Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
crunchje onder het mes :-((
Moderator: moderatorteam
- Hanneke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bearded Collie
- Aantal honden: 1
Wat een ontzettende tegenslag! Crunch die rustig gehouden moet worden en je fokplannen om zeep.
Ik wens jullie allebei heel veel sterkte want het valt mij al niet mee om Tjeu een paar weken koest te houden en dat is echt een heel kalme hond.
Ik wens jullie allebei heel veel sterkte want het valt mij al niet mee om Tjeu een paar weken koest te houden en dat is echt een heel kalme hond.
Groetjes,
Hanneke.
When you are over the hill, you pick up speed.
Hanneke.
When you are over the hill, you pick up speed.
-
Marika
- Actief
Inge, zoals je weet, heeft ons beestje a.s. woensdag haar snijbeurt.
Behalve tegen de operatie op zich, zien we huizenhoog op tegen het feit dat Baila absoluut en compleet voor een lange periode in toom moet worden gehouden. Een hele klus. En dan spreken we hier over een 6-jarig beest, en hond-alleen, en dat we (de familie) al voorzorgsmaatregelen hebben genomen door in 3 huizen een bench te hebben gezet.
Heel veel succes met de opvang van Crunch. Het zal een organisatie van jewelste worden.
We zouden er misschien een kwantum-operatie van kunnen laten maken. Baila en Crunch tegelijkertijd, incl revalidatie.
Behalve tegen de operatie op zich, zien we huizenhoog op tegen het feit dat Baila absoluut en compleet voor een lange periode in toom moet worden gehouden. Een hele klus. En dan spreken we hier over een 6-jarig beest, en hond-alleen, en dat we (de familie) al voorzorgsmaatregelen hebben genomen door in 3 huizen een bench te hebben gezet.
Heel veel succes met de opvang van Crunch. Het zal een organisatie van jewelste worden.
We zouden er misschien een kwantum-operatie van kunnen laten maken. Baila en Crunch tegelijkertijd, incl revalidatie.
- Elly*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
- Contacteer:
- Tamara/Bayko
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
-
Sita
- Zeer actief
- Maylala
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kamikaze-terriërs
- Aantal honden: 2
- Carma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising labrador/bordercollie
- Rami
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Dat snap ik heel goed. En zo is er ineens een nadeel aan het hebben van een roedel (terwijl er verder alleen maar voordelen zijn!).Inge O schreef:dat opperde de da ook toen hij hoorde hoe het hier zat, maar er zijn verschillende redenen waarom ik dat niet echt een optie vind : ten eerste ken ik zo niemand (redelijk cruciaal als argument), ten tweede heb ik een ware fobie om (nog eens) een hond kwijt te raken na mijn ervaring met grommetje 18 jaar terug en ik zou denk ik in niemand het vertrouwen hebben dat ze juist tijdens zo'n cruciale periode crunchje genoeg in de hand zouden hebben om foute bewegingen te vermijden. als er fouten moeten gemaakt worden maak ik ze liever zelf, zoietsRami schreef: Misschien een heel gek idee maar ik opper 'm toch: kan Crunch niet bij iemand anders logeren? Iemand die maar één rustige hond heeft. Zodat ze niet weggesloten hoeft te worden maar gewoon bij iemand in huis is en dagelijks aangelijnde wandelingen kan maken?.
Moeilijke Kongen, lekker knagen op flinke vleesbotten en denkspelletjes helpen hier wel, maar voor altijd rennende-vliegend-dollende Crunch zal het toch wel weer anders zijn.
-
chaos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 beaucerons en 1 Duitse herder.
- Aantal honden: 3
- Carmen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje
- Joy C
- Zeer actief
- fenneke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
- szervusz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vizsla
- Contacteer:
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
och jeetje... wat klote... zeker om haar zo lang stil te houden... kan me voorstellen dat dit bijna ondoenlijk is...
Voor wat betreft je fokplannen is het natuurlijk helemaal erg... van hoe ik je hier ken ben je daar heel grondig en voorzichtig mee bezig en dan is het natuurlijk doodzonde als er zoiets gebeurd.
Voor wat betreft je fokplannen is het natuurlijk helemaal erg... van hoe ik je hier ken ben je daar heel grondig en voorzichtig mee bezig en dan is het natuurlijk doodzonde als er zoiets gebeurd.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
Baïla
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mastin de los Pirineos
- Contacteer:
Wat een ontzettende tegenslag in alle opzichten; het is natuurlijk het belangrijkste dat Crunch er weer bovenop komt maar je fokplannen met haar moeten laten vervallen is ook niet niks. Veel sterkte met alles.

Groetjes van Anja, Appie, Perla en Daisy
In liefdevolle herinnering Effendy, Bertus, Pepper, Baïla en Guus
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
-
Tiny
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Achjee Crunch rustig houden zal een moeilijke opgave worden, sterkte daarmee. Dat je niet meer met haar gaat fokken zal helemaal een dreun geven, juist bij een fokker die in mijn ogen zeer gedreven is 
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010
Beau 08-11-2001 - 30-07-2011
&
Akira 16-08-2021
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010
Beau 08-11-2001 - 30-07-2011
&
Akira 16-08-2021
-
estelle
-
estelle
Ach jee, dan is het helemaal een kleine ramp zeg.Inge O schreef:komt bij dat crunchje hier het laatste half jaar zowat de spil van alle aktie is geworden : iedereen wil met haar spelen (en zij natuurlijk ook met iedereen, het liefste nog tegelijkertijdestelle schreef:Godver Inge!! Wat een nare toestand!
