Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Rechtsachter/linksvoor mank?

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Hanneke2
Zeer actief
Aantal honden: 2

Rechtsachter/linksvoor mank?

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Jack loopt nog steeds niet helemaal jofel, maar gelukkig wel aanzienlijk beter dan een tijdje terug.

Maar ik dacht steeds dat het zijn 'goeie' voorpoot was die opspeelde (hoewel ik daar geen piepje uitkreeg als ik overal flink duwde). En nou begin ik me af te vragen of het juist niet in een achterpoot kan zitten. Ik ontdekte vandaag een raar hupje achter, en daardoor gaat het volgens mij van voren niet soepel. Dat rare hupje heeft hij al eens eerder gehad, een tijdje na zijn operatie, orthopeed heeft toen gevoeld en zag het als spierpijn door nieuwe houding, en het zou overgaan als Jack weer lekker gespierde billen had. Dat was ook zo, het ging helemaal over. Maar nou dus weer dat hupje. :roll:

Ondanks dat het beter gaat wil ik toch binnenkort weer eens langs de DA, en ik neig nu een beetje naar steroïden inspuiten, voor mijn part zoveel dat hij in al zijn poten extra dikke spieren krijgt. Het is dat of extra pijnstilling, maar van geen pijn en toch raar lopen wordt het allemaal ook bepaald niet beter, denk ik.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Hanneke2
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Inge O schreef:het verschil tussen rechtsachter versus rechtsvoor en vice versa is idd heel moeilijk te maken, maar als hij achter een hupje heeft is dat al heel verdacht natuurlijk.
Ik kan er werkelijk geen chocola meer van maken van hoe hij loopt en of hij nou pijn heeft of niet. :roll: Vanochtend nog steeds dat hupje achter, maar RENNEN, niet normaal. Hij heeft drie verschillende honden uit lopen dagen om maar te spelen en te rennen, en toen hij uitgerend was moest hij even boven op de 'berg' in het park klimmen, en daar ging hij effe heel stoer staan vegen en blaffen. Vanmiddag wel de terugslag: hij liep op het (sterk verkorte) rondje echt te sjokken met een beetje vertrokken bekkie. Maar vanavond opeens weer helemaal jolig, Lilo uitdagen en met speeltjes door het huis rennen. :roll:
als je met steroïden anabole steroïden bedoelt denk ik niet dat dat een goed idee is voor je weet waar de problemen zitten : een krachtiger spier op een zwakke pees of zwak gewricht zal de zaak zeker niet verbeteren.
Ik heb het er al eens eerder met de DA over gehad, op dat moment was hij niet slecht genoeg, zeg maar, maar zij zag het ook wel als (zij het nogal prijzige) optie. Het lost natuurlijk niks echt op, maar zou misschien wel het kunnen rennen wat verlengen, en daar gaat het om.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”