geweest o.i.d. dat ze dan die dag duidelijk ander gedrag vertonen. maar dat kan natuurlijk ook komen omdat de oppas bijvoorbeeld lichaamstaal uitstraalt die honden ook uitstekend oppikken.. anyway.. baco doet het ook wel eens blaffen naar het 'niets' maar misschien ziet hij een vliesje o.i.d wat ikniet zie in het donker :wink:
Podenji
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
Aantal honden: 8
Contacteer:

Ongelezen bericht door Podenji »

ja.
maar het is net als bij mensen, niet iedereen doet er wat op uit :wink:
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Nanna schreef:Grappig in dit verband is dat honden wèl overledenen zien als ze van baasjes zijn die ook in paranormale toestanden geloven maar nooit als ze van ongelovige thomassen zijn :mrgreen:
Ik weet zelf niet wat ik ervan moet denken hoor. Als het zo is, tja, wat dan nog? Gedag zeggen dan maar? :wink:
Er zal ook vast wel een logische verklaring zijn, misschien een muis ofzo.

Ik weet het gewoon niet.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

hier heb ik er ook 2 die het doen... kunnen ze behoorlijk lang volhouden ... heb regelmatig es gekeken of er iets zit (spinraggetje, of mugje ofzo) maar helemaal niks... gewoon naar 1 hoek in de kamer... :19:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Dingo schreef:Ik denk wel dat honden "gevoelig "zijn voor dit soort dingen. Kijk maar naar veranderingen in het weer, ik kan aan Dingo zien of er slecht weer aan komt. Meer dieren hebben dit. Dingo kan ook altijd enorm staren naar de overloop als hij bij ons op de slaapkamer ligt. Op een rare manier, alsof er tegen hem gepraat word. Ik zeg dan altijd: Vraag maar of ze beneden gaan zitten, dan kunnen we slapen :mrgreen:
:smile: ik ga dat hier ook maar es vertellen :smile:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-Gaby-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Louisiana Catahoula Leopard Dog, Tamaskan

Ongelezen bericht door -Gaby- »

Zou kunnen maar bij een spiegel ofzo reageert hij er ook niet op, Kijkt wel even maar gaat dan weer verder met wat ie bezig was....

er was ook niemand beneden.
Sorry, zat een beetje te plagen. :wink:

Ik geloof niet in geesten o.i.d., maar soms is het wel raar en dan krijg ik er een beetje kippenvel van als de hond zo doet. Maar ik denk dat hij dan gewoon wat ruikt of hoort wat ik niet kan ruiken of horen. Zijn zintuigen zijn vele malen scherper dan die van mij, ik kan ook geen andere verklaring bedenken.
gemini6
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 boomertjes

Ongelezen bericht door gemini6 »

Toen ik nog in mijn vorige huis woonde had ik een poedeltje en een maltezer. Op een dag in het begin van de avond keken beiden naar een plek in de hal. Gelijkertijd gingen ze er grommend op af en gelijkertijd schrokken ze en renden terug. Dit ging een paar minuten zo door.
Wat het geweest is weet ik niet, maar ik kreeg er niet een prettig gevoel van. Wel was het zo dat een vriendin van mij even daarvoor was overleden.
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Martijn schreef:Kerm...wat is dat toch met hondenmensen en sprookjes?

Tenenkrommend.
:smile:
Niet alleen hondenmensen klampen zich soms vast aan sprookjes :wink:
Het is een behoefte waaraan je zelf probeert te voldoen, net zoals het geloof.
Angel_Devil
Actief
Mijn ras(sen): 2 Staffords
Contacteer:

Re: Zien honden dingen die wij niet zien?

Ongelezen bericht door Angel_Devil »

britty schreef:Mijn oude rottie deed het, en ook mijn huidige honden doen het geregeld: naar een punt op de muur staren en dan grommen..
Ja dat denk ik wel!

Devil staart ook wel eens naar een bepaald punt van de muur!
In mijn oude woning was het erger, daar staarde hij geregeld naar het plafond/muur! Heel vreemd.
Ik vraag mij dan wel eens af waar ze nou naar kijken.

Zo was ik 2 weken geleden een weekend weg met mijn moeder en haar hond liep steeds de hal in en keek vervolgens een paar minuten in de hoek onder de trap!
Toch vreemd dat meerdere honden dezelfde dingen doen.
Afbeelding
Elke gek heeft z'n eigen gebrek
Website van Angel_Devil
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Tenenkrommend.
Echt wel.
Honden zijn gewoon erg opmerkzaam over het algemeen, meer niet :wink:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Podenji
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
Aantal honden: 8
Contacteer:

Ongelezen bericht door Podenji »

Jaap* schreef:

Tenenkrommend.
Echt wel.
net zoals dat de meeste mensen gewoon niet erg opmerkzaam zijn :wink:
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Podenji schreef:
Jaap* schreef:

Tenenkrommend.
Echt wel.
net zoals dat de meeste mensen gewoon niet erg opmerkzaam zijn :wink:
:smile:
Ik wilde het er niet zo expliciet bij zeggen, maar, ...inderdaad :mrgreen: :ok:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Chione
Zeer actief

Ongelezen bericht door Chione »

Angel_Devil schreef:
britty schreef:Mijn oude rottie deed het, en ook mijn huidige honden doen het geregeld: naar een punt op de muur staren en dan grommen..
Ja dat denk ik wel!

