Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Terugkerend kuchje?--update 17 April.
Moderator: moderatorteam
- Youp
- Zeer actief
Diesel heeft het ook een tijdje gehad. De da wilde hem een kuur voorschrijven omdat het waarschijnlijk een luchtweginfectie was.
Hij was er niet ziek van, geen koorts oid. Dan laat ik dus niets voorschrijven voor een "waarschijnlijk" iets. Het is ook vanzelf weer overgegaan.
Honing helpt meestal ook wel en dat vinden ze hier ook nog eens heel lekker!
Hij was er niet ziek van, geen koorts oid. Dan laat ik dus niets voorschrijven voor een "waarschijnlijk" iets. Het is ook vanzelf weer overgegaan.
Honing helpt meestal ook wel en dat vinden ze hier ook nog eens heel lekker!
Groetjes Kim en een poot van Diesel en Zahra

- Moos
- Zeer actief
Nou we zijn weer terug. Er is heel uitgebreid geluisterd naar hart en longen en dat klonk allemaal goed (gelukkig). Toen in haar keel gekeken, en daar zat heel veel slijm in, en het was er verder ook wat onrustig.
Omdat ze er toch al 2-3 maanden mee loopt, en ze dus duidelijk het toch niet helemaal zelf 'weg krijgt', heb ik een korte kuur voor een paar dagen meegekregen. Daarmee moet het dagelijks meermalen (langdurig) kuchen overgaan. Zo niet, moeten we terugkomen.
Omdat ze er toch al 2-3 maanden mee loopt, en ze dus duidelijk het toch niet helemaal zelf 'weg krijgt', heb ik een korte kuur voor een paar dagen meegekregen. Daarmee moet het dagelijks meermalen (langdurig) kuchen overgaan. Zo niet, moeten we terugkomen.

- flatcoat
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriër
- Aantal honden: 1
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Dan moet het zo maar netjes overgaan vind ikMoos schreef:Nou we zijn weer terug. Er is heel uitgebreid geluisterd naar hart en longen en dat klonk allemaal goed (gelukkig). Toen in haar keel gekeken, en daar zat heel veel slijm in, en het was er verder ook wat onrustig.
- Moos
- Zeer actief
Ja, dat vind ik ookranetje schreef:Dan moet het zo maar netjes overgaan vind ikMoos schreef:Nou we zijn weer terug. Er is heel uitgebreid geluisterd naar hart en longen en dat klonk allemaal goed (gelukkig). Toen in haar keel gekeken, en daar zat heel veel slijm in, en het was er verder ook wat onrustig.
Omdat ze er toch al 2-3 maanden mee loopt, en ze dus duidelijk het toch niet helemaal zelf 'weg krijgt', heb ik een korte kuur voor een paar dagen meegekregen. Daarmee moet het dagelijks meermalen (langdurig) kuchen overgaan. Zo niet, moeten we terugkomen.![]()
Ze was een paar honderd gram aangekomen trouwens (op zo'n klein hondje), en dat verbaasde me enorm omdat juist sinds Vera er is het laagje wat ze had op haar ribben helemaal is verdwenen. DA was het met me eens dat ze inderdaad absoluut niks te dik was, dus toen konden we alleen maar tot de conclusie komen dat kleine Saartjestaart wat spieren had gekweekt van al dat rennen met Vera buiten.
Dat was dan wel weer leuk

