Wat goed dat de Bull Terrier club mee werkte
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
dwangneurosen Bullterriërs
Moderator: moderatorteam
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Wat bullterriers ook veel doen is likken aan hun voeten. Dat doen witte staffies ook veel. Ik weet niet hoe dat komt maar als ze beginnen en de tik krijgen kun je er gif op innemen dat ze hun huid weglikken of zelfs eindigen met echt kauwen op hun poten. Een vriend van me had witte staffords en hij was als de dood als er weer een op zijn poten ging sabbelen 
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
- Aantal honden: 2
Ik heb er 3 met verschillende achtergrond/stambomen en die doen het nietMARC_S schreef:Wat bullterriers ook veel doen is likken aan hun voeten. Dat doen witte staffies ook veel. Ik weet niet hoe dat komt maar als ze beginnen en de tik krijgen kun je er gif op innemen dat ze hun huid weglikken of zelfs eindigen met echt kauwen op hun poten. Een vriend van me had witte staffords en hij was als de dood als er weer een op zijn poten ging sabbelen
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1
inderdaad. huidproblemen en allergieen zie je heel veel bij de stafford.Valerie schreef:Ik heb er 3 met verschillende achtergrond/stambomen en die doen het nietMARC_S schreef:Wat bullterriers ook veel doen is likken aan hun voeten. Dat doen witte staffies ook veel. Ik weet niet hoe dat komt maar als ze beginnen en de tik krijgen kun je er gif op innemen dat ze hun huid weglikken of zelfs eindigen met echt kauwen op hun poten. Een vriend van me had witte staffords en hij was als de dood als er weer een op zijn poten ging sabbelenIk ken ook genoeg andere witte die het niet doen. Dat kauwen op voeten kan ook op allergie/huidproblemen duiden wat bij de staffords niets met witte kleur te maken heeft.
dat het bij witte staffs zo opvalt is omdat de vachtkleur meteen rood wordt en je veel beter verschil ziet dan bij donkere honden

- Moon
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bracco Italiano
Dat boek heb ik ook. Ik vond het opvallend hoe vaak hij medicatie voorschrijft bij gedragsproblemen. Vaak ook anti-psychotica en anti-depressiva. Samen met trainings adviezen, dat wel. Naar mijn idee gebeurt dat in Nederland maar heel weinig (medicatie bij gedragsproblemen)?
De gevallen die hij beschrijft zijn wel vaak heel problematisch, zal daar wel mee te maken hebben?
De gevallen die hij beschrijft zijn wel vaak heel problematisch, zal daar wel mee te maken hebben?
Gr. Marijke

- Carma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising labrador/bordercollie
Dat viel mij idd ook op bij het lezen van het boek. Ik vond het wel een interessant boek, juist omdat deze meneer het heel erg van de medische kant ziet.Moon schreef:Dat boek heb ik ook. Ik vond het opvallend hoe vaak hij medicatie voorschrijft bij gedragsproblemen. Vaak ook anti-psychotica en anti-depressiva. Samen met trainings adviezen, dat wel. Naar mijn idee gebeurt dat in Nederland maar heel weinig (medicatie bij gedragsproblemen)?

- *Silvia*
- Zeer actief
Er worden best veel medicijnen uitgeprobeerd bij bullen die lijden aan die neurotische dingen zoals bijv spinning staat veelal bovenaan het lijstje er is bij bullen ook weleens zover gegaan dat de staart geamputeerd werd hiervoor, hielp dan nog niet omdat de hond zo verslaafd eraan was geworden..Moon schreef:Dat boek heb ik ook. Ik vond het opvallend hoe vaak hij medicatie voorschrijft bij gedragsproblemen. Vaak ook anti-psychotica en anti-depressiva. Samen met trainings adviezen, dat wel. Naar mijn idee gebeurt dat in Nederland maar heel weinig (medicatie bij gedragsproblemen)?
In engeland zijn ze dacht ik ook bezig met div onderzoeken erna bij de bullen..
Ik ga ook is dat boek kopen ben zeer geinteresseerd erin als ik dat zo hoor!!
Edit aanvullen
- wendy71
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ridgebacks!
- Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
- Contacteer:
Weet jij waarom hij bij probleemgevallen een eiwitarm dieet voorschrijft?Nanna schreef:Ook van de voer- en bewegingskant.Carma schreef: Ik vond het wel een interessant boek, juist omdat deze meneer het heel erg van de medische kant ziet.
Bij alle probleemgevallen schreef hij veul meer beweging voor en een eiwitarm dieet.

Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
- Roelfien
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
- wendy71
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ridgebacks!
- Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
- Contacteer:
Weet ik niet Roelfien..Roelfien schreef:Ik heb dat boek ook gelezen en dat van die eiwitten snapte ik ook niet, maar wellicht dat dit samenhangt met die medicijnen?
Ik hoop dat iemnad anders antwoord kan geven op die vraag, ik ben er wel benieuwd naar eigenlijk.

Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.