Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

op wandel

Voor alle hondenfotos

Moderator: moderatorteam

maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

op wandel

Ongelezen bericht door maart »

vamiddag er eens op uitgetrokken
Afbeelding

Afbeelding

we waren amper 5 minuten weg, toen ze er al mee aandraafde :roll:
Afbeelding

:I:
Afbeelding

Afbeelding

tussen in wat zwemmen :cheer:
Afbeelding

Fax liep rondjes
Afbeelding

tot plots de grond onder zijn voeten verdween :smile: die blik :smile:
Afbeelding

Ds, stoer als altijd
Afbeelding

Afbeelding

bommetje :mrgreen:
Afbeelding

MIJN stok
Afbeelding

MIJ-IJN stok :devil:
Afbeelding

uitkijk
Afbeelding

:I:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

in case you forgot... MIJN STOK :mrgreen:
Afbeelding

onderweg een tukje doen :slaap: (schijn bedriegt, was afleidingsmanoeuvre :smile2: )
Afbeelding

en toen had ze een nieuwe stok :mrgreen:
Afbeelding
Mijn ras(sen): Hollandse herder, xPodenco, xHusky, xShi Tzu
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door wiek »

Mooie foto's hoor...
Afbeelding
maart
Zeer actief

Inge O schreef:ds1 en ds2, saai hoor :mrgreen: .
mispak je niet aan het omhulsel van Ds2 :N: :N:
Hij heeft echt de helft van beide ouders geërfd... uiterlijk ma, innerlijk pa :N:
kayleigh*
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Duitse Herder / Schotse Collie
Oudduitse herder
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door kayleigh* »

Leuk. :ok:
Afbeelding
RIP Bonny 10-03-1999? - 06-04-2011
levi
Actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door levi »

Wauw wat een prachtige honden :I: :I:
maart
Zeer actief

Inge O schreef:
maart schreef:
Inge O schreef:ds1 en ds2, saai hoor :mrgreen: .
mispak je niet aan het omhulsel van Ds2 :N: :N:
Hij heeft echt de helft van beide ouders geërfd... uiterlijk ma, innerlijk pa :N:
is pa zoveel erger dan ma dan :N: :mrgreen: ?
moeilijke vraag :mrgreen:

op gebied van huishond is hij erg. Hij hoort niet thuis binnen in een huis en fax is net zo. Hij is echt geen binnenhuishond, hij zit zichzelf voortdurend op te fokken.
Angelique.

Ongelezen bericht door Angelique. »

Wat een heerlijke foto's :ok:
maart
Zeer actief

Inge O schreef:
maart schreef:Hij is echt geen binnenhuishond, hij zit zichzelf voortdurend op te fokken.
op wat dan :denken: ? kan je dat even beter omschrijven :mrgreen: ?
Hij hoort, ziet, ruikt, voelt,... alles. En daar kan hij niet mee om.
in huis is het denk ik voor hem vele te druk, hij kan zich niet rustig gaan neerleggen. Hij kan denk ik niet omgaan met die prikkels, want op alles gaat hij even enthousiast gaan reageren.

hij heeft echt zo iets van 'jaaaaaaaaa, daar komt er iemand binnen' en 'jaaaaaa, daar valt een pluisje naar beneden', en daaaar speelt de radio, en ginds smelt er boter in de pan...

In een ren buiten, een neutrale eigen plek, zou hij het naar mijn gevoel veel beter doen. geen prikkels, geen geluiden (behalve die van buiten dan), daar zou hij rust vinden.

Nu is hij vaak in huis ook niet voor rede vatbaar, hij schiet echt volledig in stress, zijn ogen zijn vaak bloeddoorlopen dan :N: hem kalmeren lukt ook niet, dan begint hij helemaal te springen en te happen enz...

Tis echt het vb van een nerveuze mechel... had zijn pa als pup ook (heb die een tijdje in huis gehad dan). Terwijl die het nu ook veel liever naar zijn zin heeft buiten in een ren. En als zijn baas er dan iets aan vraagt, is hij ook in staat zich te concentreren en de prikkels van buitenaf te gaan negeren.

Ik vind het best moeilijk zo, want voor Fax zelf is het ook niet altijd aangenaam lijkt me. Dus hopelijk staat de ren er gauw...
Irisz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Irisz »

Super foto's en twee prachtige honden! :D
Iris
Xavi & Focus

* Luna *
Forever loved and in my heart..
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

maart schreef:
Inge O schreef:
maart schreef:Hij is echt geen binnenhuishond, hij zit zichzelf voortdurend op te fokken.
op wat dan :denken: ? kan je dat even beter omschrijven :mrgreen: ?
Hij hoort, ziet, ruikt, voelt,... alles. En daar kan hij niet mee om.
in huis is het denk ik voor hem vele te druk, hij kan zich niet rustig gaan neerleggen. Hij kan denk ik niet omgaan met die prikkels, want op alles gaat hij even enthousiast gaan reageren.

hij heeft echt zo iets van 'jaaaaaaaaa, daar komt er iemand binnen' en 'jaaaaaa, daar valt een pluisje naar beneden', en daaaar speelt de radio, en ginds smelt er boter in de pan...