- ranetje
- Zeer actief
- Rami
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
- Aantal honden: 2
Denk de da dan aan een soort keelontsteking?Moos schreef:Nou we zijn weer terug. Er is heel uitgebreid geluisterd naar hart en longen en dat klonk allemaal goed (gelukkig). Toen in haar keel gekeken, en daar zat heel veel slijm in, en het was er verder ook wat onrustig.
Oh en wat me nog te binnen schiet: was Saar niet ook wel eens jeukerig? Ik zit ineens aan een allergische reactie te denken.
- Moos
- Zeer actief
Ja, wat ik begreep dacht ze inderdaad aan een soort keelontsteking die Saars lijfje zelf wel redelijk kan onderdrukken, maar net niet helemaal weg kan krijgen zeg maar. Zo legde ze het mij uit iig (ik vroeg er namelijk ook naarRami schreef:Denk de da dan aan een soort keelontsteking?Moos schreef:Nou we zijn weer terug. Er is heel uitgebreid geluisterd naar hart en longen en dat klonk allemaal goed (gelukkig). Toen in haar keel gekeken, en daar zat heel veel slijm in, en het was er verder ook wat onrustig.
Oh en wat me nog te binnen schiet: was Saar niet ook wel eens jeukerig? Ik zit ineens aan een allergische reactie te denken.
Ze is een tijdje geleden inderdaad ook jeukerig geweest, maar ik ben toen toch maar eens grof tekeer gegaan tegen vlooien, en sindsdien is het jeukerige helemaal weg namelijk...

- Rami
- Zeer actief
Oh oké! Ik dacht ineens een link gevonden te hebben.Moos schreef:
Ja, wat ik begreep dacht ze inderdaad aan een soort keelontsteking die Saars lijfje zelf wel redelijk kan onderdrukken, maar net niet helemaal weg kan krijgen zeg maar. Zo legde ze het mij uit iig (ik vroeg er namelijk ook naar![]()
).
Ze is een tijdje geleden inderdaad ook jeukerig geweest, maar ik ben toen toch maar eens grof tekeer gegaan tegen vlooien, en sindsdien is het jeukerige helemaal weg namelijk...
Nou, hopen maar dat het kuurtje aanslaat!
En ondertussen kun je misschien ook wat 'verzachtends' voor de keel geven? Honing of een (kinder)hoestdrankje.
- Moos
- Zeer actief
Ze reageerde natuurlijk wel heel erg heftig dan op die verdwaalde vlo die ik niet eens kon vinden, dus wellicht is ze wel wat allergie-gevoelig?Rami schreef:
Oh oké! Ik dacht ineens een link gevonden te hebben.Irritatie en dus slijm zie je wel vaker bij allergie.
Nou, hopen maar dat het kuurtje aanslaat!
En ondertussen kun je misschien ook wat 'verzachtends' voor de keel geven? Honing of een (kinder)hoestdrankje.
Honing is een goed idee; ga ik morgen even halen voor d'r

- Moos
- Zeer actief
Nou, sinds Saar de ab krijgt heeft ze niet meer gekucht, maar ik vind haar al een paar dagen mat (zaterdag met ab begonnen, nu nog 1 dag te gaan).
Vanmiddag op het strand met Marjoleine was ze ook echt sneu opeens na een half uurtje ofzo. Wilde niet meer rennen, bibberde (ook met jas aan), staart helemaal uit de krul, en ik heb haar de rest van de wandeling op mijn buik gedragen in mijn rugtas, al bibberend. Toen kreeg ze ook nog eens een aantal keren een enorm heftige aanval van wat leek op reversed sneezing (maar dan heel heftig), die soms maar niet op leek te houden (neus dichtknijpen deed ook niks). Als het gestopt was en ik gaf haar een koekje begon het weer opnieuw
Gelukkig kon ze na een tijdje wel weer wat eten zonder zo'n aanval te krijgen.
Thuis is ze in slaap gestort, en nu ligt ze op de bank tegen me aan onder een dekentje. Dat is niks voor Saar, Saar houdt namelijk helemaal niet zo van knuffelen, maar nu wil ze per se bij me liggen. Ik vind d'r ook vrij snel ademen voor haar doen.
Kortom, nu is ze echt sneu, en ik vind het niks
Vraag me af of dat door de ab kan komen, alhoewel ze dan wel heel langzaam toegewerkt heeft naar echt sneu ervan worden
Vanmiddag op het strand met Marjoleine was ze ook echt sneu opeens na een half uurtje ofzo. Wilde niet meer rennen, bibberde (ook met jas aan), staart helemaal uit de krul, en ik heb haar de rest van de wandeling op mijn buik gedragen in mijn rugtas, al bibberend. Toen kreeg ze ook nog eens een aantal keren een enorm heftige aanval van wat leek op reversed sneezing (maar dan heel heftig), die soms maar niet op leek te houden (neus dichtknijpen deed ook niks). Als het gestopt was en ik gaf haar een koekje begon het weer opnieuw
Gelukkig kon ze na een tijdje wel weer wat eten zonder zo'n aanval te krijgen.
Thuis is ze in slaap gestort, en nu ligt ze op de bank tegen me aan onder een dekentje. Dat is niks voor Saar, Saar houdt namelijk helemaal niet zo van knuffelen, maar nu wil ze per se bij me liggen. Ik vind d'r ook vrij snel ademen voor haar doen.
Kortom, nu is ze echt sneu, en ik vind het niks
Vraag me af of dat door de ab kan komen, alhoewel ze dan wel heel langzaam toegewerkt heeft naar echt sneu ervan worden

