Zo, we hebben een plan van aanpak.
Morgen breng ik de foto's van Saars hart en borstkas weer langs en dan wordt daar door een andere DA ook nog extra naar gekeken. Wat deze ook zei, onafhankelijk van de DA die Saar vorige week gezien heeft en hetzelfde zei n.a.v de rontgenfoto's, is dat Saars luchtpijp wat 'verdrukt' kan worden door een (iets) vergroot hart. Wat dan ook weer kan zorgen voor irritatie.
Wordt dat n.a.v een seconde opinion dus van de foto's weer vermoedt dan kunnen we slijmoplossers geven, en indien nodig ook iets wat de hoestprikkel kan onderdrukken later (maar er werd ook bijgezegd, wat Inge ook al gezegd had meen ik, dat dat vaak niet echt goed werkt).
Is het erg twijfelachtig n.a.v. de foto's dan kan er gekeken worden helemaal diep in haar luchtpijp om te zien of daar irritatie zit, eventueel door allergie (schijnbaar hield dat "in haar keel kijken" dat niet in

Toch maar eens navragen als er naar de foto's weer gekeken is

). Wat ook nog een optie is, is dat haar stembanden niet helemaal goed sluiten waardoor er wat kleine dingetjes aan water en voedsel in haar luchtpijp terecht komen (als ik het goed begrepen heb). De DA vroeg aan me hoe ze blafte, en iedereen die Saar weleens heeft horen blaffen kan beamen dat ze inderdaad een heel raar blafje heeft :N:
Wat alleen een beetje raar zou zijn is als ze daar nu pas last van zou krijgen, maar goed, alles kan zullen we maar zeggen.
Ik ben nu wel wat meer opgelucht. Haar hart is niet zorgwekkend niet in orde, dus ik hoef me niet meer druk te maken dat ze daardoor zou stikken. En we hebben nu nog wat logisch klinkende opties waar we even mee verder kunnen (de vraag is dan alleen wel of er echt medicatie is die werkt, maar goed, zover denken we nog maar even niet vooruit).