Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Ik ga op vakantie en ik neem mee...
Moderator: moderatorteam
- Frenk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu
Ik ga op vakantie en ik neem mee...
Frenk en wij gaan eind april een weekje naar de Elzas, we gaan naar 3 of 4 verschillende (hondvriendelijke) hotels.
Maar wat zal ik meenemen qua voeding? KVV is natuurlijk helemaal niet handig en ik kan vast wel aan vers vlees komen, maar compleet ga ik dan niet redden die week. Gewoon een zak brokken voor die week halen? Wat zouden jullie doen?
En verder werd mij in een ander topic al de scalibor band aangeraden. Maar zijn er verder nog dingen die ik mee moet nemen of waar ik aan moet denken?
Maar wat zal ik meenemen qua voeding? KVV is natuurlijk helemaal niet handig en ik kan vast wel aan vers vlees komen, maar compleet ga ik dan niet redden die week. Gewoon een zak brokken voor die week halen? Wat zouden jullie doen?
En verder werd mij in een ander topic al de scalibor band aangeraden. Maar zijn er verder nog dingen die ik mee moet nemen of waar ik aan moet denken?

- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
Scalibor band zeker, een maan dvan tevoren omdoen geloof ik. Staat op de verpakking.
Ik zou gewoon ter plekke vlees kopen. Een weekje niet compleet is geen ramp, dat komt later wel weer goed.
Als je twijfelt kun je van die pakjes Nature diet meenemen, heb je iig een paar complete maaltijden....
Ik zou gewoon ter plekke vlees kopen. Een weekje niet compleet is geen ramp, dat komt later wel weer goed.
Als je twijfelt kun je van die pakjes Nature diet meenemen, heb je iig een paar complete maaltijden....
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
-
chanti
- Actief
- Mijn ras(sen): Twee border collies en een kruising shih-tzu.
- Contacteer:
Re: Ik ga op vakantie en ik neem mee...
Ik zou die scalibor band ook zeker van te voren proberen. Mocht het niet gaan dan kun je nog wat anders gebruiken. Toen ik naar de ardennen ging heb ik mijn kruising shih-tzu er ook één om gedaan, maar hij kon er niet tegen en kreeg gelijk jeuk en uitslag. Ik heb bij hem toen de scalibor shampoo gebruikt en dat werkte wel goed.Frenk schreef:Frenk en wij gaan eind april een weekje naar de Elzas, we gaan naar 3 of 4 verschillende (hondvriendelijke) hotels.
- Lysette
- Zeer actief
- Contacteer:
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
- Aantal honden: 1
- Frenk
- Zeer actief
Het is goed dat je dat zegt :N: Dan moet ik hem morgen namelijk gaan halen.fes/lou schreef:Scalibor band zeker, een maan dvan tevoren omdoen geloof ik. Staat op de verpakking.
Ik neem denk ik gewoon een zak brokken mee als basis en als we ergens vlees kunnen halen, dan is dat mooi meegenomen.Ik zou gewoon ter plekke vlees kopen. Een weekje niet compleet is geen ramp, dat komt later wel weer goed.
Die heb ik al eens geprobeerd, maar die blieft meneer nietAls je twijfelt kun je van die pakjes Nature diet meenemen, heb je iig een paar complete maaltijden....

- Frenk
- Zeer actief
Re: Ik ga op vakantie en ik neem mee...
Ik ga het meteen proberen, zodat we weten of hij ertegen kan. Moet je eigenlijk ook nog iets doen als je weer terug komt? Extra wassen of ontwormen of iets anders?chanti schreef:Ik zou die scalibor band ook zeker van te voren proberen. Mocht het niet gaan dan kun je nog wat anders gebruiken. Toen ik naar de ardennen ging heb ik mijn kruising shih-tzu er ook één om gedaan, maar hij kon er niet tegen en kreeg gelijk jeuk en uitslag. Ik heb bij hem toen de scalibor shampoo gebruikt en dat werkte wel goed.

- Frenk
- Zeer actief
- Frenk
- Zeer actief
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
-
Marion.
- Muis..
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder, een X-Windhond en een Galgo
- Contacteer:
Zo denk ik er ook over.Nanna schreef:Hier gaat op vakantie niks mee. Die zak brokken koop ik ter plekke wel.
Ik heb helemaal geen zin om tijdens mijn vrije dagen me ook nog eens druk om dat hondenvreten te moeten maken en maar zenuwachtig zien waar ik vers vlees voor ze kan scoren.
Ze krijgen het hele jaar door vers, die korte vakantieperiode doen ze het maar met brok.Ze mogen blij zijn dat ze meemogen, die lijers
- Frenk
- Zeer actief
Inentingen zijn geregeld en een extra halsband+flex is idd een goed idee.alm@ schreef:Rabies? Als wij hier weggaan neem ik gewoon een zak Cavom mee ipv barf. Gaat prima. Een extra halsband en/of flexi is ook altijd makkelijk.
En vergeet de muilkorf niet
En ik begreep dat een muilkorf niet hoeft voor hondjes als Frenk?

