Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

het voorjaar komt eraan

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Jacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): retrievers
Aantal honden: 1
Contacteer:

het voorjaar komt eraan

Ongelezen bericht door Jacky »

en het is weer mis met Odin. Hij heeft nu drie grote plekken.
Klote allergie. Helaas weer aan de Prednison, kan niet anders.
Reinier heeft de plekken geschoren en schoongemaakt. Naar de DA gaan heeft helaas geen zin, die weet ook niet wat hij verder moet geven dan nog meer prednison.

Afbeelding

we hebben ook besloten dat dit onze laatste honden zijn. [/img]
Afbeelding

Odin 2001-2013
Ivan 2001
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Och jee, ja, ik kan me voorstellen dat je zo denkt als je ziet wat je hond voor narigheid heeft. :knuffel1:
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
Maryanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
Aantal honden: 12
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maryanne »

Och arme Odin. Ik kan het me ook voorstellen. Hier heeft Bob ook last van allergie en begin ik nu alweer met preventieve maatregelen.
Jacky
Zeer actief
Contacteer:

hij is ook zielig, een hoopje. Speelt niet, wil alleen maar liggen.
Klotezooi.

Die opmerking klinkt wel dramatisch, maar we hebben helaas nog nooit een gezonde hond gehad.
Afbeelding

Odin 2001-2013
Ivan 2001
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Rami »

Ai, dat ziet er weer knap beroerd uit. Arme Odin...
Was het trouwens niet zo dat zijn allergie (ook) met katten te maken had? Of ben ik in de war met iemand anders?
Afbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

ik snap je opmerking helemaal. zeker als je nog nooit een gezonde hond hebt gehad.

ik heb dat ook lang gedacht toen alleen sam er nog was tot ik lola erbij kreeg die al 5 jaar kerngezond is, maar ik snap helemaal wat je bedoeld.

onze sam leeft al bijna 2 jaar in geleende tijd en is sinds een jaar medicijnvrij. bij ons kon de DA ook niks en zijn wij de natuurlijke kant op gegaan als laatste kans..

nu wordt mijn kanjer bijna 6.

als je er wat over wil weten dan pb maar. het diagnose stellen is namelijk niet belastend voor de hond. dat gaat met een plukje haar dat je opstuurt. klinkt belachelijk, maar mijn sam is erdoor gered.
Afbeelding
Jacky
Zeer actief
Contacteer:

Rami schreef:Ai, dat ziet er weer knap beroerd uit. Arme Odin...
Was het trouwens niet zo dat zijn allergie (ook) met katten te maken had? Of ben ik in de war met iemand anders?
ja, daar werd ook aangedacht, hij heeft een pollenallergie en toen de katten doodgingen ging het beter met hem, maar nu is het weer mis. We hebben al een jaar weer een kat dus dat kan het ook niet zijn. Nu gaat er weer van alles bloeien en groeien en hij heeft weer problemen. Vlooien zijn het niet, alle dieren hier krijgen preventief vlooienmiddeltjes en ik heb ze ook gecheckt. . Ach, waar is hij niet op onderzocht. Ik heb ook alle middeltjes die er op de markt zijn geprobeerd (htk middeltjes)(tenminste heel veel al). Heel veel goed bedoelde adviezen gehad ook, maar niks mocht baten. injecties gegeven, elke maand een jaar lang om hem immuun te maken voor pollen etc. helaas.
Het is nu weer in alle hevigheid terug. Vers voer kan niet, alles komt er weer uit, kan hij niet tegen. DA voeding, ook niet. Hij kan eigenlijk alleen maar tegen het voer wat hij nu krijgt en dat is Prins brokken.
Ik bel zo nog even met de dierenarts.
Afbeelding

Odin 2001-2013
Ivan 2001
Youp
Zeer actief

Ongelezen bericht door Youp »

Wat een ellende weer.

Diesel had vanmorgen ook alweer pusserige ogen....
Groetjes Kim en een poot van Diesel en Zahra
Afbeelding
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Rami »

Jacky schreef:
Rami schreef:Ai, dat ziet er weer knap beroerd uit. Arme Odin...
ja, daar werd ook aangedacht, hij heeft een pollenallergie en toen de katten doodgingen ging het beter met hem, maar nu is het weer mis. We hebben al een jaar weer een kat dus dat kan het ook niet zijn. Nu gaat er weer van alles bloeien en groeien en hij heeft weer problemen. Vlooien zijn het niet, alle dieren hier krijgen preventief vlooienmiddeltjes en ik heb ze ook gecheckt. . Ach, waar is hij niet op onderzocht. Ik heb ook alle middeltjes die er op de markt zijn geprobeerd (htk middeltjes)(tenminste heel veel al). Heel veel goed bedoelde adviezen gehad ook, maar niks mocht baten. injecties gegeven, elke maand een jaar lang om hem immuun te maken voor pollen etc. helaas.
Het is nu weer in alle hevigheid terug. Vers voer kan niet, alles komt er weer uit, kan hij niet tegen. DA voeding, ook niet. Hij kan eigenlijk alleen maar tegen het voer wat hij nu krijgt en dat is Prins brokken.
Ik bel zo nog even met de dierenarts.
Aja, dan had ik het goed onthouden. En ik weet hoe lang jullie aan het tobben zijn, dat je dacht oorzaken gevonden te hebben en wat je allemaal al geprobeerd hebt. Hopeloos is het...
De enige tip die ik nog heb (maar dat zal je misschien ook al wel geprobeerd hebben): Puur pollen geven en de jeukplekken licht insmeren met Hydrocortiderm (i.p.v. prednison in pil-vorm).
Bij Billy heeft het - toen zijn allergie hevig was - geholpen. Maar goed, Bill heeft 'alleen' maar huisstofmijtallergie en dat is met goed stofzuigen (HPA-filter) en vaak wassen van zijn kleedjes prima onder contrôle te houden.

Ik hoop en duim dat Odin zich snel weer beter zal gaan voelen.
Afbeelding
Jacky
Zeer actief
Contacteer:

Puur pollen geven en de jeukplekken licht insmeren met Hydrocortiderm (i.p.v. prednison in pil-vorm).
al gedaan.
Afbeelding

Odin 2001-2013
Ivan 2001
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”