Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Weer blaasontsteking? Update 27/02

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Weer blaasontsteking? Update 27/02

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Osa heeft vorige week waarschijnlijk een blaasontsteking gehad, zeker weten doe je het natuurlijk niet, maar de symptomen duidden er in ieder geval op. Ze heeft toen een 10daagse AB kuur gehad, en vorige week heeft ze nergens last van gehad. Tot vandaag, ze heeft vanmorgen wel 10 plasjes gedaan. En toen ze even alleen was heeft ze ook in huis geplast. Hetgeen dat het meest opvalt is de stank die de plas heeft. Is het mogelijk dat ze weer een blaasontsteking heeft?
Laatst gewijzigd door Brindlecardi op 27 feb 2009 13:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Brindlecardi
Zeer actief

Nanna schreef:Ja. Of dat de blaasontsteking nooit helemaal is weggeweest.
Oke, dus verder geen reden om me zorgen te maken over eventuele problemen met blaas of nieren? ( vanwege de stank ) We laten haar urine trouwens wel even helemaal door de molen halen voor de zekerheid
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

Aimee schreef:
Oke, dus verder geen reden om me zorgen te maken over eventuele problemen met blaas of nieren? ( vanwege de stank ) We laten haar urine trouwens wel even helemaal door de molen halen voor de zekerheid
dan laat je die zaken toch meteen ook controleren?
Afbeelding
Brindlecardi
Zeer actief

Hutsje schreef:
Aimee schreef:
dan laat je die zaken toch meteen ook controleren?
Ja doen we ook, maar vroeg me af hoe groot de kans is dat het weer of nog steeds een ' gewone ' blaasontsteking is.
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Drinkt ze wel genoeg, anders krijg je geconcentreerde urine en dat kan flink sterk ruiken..!!
Afbeelding
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door twinkeltje »

bij mij helpt de cranberry extract heel goed maar ja of het bij een hond werkt
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

twinkeltje schreef:bij mij helpt de cranberry extract heel goed maar ja of het bij een hond werkt
Dat werkt bij een hond ook heel goed is mijn ervaring. Nozem heeft rondom haar loopsheden wel eens een blaasontsteking en die krijgt het dan ook. De laatste keer was het zo snel weer over dat een AB-kuur niet nodig was. Ik geef of de tabletvorm, of gewoon cranberrysap uit een fles.
Brindlecardi
Zeer actief

thom schreef:Drinkt ze wel genoeg, anders krijg je geconcentreerde urine en dat kan flink sterk ruiken..!!
Ze drinkt heel veel, daarom vind ik het ook raar dat het zo geconcentreerd is en zo stinkt.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Aimee schreef:
thom schreef:Drinkt ze wel genoeg, anders krijg je geconcentreerde urine en dat kan flink sterk ruiken..!!
Ze drinkt heel veel, daarom vind ik het ook raar dat het zo geconcentreerd is en zo stinkt.
Dat moet je er ook bij vertellen als je naar de DA gaat.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Brindlecardi
Zeer actief

We hebben een plasje opgevangen, daar hebben ze gekeken naar de pH waarde en of er kristallen inzaten ( dan zou blaasgruis de oorzaak zijn ) dat was allebei goed. Dat het weer een blaasontsteking is klopt sowieso, het is alleen de vraag waardoor het komt. We hebben nu weer voor 10 dagen een andere AB gekregen, wat zwaarder. Als dat niet werkt dan word er een echo gemaakt of te kijken of er misschien sprake is van een blaassteen of van een tumor. Hij voelde ook bij de blaas, dat deed haar toch wel erg veel zeer, ze viel zelfs naar hem uit, iets wat ze toch niet snel laat merken. Dus we wachten maar even af. Over het op kweek zetten van de plas, dat doen ze eigenlijk pas als ' laatste '.

Over het vele drinken hebben we het ook gehad, dat staat los van elkaar. Hij wil de volgende keer bloed bij haar afnemen om naar alle waardes te kijken, om te kijken of het drinken daar misschien door komt.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”