Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Weer een dode Stafford/Pitbull gevonden in Helmond

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

irwi
Zeer actief

Weer een dode Stafford/Pitbull gevonden in Helmond

Ongelezen bericht door irwi »

Afbeelding
Job
Zeer actief

Ongelezen bericht door Job »

verderrie zijn het vermoord-je-hond-en-dump-ze-weken ofzo?
Ik kan dan zo'n bloedhekel aan mensen krijgen.......
gaat wel weer over hoor.
blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door blondie »

Ik vind het wel vreemd dat het allemaal staf en pitbullachtigen zijn die er zo op het oog niet conditioneel slecht aan toe zijn..

Vreselijk hoe die dieren aan hun eind zijn gekomen en het waarom valt om te gissen maar het valt me zo op... even droog gezien zijn die van borssele en deze niet echt honden waarvan je zegt die zijn verwaarloost.. ja de tekenen van hoe ze aan hun eind zijn gekomen zijn vreselijk..
Rhiannon
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rhiannon »

Zijn deze honden misschien het slachtoffer geweest van hondengevechten ?
Zodat ze daarna als ze niet goed genoeg gepresteerd hadden gewoon afgemaakt zijn?
irwi
Zeer actief

Ongelezen bericht door irwi »

Het is gissen naar het hoe en waarom de honden afgemaakt zijn.
Dat kan vele redenen hebben.
Het is alleen toch zo dat je gedachten snel uit gaan naar de hondengevechten aangezien deze rassen al vele generaties bekend zijn om hun vechtcapaciteiten en het misbruik dat mensen hiervan maken.
De chip uitsnijden kan ook een paar redenen hebben. Het kan zijn dat mensen die op adres hadden en niet gevonden wensten te worden het zou ook zo kunnen zijn dat de chip voor hergebruik dient om met een andere hond bijv. wel veilig in landen te kunnen komen waar de RAD nog wel van toepassing is.
Daarom als je iets hoort iets weet informeer dierenbescherming en politie hierover zodat er een einde aan deze walgelijke praktijken kan komen.
In Borssele is trouwens een maand eerder ook al een stafford op het strand aangetroffen met het hoofd eraf.
http://www.pzc.nl/regio/zeeland/4542198 ... vonden.ece
Afbeelding
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door _Leonie »

Arm beest, wat er ook gebeurd is, een fijn einde lijkt hij me niet te hebben gehad.. :evil:
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

blondie schreef:Ik vind het wel vreemd dat het allemaal staf en pitbullachtigen zijn die er zo op het oog niet conditioneel slecht aan toe zijn..

Vreselijk hoe die dieren aan hun eind zijn gekomen en het waarom valt om te gissen maar het valt me zo op... even droog gezien zijn die van borssele en deze niet echt honden waarvan je zegt die zijn verwaarloost.. ja de tekenen van hoe ze aan hun eind zijn gekomen zijn vreselijk..
Is mij ook opgevallen. Ik zou nog liever willen dat dit soort honden helemaal niet meer gefokt worden want ze worden te vaak slachtoffer van hele in en in slechte mensen. Dit ras is gewoon vogelvrij.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
pammetje
Zeer actief

Ongelezen bericht door pammetje »

iones schreef:
blondie schreef:Ik vind het wel vreemd dat het allemaal staf en pitbullachtigen zijn die er zo op het oog niet conditioneel slecht aan toe zijn..

Is mij ook opgevallen. Ik zou nog liever willen dat dit soort honden helemaal niet meer gefokt worden want ze worden te vaak slachtoffer van hele in en in slechte mensen. Dit ras is gewoon vogelvrij.
wat is dit in hemelsnaam voor grote BULLSHIT
omdat die klote mensen van die achterlijke dingen doen
moet het ras maar niet meer gefokt worden
dan kun je ieder ras wel afschaffen
want met ieder ras gebeuren verschrikkelijke dingen
Afbeelding
ik geniet van het leven
ik geniet van de zon
ik doe de deur open
en pleur van het balkon
Blue Rising Star
Actief
Mijn ras(sen): American Staffordshire Terriër
Contacteer:

