Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Tijd voor enting, maar welke...
Moderator: moderatorteam
- Jacksel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel - Aantal honden: 1
Tijd voor enting, maar welke...
Ik heb voor jamey de oproep gekregen voor de jaarlijkse controle + enten + rabiës.
Vorig jaar heeft ze grote coctail van Nobivac gehad om haar op het 3-jaar schema te krijgen, dus ik weet dat ze niet alles nodig heeft, maar wat wel?
Rabiës in ieder geval, vanwege mogelijke buitenland bezoeken vanuit het reddingshondenwerk/training. Weil ook, want ze zwemt. Maar kennelhoest zie ik niet zoveel nut in om dat te laten enten. Dus dan alleen weil en rabiës? En mag dat tegelijk?
Vorig jaar heeft ze grote coctail van Nobivac gehad om haar op het 3-jaar schema te krijgen, dus ik weet dat ze niet alles nodig heeft, maar wat wel?
Rabiës in ieder geval, vanwege mogelijke buitenland bezoeken vanuit het reddingshondenwerk/training. Weil ook, want ze zwemt. Maar kennelhoest zie ik niet zoveel nut in om dat te laten enten. Dus dan alleen weil en rabiës? En mag dat tegelijk?

You'll be in my heart... Always...
-
mwillow
Mijn honden worden niet gevaccineerd tegen Weil maar krijgen Weil nosodes. Had ik voor jouw keuze gestaan, dan zou ik zeker 6 weken tussen de Lepto en Rabies laten zitten. En 3 weken na de laatste vaccinatie de honden ontgiften. Kennelhoest zou ik niet laten zetten als je het niet voor clubs nodig hebt.
- Liesbeth
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Tja, wat mij betreft? De entingen die niet nodig zijn, gewoon niet doen. Kennelhoest bv valt daaronder. Weil, doe ik dan weer wel.
Overigens ent ik pas eind april/begin mei, ivm de Weilenting.
Volgens Tessa's schema had ze in januari gevaccineerd moeten worden, maar ik ga er vanuit dat de enting langer houd dan dat ene jaar (Vanguard). Dus die paar maanden extra maak ik me niet druk over.
Overigens ent ik pas eind april/begin mei, ivm de Weilenting.
Volgens Tessa's schema had ze in januari gevaccineerd moeten worden, maar ik ga er vanuit dat de enting langer houd dan dat ene jaar (Vanguard). Dus die paar maanden extra maak ik me niet druk over.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Liesbeth
- Zeer actief
Ik dacht dat Vanguard maar voor één jaar geregistreerd was, maar dat blijkt idd niet meer zo te zijn. Goed dat ik het nu weetranetje schreef:De volledige cocktail van Nobivac en Vanguard gelden voor 3 jaar.
Voor Rabiës geldt hetzelfde.
Alleen de weil enting moet jaarlijks worden gegeven. Die werkt doorgaans geen vol jaar (6 maanden of wat meer).
Ik laat weil en rabiës niet tegelijk geven.
Ik houd er 3 weken tussen.
- Youp
- Zeer actief
- ranetje
- Zeer actief
- Renske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
- Aantal honden: 2
- Youp
- Zeer actief
Klopt! Dat is al heel lang zo. In 2006 in Diesel voor het laatst geent en nu zou hij weer moeten. We gaan niet naar het buitenland voorlopig, dus ik laat het maar zitten.Renske schreef:Rabies is tegenwoordig toch ook drie jaar geldig?
Toen ik Lumi dit jaar liet enten, toen zei de dierenarts zelf al dat ze niet voor rabies geent hoefde te worden.
Groetjes Kim en een poot van Diesel en Zahra

- Jacksel
- Zeer actief
Jamey is 3 jaar terug voor rabiës geënt en moet daarom dit jaar weer, de rest was vorig jaar grote coctail
. Vakantie is het niet echt trouwens, hoogstens is het namelijk een trainingsweekeind in België
Maarja, daar moet ze wel rabiës voor hebben
Maar het hoe en wat van België is nog absoluut niet duidelijk, dus sja... Dat is de enige reden dat ik haar rabiës geënt zou willen...