- Moos
- Zeer actief
Ze stond op het strand opeens met d'r staart helemaal uit de krul en een beetje krom ruggetje heel zielig te kijken. Toen heb ik haar eerst nog wat laten lopen, maar ze bleef zo sneu, jas aangedaan, bleef sneu en bibberen, en toen heb ik haar in mijn rugtas gestopt. Pas toen begon die reversed sneezingInge O schreef:ik vind het niet echt typisch bij een AB-behandeling horen, dat ietwat suffe misschien nog wel, maar dit is precies wel meer dan dat.
of zou ze zo onder de indruk kunnen zijn van die reverse sneezing?
Denk eigenlijk niet dat ze daar nu, uren later, nog van onder de indruk is?
Kan natuurlijk ook dat wat ze nu heeft totaal niet in verband staat met dat kuchen of de ab; alleen de reversed sneezing (die uitgelokt werd door iets te eten ook) is wel in het keel-gebied zeg maar toch?
Nu heeft ze dat sinds het strand overigens niet weer gehad hoor
Ze is alleen duidelijk niet echt zichzelf, de afgelopen dagen al niet (bekte Vera ook af als ze wilde spelen), en nu ook niet. Oogjes staan 'sneu'.

- Moos
- Zeer actief
-
MoniqueDM
- Zeer actief
- ranetje
- Zeer actief
- Moos
- Zeer actief
Nee, ze heeft geen koorts. 38.0 exact.
Ze is nu ook al wel weer wat beter gelukkig. Vannacht heeft ze nog wel de eerste uren af en toe wat gekucht en gekokhalst, maar daarna niet meer, en vanochtend ook niet meer. Ze eet ook goed, en heeft vanochtend ook goed meegelopen in het bos.
Ze is alleen nog steeds niet echt vrolijk gewoon. Speelt niet met Vera, begroet bekenden in het bos nauwelijks, rent niet. Maar ja, om nou te zeggen dat ze echt goed ziek is nu, nee
Het is bij Saar ook wat lastig, want ze is van zichzelf al wel een timide ding...
Gisteren wel even, zeker op het strand, was ze echt naar. Maar nu kan ik dat toch niet echt meer zeggen, er zit alleen geen pit in.
Mocht ze nou vandaag toch weer gaan hoesten/reversed sneezen dan bel ik de da toch maar weer even. Ook als ze morgen nog steeds niet zichzelf is ga ik gewoon even bellen, anders zit je weer met het weekend.
Ze is nu ook al wel weer wat beter gelukkig. Vannacht heeft ze nog wel de eerste uren af en toe wat gekucht en gekokhalst, maar daarna niet meer, en vanochtend ook niet meer. Ze eet ook goed, en heeft vanochtend ook goed meegelopen in het bos.
Ze is alleen nog steeds niet echt vrolijk gewoon. Speelt niet met Vera, begroet bekenden in het bos nauwelijks, rent niet. Maar ja, om nou te zeggen dat ze echt goed ziek is nu, nee
Gisteren wel even, zeker op het strand, was ze echt naar. Maar nu kan ik dat toch niet echt meer zeggen, er zit alleen geen pit in.
Mocht ze nou vandaag toch weer gaan hoesten/reversed sneezen dan bel ik de da toch maar weer even. Ook als ze morgen nog steeds niet zichzelf is ga ik gewoon even bellen, anders zit je weer met het weekend.

