Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Het Monster en de Gnuif

Voor alle hondenfotos

Moderator: moderatorteam

Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
Aantal honden: 1

Het Monster en de Gnuif

Ongelezen bericht door Mit »

Gezellig samen aan de boemel.
Foto's post ik sowieso voor de leuk maar ook omdat, na alle "negatieve" verhalen over het gedrag van Quasar naar andere honden, hier te zien is dat ook hij rustig kan reageren. (Iets waar wij niks van snappen, als we met hem in een losloopgebied lopen is hij zo mak als een lammetje met andere honden).
Dus ook een paar interactie foto's waarvan ik benieuwd ben wat jullie daarop zien.

Meteen bingo. Hij borstelt hier wel maar reageerde vrijwel niet.
Afbeelding

De Gnuif doet gewoon lekker haar eigen ding.
Afbeelding

Even poseren.
Afbeelding

Wát heb ik nou dan weer aan mijn bevallige reet hangen?!
Afbeelding

Pomtidom.
Afbeelding

Quasar ziet hondjes langslopen.
Afbeelding

Zo. Die kuil heb ik even extra verdieping gegeven.
Afbeelding

Frommelbekkie.
Afbeelding

Hee! Jij daar!
Afbeelding

Nu de foto's waar ik echt benieuwd naar ben. Deze hond was vrij opdringerig. Quasar reageerde wel, snauwde hem heel even af toen de hond ineens van achteren opdook. Maar op de foto's heeft hij wel zijn staart laag :19:
Afbeelding
Afbeelding

En dit is het grootste raadsel. Maakt hij zich doorgaans altijd heel groot als hij honden ziet aankomen; dit is wat hij in dit gebied altijd doet als hij honden ziet aankomen. Wat zien jullie hierin?
Afbeelding
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Over de rest kan ik niet zo heel veel zinnigs zeggen denk ik, maar dat plat liggen zegt volgens mij niks over al dan niet dominant :wink:
Het kan ook het verassings-effect zijn bijvoorbeeld, dat hij dan opeens opspringt als de hond genaderd is.

Mijn ervaring met honden die zo plat liggen als Quasar is dat het van alles kon worden, van spelen tot grijpen.
Vera ligt ook weleens plat, maar dan draait ze zich alvaast half op haar zij, staart bijna tussen de poten. Dat is wel duidelijk dan :mrgreen:
Afbeelding
Mit
Zeer actief

Bij hem is het plat blijven liggen tot de hond dichtbij is en dan staat hij rustig op om te snuffelen. Hij oogt dan erg afwachtend, peilend zeg maar.
Afbeelding
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Rami »

Misschien stel ik een hele stomme vraag hoor :oeps: , maar wat heeft Quasar nou eigenlijk voor riem om? Zit dezelfde riem om zijn snuit en aan zijn (slip)ketting?
Afbeelding
Mit
Zeer actief

Rami schreef:Misschien stel ik een hele stomme vraag hoor :oeps: , maar wat heeft Quasar nou eigenlijk voor riem om? Zit dezelfde riem om zijn snuit en aan zijn (slip)ketting?
Yep. Het is een dubbele politielijn die zowel aan de halti als aan de slip vastzit. We lopen natuurlijk wel door officieel losloopgebied en ik wil absoluut niet dat hij overlast veroorzaakt. Safety first zeg maar. Door deze constructie heeft manlief wat meer grip op hem :wink:
Afbeelding
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Ze zijn allebei schattig, dat zowiezo. :ok:
Wel vreemd dat hij in dit gebied heel ander gedrag laat zien!
greatdane
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Dog-Wolfspitz

Ongelezen bericht door greatdane »

Zoals hij aangelijnd is zo fiets ik altijd met mijn dog,ik ben dus niet de enigste die zoiets bedenkt :mrgreen:
Afbeelding
Bruno 07-05-2012-*16-10-2012
JBK

Ongelezen bericht door JBK »

Zo te zien niet heel erg druk bij de put?