You'll be in my heart... Always...
- samantha!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
- Aantal honden: 6
Rabies is alleen als de hond ook naar het buitenland gaat toch?
Ik wou dat mijn DA zich ook hield aan de 3 jaar geldigheid van de cocktail.
Laatst gewijzigd door samantha! op 14 mar 2009 21:01, 1 keer totaal gewijzigd.
- ranetje
- Zeer actief
Als je maar 4 weken van tevoren kunt enten.Jacksel schreef:Jamey is 3 jaar terug voor rabiës geënt en moet daarom dit jaar weer, de rest was vorig jaar grote coctail. Vakantie is het niet echt trouwens, hoogstens is het namelijk een trainingsweekeind in België
Maarja, daar moet ze wel rabiës voor hebben
Maar het hoe en wat van België is nog absoluut niet duidelijk, dus sja... Dat is de enige reden dat ik haar rabiës geënt zou willen...
Dus als je 4 weken van tevoren weet dat je de grens over moet?
- Youp
- Zeer actief
Als jij die cocktail niet wilt krijgen je honden hem toch gewoon niet? Daarnaast hebben da er heel veel lezingen over gehad en is het algemeen bekend dat ze nu geregistreerd zijn voor 3 jaar. Houden ze zich daar niet aan dan is dat pure geldklopperij.samantha! schreef:Rabies is alleen als de hond ook naar het buitenland gaat toch?

- ranetje
- Zeer actief
- Youp
- Zeer actief
Trouwens, de assistente wist er helemaal niets van bij ons. Dat vind ik dan wel weer erg slecht.
Ik maak een afspraak voor de enting en zeg dat het alleen om Weil gaat. Ze vraagt waarom ik dat wil. Volgens haar loop ik dan een groot risico op Parvo. Helemaal in een druk bevolkte (qua honden) stad als Enschede.
Misschien moeten de artsen de assistentes iets beter op de hoogte houden.
Ik maak een afspraak voor de enting en zeg dat het alleen om Weil gaat. Ze vraagt waarom ik dat wil. Volgens haar loop ik dan een groot risico op Parvo. Helemaal in een druk bevolkte (qua honden) stad als Enschede.
Misschien moeten de artsen de assistentes iets beter op de hoogte houden.