Ongelezen bericht door Blue Rising Star »

iones schreef:Is mij ook opgevallen. Ik zou nog liever willen dat dit soort honden helemaal niet meer gefokt worden want ze worden te vaak slachtoffer van hele in en in slechte mensen. Dit ras is gewoon vogelvrij.
Ik zou liever willen dat er eens wat strenger toezicht gehouden zou worden op broodfokkers die hun pups maar aan elke mongool (incl. slechte bedoelingen) verkopen! :evil: Flinke boetes en gevangenisstraffen opleggen, want ons ras hoeft absoluut niet de dupe te zijn van dit soort achterlijke lui! De Stafford en Pitbull zijn prachtige rassen, toleranter tegenover mens en kind dan welk ras dan ook! Laten we die opgefuckte Mechelaars dan ook maar gaan verbieden, want die happen teveel naar onschuldige mensen. Doorgefokte labjes idem. Komop zeg, doe eens even normaal!
Groetjes, Sarah
Afbeelding
"Am Staffs with Attitude"
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Blue Rising Star schreef:[Laten we die opgefuckte Mechelaars dan ook maar gaan verbieden, want die happen teveel naar onschuldige mensen
Waarom klaag je over een slechte naam van je ras als je eigenlijk zelf gewoon meteen precies hetzelfde bij een ander ras doet? Als je tegen vooroordelen bent lijkt het mij in ieder geval handig om niet meteen andere rassen te bestempelen zoals jouw ras bestempeld wordt. Je bent dan zelf nl net zo erg als de mensen die iets over jouw ras zeggen. :roll: :19:
Afbeelding
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

MARC_S schreef:
Blue Rising Star schreef:[Laten we die opgefuckte Mechelaars dan ook maar gaan verbieden, want die happen teveel naar onschuldige mensen
Waarom klaag je over een slechte naam van je ras als je eigenlijk zelf gewoon meteen precies hetzelfde bij een ander ras doet? Als je tegen vooroordelen bent lijkt het mij in ieder geval handig om niet meteen andere rassen te bestempelen zoals jouw ras bestempeld wordt. Je bent dan zelf nl net zo erg als de mensen die iets over jouw ras zeggen. :roll: :19:
Nou idd zeg.
Owee als er iets over de pitbull of de staff gezegd wordt maar zelf net zo hard klagen over een ander ras. :roll:
Job
Zeer actief

Ongelezen bericht door Job »

allebei belachelijk dus.
Maar nu we het er toch over hebben,
er worden ook veel kinderen mishandeld,
zullen we dan ook maar een algemeen fokverbod op mensen invoeren?
Ik stem voor!
Blue Rising Star
Actief
Contacteer:

Dat was dus (als voorbeeld) om aan te tonen hoe dom zoiets over komt!!! :wink: En dat is blijkbaar heel goed gelukt. :ok: Thnx for understanding!
Groetjes, Sarah
Afbeelding
Rhiannon
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rhiannon »

Het is verdrietig dat iets met een hart en gevoel gebruikt kan worden uit winstbejag wat het ook voor een ras is.
Ieder spreekt dan vanuit zijn hart en ik snap wel dat iemand roept om een fokverbod, dat is ook weleens mijn gedachte geweest.

Toen kwam ik een hondje tegen een tussenfok noemde ze dat op het asiel, het was een kruising van een pitje met een whippet :smile:
Ik heb nooit meer een hondje gehad met zo'n lief en zacht aardig karakter als ik aan haar denk lopen de tranen weer.
Nadien heb ik verschillende am stafs en ook engelse stafs ontmoet en allemaal waren ze erg aanhankelijk en zachtaardig mijn mening is dan wel gewijzigd.

Ik heb ook met eigen ogen gezien wat een getrainde pit kan doen en dat is niet misselijk,greep zomaar ineens een hondje wat langs liep :N: die hond was duidelijk in verkeerde handen terecht gekomen.

Eigenlijk zou het beste zijn dat mensen die een pupje willen kopen een gedragtest moesten afleggen.
iones
Zeer actief

Blue Rising Star schreef:
Ik zou liever willen dat er eens wat strenger toezicht gehouden zou worden op broodfokkers die hun pups maar aan elke mongool (incl. slechte bedoelingen) verkopen! :evil: Flinke boetes en gevangenisstraffen opleggen, want ons ras hoeft absoluut niet de dupe te zijn van dit soort achterlijke lui! De Stafford en Pitbull zijn prachtige rassen, toleranter tegenover mens en kind dan welk ras dan ook! Laten we die opgefuckte Mechelaars dan ook maar gaan verbieden, want die happen teveel naar onschuldige mensen. Doorgefokte labjes idem. Komop zeg, doe eens even normaal!
JI jdoet net alsof mij die hondenrassen niet bevallen. Maar het zijn de MENSEN erachter die me niet bevallen, op de goede uitzonderingen na.

