Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

opereren aan melkkliertumor

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

michelle080
geregistreerd lid

opereren aan melkkliertumor

Ongelezen bericht door michelle080 »

hoi hoi:) nog eventjes en dan wordt joyce geopereert aan melkkliertumor ik hoop zo dat het goed gaat het zit gelukkig maar op 1 plek maar eergisteren ontdekte ik een bultje aan de andere kant maar ze is nu ook loops dus misschien is het een opgezwollen melkklier (dat hoop ik ) ze is nog zo speels en rennen kan ze als de beste zelfs nog achter konijnen aanrennen :) ik ben eingelijk wel een beetje zenuwachtig voor de narcose heb dat nog nooit meegemaakt :U: iemand ervaring met narcose? Groetjes
freskin
Zeer actief
Mijn ras(sen): schotse herder, SWH
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door freskin »

Ik zal duimen dat alles goed gaat! :ok: Wordt ze ook gelijk gecastreerd tijdens de operatie?

Hoe oud is je hond? Meestal gebruiken dierenartsen gasnarcose of een narcosemiddel dat ingespoten wordt. Je hoeft niet zenuwachtig te zijn, hoor. Ze passen heel goed op haar tijdens de operatie. Als ze weer bij komt zal ze wel een tijdje slap zijn van de narcose, maar honden herstellen over het algemeen snel. Een van mijn teven is vroeger gecastreerd. De dag na de operatie was ze al weer aardig op de been.Toen mijn reu gecastreerd werd was hij de volgende dag nog een beetje dizzy, maar dat trok al snel weer weg. Als ze net bijkomen uit de narcose kunnen ze een beetje "huilerig" zijn

Sterkte!
groetjes, ingrid

Afbeelding AfbeeldingTARAK
michelle080
geregistreerd lid

dankje wel :ok: nee ze wordt niet gecastreerd. Joyce is 10 jaar ben nog wel een beetje zenuwachtig maar het zal allemaal wel goed komen:)
ik hoop niet dat ze de hele dag moet blijven, ik moet haar morgenvroeg om 9.15 brengen en ik hoop dat ik ze dan smiddags weer kan ophalen,intussen ga ik thuis even een mand met een dikke deken klaarzetten zodat ze gelijk kan slapen als ze dat wilt,en haar los laten rennen in het bos zal ook wel een tijdje niet kunnen denk ik :( vandaag maar een grote wandeling maken :)hihi

Groetjes Michelle
indiera
Zeer actief

Ongelezen bericht door indiera »

Hoi hier ook een hond ,mechelse hetrer die wordt volgende week geopereerd aan een melkkliertumor ,wij hebben eerst een punctie laten doen om wat voor soort tumor het gaat , gelukkig geen agresieve soort bij onze hond ,en goed weg te halen ,zij is 8 jaar en vorig jaar pas gesterliseert

sterkte hoor
Afbeelding
michelle080
geregistreerd lid

hoi dat is goed nieuws dat het geen kwaadaardig tumor is :)
wij hebben zelf geen punctie laten doen de dierenarts zei dat heb ik nog nooit zo gezien zon rare bult hij zei ook het zit mooi los ,maar nu is ze loops en nu heeft ze een klein bultje aan haar andere kant :( hoop niet dat het een tumortje is. en anders moeten ze die ook maar weghalen maar zou het kunnen zijn dat het al uitgezaaid is of hoeft dat niet zo te zijn want anders is een operatie zinloos ik zeg het morgenvroeg wel dat er nog een bultje is en dan hoor ik het wel :( hoop dat het een opgezette melkklier is en dat het vanzelf weggaat . Bedankt Gr michellle.
indiera
Zeer actief

