Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
herders reageren slecht op combi rijst/kip ???
Moderator: moderatorteam
- frank1985
- Zeer actief
herders reageren slecht op combi rijst/kip ???
ik hoorde laatst een verhaal dat herders over het algemeen slecht reageren op de combi rijst met kip. zowel gewoon gekookte rijst met gekookte kip als echt honden voer, bijv brokken ,rodi enz enz...
degene die mij dat vertelde had er ook een hele uitleg over dat het aan de stoffen in die combi lag maar ik kan het me niet meer herinneren.
weet iemand of dit verhaal klopt of dat het een wel bekend broodje aap verhaal is
degene die mij dat vertelde had er ook een hele uitleg over dat het aan de stoffen in die combi lag maar ik kan het me niet meer herinneren.
weet iemand of dit verhaal klopt of dat het een wel bekend broodje aap verhaal is
- Roelfien
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Geen idee, misschien omdat het voeding is waar weinig in zit? Ik vind gekookte rijst met gekookte kip voeding een soort dieetvoeding. Wellicht dat als je dat een actieve hond langere tijd geeft, dat hij het er dan niet goed op doet, omdat het te weinig energie levert?
Mijn honden, en dus ook mijn herder, doen het prima op kip, maar dan wel rauw. En ik denk dat voeding gebaseerd op kip, al dan niet rauw of gekookt, ook geen kwaad kan, maar dan moet er wel wat bij.
Mijn honden, en dus ook mijn herder, doen het prima op kip, maar dan wel rauw. En ik denk dat voeding gebaseerd op kip, al dan niet rauw of gekookt, ook geen kwaad kan, maar dan moet er wel wat bij.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
In memoriam Yentie en Toby
- frank1985
- Zeer actief
het ging om het volgende, toen onze pup een maand of 4 was is ze heel erg ziek geweest. hoge koorts diaree... ze at niets meer. naar een aantal injecties en drankjes ging het naar 4 dagen beter en toen kregen wij van de DA het advies om voorzichtig te kijken of ze weer wat wou eten. gekookte rijst en gekookte kip. dit kon ze niet binnen houden. onze trainster zei toen dat herder dus niet tegen rijst en kip combi kunnen. we hebben toen rodi gehaald en dat hield ze wel binnen. ik was er op internet een beetje naar aan het zoeken maar kan er niets over vinden dat idd aanwijst dat herder daar niet tegen kunnen
-
Cantus
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
- Aantal honden: 1
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
nooit van gehoord en ook nooit wat van gemerkt. Heb ze ook weleens kip en rijst gegeven, ik heb er wel 1 overigens die geen droge rijst alleen lust... dat heeft blijkbaar niet genoeg smaak 

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- frank1985
- Zeer actief
- Roelfien
- Zeer actief
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Ik heb toevallig een herder (MH/DH) die verschrikkelijk reageert op kip. Dit had hij de ochtend nadat ik hem voor het eerst rauwe kip had gegeven:

2 enorme hotspots waar hij goed ziek van is geweest. 5 jaar lang heeft hij veel gekrabt en vaak kalige plekken gehad. Hij stond toen op brok waar denk ik genoeg kip in zat om hem die jeuk te geven maar te weinig voor die hotspots. Sinds hij rauw zonder kip krijgt, zijn alle allergie verschijnselen weg. Ik heb trouwens niet het idee dat dit een herderkwaaltje is en met de combi rijst heeft het al helemaal niks te maken.

2 enorme hotspots waar hij goed ziek van is geweest. 5 jaar lang heeft hij veel gekrabt en vaak kalige plekken gehad. Hij stond toen op brok waar denk ik genoeg kip in zat om hem die jeuk te geven maar te weinig voor die hotspots. Sinds hij rauw zonder kip krijgt, zijn alle allergie verschijnselen weg. Ik heb trouwens niet het idee dat dit een herderkwaaltje is en met de combi rijst heeft het al helemaal niks te maken.