- Frenk
- Zeer actief
Hoezo "zeker als je naar Duitsland gaat"? En geldt dat voor Frankrijk (waar wij heengaan) dan ook?Marion. schreef:Ik koop eten op de plaats van bestemming, en zéker als we naar Duitsland gaan (denk je dat jij wel compleet verantwoord volgens de percentages eet, die week?).
Rabiës zou ik wel zorgen dat de honden up to date hadden, maar verder niets.
Oh en ik denk dat bij ons vooral het percentage witte wijn zal afwijken die week

- Frenk
- Zeer actief
Nanna schreef:Hier gaat op vakantie niks mee. Die zak brokken koop ik ter plekke wel.
Ik heb helemaal geen zin om tijdens mijn vrije dagen me ook nog eens druk om dat hondenvreten te moeten maken en maar zenuwachtig zien waar ik vers vlees voor ze kan scoren.
Ze krijgen het hele jaar door vers, die korte vakantieperiode doen ze het maar met brok.Ze mogen blij zijn dat ze meemogen, die lijers

- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
Volgens mij vanaf een bepaalde schofthoogte, 40 cm. dacht ik.Frenk schreef:Inentingen zijn geregeld en een extra halsband+flex is idd een goed idee.alm@ schreef:Rabies? Als wij hier weggaan neem ik gewoon een zak Cavom mee ipv barf. Gaat prima. Een extra halsband en/of flexi is ook altijd makkelijk.
En vergeet de muilkorf niet
En ik begreep dat een muilkorf niet hoeft voor hondjes als Frenk?

-
Marion.
Sorry, geografisch niet zo goed onderlegtFrenk schreef:Hoezo "zeker als je naar Duitsland gaat"? En geldt dat voor Frankrijk (waar wij heengaan) dan ook?Marion. schreef:Ik koop eten op de plaats van bestemming, en zéker als we naar Duitsland gaan (denk je dat jij wel compleet verantwoord volgens de percentages eet, die week?).
Oh en ik denk dat bij ons vooral het percentage witte wijn zal afwijken die week
Als ik naar het zuiden of oosten van Duitsland ga, dan wil ik ze goed ingeënt hebben (rabiës). Bossen in Frankrijk dus ook, maar ik ga nu heel hard twijfelen waar de Elzas ligt
Over het eten zou ik me geen zorgen maken. Desnoods koop ik daar een zak Frolic en doen ze het daar een week mee. Biefstuk is er ook altijd. Ik weiger om voor onszelf eten mee te nemen, en voor de honden doe ik dat dus zeker niet. Maar wij zijn wel erg makkelijk hoor. We nemen niet eens een vetbedje voor ze mee. Als de grond erg hard is mogen ze op onze jassen of fleece-truien liggen
- Frenk
- Zeer actief
De Elzas ligt op de grens tussen Frankrijk en Duitsland en is ooit Duits geweest. Elzas-Lotharingen en de Vogezen, dat is alledrie aan de Franse kant.Marion. schreef:Sorry, geografisch niet zo goed onderlegtFrenk schreef:Hoezo "zeker als je naar Duitsland gaat"? En geldt dat voor Frankrijk (waar wij heengaan) dan ook?Marion. schreef:Ik koop eten op de plaats van bestemming, en zéker als we naar Duitsland gaan (denk je dat jij wel compleet verantwoord volgens de percentages eet, die week?).
Oh en ik denk dat bij ons vooral het percentage witte wijn zal afwijken die week![]()
Als ik naar het zuiden of oosten van Duitsland ga, dan wil ik ze goed ingeënt hebben (rabiës). Bossen in Frankrijk dus ook, maar ik ga nu heel hard twijfelen waar de Elzas ligt![]()
Over het eten zou ik me geen zorgen maken. Desnoods koop ik daar een zak Frolic en doen ze het daar een week mee. Biefstuk is er ook altijd. Ik weiger om voor onszelf eten mee te nemen, en voor de honden doe ik dat dus zeker niet. Maar wij zijn wel erg makkelijk hoor. We nemen niet eens een vetbedje voor ze mee. Als de grond erg hard is mogen ze op onze jassen of fleece-truien liggen
Rabiesenting heb ik gehaald en ook het Europese paspoort. Verder nemen wij zo'n opvouwbare bench mee. En verder vooral niet teveel

-
Marion.
Zat ik toch niet heel verkeerd. Is het vlakbij Saarland? Dan heb je met bovenstaande genoeg, lijkt me. Ik wens jullie een fijn weekjeFrenk schreef:De Elzas ligt op de grens tussen Frankrijk en Duitsland en is ooit Duits geweest. Elzas-Lotharingen en de Vogezen, dat is alledrie aan de Franse kant.
Rabiesenting heb ik gehaald en ook het Europese paspoort. Verder nemen wij zo'n opvouwbare bench mee. En verder vooral niet teveel
- Frenk
- Zeer actief
http://nl.wikipedia.org/wiki/ElzasMarion. schreef:Zat ik toch niet heel verkeerd. Is het vlakbij Saarland? Dan heb je met bovenstaande genoeg, lijkt me. Ik wens jullie een fijn weekje

