Zoals laatst b.v. die rotweilerreu die rio zomaar pakte. Had gelukkig een muilkorf om, maar kon toch nog vervelende schade aanrichten. En de baas had de grootst mogelijke moeite hem te pakken, luisteren, ho maar.
Of die hollandse herderteef die sien maar bleef opjagen ( die rondjes om ons heenliep ) en afsnauwen, zonder de baas dit kon stoppen. Probeerde het ook nauwelijks moet ik zeggen.
Geen schade, maar toch ben ik blij met sien dat we zulke dingen niet al te vaak hebben meegemaakt.
Nu beweer ik bepaald niet dat mijn honden altijd lieverdjes zijn, of dat mijn appel altijd zo geweldig is (

Ik denk dat dit in de regel komt door te slappe bazen die hun hond niet corrigeren bij agressie van jongs af aan. Corrigeren bedoel ik zo breed als je wilt: dus met voor de hond voldoende inpakt.
Een andere categorie honden zijn misschien de honden die al dan niet van jongs af aan weinig met vreemde honden in contact zijn gekomen waardoor de baas als het ware nooit de kans heeft gehad met de hond te trainen ( of zichzelf die kans heeft ontzegd. )
Implciet zegt ik dus dat ik niet geloof dat je dit soort gedrag bij honden die daar een aanleg voor hebben, dus gewoon pittige honden, hiervan kunt weerhouden met opvoeding zonder correcties. Misschien met uitzondering van zeer ervaren hondentrainers, maar zelfs dat betwijfel ik.
Ik ben benieuwd hoe jullie dit zien.