Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Kapotte voetkussentjes

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Hanneke2
Zeer actief
Aantal honden: 2

Kapotte voetkussentjes

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Heb er al eerder een topic over geopend, en op diverse adviezen wat gesmeerd en gepeinsd en bijna besteld en verder gegoogled, maar het is het allemaal niet. :roll:

De professionele spullen voor meer/harder eelt zijn allemaal met name gericht op langdurige, zware -gelijkmatige- belasting. De smeersels om de boel soepel te houden zijn hartstikke goed tegen sneeuw en strooizout en lichte irritatie, maar dat is ook niet aan de orde.

Wat Lilo doet is (soms in een rare hoek zodat het zelfs om een zachtere binnenkant van het kussentje gaat), is een schuiver maken over een asfaltpaadje. Daar kan volgens mij geen 'hardmaker' tegenop, en een beetje ingevette poten helpt dan ook niks.

Ze heeft nu weer een compleet ontveld kusentje achter. Ze houdt het zelf fanatiek schoon en bijt de harde randjes weg, en als ze het voelt tijdens het rennen gooit ze die poot omhoog en rent op drie poten nog net zo hard door.

Ik neig zo langzamerhand naar helemaal niks meer aan doen, geen sodabadjes, geen cremetjes, geen korte rondjes, maar gewoon schouders ophalen omdat ze het zelf toch redelijk onder controle lijkt te hebben.

Voorkomen zou een goeie zijn, maar waar Jack vaak kiest voor over het gras lopen, moet Lilo ook met heel hard rennen vaak precies de paadjes volgen :roll: en ik kan haar niet verbieden te rennen.

Wat vinden jullie? Gewoon dagelijks even kijken of het allemaal gaaf en zo niet, in elk geval schoon is en er verder maar geen zorgen over maken?
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
sky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border collies en mechelse herders.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door sky »

Ik heb er ook zo neen gehad, die deed dat dan tijdnes het fietsen (voor de fiets draaien maken op het asvald of schelpenpad :N: )
Heb hem honden schoentjes aangedaan (goede sterke) en tijdens het wandelen aangelijnd zonder schoentjes laten lopen.
Hanneke2
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

sky schreef:Ik heb er ook zo neen gehad, die deed dat dan tijdnes het fietsen (voor de fiets draaien maken op het asvald of schelpenpad :N: )
Heb hem honden schoentjes aangedaan (goede sterke) en tijdens het wandelen aangelijnd zonder schoentjes laten lopen.
Dat kan ik haar niet aandoen... Met schoenen aan kan ze volgens mij niet fatsoenlijk rennen, en ze MOET rennen als ze los is.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Eva-Joy
Zeer actief

Ongelezen bericht door Eva-Joy »

maar er zijn toch ook een soort van sokken? die gewoon heel stevig zitten? k weet niet of de hond er echt heel blij mee zal zijn, maar misschien went ze er snel aan en kan ze naar hartelust rennen :mrgreen: zonder haar voetjes te slopen :pffff:
Liesbeth
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Hanneke2 schreef:
sky schreef:Ik heb er ook zo neen gehad, die deed dat dan tijdnes het fietsen (voor de fiets draaien maken op het asvald of schelpenpad :N: )
Dat kan ik haar niet aandoen... Met schoenen aan kan ze volgens mij niet fatsoenlijk rennen, en ze MOET rennen als ze los is.
Dat was ook mijn eerste ingeving. Als sledehonden hier kilometers op kunnen rennen, dan kan Lilo het toch ook :19: .
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Aiske
Zeer actief

Ongelezen bericht door Aiske »

Mijn ene teefje heeft dit ook met grote regelmaat.
Ik heb er alleen vaak geen verklaring voor waarom ze nu alles "spontaan" van het ene op het andere moment tot soms bloedens toe kapotbijt.

De vorige keer dat ze dat deed was ergens in oktober/november en gister weer. De vorige keren ben ik in eerste instantie steeds naar mijn reguliere DA gelopen met als gevolg een kast vol zalfjes etc maar niets mocht baten.
Toen heb ik mij gewend tot mijn alternatieve DA. Na een uitgebreid telefonisch overleg ben ik naar haar toegegaan en heeft Jidske 2 behandelingen van acupunctuur gehad en het was helemaal over.

Vanmorgen direct maar weer mijn alternatieve DA gebeld en gelukkig kan Jidske morgen terecht voor een nieuwe sessie acupunctuur. Hopenlijk werkt het net zo vlot als de vorige keer!
Groetjes,
de fryske hounen
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”