Ik kan mij met een hond als Hera zo goed voorstellen dat je enorm opziet tegen het rustig houden.
Dat is met zulke honden als een Crunch en een Hera echt bijna onmogelijk.
Maar goed, wat moet dat moet he.
Sterkte en beterschap voor Crunchje straks.). niet alleen crunchje wordt dus 'gestraft', ook de anderen gaan er niks van begrijpen waarom dit nu niet meer mag/kan
. net waren ze er weer vol in aan het gaan met z'n drieën (sette, attack en crunch) : bwaff, boemm, klanggg, bengg, spurt, spurt.
waar ik normaal zo kan van genieten doet nu mijn hart ineen krimpen.
Het is op dit soort momenten klote dat je ze het niet even uit kon leggen.
Toen Hera haar bultje weg was gehaald, ging ik s'middags met de anderen een eind lopen. Nou mevr. kwam wankelend, half omvallend omhoog en liep half dronken naar de deur toe met een kwispel 'yes we gaan uit!!'. En dan zeggen 'nee Hera, ga maar in je mand!' , en dan die oogjes die je smekend en vol onbegrip aankijken.
- Rataplan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): asielhonden!
- jip007
- Erelid
- Mijn ras(sen): naakthonden .
- Aantal honden: 4
- marye
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
-
Marika
- Actief
Kort maar krachtig: Er is het eea mis in haar linkerachter knie. Beschading van de meniscus (de veroorzaker van al het ander leed), vocht, knieband (hoogstwaarschijnlijk niet in de breedte maar in de lengte gescheurd), wazig gedoe mbt kraakbeen, met als afsluiting: beenvorming/artrose veroorzaakt door dit allemaal.Inge O schreef: oh nee, dat heb ik helemaal gemist (maar ik heb het wel vaker dat 'berichten sinds laatste bezoek' niet alle topics geeft). ik had wel gelezen dat ze aanhoudende klachten had, aan haar hiel (sprong) was dat toch? wat gaan ze doen bij die operatie dan?
Allemaal een beetje veel factoren voor de arts om rekening mee te houden tijdens de operatie, maar die uitdaging gaan we toch aan. Zoals het nu gaat, zelfs met spijnstilling, gaat het gewoon niet.
-
Fin
- Zeer actief
Aidan heeft OCD in zijn rechterachterknie. Ook bij hem, geen idee of het erfelijk bepaald is, wel een sterk vermoeden. En Aidan woog als pup met tien weken (ik kreeg hem toen hij tien weken oud was) al veertien kilo. Terwijl Christo met veertien weken oud pas tien kilo woog.
Ik heb het gemeld bij zijn fokker, maar zou verbaasd staan als er iets met deze info wordt gedaan. Daarom kan ik je alleen maar zeggen, wat fijn dat jij daar bij de fok wèl rekening mee houdt, en het zekere voor het onzekere wil nemen. Een pup verdient alle kans op een fijn pijnvrij leven waarin er volop gerausd wordt.
Ik heb het gemeld bij zijn fokker, maar zou verbaasd staan als er iets met deze info wordt gedaan. Daarom kan ik je alleen maar zeggen, wat fijn dat jij daar bij de fok wèl rekening mee houdt, en het zekere voor het onzekere wil nemen. Een pup verdient alle kans op een fijn pijnvrij leven waarin er volop gerausd wordt.
- Dingo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
Ach Inge
Wat een baaltoestand zeg.
En de operatie én het rustig houden en dan niet met haar verder kunnen qua fokplannen.
Is voor het rustig houden medicatie misschien een optie zodat ze ietsjes kalmer is?
Kaya hebben we ook op jonge leeftijd 10 weken (was niet over bij haar na 6 weken) rustig moeten houden en hierbij dus wat kalmerings tabletten toegediend, want het is eigenlijk geen doen zo'n jonge drukke hond rustig houden.
Sterkte
En de operatie én het rustig houden en dan niet met haar verder kunnen qua fokplannen.
Is voor het rustig houden medicatie misschien een optie zodat ze ietsjes kalmer is?
Kaya hebben we ook op jonge leeftijd 10 weken (was niet over bij haar na 6 weken) rustig moeten houden en hierbij dus wat kalmerings tabletten toegediend, want het is eigenlijk geen doen zo'n jonge drukke hond rustig houden.
Sterkte
- Jackira
- Zeer actief
- marye
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
Hier geen medicatie gebruikt, zeker gezien het feit dat Caja problemen met bepaalde medicatie heeft.Inge O schreef:ja, dat is het zeer zeker, ik hoor liefst zoveel mogelijk ervaringen met medicatie, wat het effect is van welke soort.Caro. schreef: Is voor het rustig houden medicatie misschien een optie zodat ze ietsjes kalmer is?
ik had gisteren al meteen een voorraad valeriaantabletten ingeslagen, maar ja, dat is heel erg mild natuurlijk, ik kan me zo voorstellen dat dit niet meteen heel erg veel effect zal hebben bij haar, tenzij met hoge dosissen.
In het begin wel redelijk wat te knagen, maar dat viel ook niet al te best.
Dus uiteindelijk niets en moet zeggen dat Caja zich er uiteindelijk bij neerlegde, ze werd alleen wel soort van depressief.
Maar dan gewoon maar in het achterhoofd houden waarvoor je het doet