En even tussen 2 haakjes, wat is ie mooi in proportie :ok:
*Linda*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Linda* »

Ik denk dat hij vrij rustig blijft omdat het onbekend terrein is. Mijn oude hond was ook veel feller in bekende gebieden dan in onbekende.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Mit
Zeer actief

Nanna schreef:Even iets heel anders, die blonde hond, is dat een Hovawart?
Ik denk het wel maar ik heb geen idee.
Afbeelding
Mit
Zeer actief

Inge O schreef:
Jinx schreef:
Nanna schreef:Even iets heel anders, die blonde hond, is dat een Hovawart?
Ik denk het wel maar ik heb geen idee.
ja hoor :wink: .
Ik moest wel aan jou denken toen ik hem zag. Wist dat het sowieso geen golden was en ik had het over de hovawart tegen Lars maar twijfelde nog even of het geen kruising van eea was.
Afbeelding
Fin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Fin »

Mijn honden maken ook onderscheid tussen vreemd terrein en bekend terrein. Dus dat Quasar hier zoveel rustiger is, is ook wel verklaarbaar denk ik.

Ik vind dat hij zich bij de ontmoeting met de Hovawart heel netjes gedraagt. Mijn eigen twee reuen zouden dat best een spannende ontmoeting gevonden hebben. Wat vooral de indruk is die ik krijg is dat Quasar het leuk vind om in deze nieuwe omgeving te zijn en wat contact te maken met andere honden. Zolang het aan de lijn is. Los zou hij misschien anders gereageerd hebben, het spannender gevonden hebben.
Qal
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo & Welsh

Ongelezen bericht door Qal »

christo schreef: Ik vind dat hij zich bij de ontmoeting met de Hovawart heel netjes gedraagt. Mijn eigen twee reuen zouden dat best een spannende ontmoeting gevonden hebben. Wat vooral de indruk is die ik krijg is dat Quasar het leuk vind om in deze nieuwe omgeving te zijn en wat contact te maken met andere honden. Zolang het aan de lijn is. Los zou hij misschien anders gereageerd hebben, het spannender gevonden hebben.
Die hovawart was er ook ineens, hij gromde volgens mij meer van schrik. T'is ook best schrikken als er zo'n grote pluis ineens met zijn neus in je poeperd duikt. :mrgreen:

Hij vind contact met andere honden idd erg leuk waarschijnlijk ook omdat hij maar heel zelden contact met soortgenoten heeft. :wink:
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Vind het erg leuke foto´s, die kleine is toppie! En Queasar zit er ook erg mooi uit zeg!
Over de foto´s en gedrag kan ik weinig zeggen, dat laat ik aan de betere experts over :wink:
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

Hele leuke foto's :ok:
Ik vind vooral Quasar erg mooi!
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Ik ken het wel van Ben, op sommige terreinen is hij echt het heertje, maar op bijvoorbeeld het strand geeft het contact met honden eigenlijk nooit problemen. Apart is dat. Ik vind dat hij aardig relaxt reageert.

Ik kwam vandaag ook nog een Dogo teef tegen, ontzettend lief beest, maar iedereen liep ruim om de hond heen in de trein en keken de hond met angstige ogen aan, triest is dat toch. Merkte ook dat baasje het sneu vond dat mensen zich zo gedroegen naar zijn hond.
herejede
Zeer actief

Ongelezen bericht door herejede »

wat je ook kan doen is de lijn aan de halti en de slipper koppelen, zit je ook niet met een dubbele lijn zeg maar
Mit
Zeer actief

herejede schreef:wat je ook kan doen is de lijn aan de halti en de slipper koppelen, zit je ook niet met een dubbele lijn zeg maar
We hebben ook maar 1 lijn. Het is een politielijn met musketons aan beide zijden. De ene dus aan de halti en de ander aan de slip waardoor we een soort lus krijgen.
Afbeelding
Qal
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo & Welsh

Ongelezen bericht door Qal »

Bedankt voor de complimenten over Quasar, dat doet ons echt goed. Zeker na de castratie heeft het enorm veel moeite en puzzelwerk gekost om hem een beetje op gewicht (en dus ook proportie) te krijgen en houden. :wink:
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

Wat is Queasar toch een mooie hond. Hijs echt stoer.
Mooie foto's trouwens. :ok:
Plaats reactie

Terug naar “Foto's”