Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Irritatie schouderspieren -> behendigheid wel/ niet?

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

*Jolanda*

Irritatie schouderspieren -> behendigheid wel/ niet?

Ongelezen bericht door *Jolanda* »

Vorige week is magic tijdens het balletje gooien over de kop geslagen... Daarna wilde ze niet meer iets lekkers van de grond af pakken... Ze kon dus niet meer bukken zonder door haar poten te gaan...

Hebben afgesproken als het deze week nog niet over was we even een bezoekje aan de dierenarts zouden brengen... Vanmiddag dus maar even heen geweest....

Blijkt een irritatie van de spieren of banden in de schouder/nek te zijn. Ze kan alle kanten op bewegen behalve 100% naar beneden... Heeft een injectie gehad met pijnstiller en heb metacam tabletten mee gekregen een kuurtje van 7 dagen...

ze moest vooral lekker blijven bewegen even niet fanatiek apporteren maar lekker los lopen waar mogelijk en een tuigje gebruiken ipv een halsband...

Prima dit volgen we allemaal braaf op... Ben alleen vergeten te vragen hoe het met behendigheid zit....
we zijn afgelopen maandag voor het eerst begonnen en ondanks dat ze nog niet kon bukken hebben we gewoon rustig aan gedaan en had ze geen last was enthousiast als altijd en lekker fanatiek...

Maar aankomende maandag wel of niet gaan of eerst even afwachten hoe de pillen aan slaan? Omdat de dierenarts aangaf dat ze wel moest blijven bewegen twijfel ik een beetje...
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Persoonlijk zou ik met een hond die een blessure heeft niet gaan sporten, maar je kunt even overleggen met de DA natuurlijk. Even bellen en je weet 't ;-)

Behendigheid vergt toch het nodige van de hond, dus tsja... IK zou het niet doen.

Suzanne
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Ik zou het niet doen. Blijven bewegen is wat anders dan springen. Dat laatste is behoorlijk belastend.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
JML
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door JML »

Ik ben het met mijn voorgangers eens.
Ik zou ook niet gaan sporten met mijn hond, ook niet 'rustig aan'.
Lekker wandelen samen lijkt me op dit moment veel beter!

Beterschap in ieder geval!
marye
Zeer actief
Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door marye »

Nee, zou absoluut niet gaan.
Afbeelding
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Ik zou het je absoluut afraden....!!!!!!!!!!

Met beweging, bedoelen ze lopen aan de riem, naast de fiets of zwemmen.
Geen extreme bewegingen maken, dat is nu alleen maar extra belasting...!!!
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

zeker niet als je hond op de metacam zit... ze mogen hier nog best los als ze metacam hebben (wel alleen niet samen) maar verder geen rare dingen... en zeker niet trainen met pijnstilling. :wink:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Peppie7
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Peppie7 »

Ben het ook met mijn voorgangers eens. Ik zou het nooit doen. Daarbij heb je grote kans dat je hond door de pijnstilling ook nog eens over zijn grenzen heen gaat.

Sterkte ermee.

Groetjes Margreet
Eva-Joy
Zeer actief

Ongelezen bericht door Eva-Joy »

ook met de rest eens, beweging is zeker belangrijk, maar dan puur door lopen. Springen e.d. is veel te zwaar belastend voor de spieren, dan zou het wel eens heel slecht kunnen uitpakken als hij er weer doorheen schiet.. Beterschap met Magic! hopelijk gaat het snel weer als vanouds :mrgreen:
*Jolanda*

Ongelezen bericht door *Jolanda* »

We zijn inderdaad niet geweest.... gisteren heeft ze haar laatste tablet gehad dus morgen zal het wel helemaal uit haar systeem zijn...

Mevrouw is ondertussen gelukkig weer haar actieve zelf... ze zit te hunkeren naar een trek spelletje en zit te schooien om haar bal als we naar buiten gaan...
Van dat alles nog even niks en van het weekend kijken we verder maar volgens mij is het wel grotendeels over precies zoals de dierenarts voorspeld had...
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”