Nu is dit Kaiou

Het heeft een poos geduurd maar ik blij met hem
Moderator: moderatorteam

Van een heleboel dingen die Kaiou buiten deed (en ook nog wel steeds doet) begreep ik gewoon niet waarom hij dat deed. Waarom ging hij volkomen uit zijn dak wanneer hij een kraai zag? Waarom werd ie helemaal dol bij het geluid van merels? Waarom was gewoon aan een korte lijn lopen zo goed als onmogelijk? Waarom was contact krijgen met Kaiou buiten zo ontzettend moeilijk?Hij zat in het asiel in Hoorn, heette toen nog Joep, en zijn manco zou zijn dat hij, wanneer hij los was, niet meer terug zou komen. Ook werd er verteld dat hij wel erg baasgericht was. En ja, ik ben 1 van de mensen die voor het uiterlijk ging en dacht dat alles wel mee zou vallen...... Nou, dus niet. Binnen is Kaiou inderdaad heel erg baasgericht en erg rustig, buiten is het een volkomen andere hond. Hij heeft een ontzettend jachtinstinct en een vogelobsessie. Van merels tot reigers, hij moet en zal ze vangen. Een jaar geleden liep ik dus ook maar als ballast voor hem aan het uiteinde van de lijn, er was totaal geen contact. Ik had na een week of 4 echt zoiets van: o nee, moet ik hier 10 jaar mee vooruit? Terug naar het asiel is natuurlijk geen optie, wie A zegt moet ook B zeggen. Dus een Tinley gedragtherapeute ingeschakeld. En zij kwam met goede adviezen. In een omgeving zonder prikkels aandachtsoefeningen en deze steeds verder uitbreiden. In dezelfde tijd kwam ik terecht bij een hondenvereniging die ongeveer op deze manier traint. We gaan langzaam vooruit, maar we zijn er nog lang niet.