- samantha!
- Zeer actief
De honden zijn van mijn moeder.Youp schreef:Als jij die cocktail niet wilt krijgen je honden hem toch gewoon niet? Daarnaast hebben da er heel veel lezingen over gehad en is het algemeen bekend dat ze nu geregistreerd zijn voor 3 jaar. Houden ze zich daar niet aan dan is dat pure geldklopperij.samantha! schreef:Rabies is alleen als de hond ook naar het buitenland gaat toch?
Ze hebben tot nu toe ieder jaar de hele cocktail gehad.
De kaart die we nu hebben gekregen is weer voor de cocktail staat erop.
Als het aan mij ligt krijgen ze nu niet weer die hele cocktail, maar mijn moeder wil dat wel.
Ik ga het er nog eens met haar over hebben.
Daarom hoop ik ook stiekem dat de DA nu zegt van, de cocktail is 3 jaar geldig.
Laatst gewijzigd door samantha! op 14 mar 2009 21:41, 1 keer totaal gewijzigd.
- samantha!
- Zeer actief
Dat is tot nu toe wel altijd gedaan.ranetje schreef:Geeft hij dan elk jaar de cocktail?samantha! schreef:Rabies is alleen als de hond ook naar het buitenland gaat toch?
Ik krijg ook elk jaar een waarschuwing, maar die is dan voor de weil enting![]()
Dat staat op de oproep.
Op de kaart die we nu hebben staat dat ze moeten komen voor de cocktail.
Ik vraag het gewoon als we er over 2 weken zijn.
Maar als het goed is hoeven ze nu alleen maar de weil enting?
- FlevoFluffy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse staande langhaar
- FlevoFluffy
- Zeer actief
- Jacksel
- Zeer actief
- FlevoFluffy
- Zeer actief
- ranetje
- Zeer actief
Kijk eens in het entboekje/hondenpaspoort?samantha! schreef:Dat is tot nu toe wel altijd gedaan.ranetje schreef:Geeft hij dan elk jaar de cocktail?samantha! schreef:Rabies is alleen als de hond ook naar het buitenland gaat toch?
Ik krijg ook elk jaar een waarschuwing, maar die is dan voor de weil enting![]()
Dat staat op de oproep.
Je kunt daar aan het plakkertje en de omcirkelde cijfers zien of het de cocktail is of alleen weil (en eventueel kennelhoest).
Als vorig jaar de cocktail volledig is gegeven is er nu alleen weil nodig.
(Als de hond nooit naar het buitenland gaat hoef je geen Rabiës te laten enten.)
Het geldt wel alleen voor de entingen van Vanguard of Nobivac.
Dat merk staat op het plakkertje
- samantha!
- Zeer actief
Ze hebben beide ieder jaar : parvo, hondenziekte, leverziekte, leptospirose en para-influenze gehad van NOBIVAC.ranetje schreef:Kijk eens in het entboekje/hondenpaspoort?samantha! schreef:Dat is tot nu toe wel altijd gedaan.ranetje schreef:Geeft hij dan elk jaar de cocktail?samantha! schreef:Rabies is alleen als de hond ook naar het buitenland gaat toch?
Dat staat op de oproep.
Je kunt daar aan het plakkertje en de omcirkelde cijfers zien of het de cocktail is of alleen weil (en eventueel kennelhoest).
(Als de hond nooit naar het buitenland gaat hoef je geen Rabiës te laten enten.)
Kennelhoest krijgt alleen Macho in verband met de cursussen.
Ik ga het er even over hebben want ik wil niet onnodig enten.
- Liesbeth
- Zeer actief
Zo te lezen wel, maar daar zou ik nog even mee wachten als ik jou was. De tijd om tegen Weil te enten is het gunstigst in april/mei. (zou je DA overigens ook moeten wetensamantha! schreef:Dat is tot nu toe wel altijd gedaan.ranetje schreef:Geeft hij dan elk jaar de cocktail?samantha! schreef:Rabies is alleen als de hond ook naar het buitenland gaat toch?
Dat staat op de oproep.
- Liesbeth
- Zeer actief
:N: Nobivac is al een poos geregistreerd voor 3 jaar.samantha! schreef:Ze hebben beide ieder jaar : parvo, hondenziekte, leverziekte, leptospirose en para-influenze gehad van NOBIVAC.ranetje schreef:Kijk eens in het entboekje/hondenpaspoort?samantha! schreef:Dat is tot nu toe wel altijd gedaan.ranetje schreef: Geeft hij dan elk jaar de cocktail?
Dat staat op de oproep.
Kennelhoest krijgt alleen Macho in verband met de cursussen.
Ik ga het er even over hebben want ik wil niet onnodig enten.
Kijk maar eens op de volgende site
http://repertorium.fidin.nl/index.cfm?o ... ductid=945
Bij dosering/toediening even de laatste regel lezen
- Liesbeth
- Zeer actief
Weil 'moet' wel elk jaar, maar in de meeste gevallen de rest niet.aukje schreef:Ook ent ik elk jaar Mick tegen kennelhoest dat moet van de hondevereneging.
En Mick krijgt elk jaar nog een enting ik geloof de cocktial maar als ik hier nu goed lees hoeft dat dus niet elk jaar.
Ik ga maar snel even op google kijken voor info hierover.
Kijk maar eens op volgende site, daar kan je van de meeste diergeneesmiddelen wat vinden.
http://repertorium.fidin.nl/index.cfm?o ... lay.search
- FlevoFluffy
- Zeer actief
ik moet nu gaan bekennen dat als ik de entingen goed lees mijn dierenarts zich er keurig aan houdt.
In 2006 heb ik alles gehad en daarna voor andere ziektes maar niet de gehele cocktail.
Nu 2009 heb ik weer de gehele cocktail gehad alleen jammer genoeg een ander merk, want die andere had problemen.
Liesbeth bedankt voor je tip van de site, daardoor kon ik concluderen dat mijn dierenarts gewoon goed is.
Ook heb ik vanavonde de prijzen een beetje vergeleken en ook dan komt mijn dierenarts er goed uit.
In 2006 heb ik alles gehad en daarna voor andere ziektes maar niet de gehele cocktail.
Nu 2009 heb ik weer de gehele cocktail gehad alleen jammer genoeg een ander merk, want die andere had problemen.
Liesbeth bedankt voor je tip van de site, daardoor kon ik concluderen dat mijn dierenarts gewoon goed is.
Ook heb ik vanavonde de prijzen een beetje vergeleken en ook dan komt mijn dierenarts er goed uit.
Groetjes en een poot van Mick

- Liesbeth
- Zeer actief
Mag hopen dat je je hond bedoeltaukje schreef:ik moet nu gaan bekennen dat als ik de entingen goed lees mijn dierenarts zich er keurig aan houdt.
Maar fijn dat je je nu niet belazerd voelt.
- FlevoFluffy
- Zeer actief
Hi hi ja ze mogen de hond enten ik ben niet zo dol op prikjes hi hi.Liesbeth schreef:Mag hopen dat je je hond bedoeltaukje schreef:ik moet nu gaan bekennen dat als ik de entingen goed lees mijn dierenarts zich er keurig aan houdt.
Ook heb ik vanavonde de prijzen een beetje vergeleken en ook dan komt mijn dierenarts er goed uit..
Maar fijn dat je je nu niet belazerd voelt.
Ik vind het soms zo lastig inschatten of je naar een goede dierenarts gaat, tot nu toe voelt het goed.
Ze weten wat ze doen. Dat blijkt wel weer als ik de entingen bekijkt.
Maar je word soms zo aan het twijfelen gebracht door andere gekke verhalen. Maar ik ben tevreden tot nu toe.
Toen mijn kat zijn nieren het echt leken te begeven kreeg ik zelfs gratis wat mee,om te kijken of ze daar van opknapte. Helaas moest ik haar in laten slapen en toen waren ze ook weer super in hun handelen.
Groetjes en een poot van Mick