-
ien
- Erelid
- Contacteer:
jouw hond is w.s allergies voor kippeneiwit??alm@ schreef:Ik heb toevallig een herder (MH/DH) die verschrikkelijk reageert op kip. Dit had hij de ochtend nadat ik hem voor het eerst rauwe kip had gegeven:

- Roelfien
- Zeer actief
-
ien
- Erelid
- Contacteer:
- alm@
- moderator
Dat zou best kunnen, ik was er vaak voor bij de da geweest maar die dacht aan vlooienallergie tot die hotspotuitbarsting na de rauwe kip. Ik kan hem wel rustig een rauw eitje geven daar heeft hij niks vanien schreef:jouw hond is w.s allergies voor kippeneiwit??
Ik baal ervan dat hij jaren jeuk gehad heeft door het voer wat ik hem gaf

- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
- Jorda
- Actief
kip
Of het alleen voor herders zo is weet ik niet (zal wel niet), maar hier schotse herders en toen ik die nog brok voerde hoefde ik echt geen kip/rijst te geven. Gingen uiteindelijk overgeven en wilden het niet meer eten.
Groetjes van Jorda.
Groetjes van Jorda.

- Sonnie1983
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder, xMH
Diego vind rijst ook neit zoveel aan en laat het dan staan. maar met gekookte kip erdoor eet ie wel wat rijst mee naar binnen, niet alles.malinois schreef:nooit van gehoord en ook nooit wat van gemerkt. Heb ze ook weleens kip en rijst gegeven, ik heb er wel 1 overigens die geen droge rijst alleen lust... dat heeft blijkbaar niet genoeg smaak
Maar dit krijgt hij als hij diarree heeft verder niet.
- Chiki
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder, working Kelpie
- Aantal honden: 2
- Cato
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwiterse witte herder
- frank1985
- Zeer actief
geen idee, ik denk op haar kennins, dat lijkt mij ook. ik vond het een vreemd verhaal en daarom vraag ik het hier ff. Lijkt mij niet dat 1 bepaad ras ergensniet tegen kan. het is toch ook niet zo bij mensen dat bijv alle belgen niet tegen scherp eten kunnen ?renee-uk schreef:Frank, waar baseert jouw trainster al die vooroordelen over herders op?
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
dan ben ik erg benieuwd waar ze die 'kennis' vandaan heeft...frank1985 schreef:geen idee, ik denk op haar kennins, dat lijkt mij ook. ik vond het een vreemd verhaal en daarom vraag ik het hier ff. Lijkt mij niet dat 1 bepaad ras ergensniet tegen kan. het is toch ook niet zo bij mensen dat bijv alle belgen niet tegen scherp eten kunnen ?renee-uk schreef:Frank, waar baseert jouw trainster al die vooroordelen over herders op?

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- frank1985
- Zeer actief
geen idee zal het morgen eens vragen okmalinois schreef:dan ben ik erg benieuwd waar ze die 'kennis' vandaan heeft...frank1985 schreef:geen idee, ik denk op haar kennins, dat lijkt mij ook. ik vond het een vreemd verhaal en daarom vraag ik het hier ff. Lijkt mij niet dat 1 bepaad ras ergensniet tegen kan. het is toch ook niet zo bij mensen dat bijv alle belgen niet tegen scherp eten kunnen ?renee-uk schreef:Frank, waar baseert jouw trainster al die vooroordelen over herders op?
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
ben heel benieuwdfrank1985 schreef:geen idee zal het morgen eens vragen okmalinois schreef:dan ben ik erg benieuwd waar ze die 'kennis' vandaan heeft...frank1985 schreef:geen idee, ik denk op haar kennins, dat lijkt mij ook. ik vond het een vreemd verhaal en daarom vraag ik het hier ff. Lijkt mij niet dat 1 bepaad ras ergensniet tegen kan. het is toch ook niet zo bij mensen dat bijv alle belgen niet tegen scherp eten kunnen ?renee-uk schreef:Frank, waar baseert jouw trainster al die vooroordelen over herders op?