Hoi als ik jou was zou ik overwegen om eerst een punctie te doen ,dan weet je namelijk om wat voor soort tumor het gaat ,als het goedaardig is dan is de ingreep kleiner dan als het om een kwaadaardige agresieve soort gaat ,dan moet er namelijk veel ruimer weggehaalt worden ,zeker als de da zo een soort bultje niet kent is het verstandig , bij mij hond zit het bultje vast ik heb me laten vertellen dat een loszittend bultje vaak een vetbultje is ,maar daar kom je dan weer achter door een punctie ,voor de kosten hoef je het niet te alten ,was 49 euro kwijt bij de da kranedonk in putten, en weet nu wel wat voor tumor er zit.
Afbeelding
michelle080
geregistreerd lid

owh nee dat zeker niet heb alles over voor me hond :) het is bobbelig en hard we zien morgen wel weer ik zal gelijk vertellen dat er nog een klein bultje zit aan de andere kant dat ze die ook even verwijderen, en hoop dat ik goed nieuws krijg, zie zo verschrikkelijk tegen de narcose op het lijkt me heel naar om je hond zien weg te vallen :( Gr michelle
indiera
Zeer actief

ik wens je sterkte en hoor wel hoe het gegaan is
Afbeelding
michelle080
geregistreerd lid

hoi hoi ik heb net joyce weggebracht :( ze kreeg een voorprik en toen hebben ze haar in een hokje gezet met een dekentje en toen moesten we gaan:( kmocht er niet bij zijn bij de narcose k liep huilend de dierenartsenpraktijk uit, om 2 uur moet ik bellen hoe laat ik haar op kan halen Groetjes Michelle
Rea
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse cocker spaniels: Teun en Pien
Engelse cocker spaniels: Lot, Jet en Noor
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rea »

michelle080 schreef:hoi hoi ik heb net joyce weggebracht :( ze kreeg een voorprik en toen hebben ze haar in een hokje gezet met een dekentje en toen moesten we gaan:( kmocht er niet bij zijn bij de narcose k liep huilend de dierenartsenpraktijk uit, om 2 uur moet ik bellen hoe laat ik haar op kan halen Groetjes Michelle
Sterkte met wachten :knuffel1:
Afbeelding
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

michelle080 schreef:hoi hoi ik heb net joyce weggebracht :( ze kreeg een voorprik en toen hebben ze haar in een hokje gezet met een dekentje en toen moesten we gaan:( kmocht er niet bij zijn bij de narcose k liep huilend de dierenartsenpraktijk uit, om 2 uur moet ik bellen hoe laat ik haar op kan halen Groetjes Michelle
:(:
heel veel sterkte meis met wachten.., niet leuk natuurlijk.
Ik hoop dat de operatie goed is verlopen, over een paar uurtjes kan je haar weer in je armen sluiten. :knuffel:
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
michelle080
geregistreerd lid

Bedankt :ok: wat duurt dat wachten lang zeg pff :denken:
wat ik niet leuk vond dat ze haar gewoon in een hok lieten wachten tot ze slap was :( terwijl de assistente de vorige keer zei dat we mochten blijven met de narcose ik klapte helemaal dicht kon niks meer zeggen dus ik liep eruit met tranen over mijn wangen kweet ook egt niks hoe ze dat nou doen als ze slap genoeg is , dat ze haar gewoon opakken ofzo?

Groetjes xx
freskin
Zeer actief

Sterkte met het wachten! Het is altijd zenuwslopend.......ik kan goed begrijpen dat je moest huilen. Misschien was het verkeerd begrepen door de dienstdoende assistente. Heb je op dat moment wel gevraagd of je er bij mocht blijven? Maar de hond merkt er zelf niets meer van. Ze is al gauw van de wereld en dan is het beter dat ze rustig in haar hokje ligt. Als ze slaapt tillen ze haar op de operatie tafel.

Ik zal voor je duimen dat het gauw twee uur is en je je meisje weer op kan halen.

