renee-uk schreef:estelle schreef:Inge O schreef:niks beter dan een goeie belg natuurlijk hè, gelukkig komen jullie hier stilaan ook achter

.
nouuu een mooie duutser mag je me nog steeds voor wakker maken hoor.
Het is gewoon verrot jammer dat ze zoveel mankeren. Heb er nu toch wel een aantal gehad en allemaal mankeren(of mankeerden) ze wel iets. Op 1 na geloof ik.
Ik heb er geen zin meer in. Dan zijn er voor mij genoeg andere rassen die ik heel erg leuk vindt. Of waar je zo tegen aan loopt, zie Bikkel.
Maar goed, wil niet zeggen dat er nooit weer een duitser komt hoor want ergens hebben ze mijn hart gestolen.
Verschrikkelijk is dat eigenlijk hè dat ze een ras zo kunnen verkloten.
Als ik naar Jan kijk, die echt helemaal niks mankeert dan ben ik zo blij met mn gouwe hondje, dat precies is zoals een dh in mijn ogen hoort te zijn.
Maar kijk ik een meter verder naar Gina dan hoop ik dat gewoon nooit meer mee te maken.
Nog niet eens voor mezelf maar meer omdat het zo hartverscheurend is je hond te zien lijden en te weten dat ze door haar lichamelijke gebreken ook geestelijk niet 100% kan zijn.
Ook al is die pijn nu onder controle en verandert in wat ongemak dan nog zal ze geestelijk nooit meer gezond worden

Precies.
Nu mankeert Hera ook verder niks alleen had ze wel dat bultje zitten wat is weggehaald en dan wel goedaardig bleek te zijn maar toch.
Kimba is al 11 en mankeert ook niks, doet ook alles maar zit wel met chronische oorontsteking.
Ghaya zeer zware HD, oorontstekingen en uiteindelijk van binnen helemaal 'kapot'.
Chello met zijn overbeet, niet ingedaalde bal en 'ineens' bijna niet meer kunnen lopen e.d.
De ene opvanger helemaal gek in het koppie, andere opvanger ook niet helemaal jofel tussen de oren.
Andere opvanger mankeerde dan niks maar was toen ook nog jong, weet niet hoe dat nu zit.
En dat zijn dan mijn eigen honden/opvangers. Maar ik hoor dus constant van dit soort verhalen.
Neem de hond van Joyce hier van het forum nou.... kan ook 'ineens'niet meer op de poten staan.
Het is dood en doodzonde van dit ras maar zoals gezegd, dan wijk ik liever uit naar een ander ras.