- frank1985
- Zeer actief
k heb vanavond curcus dus zal het ff vragen.....malinois schreef:ben heel benieuwdfrank1985 schreef:geen idee zal het morgen eens vragen okmalinois schreef:dan ben ik erg benieuwd waar ze die 'kennis' vandaan heeft...frank1985 schreef: geen idee, ik denk op haar kennins, dat lijkt mij ook. ik vond het een vreemd verhaal en daarom vraag ik het hier ff. Lijkt mij niet dat 1 bepaad ras ergensniet tegen kan. het is toch ook niet zo bij mensen dat bijv alle belgen niet tegen scherp eten kunnen ?
- oDB Belgians van Angela
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
ja, kan me hierbij aansluiten.. mijn honden eten ook alles, ik voer ze overigens vers.. Dat het specifiek een probleem is bij herders kan er bij mij ook niet in.Chiki schreef:Dat herders gevoeliger voor kip zouden zijn dan andere rassen, dat soort praatjes vallen voor mij in de categorie bakerpraatjes![]()
Hier 3 kliko's rondlopen die alles eten, ook droge rijst en kip wordt tot groot plezier regelmatig gebruikt bij de speurtrainingen.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Wat ik begrijp is dat het om de combinatie kip met rijst zou gaan volgens jouw trainster?frank1985 schreef:geen idee, ik denk op haar kennins, dat lijkt mij ook. ik vond het een vreemd verhaal en daarom vraag ik het hier ff. Lijkt mij niet dat 1 bepaad ras ergensniet tegen kan. het is toch ook niet zo bij mensen dat bijv alle belgen niet tegen scherp eten kunnen ?
Dus blijkbaar denkt zij dat er stoffen inzitten die als combinatie verkeerd vallen.
Ik zou wel willen weten welke stoffen zij dan denkt dat dat zijn.
Overigens kan best een populatie gevoelig zijn voor iets.
Zo verdragen chihuahua's over het algemeen geen Amitraz, en zijn collie-achtigen vaak overgevoelig voor Ivermectine.
Maar dan hebben we het wel over bestanddelen van medicijnen, en niet over doodordinaire dingen als kip en rijst.
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Een herder is een verzamelnaam voor alle herdershondenrassen uit rasgroep 1, die daarnaast ook nog uit een paar veedrijversrassen bestaat. Rasgroep 1 heeft in totaal 48 verschillende rassen. Het lijkt me dan ook heel erg onwaarschijnlijk dat al deze rassen slecht tegen de combinatie kip-rijst kunnen.frank1985 schreef:geen idee, ik denk op haar kennins, dat lijkt mij ook. ik vond het een vreemd verhaal en daarom vraag ik het hier ff. Lijkt mij niet dat 1 bepaad ras ergensniet tegen kan. het is toch ook niet zo bij mensen dat bijv alle belgen niet tegen scherp eten kunnen ?renee-uk schreef:Frank, waar baseert jouw trainster al die vooroordelen over herders op?
Zoiets lijkt me zowiezo niet rasspecifiek, maar hondspecifiek.
Ik vind dat je trainster er nogal vreemde, stellige en ongefundeerde meningen op na houdt eerlijk gezegd.
- Noële
- Zeer actief
- Contacteer:
- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
- Amber
- Zeer actief
- Contacteer:
Helaas moet ik zeggen, dat ik erg veel ervaring heb met Hotspot!
Mack heeft er al jaren last van, en met name in de zomer.
Het einigste waar ik mijn twijfels over heb, is als ik de foto zie, dan zou dit gebeurt zijn een dag nadat de hond kip had gehad!
Dat lijkt me erg stug, want Hotspot begint als een klein plekje en door het likken van de hond, wordt het dus na verloop van tijd vele malen groter!
Dus ik vermoed dat het toch is van iets wat al eerder is gebeurt, Hotspot kan namelijk door vele dingen veroorzaakt worden,
Vlooien, insectenbeet, gevoelig voor graspollen, struiken, eigenlijk van alles.
Als het riet en gras hier gemaaid is, zit mack meestal na een tijdje aardig onder, maar het bouwt wel op! dus het begint als een klein plekje, en wordt steeds groter.
