Dit heeft niets met triggeren te maken, je beredeneert het hier ook van de menselijke kant, alsof jouw honden iets eerst een lange tijd verdragen en dan vinden, net als ons mensen, maar nu is het echt genoeg. De trigger is iets waardoor er juist ineens bepaalt gedrag ontstaat. Iets wat je dus niet echt kunt voorspellen.Maar het hangt er van af of je al getriggerd wordt om het minste of geringste, óf dat er al een hoop aan vooraf is gegaan. Bij mijn honden zou er eerst een hoop aan vooraf moeten gaan voordat ze zo te keer zouden gaan áls dat er al in zit.
Iones:
Met alle respect, 3 honden die met 1 of meerder mensen samen leven noem ik geen roedel, in natuurlijk opzicht. Zoals Frenk het schrijft, waarin de oudere zwakkere ,ter hunner bescherming, uit een groep worden gehaald, omdat ze er anders uit worden gewerkt, daar spreekt roedelgedrag uit, overigens is hier natuurlijk absoluut geen sprake van geflipte honden, maar gewoon natuurlijk gedrag.Ik weet wel dat er binnen mijn roedel ook wel eens een dergelijke ruzie is, maar er wordt nog altijd niet geflipt.
Iones:
Nee ik ken je inderdaad niet, ik trek deze conclusie uit wat je schrijftDaar weet jij helemaal niets van, want jij kent mij niet
Iones:
Ik weet niet hoe goed hun overlevingsinstinct werkt, en ook niet hoe sterk deze is. Dat weet je pas als je er voor staat.
Precies, dat bedoel ik.