Sterkte!
groetjes, ingrid

michelle080
geregistreerd lid

hee nee ik legde haar op een tafel en toen kreeg ze een spuit in dr spier achter en toen moest ik haar meenemen naar die hokken dus ik dacht al van wat gaat er nu dan gebeuren en toen zei de d.a laat ze maar rustig liggen en toen zei hij bel om 2 uur maar op dus ik klapte helemaal dicht dus ik ging maar :( er zat wel een risico aan de wond omdat ze wel een groot stuk wel moesten halen en omdat het dun vel is . ik vind het wel zielig want zal ze niet gedacht hebben waar gaat het baasje dan heen? ze moest ook piepen.mja dus hier thuis een grote mand opgezocht en een dikke deken erin gelegd zo dadelijk even bellen hoe het gegaan is en hoe laat ik haar kan ophalen hoop zo snel mogelijk Bedankt(k) Groetjes
michelle080
geregistreerd lid

hoi hoi net even gebeld naar de dierenarts en ze slaapt nog, het was wel een grote jaap geweest wat ze weggehaald hebben en kan haar pas ophalen om half 5 (als ze wakker is ) is dat normaal zo lang slapen? Groetjes
*Charlotte
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door *Charlotte »

Ja, ik denk dat dat wel normaal is voor zo'n operatie. Ik denk dat ze willen wachten totdat ze weer flink wakker is. Sterkte ermee hoor, en ik hoop dat alles goed komt.
michelle080
geregistreerd lid

hoi hoi ik heb joyce net opgehaald ze is nog wel een beetje dronken piept veel:( ik heb het weefsel gezien wat ze weggehaald hebben een groot stuk en ze mist een tepel en haar litteken is een grote jaap :( ze ligt nu lekker in haar mand eten en drinken wil ze nog niet dus even afwachten Groetjes michelle
Rea
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse cocker spaniels: Teun en Pien
Engelse cocker spaniels: Lot, Jet en Noor
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rea »

He gelukkig weer thuis :ok:
Geen maar een knuffel door, nu rustig opknappen.
Afbeelding
lauraV
Zeer actief

Ongelezen bericht door lauraV »

bij mn vorige jackrussell zijn ze ook weggehaald , 2x (links en rechts )
en dat waren ook stukken van wel ongeveer 15 cm.
de eerste dagen heeft ze er ook last van gehad , maar dat was meer van trekken van de wond.
al met al is alles super mooi genezen en kom je er na een paar maanden niets meer aan zien (behalve dat ze natuurlijk een paar tepels miste :wink: )
michelle080
geregistreerd lid

hoi hoi het gaat weer wat beter met joyce ik heb vanacht maar een matras gepakt en bij haar komen liggen ze piepte veel dus heb ik haar maar een tabletje gegeven en toen was het goed super lange nacht gehad geen oog dichtgedaan doordat joyce een speeltje aan het kapot maken was:P hihi ze wil ook weer eten en drinken :) ik vraag me af waar ze het infuus in hebben gedaan op dr poten zitten alle haren nog zouden ze haar gewoon toen ze slap was al een buisje door dr keeltje hebben gedaan:(? nou ik hoop het niet toen ik dr op ging halen was ze zo bang :( de wond is net zo groot als een lineaal :S over 2 weken moet ik terugkomen om de hechtingen eruit te halen Groetjes Michelle.
freskin
Zeer actief

Fijn dat het al wat beter gaat met haar! Dat piepen komt waarschijnlijk door de narcose. Mischien hebben ze wel gas-narcose gebruikt waardoor ze geen infuus in haar pootje heeft gehad?

Ze hebben natuurlijk de bult zo ruim mogelijk weggenomen,vandaar de grote wond. Hebben ze het andere bultje ook wegehaald?
Beterschap met je meisje. Hopelijk is ze gauw weer opgeknapt!
groetjes, ingrid

michelle080
geregistreerd lid

hoi hoi Bedankt het gaat steeds beter met haar :ok: en dat andere bultje is iets onschuldigs waarschijnlijk een opgezette melkklier omdat ze ook loops wass :) ik vind het allemaal maar raar met die narcose ze kunnen toch pas als ze helemaal slaapt die slang in dr keel doen? ik heb ook ergens gelezen dat ze die narcose spuit in haar zij geven ? toen we dr op gingen halen was ze zoo bang :( hoop niet dat ze er een trauma aan over gehouden heeft Groetjes
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”