Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
ziekte van cushing bij oude hond
Moderator: moderatorteam
- vedim
- Actief
ziekte van cushing bij oude hond
Mijn brein kraakt en mijn hart huilt ...
gister de bloeduitslagen gekregen van boedha's bloedonderzoek
en hij heeft hoogst waarschijnlijk ziekte van Cushing
nu zijn we op dag 1 van de drie daagse urine onderzoeken.
dag 1 2 en 3 ochtend urine opvangen
dag 2 krijgt hij drie keer medicijnen
dag 3 eind van de middag de hele meuk inleveren en dan met de vingers gekruist de uitslagen afwachten op dinsdag of woensdag.
als het idd cushing is dan weten we dinsdag of woensdag of het door een tumor bij de hypofyse komt of door een tumor bij de bijnieren.
keuzes keuzes ... als het te opereren is laten we dat dan doen bij zo een oude hond. (hij word in mei 13)
Begrijp me niet verkeerd, ik wil álles doen voor ons toetje ongeacht kosten of moeite
maar is het dan ook nog een waardig leven voor hem?
operatie, revalidatie, levenslang aan de medicijnen met de nodige bijwerkingen? , is het t waard? is de kwaliteit van leven dan nog voldoende om het te doen ?
iemand ervaring met een oudere hond met cushing ?
of anderzijds nuttige adviezen?
gister de bloeduitslagen gekregen van boedha's bloedonderzoek
en hij heeft hoogst waarschijnlijk ziekte van Cushing
nu zijn we op dag 1 van de drie daagse urine onderzoeken.
dag 1 2 en 3 ochtend urine opvangen
dag 2 krijgt hij drie keer medicijnen
dag 3 eind van de middag de hele meuk inleveren en dan met de vingers gekruist de uitslagen afwachten op dinsdag of woensdag.
als het idd cushing is dan weten we dinsdag of woensdag of het door een tumor bij de hypofyse komt of door een tumor bij de bijnieren.
keuzes keuzes ... als het te opereren is laten we dat dan doen bij zo een oude hond. (hij word in mei 13)
Begrijp me niet verkeerd, ik wil álles doen voor ons toetje ongeacht kosten of moeite
maar is het dan ook nog een waardig leven voor hem?
operatie, revalidatie, levenslang aan de medicijnen met de nodige bijwerkingen? , is het t waard? is de kwaliteit van leven dan nog voldoende om het te doen ?
iemand ervaring met een oudere hond met cushing ?
of anderzijds nuttige adviezen?
- Mijn ras(sen): Hollandse herder, xPodenco, xHusky, xShi Tzu
- Aantal honden: 4
Mijn simmeltje (maltezer) kreeg ook cushing op oudere leeftijd. Zij was 10 jaar. Wij hebben haar vetoril gegeven en voor haar suiker spoten we elke dag insuline. Daarmee heeft ze nog twee jaar een gelukkig leven gehad en toen was het op.
Dus ik zou wel drie keer nadenken voordat je gaat opereren. Met medicatie kun je ook nog we even rekken.
Succes ermee....
Dus ik zou wel drie keer nadenken voordat je gaat opereren. Met medicatie kun je ook nog we even rekken.
Succes ermee....

