Murphy schreef:Ik lees net eerder in dit draadje dat het inderdaad om de punten en eventueel zelfs een podiumplaats gaat.
Heel stomme vraag van me he... Maar als het nu een hond is die feilloos kan lezen of de geleider een bal bij zich heeft (zelfs verstopt), of voer of een andere beloning, en blijkbaar zelfs of de geleider van plan is om de beloning te geven... Zal hij dan ook niet slim genoeg zijn om uit te vinden dat hij met stroomband om z'n staart beter wat harder kan lopen en dat hij zonder stroomband om z'n staart rustig op een slakkegangetje aan kan komen? Of willen jullie hem tijdens een wedstrijd ook een stroomband aan z'n staart hangen?
Hoeveel tijd is er eigenlijk om dit probleem op te lossen? Is er tijd om er rustig aan te werken of moet het binnen een week opgelost zijn?
En stel dat het lukt met hierkomen, wil je hem dan met apporteren waarbij hij dus hetzelfde doet ook stroom geven op z'n staart? Zou dat het apporteren goed doen?
Ik heb hier heel veel theorieen gelezen wat er mis zou kunnen zijn. Varierend van hond is getraumatiseerd, hond niet genoeg drive om te werken voor de baas of baas is gewoon niet leuk genoeg.
Is het niet heel wezenlijk om eerst goed uit te zoeken wat het probleem is voor je uberhaupt naar een oplossing kan zoeken? Is die oplossing niet afhankelijk van wat het probleem is?
Bij de geleider gaat het idd om een podiumplaats
en tuurlijk is de hond slim genoeg om te weten wanneer ie al dan niet zijn TT om heeft (zie mijn vb van zijn verstekken, dat is ook gewoon omdat ie wedstrijd slim is).
Ik zeg ook nergens dat de hond met een tt om zijn staart rondloopt hé, wél dat ze dit zouden doen moest er niets anders lukken. Daarmee dit topic hier, want er kunnen altijd ideeen uit de bus vallen waar wij nog niet opgekomen zijn
Nu, Mario Verslype is oa op de hoogte, en Bart Bellon komt volgende week ook eens af, dus afwachten wat zij gaan brengen.