- Youp
- Zeer actief
- Moos
- Zeer actief
Maar Saar heeft nooit last van hoesten in een bepaalde periode gehad, en hoestte bovendien al een maand of 2-3 regelmatigYoup schreef:Diesel hoestte ook weer een paar keer vanochtend. Hij heeft wel verschillende allergieen. Misschien is het iets seizoensgebonden?
Afgezien van gisteren was de afgelopen dagen het hoesten zelfs weg met de ab, alleen sinds de ab is ze wel mat (en gisteren dus opeens echt even ziek).
Voordat ze met die ab begon hoestte ze alleen dagelijks, maar was verder wel heel levendig. Dus om nou te zeggen dat we erop vooruit gegaan zijn

- ranetje
- Zeer actief
- Moos
- Zeer actief
- ranetje
- Zeer actief
Moos schreef:Nee, ze gaat de zee niet in, zeker niet als het beneden de 20 graden isranetje schreef:Kan ze veel zout water hebben binnengekregen?![]()
Nou ja bijvoorbeeld door een kwal op het strand met wat water er omheen of zo
Het zou kunnen dat ze op het strand iets heeft gevonden waar ze niet lekker van is geworden?
- Moos
- Zeer actief
Ik vind haar wel nog steeds snel ademen. Ze ligt nu te slapen, en haalt denk ik wel 2 keer per seconde adem. Nu ga je natuurlijk overal op letten
, maar ik weet wel dat ik haar gisteren op het strand optilde en ook tegen Marjolein zei dat je haar zo snel adem voelde halen.
Ze zou toch niet benauwd zijn?
Dat die ab iets met die enorme hoeveelheid slijm in haar keel doet ofzo waar ze last van heeft?
Hoe kan je dat merken of een hond benauwd is?
Ze zou toch niet benauwd zijn?
Hoe kan je dat merken of een hond benauwd is?

- Moos
- Zeer actief
Ze heeft volgens mij echt niks gegetenranetje schreef:![]()
Nou ja bijvoorbeeld door een kwal op het strand met wat water er omheen of zo![]()
Het zou kunnen dat ze op het strand iets heeft gevonden waar ze niet lekker van is geworden?