-
S@ndr@
- Zeer actief
- vedim
- Actief
Boedha heeft een zwaar leven gehad, hij heeft jaren gewerkt voor de politie. Hij viert nu al vier jaar zijn pensioen bij ons. Heeft afgelopen jaar artrose gekregen waardoor de lange wandelingen en het uren spelen er niet meer in zit. met voedingssupplementen en aangepaste inspanning is t toch nog heel leuk voor hem.
maar nu met cushing erbij ....
Ik wil alles voor hem doen, maar niet ten koste van hem. ik wil hem niet krampachtig bij me houden ten koste van hemzelf.
als t goed te doen is met medicijnen doe ik dat met alle liefde.
maar ik ben ook bereid het ultime offer voor hem te maken.
maar dan wil ik wel "zeker zijn van mn zaak" zonder twijfel , zonder achteraf er achter te komen dat medicijnen of behandeling "wel meevalt"
maar nu met cushing erbij ....
Ik wil alles voor hem doen, maar niet ten koste van hem. ik wil hem niet krampachtig bij me houden ten koste van hemzelf.
als t goed te doen is met medicijnen doe ik dat met alle liefde.
maar ik ben ook bereid het ultime offer voor hem te maken.
maar dan wil ik wel "zeker zijn van mn zaak" zonder twijfel , zonder achteraf er achter te komen dat medicijnen of behandeling "wel meevalt"
- Rea
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse cocker spaniels: Teun en Pien
Engelse cocker spaniels: Lot, Jet en Noor - Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
-
S@ndr@
- Zeer actief
helaas dat kan denk ik niemand je geven. in principe, is het zo dat je met pillen de natuur kunt nabootsenzeker zijn van mn zaak" zonder twijfel ,
aan de andere kant kan de mens dat nooit zo goed als de natuur zou doen
en hele volks stammen doen het goed op dat soort pillen, en aan de andere kant zijn er ook hele volkstammen die flink inleveren op dit soort medicatie, en zich nooit meer de oude voelen , het is en blijft lastig om dit soort dingen te overzien
- Jacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): retrievers
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Onze hond Ivan heeft ook de waarschijnlijkheidsdiagnose cushing (hypofyse). Wij hebben deze onderzoeken ook gehad. Het is bij hem net op het randje. Wij hebben besloten er niets aan te doen. Hij kan medicatie krijgen van van deze medicijnen wordt de hond vaak ziek (vooral misselijk). Hij wordt 8 dit jaar. Zijn kwaliteit van leven is nog steeds goed ondanks het feit dat zijn uithoudings vermogen niet zo heel best meer is, na een half uurtje lopen kan hij zomaar opeens inkakken en hij 's nachts wel eens op de mat plast. Zodra hij zienderogenachteruit gaat
houdt het op. Wij laten een hond niet in zijn hoofd opereren om eventueel een tumortje weg te halen nu hij bijna 8 is. Als hij nog twee mooie jaren te gaan heeft is hij 10 en vind ik het prachtig dat hij het zover al gehaald heeft. Ivan heeft trouwens ook insulten, heeft jullie hond daar ook last van. Hij heeft hier medicatie voor en is goed onder controle te houden. Waarschijnlijk dus littekenepilepsie door dit tumortje.
Je kan me altijd pb en, maar in jullie geval zou ik zker niet meer beginnen met operaties of zware medicatie. Helemaal gezien de leeftijd van jullie hond.
houdt het op. Wij laten een hond niet in zijn hoofd opereren om eventueel een tumortje weg te halen nu hij bijna 8 is. Als hij nog twee mooie jaren te gaan heeft is hij 10 en vind ik het prachtig dat hij het zover al gehaald heeft. Ivan heeft trouwens ook insulten, heeft jullie hond daar ook last van. Hij heeft hier medicatie voor en is goed onder controle te houden. Waarschijnlijk dus littekenepilepsie door dit tumortje.
Je kan me altijd pb en, maar in jullie geval zou ik zker niet meer beginnen met operaties of zware medicatie. Helemaal gezien de leeftijd van jullie hond.

Odin 2001-2013
Ivan 2001
- Mijn ras(sen): Hollandse herder, xPodenco, xHusky, xShi Tzu
- Aantal honden: 4
- vedim
- Actief
Gelukkig is boedha verzekerd voor ziekte en ongevallen kosten.
dus ik vermoed dat medicijnen deels vergoed worden.
Als ze niet vergoed worden. Jammer dan!! als t m goed doet; dan komt het er gewoon
t gaat wel om onze grote vriend.
Vanmorgen nog eens goed met mn man over gehad, en we laten hem in iedergeval geen operatie meer ondergaan.
Op zijn leeftijd die narcose en alles ... ik denk niet dat toetje daar gelukkiger van word.
dus ik vermoed dat medicijnen deels vergoed worden.
Als ze niet vergoed worden. Jammer dan!! als t m goed doet; dan komt het er gewoon
Vanmorgen nog eens goed met mn man over gehad, en we laten hem in iedergeval geen operatie meer ondergaan.
Op zijn leeftijd die narcose en alles ... ik denk niet dat toetje daar gelukkiger van word.
- vedim
- Actief
-
gemini6
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 boomertjes
- Aantal honden: 2
- vedim
- Actief
ben blij te horen dat er zulke goede berichten zijn over vetoril!
het is dan inderdaad het proberen waard !
morgen moeten we de drie dagen urine samples inleveren en boedha kan meteen mee met mijn man naar de DA
dit is de plek waar de dierenarts bloed afgenomen heeft :N: t ziet er nu nog "fris" uit omdat ik het net zachtjes heb schoon gemaakt met biotex, pussend, etterend en gezwollen wat een narigheid !

het is dan inderdaad het proberen waard !
morgen moeten we de drie dagen urine samples inleveren en boedha kan meteen mee met mijn man naar de DA
dit is de plek waar de dierenarts bloed afgenomen heeft :N: t ziet er nu nog "fris" uit omdat ik het net zachtjes heb schoon gemaakt met biotex, pussend, etterend en gezwollen wat een narigheid !