In een ren buiten, een neutrale eigen plek, zou hij het naar mijn gevoel veel beter doen. geen prikkels, geen geluiden (behalve die van buiten dan), daar zou hij rust vinden.

Nu is hij vaak in huis ook niet voor rede vatbaar, hij schiet echt volledig in stress, zijn ogen zijn vaak bloeddoorlopen dan :N: hem kalmeren lukt ook niet, dan begint hij helemaal te springen en te happen enz...

Tis echt het vb van een nerveuze mechel... had zijn pa als pup ook (heb die een tijdje in huis gehad dan). Terwijl die het nu ook veel liever naar zijn zin heeft buiten in een ren. En als zijn baas er dan iets aan vraagt, is hij ook in staat zich te concentreren en de prikkels van buitenaf te gaan negeren.

Ik vind het best moeilijk zo, want voor Fax zelf is het ook niet altijd aangenaam lijkt me. Dus hopelijk staat de ren er gauw...
Maar zou dat ook niet slijten naar mate hij ouder wordt?
Ik herken het namelijk heel erg van Hera.
Die had ook nooit rust in haar kont, overal op reageren. Ze sliep ook vrijwel nooit overdag....alleen s'nachts. Zodra je maar opstond...hup dan vloog ze overeind.
Zindelijk maken was echt een drama want ze hoorde/zag altijd wel iets waardoor ze niet aan poepen toe kwam. Dat kon een deur zijn die dichtging verderop, een grassprietje wat de verkeerde kant opwaaide, blaadjes die van de bomen vielen. Om gek van te worden.

Nog steeds reageert ze op heel veel dingen maar ze kan nu eindelijk eens lekker liggen op de bank zonder constant gespitst te hoeven zijn. En ze wordt dit jaar 6 jaar. :N:
Slapen doet ze nog steeds zelden overdag.

Maar Hera zou in een kennel toch echt wegkwijnen. Het is toch ook een hond die erg bij het gezin wil zijn e.d.
Ze wil ook niet in de tuin liggen als wij binnen zijn ofzo.

Maarre....je hebt een prachtig stel honden zeg. Wow.
maart
Zeer actief

ow tuurlijk, zou het zelf niet over mijn hart krijgen om hem ganse dagen buiten te laten zitten of hem eenzaam buiten te laten terwijl wij gezellig binnen naar de tv zitten te kijken :N:

's avonds en 's nachts zou hij binnen zitten, maar vooral overdag en de tijden dat ik weg ben, zou hij daar tot rust kunnen komen, gewoon in zijn eentje, zonder dat hij zich druk moet maken om de huishoudelijke klussen die moeten gebeuren of om de mensen die thuis komen of vertrekken, of over eten dat moet gemaakt worden... het zijn die dingen, dat is hem precies allemaal te veel, daar lijkt hij van overtuigd te zijn dat hij daar overal moet bijzijn en vooral niets mag missen enz...

Eenmaal de dag bijna om is, iedereen moe is en er niets meer moet gebeuren, kan hij ook kalmeren.
maart
Zeer actief

estelle schreef: Maar zou dat ook niet slijten naar mate hij ouder wordt?
Die had ook nooit rust in haar kont, overal op reageren. Ze sliep ook vrijwel nooit overdag....alleen s'nachts. Zodra je maar opstond...hup dan vloog ze overeind.
Zindelijk maken was echt een drama want ze hoorde/zag altijd wel iets waardoor ze niet aan poepen toe kwam. Dat kon een deur zijn die dichtging verderop, een grassprietje wat de verkeerde kant opwaaide, blaadjes die van de bomen vielen. Om gek van te worden.

Nog steeds reageert ze op heel veel dingen maar ze kan nu eindelijk eens lekker liggen op de bank zonder constant gespitst te hoeven zijn. En ze wordt dit jaar 6 jaar. :N:

Maar Hera zou in een kennel toch echt wegkwijnen. Het is toch ook een hond die erg bij het gezin wil zijn e.d.

Hopelijk gaat het over dan, maar te zien aan Biek heb ik daar niet zo veel hoop in. Nu pas op, met dat enthousiasme heb ik geen probleem, absoluut niet, maar het neigt vind ik wat te veel naar de extreme kant, beetje obsessief zo.

