Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
pffff honden...af en toe ...
Moderator: moderatorteam
- pien29
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): rr
pffff honden...af en toe ...
Hebben jullie dat nu ook weleens met jullie hond
dat ie de ene keer wel luisterd naar t commando zit
Maar als t echt moet bv op de cursus dat ze je aankijkt met zo'n blik van echt niet
groetjes Eline
dat ie de ene keer wel luisterd naar t commando zit
Maar als t echt moet bv op de cursus dat ze je aankijkt met zo'n blik van echt niet
groetjes Eline
- Hamilton
- Zeer actief
- marye
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
- Frenk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu
Ja hoor. Een paar maanden geleden weigerde Frenk categorisch om "af" te gaan. De gehele les lang en ik kon op m'n hoofd gaan staan, maar er gebeurde niets. Dus, maar gewoon door met de les.
Ik heb toen na de les een rondje over het veld gelopen en het commando nog een keer gegeven. En toen hij het toen wel deed, was het goed en zijn we naar huis gegaan. En de volgende les deed hij het weer keurig.
Waar het door kwam? Geen idee, maar het gebeurt gewoon soms.
Ik heb toen na de les een rondje over het veld gelopen en het commando nog een keer gegeven. En toen hij het toen wel deed, was het goed en zijn we naar huis gegaan. En de volgende les deed hij het weer keurig.

-
- Zeer actief
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
- Aantal honden: 1
probeer ook een gebaar erbij te leren, dit werkt bij dongo erg goed...het commando "af" met alleen stem wilt ie wel eens negeren, maar zodra ik het gebaar(ik wijs naar de grond) erbij doe dan doet ie het meteen
als hij niet luistert naar het commando "zit"(komt de laatste trouwens niet meer voor), strek ik mijn arm uit en hou die een beetje boven zijn neus zodat hij omhoog moet kijken...zo gaat hij eigenlijk automatisch zitten(ook zonder stem)...dit is volgens mij ook de meestgebruikte manier om een hond het commando "zit" aan te leren, maar dat is voor jou natuurlijk niet meer van toepassing...
als hij niet luistert naar het commando "zit"(komt de laatste trouwens niet meer voor), strek ik mijn arm uit en hou die een beetje boven zijn neus zodat hij omhoog moet kijken...zo gaat hij eigenlijk automatisch zitten(ook zonder stem)...dit is volgens mij ook de meestgebruikte manier om een hond het commando "zit" aan te leren, maar dat is voor jou natuurlijk niet meer van toepassing...
- pien29
- Zeer actief
- Cato
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwiterse witte herder
-
- Zeer actief
-
- Zeer actief
wat voor een snoepjes gebruik je? dongo was/is ook erg kieskeurig met snoepjes, dus ik zou van alles proberen...ik gebruik nu kleine stukjes kaas, vindt ie toch het lekkerstpien29 schreef:Als Loeka niet wil luisteren doet ze dat helaas ook niet voor een snoeppie
p.s Zonder snoepjes doet ze zowiezo niet veel![]()
groetjes,
blijven oefenen verder...hoe meer je herhaalt, hoe beter het zal gaan op den duur
ps: wat voor een ras is het?
-
- Zeer actief
-
- Zeer actief
- pien29
- Zeer actief
-
- Zeer actief
in het algemeen zijn dat intelligente honden(wist je natuurlijk alpien29 schreef:Ik heb een rhodesian ridgeback van nu bijna 8 maanden

-
- Zeer actief
ja dat doet dongo idd ookAphraell schreef:Dongo schreef:dongo heeft dat met "zit"...hij doet het wel, maar houdt zijn kontje 2 centimeter boven de grondAphraell schreef:"af" weigert Rebel vooral op een natte ondergrond... en ik geef m geen ongelijk ookmooi gezicht is dat he?
Rebel heeft nu door dat ie dat met "af" ook kan

- Floor
- Vaste gebruiker
Mijn hond luistert bijna altijd alsof ze het boekje goed gelezen heeft van te voren. Maar zo af en toe verrekt ze alles. Maar we gaan wel een patroon bij haar herkennen. Ze geeft namelijk heel moeilijk aan als ze zich niet lekker voelt. Ze gaat slechter eten maar dat doet ze ook als ze zich wel goed voelt. Ze is binnen iets rustiger maar als je naar buiten gaat blijft ze vreslijk actief. Maar twee weken voor ze ziek wordt luistert ze helemaal niet en dan gaat het weer vrij goed en dan dan is het mis. Dat is nu drie keer voorgekomen.
- *Esther
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Ha! komt me bekend voor, vorige week bij de pubergroep was er een Terrier ook zo gezellig en vandaag was " blijf" aan de beurt bij een ander lid van deze groep......Hormoontjes......Frenk schreef:Ja hoor. Een paar maanden geleden weigerde Frenk categorisch om "af" te gaan. De gehele les lang en ik kon op m'n hoofd gaan staan, maar er gebeurde niets. Dus, maar gewoon door met de les.

De Terrier deed vanmiddag weer haar stinkende best