In mijn oude woning was het erger, daar staarde hij geregeld naar het plafond/muur! Heel vreemd.

Zo was ik 2 weken geleden een weekend weg met mijn moeder en haar hond liep steeds de hal in en keek vervolgens een paar minuten in de hoek onder de trap!
Honden merken meer op, waarom is dat vreemd? Of vreemder nog, waarom zou dat betekenen dat honden helderziend zouden zijn? :wink:
~“ With eyes full of prejudice, you will never see the world for what it is.."~

~
Afbeelding
~
Angel_Devil
Actief
Mijn ras(sen): 2 Staffords
Contacteer:

Ongelezen bericht door Angel_Devil »

Chione schreef:
Angel_Devil schreef:
Ja dat denk ik wel!

Honden merken meer op, waarom is dat vreemd? Of vreemder nog, waarom zou dat betekenen dat honden helderziend zouden zijn? :wink:
:denken: :mrgreen: Hmm daar heb je een punt....

Maar ik denk echt dat honden dingen zien die wij niet zien ..
Misschien kunnen we dan beter zeggen; voelen honden dingen die wij niet kunnen voelen/zien... :denken:
Afbeelding
Elke gek heeft z'n eigen gebrek
Website van Angel_Devil
frank1985
Zeer actief

Ongelezen bericht door frank1985 »

Angel_Devil schreef: Misschien kunnen we dan beter zeggen; voelen honden dingen die wij niet kunnen voelen/zien... :denken:
Ik weet niet of honden meer voelen, feit is wel dat als mijn vriendin of ik alleen met de honden ben en een van ons is bijna thuis dat beginnen de honden altijd een beetje te drentelen en te piepen. 5 min daar naar komt een van ons ook echt thuis. Weet niet of ze dit voelen of dat het met gewenning dan wel tijds besef heeft te maken.
Ik kom altijd rond de zelfde tijd thuis mischien weten ze dat.

Ik denk veder niet dat honden geesten oid zien. Ik denk dat ze idd veel attenter zijn dan mensen. ik heb het vaak met mijn herder pup. ik ben dan aan het lopen en ineens blijft ze staan en begint te grommen of te blaffen. als je dan doorloopt ligt er vaak op die plek een blikje,plastic tasje enz enz... dat ziet ze gewoon veel eerder dan ik
Eva-Joy
Zeer actief

Ongelezen bericht door Eva-Joy »

indd, helderziendheid lijkt me ook sterk.. maar ze merken gewoon dingen veeeel sneller, en veel mensen concluderen hele andere dingen uit het feit dat honden uit het niets beginnen te blaffen. net als char die doodleuk staat te vertellen dat als de lamp flikkert het een overleden geest is die contact zoekt, het mooie vind ik dan eigenlijk dat die mensen het ECHT geloven :smile2:
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Angel_Devil schreef:Maar ik denk echt dat honden dingen zien die wij niet zien ..
Misschien kunnen we dan beter zeggen; voelen honden dingen die wij niet kunnen voelen/zien... :denken:
Dat denk ik beslist. Saar wil soms in het donker beslist één of ander paadje niet in, die we normaal altijd in gaan. Ik luister altijd naar haar, en dan slaan we lekker een andere weg in.
Ook weten ze beiden precies wanneer er "ruzie" tussen Pieter en mij op tilt is (woorden, kan ik het beter noemen). Ze voelen het feilloos aan, al zit dat nog helemaal niet in mijn planning.

Maar wat mij betreft is dat omdat honden veel fijngevoeliger zijn dan wij. Honden (dieren) doen veel meer met gevoel, en wij met verstand. Helderziend wil ik het niet noemen. Ze gebruiken hun zintuigen gewoon veel optimaler, en worden daarbij niet gehinderd door grijze massa.
Ariane
Erelid
Mijn ras(sen): Teckel
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Ariane »

Marion. schreef: Ze gebruiken hun zintuigen gewoon veel optimaler, en worden daarbij niet gehinderd door grijze massa.
Dat denk ik ook.
Jagger voelt alles haarscherp aan, ik merk ook aan hem als er hier iets te gebeuren staat, maar helderziende, nee.
Daar geloof ik niet in.
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

Hier doen ze het ook, vooral Zaba. Die kan minuten lang naar een muur of plafond staren en dan komt ze ook echt steun bij mij zoeken omdat ze niet op haar gemak is dan. Ik krijg er kippenvel van..
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
Vince
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Kangal Hovawart
Contacteer:

Ongelezen bericht door Vince »

Nanna schreef:Grappig in dit verband is dat honden wèl overledenen zien als ze van baasjes zijn die ook in paranormale toestanden geloven maar nooit als ze van ongelovige thomassen zijn :mrgreen:
Heeft dat niet te maken met dat baasjes op hun hondjes gaan lijken en vice cersa?? :smile:

Veel dieren zijn volgens mij gevoeliger voor veranderingen in de omgeving dan mensen. Zolang ik Djuke nog niet met een wit laken over zich heen door de kamer zie vliegen vind ik het prima! :wink:
Paddle
Zeer actief

Ongelezen bericht door Paddle »

Ik geloof er niet in. Wél dat ze scherpere zintuigen kunnen hebben dan wij, maar dat ze geesten iod kunnen oppikken met diezelfde zintuigen, denk het niet :wink: .
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”