Aan Fax merk ik wel dat hij in zijn eentje wel kan aarden, als hij buiten zit, kan hij wel aarden, dan ligt hij gewoon wat rond te kijken, of wat te snuffelen. Hij moet zich dan immers enkel maar om zichzelf bekommeren.
Zelfde met hem in een bench te steken, dan kalmeert hij wel en voelt hij zich op zijn gemak.

Maar de tuin is niet afgezet, dus hem zonder toezicht buiten laten, kan niet, steeds moet er iemand zijn om door het venster te kunnen kijken soms.
En gezien hij 's nachts in de bench slaapt, kan ik me er niet toe brengen om hem daar overdag ook eens in te steken.
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

maart schreef:

Hopelijk gaat het over dan, maar te zien aan Biek heb ik daar niet zo veel hoop in. Nu pas op, met dat enthousiasme heb ik geen probleem, absoluut niet, maar het neigt vind ik wat te veel naar de extreme kant, beetje obsessief zo.

Aan Fax merk ik wel dat hij in zijn eentje wel kan aarden, als hij buiten zit, kan hij wel aarden, dan ligt hij gewoon wat rond te kijken, of wat te snuffelen. Hij moet zich dan immers enkel maar om zichzelf bekommeren.
Zelfde met hem in een bench te steken, dan kalmeert hij wel en voelt hij zich op zijn gemak.

Maar de tuin is niet afgezet, dus hem zonder toezicht buiten laten, kan niet, steeds moet er iemand zijn om door het venster te kunnen kijken soms.
En gezien hij 's nachts in de bench slaapt, kan ik me er niet toe brengen om hem daar overdag ook eens in te steken.
Reageert hij buiten dan niet op alles?
Dat was bij Hera dus ook zo verschrikkelijk. Ze hoorde/zag altijd wel iets. Een auto die voorbij reed, stemmen die ze hoorde, een hond die km's verderop 1blafje deed.....

Maar als het naar obsessief neigt is het niet goed nee.
Ik heb Hera altijd maar gewoon laten gaan. Niet teveel aandacht aan geschonken. Ik had ook zoiets van 'als ze echt doodop is gaat ze wel liggen en anders zal het wel meevallen'. Zoals gezegd, ze sliep alleen snachts.
Nog steeds moet ze zich overal mee bemoeien hoor.... als ik de was op ga hangen op zolder komt ze me 9 van de 10x achterna, met eten maken staat ze ook altijd naast me alles in de gaten te houden e.d.
maart
Zeer actief

estelle schreef:
maart schreef:

Reageert hij buiten dan niet op alles?
Dat was bij Hera dus ook zo verschrikkelijk. Ze hoorde/zag altijd wel iets. Een auto die voorbij reed, stemmen die ze hoorde, een hond die km's verderop 1blafje deed.....

Maar als het naar obsessief neigt is het niet goed nee.
Ik heb Hera altijd maar gewoon laten gaan. Niet teveel aandacht aan geschonken. Ik had ook zoiets van 'als ze echt doodop is gaat ze wel liggen en anders zal het wel meevallen'. Zoals gezegd, ze sliep alleen snachts.
Nog steeds moet ze zich overal mee bemoeien hoor.... als ik de was op ga hangen op zolder komt ze me 9 van de 10x achterna, met eten maken staat ze ook altijd naast me alles in de gaten te houden e.d.
buiten heeft hij het ook allemaal gehoord en gezien, maar daar lijkt hij er minder op te reageren, daar kan hij wel gewoon liggen te luisteren naar wat er aan de hand is, of kijken naar een fietser die voorbij komt, zonder dat hij daarvoor de muren moet gaan oplopen.

Daar lijkt het me echt wel dat dat gewoon komt, omdat hij dan alleen is. Binnen moet hij aan iedereen steevast gaan uitleggen dat er iets aan de hand is.

Vind het moeilijk om uit te leggen. Mss is het gewoon omdat hij binnen niets heeft wat effectief gewoon van hem is. Terwijl als hij in de tuin is, hij een plekje zoekt en hij dan vandaar uit alles kan gaan gade slaan, van daaruit overziet hij dan alles.
Ellen.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador en Heidewachtel

Ongelezen bericht door Ellen. »

Hier kwam DS een andere hond tegen?? Ivm de rechtomhoogstaande staart, oren gespitst en recht naar voren gericht...en is ze nu ook aan het borstelen?! :mrgreen:
Afbeelding
maart
Zeer actief

Ellen. schreef:Hier kwam DS een andere hond tegen?? Ivm de rechtomhoogstaande staart, oren gespitst en recht naar voren gericht...en is ze nu ook aan het borstelen?! :mrgreen:
Afbeelding
nee, daar stond een hééééééééééél gevaarlijk schaap :pffff:
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

Prachtige honden :ok:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
Plaats reactie

Terug naar “Foto's”