Inmiddels heb ik alle topics hier over pl doorgelezen, maar blijf toch nog met wat vragen zitten.
Da heeft alleen staand een onderzoek gedaan en op onze vraag wanneer ze een röntgenfoto ging maken kregen we het volgende antwoord. Röntgenfoto maak ik als ze onder narcose is en daarna opereer ik haar gelijk
Ze wilde bij Raisa alleen een foto onder narcose maken omdat ze bang was dat ze anders niet stil genoeg zou liggen.
Nou is Raisa niet de aller makkelijkste hond, ze vind vreemden absoluut niet leuk en laat zich door hen ook niet benaderen.
Maar tijdens het algemene onderzoek wat aan de vaccinatie(die ze ook die dag kreeg) vooraf ging bleef ze rustig staan en liet ze het zelf toe om haar gebit te laten bekijken door de da.
Alleen toen ze de kennelhoest vaccinatie kreeg hebben mijn man en ik haar samen in de houdgreep moeten houden. Overigens heeft ze geen enkele poging gedaan om te happen of te bijten op dat moment.
Ik heb aangegeven dat ik er graag bij wil zijn op het moment dat Raisa onder narcose gaat en er ook wil zijn op het moment dat ze wakker wordt.
Er bij zijn als ze onder narcose gaat was geen probleem, maar als ze wakker werd lag ze in een lekker warm hok en was ze toch nog suf, dus dat deden ze niet.
Verder was de uitleg over wat de operatie inhield heel summier en over de revalidatie daarna heeft de da het helemaal niet gehad.
Voel er nu veel voor om een second opnion te vragen bij een orthopeed(DOCA). Heb al gelezen op hun site dat je er daar er daar bij mag zijn als ze onder narcose gaan en weer wakker worden en dat röntgenfoto’s zonder narcose worden gemaakt.
Heeft iemand ervaring met het orthopedisch centrum(DOCA) in Amsterdam en wie kan me iets meer vertellen over de revalidatie na de operatie.

TARAK