En wat betreft het topic , herders en de combi op rijs en kip!
Daar geloof ik geen snars van, wij hebben ons hele leven al herders , en ook op de training, wedsrijden heb ik dit nog nooit gehoord!
Ik denk dat dit niet rasgevoelig is, maar gewoon dat elke hond hier wel of niet gevoelig voor is.
Wij hebben inmiddels onze derde herder, en hij krijgt eigenlijk alles,
Kippenekken, poten, Carnibest, Kivo, Energique, en in al deze merken zit volgens mij Kip, en ook rijst!!
Wij hebben het in ieder geval met onze herders nog nooit meegemaakt!
Wel met Mack (Bullmastiff) Maar dit heeft niets met kip en rijst te maken.
Mack heeft er al jaren last van, en met name in de zomer.
Het einigste waar ik mijn twijfels over heb, is als ik de foto zie, dan zou dit gebeurt zijn een dag nadat de hond kip had gehad!
Dat lijkt me erg stug, want Hotspot begint als een klein plekje en door het likken van de hond, wordt het dus na verloop van tijd vele malen groter!
Dus ik vermoed dat het toch is van iets wat al eerder is gebeurt, Hotspot kan namelijk door vele dingen veroorzaakt worden,
Vlooien, insectenbeet, gevoelig voor graspollen, struiken, eigenlijk van alles.
Als het riet en gras hier gemaaid is, zit mack meestal na een tijdje aardig onder, maar het bouwt wel op! dus het begint als een klein plekje, en wordt steeds groter.
En wat betreft het topic , herders en de combi op rijs en kip!
Daar geloof ik geen snars van, wij hebben ons hele leven al herders , en ook op de training, wedsrijden heb ik dit nog nooit gehoord!
Ik denk dat dit niet rasgevoelig is, maar gewoon dat elke hond hier wel of niet gevoelig voor is.
Wij hebben inmiddels onze derde herder, en hij krijgt eigenlijk alles,
Kippenekken, poten, Carnibest, Kivo, Energique, en in al deze merken zit volgens mij Kip, en ook rijst!!
Wij hebben het in ieder geval met onze herders nog nooit meegemaakt!
Wel met Mack (Bullmastiff) Maar dit heeft niets met kip en rijst te maken.
Groetjes van Amber en een poot van Mack en Kay
- alm@
- moderator
Ik had hem s'avonds voor het eerst rauwe kip gegeven, dit is s'nachts gebeurd. Vóór het eten van de kip was er niks te zien van een plekje, bij een lichte hond valt dat gauw op. Op de foto is het niet goed te zien maar zijn halve staart lag compleet open. In de jaren daarvoor had hij altijd wel jeuk maar nooit zulke plekken. Sinds hij kiploos door het leven gaat heeft hij geen jeuk meer en ook geen hotspots meer gehad. Hij is nu 8, gezond, vitaal en heeft een mooie glimmende vacht.Amber schreef:Het einigste waar ik mijn twijfels over heb, is als ik de foto zie, dan zou dit gebeurt zijn een dag nadat de hond kip had gehad!
Ik kan niet anders concluderen dan dat het in dit geval gewoon een kip-allergie is

- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Bedoel je dat je twijfelt aan de tijd die het duurde voor je die hotspot zag?Amber schreef:Het einigste waar ik mijn twijfels over heb, is als ik de foto zie, dan zou dit gebeurt zijn een dag nadat de hond kip had gehad!
Ik heb een hond gekend (hij leeft niet meer) die hotspots kreeg van het zwemmen in vuile sloten.
Omdat het een Golden was, ging dat wel eens mis. Soms lag ie erin voor je het doorhad :N:
Zijn baasje was trimster en wist dus verdraaid goed of die hond wel of niet goed in de vacht zat. Maar als hij in de sloot had gelegen, had ie binnen een dag een of meerdere enorme hotspots! Ik denk dat het misschien te maken had met de klei van die omgeving of zo (het was een landbouwgebied).
Zo snel kan het echt gaan, al begrijp ik absoluut niet hoe dat dan kan.
Maar ik heb het zelf enkele malen meegemaakt; echt, binnen een dag!