Inge O schreef:maart schreef:Hij is echt geen binnenhuishond, hij zit zichzelf voortdurend op te fokken.
op wat dan

? kan je dat even beter omschrijven

?
Hij hoort, ziet, ruikt, voelt,... alles. En daar kan hij niet mee om.
in huis is het denk ik voor hem vele te druk, hij kan zich niet rustig gaan neerleggen. Hij kan denk ik niet omgaan met die prikkels, want op alles gaat hij even enthousiast gaan reageren.
hij heeft echt zo iets van 'jaaaaaaaaa, daar komt er iemand binnen' en 'jaaaaaa, daar valt een pluisje naar beneden', en daaaar speelt de radio, en ginds smelt er boter in de pan...
In een ren buiten, een neutrale eigen plek, zou hij het naar mijn gevoel veel beter doen. geen prikkels, geen geluiden (behalve die van buiten dan), daar zou hij rust vinden.
Nu is hij vaak in huis ook niet voor rede vatbaar, hij schiet echt volledig in stress, zijn ogen zijn vaak bloeddoorlopen dan :N: hem kalmeren lukt ook niet, dan begint hij helemaal te springen en te happen enz...
Tis echt het vb van een nerveuze mechel... had zijn pa als pup ook (heb die een tijdje in huis gehad dan). Terwijl die het nu ook veel liever naar zijn zin heeft buiten in een ren. En als zijn baas er dan iets aan vraagt, is hij ook in staat zich te concentreren en de prikkels van buitenaf te gaan negeren.
Ik vind het best moeilijk zo, want voor Fax zelf is het ook niet altijd aangenaam lijkt me. Dus hopelijk staat de ren er gauw...