- ranetje
- Zeer actief
Dat zal misschien ook wel per hond verschillen?Moos schreef:Hoe kan je dat merken of een hond benauwd is?
Bij mijn hond was dat merkbaar omdat hij niet in staat was om nog ergens rustig te blijven liggen.
Hij wilde graag bij me liggen, maar veranderde elke 5 minuten weer van positie of locatie.
Ademhaling was wat sneller en oppervlakkig.
Die AB zal naar ik aanneem de oorzaak van de slijmvorming aanpakken en daarmee zou er minder slijm moeten komen.
Wat voor AB heeft ze?
Wat zijn daarvan de bijwerkingen?
- Moos
- Zeer actief
Saar wisselt ook steeds van positie als ze slaapt. Wordt steeds wakker tussendoor en gaat dan weer andersom in de mand liggen enzo. En ze ademt snel en oppervlakkig ook. Maar ja, normaal let ik er allemaal niet zo op, dus wellicht is ze wel vaker zo?ranetje schreef:Dat zal misschien ook wel per hond verschillen?Moos schreef:Hoe kan je dat merken of een hond benauwd is?
Bij mijn hond was dat merkbaar omdat hij niet in staat was om nog ergens rustig te blijven liggen.
Hij wilde graag bij me liggen, maar veranderde elke 5 minuten weer van positie of locatie.
Ademhaling was wat sneller en oppervlakkig.
Die AB zal naar ik aanneem de oorzaak van de slijmvorming aanpakken en daarmee zou er minder slijm moeten komen.
Wat voor AB heeft ze?
Wat zijn daarvan de bijwerkingen?
Ik heb wel net de DA even gebeld, omdat die ademhaling me niet aanstaat. Assistente wist het zo even niet, maar de da die Saar vorige week gezien heeft is aan het einde van de middag telefonisch bereikbaar, of ik dan even haar wilde bellen. Dat gaan we dus maar doen dan, tenzij Saar toch weer heel rustig gaat ademen in de loop van de dag.
Ehm. AB die ze heeft is Ronaxan. Bijwerkingen misselijheid en braken in uitzonderlijke gevallen.

- ranetje
- Zeer actief
- Moos
- Zeer actief
Nee, als ik echt denk die hond is enorm benauwd had ik aangedrongen op een afspraak vanmiddag hoorranetje schreef:Alleen misselijkheid en braken als bijwerking?
Zou ze gewoon spuugmisselijk kunnen zijn zonder dat ze braakt?![]()
Als je het niet vertrouwt kan je Saar ook gewoon onder de arm nemen en er naar toe gaan hoor!
Als ze echt benauwd zou zijn, zou ik niet een paar uur wachten tot ik kan telefoneren.
Het zit me allemaal net even niet lekker, maar zoals ze nog naar de keuken komt rennen als ik leverworst pak enzo, en zit te bedelen terwijl ik dat broodje met die leverworst eet

-
MoniqueDM
- Zeer actief
Ik ben het met Nettie (Ranetje) eens.
Bij dit soort vage klachten zou ik ook al lang bij een dierenarts zitten, zeker omdat ze al anti-biotica krijgt en gisteren toch weer gehoest heeft.
Daarnaast vind ik twee keer per seconde adem halen wel wat aan de hoge kant (is dat in rust?).
Bij dit soort vage klachten zou ik ook al lang bij een dierenarts zitten, zeker omdat ze al anti-biotica krijgt en gisteren toch weer gehoest heeft.
Daarnaast vind ik twee keer per seconde adem halen wel wat aan de hoge kant (is dat in rust?).
Groetjes van Monique, Donna en Sandy († in liefdevolle herinnering Megan en Jenny)

- Moos
- Zeer actief
Ze ligt nu naast me om de seconde adem te halen, dat is alweer wat rustiger in ieder geval.MoniqueDM schreef:Ik ben het met Nettie (Ranetje) eens.
"al lang bij de dierenarts zitten" vind ik klinken alsof het mij allemaal niks zou kunnen schelen ofzo; vind ik niet terecht
Edit: vlak nadat ik dit had getypt hoeste ze toch weer, en dat zint mij dus ook niks, dus ik heb nog even gebeld en we kunnen om 16 uur vanmiddag er nog tussengepropt worden.

- Rami
- Zeer actief
Nou, wat raar toch allemaal. Heb geen idee in welke richting je zou moeten zoeken. Vooral omdat ze geen koorts heeft en ook nog eetlust heeft en zo.
Ben benieuwd of je wat wijzer zult worden bij de da. Succes straks.
Enne... zoals ik je ken bij je bepaald niet iemand die te afwachtend is met naar de dierenarts gaan.
Ben benieuwd of je wat wijzer zult worden bij de da. Succes straks.
Enne... zoals ik je ken bij je bepaald niet iemand die te afwachtend is met naar de dierenarts gaan.