Dank je wel

-
Marion.
- Rami
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
- Aantal honden: 2
-
mwillow
Wij zaten dit jaar vlakbij Kaiserslautern en wat de voeding betreft echt nooit problemen in Duitsland. Overal zijn grote supermarkten waar o.a. kip, eend, hert en forel te verkrijgen is en bv. cottage cheese. Lever en nier kun je bij slagers kopen, helaas geen pens te verkrijgen. Heb toen deze link doorgekregen, maar was niet nodig. Misschien handig voor jou of iemand anders. http://www.petman.de/hund.aspx
De Scalibor band gebruik ik niet voor onze honden, wel een goeie natuurlijke vlo- en tekenspray.
Veel plezier daar.
De Scalibor band gebruik ik niet voor onze honden, wel een goeie natuurlijke vlo- en tekenspray.
Veel plezier daar.
- marye
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
- Frenk
- Zeer actief
We gaan wel veel wandelen, maar we nemen onze eigen auto mee voor het vervoer. Het leek ons leuk om in die 6 dagen op drie of vier plekken te verblijven. Lekker de regio en de bezienswaardigheden bekijken, lekker wandelen en vooral lekker eten en drinkenMarion. schreef:Gaat best lukken. Pens is daar in elk geval uitgebreid verkrijgbaar geloof ik. Hoezo ga je in verschillende hotels? Ga je lekker van hotel naar hotel wandelen?

- Frenk
- Zeer actief
Ik neem voor de zekerheid wel wat brokken mee, maar als ik wat in elkaar kan flansen is het dus ook prima. Goed om te wetenRami schreef:Ik neem nooit brokken mee. Ik koop gewoon wat kip of rundvlees, iets van vis, een eitje, wat groente. Flans wel wat in elkaar.Voor een week of wat maakt dat immers niet zo veel uit.

- Frenk
- Zeer actief
Dank je welSandraH schreef:Wij zaten dit jaar vlakbij Kaiserslautern en wat de voeding betreft echt nooit problemen in Duitsland. Overal zijn grote supermarkten waar o.a. kip, eend, hert en forel te verkrijgen is en bv. cottage cheese. Lever en nier kun je bij slagers kopen, helaas geen pens te verkrijgen. Heb toen deze link doorgekregen, maar was niet nodig. Misschien handig voor jou of iemand anders. http://www.petman.de/hund.aspx
Veel plezier daar.
En wat voor spray is dat dan?

- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
- Aantal honden: 1
Precies..Rami schreef:Ik neem nooit brokken mee. Ik koop gewoon wat kip of rundvlees, iets van vis, een eitje, wat groente. Flans wel wat in elkaar.Voor een week of wat maakt dat immers niet zo veel uit.
Ik had op vakantie voor 2 dagen eten bevroren in een koelbox gedaan en dat heeft de 15 uur durige autorit prima doorstaan. Ter plekke in Tjechië vond ik prachtige kippen van 1,5 kilo per stuk, dat heeft Gol de rest van de week gegeten.
Vind dat jij nog erg gevarieerd voert ook op vakantie
edit; en ik had voor de zekerheid wel de scalibor band gekocht. Ik ben erg van de natuurlijke middeltjes maar vond de ziektes die de teken daar over brengen toch dermate eng dat ik voor chemisch ging.
-
mwillow
Ik gebruik sinds vorig jaar deze voor de honden. Voorheen maakte ik eigen goedjes die net zo effectief werken, mits de honden droog blijven.Frenk schreef:Dank je welSandraH schreef:Wij zaten dit jaar vlakbij Kaiserslautern en wat de voeding betreft echt nooit problemen in Duitsland. Overal zijn grote supermarkten waar o.a. kip, eend, hert en forel te verkrijgen is en bv. cottage cheese. Lever en nier kun je bij slagers kopen, helaas geen pens te verkrijgen. Heb toen deze link doorgekregen, maar was niet nodig. Misschien handig voor jou of iemand anders. http://www.petman.de/hund.aspx
Veel plezier daar.
En wat voor spray is dat dan?
En dat blijven ze in elk geval wel in Duitsland met minder water dan hier.
Vooral hier bij ons prettig met de vele muggen in de tuin en teken in het 'bos'.
http://www.silverlindeshop.nl/Show_prod ... 9&CAT_ID=1
Nog meer keuzes:
http://www.nmlhealth.com/p,29,430/Knock-OUT.aspx
http://www.trim.nl/product.php?id=238&sgr=
http://www.trim.nl/product.php?id=237&sgr=
-
mwillow
De ziektes worden niet enkel overgebracht door teken. Dan heb je ook algemene insectenwering nodig......muggen en dazen brengen bv. ook Lyme over. Die zijn niet te stoppen door een Scalibor band.Gollum schreef:edit; en ik had voor de zekerheid wel de scalibor band gekocht. Ik ben erg van de natuurlijke middeltjes maar vond de ziektes die de teken daar over brengen toch dermate eng dat ik voor chemisch ging.