Mens, wat ik WERKELIJK het liefst zou willen is dat die lui afgemaakt zouden wordenof een fokverbod zouden krijgen, i.p.v. de honden. Idem voor de broodfokkers.

Er zijn amper straffen, de honden zijn vogelvrij. DAn zou ik nog liever willen dat ze niet geboren worden, dan dat ze geboren worden om te lijden. Maar dat snapt "blue rising star" niet eens. Over domheid gesproken.
Job schreef:allebei belachelijk dus.
Ik stem voor!
Nou, reken maar dat ik ben voor fokverbod van ouders die aangetoond hebben dat ze er niets van bakken!
Dat ze één kind in de vernieling storten en de maatschappij grijpt in (mits op tijd), dat is tot daar aan toe. MAar een 2e kans om deze fout te maken vind ik niet dat dit mag kunnen.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Valerie »

Dan zouden chihuahuas ook niet geboren moeten worden, want die zitten de hele dag in tasjes, dan zouden er eigenlijk helemaal geen huisdieren geboren moeten worden :19: Want hoe vaak wordt er nou echt goed verzorgt. Er zijn genoeg staffies en pitjes die heel gelukkig zijn, en een liefhebbende eigenaar hebben. Waarom zouden die ook het dupe moeten worden?
Ik hoef zelf geen ander ras dan een staffordachtige. Daarnaast wordt er ook gevochten met heel wat meer type honden dan deze.
Dingo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Dingo »

Job schreef:allebei belachelijk dus.
Ik stem voor!
Ja, helemaal voor. Sommige mensen zouden nooit kinderen mogen krijgen :wink:
AfbeeldingAfbeelding
Who finds a faithful friend, finds a treasure.
Blue Rising Star
Actief
Contacteer:

iones schreef:Er zijn amper straffen, de honden zijn vogelvrij. Dan zou ik nog liever willen dat ze niet geboren worden, dan dat ze geboren worden om te lijden. Maar dat snapt "blue rising star" niet eens. Over domheid gesproken.
Ik, "blue rising star" ja, snap dondersgoed wat jij bedoelt hoor, alleen je formuleert het op een zeer vreemde manier, die bij liefhebbers van het ras natuurlijk in het verkeerde keelgat schiet! Je zegt letterlijk dat je liever hebt dat dit ras niet meer gefokt wordt! Zeg dan gewoon meteen precies wat je bedoelt, blijkbaar toch dat je liever wil dat de mensen die achter deze gruweldaden zitten, veel harder moeten worden aangepakt, want dat mag ik nu dan concluderen? Dat komt toch vele malen beter over, dan die uitspraak van jou, of ben je dat niet met me eens??? Dingen letterlijk opvatten is niet bepaald dom.

Maargoed, blijkbaar delen we enigzins toch dezelfde mening en gelukkig maar. :mrgreen:
Groetjes, Sarah
Afbeelding
iones
Zeer actief

Blue Rising Star schreef:
Ik, "blue rising star" ja, snap dondersgoed wat jij bedoelt hoor, alleen je formuleert het op een zeer vreemde manier, die bij liefhebbers van het ras natuurlijk in het verkeerde keelgat schiet! Je zegt letterlijk dat je liever hebt dat dit ras niet meer gefokt wordt! Zeg dan gewoon meteen precies wat je bedoelt, blijkbaar toch dat je liever wil dat de mensen die achter deze gruweldaden zitten, veel harder moeten worden aangepakt, want dat mag ik nu dan concluderen? Dat komt toch vele malen beter over, dan die uitspraak van jou, of ben je dat niet met me eens??? Dingen letterlijk opvatten is niet bepaald dom.

Maargoed, blijkbaar delen we enigzins toch dezelfde mening en gelukkig maar. :mrgreen:
MIsschien lukte het me niet om me echt duidelijk uit te drukken nee.
Het zijn gewoon de doeleinden waarmee dit ras misbruikt wordt die maken dat ik liever niet heb dat de dieren nog gefokt worden, om hun lijden te besparen. Dus alleen in het welzijn van de hond. Die zogenaamde liefhebbers van dit ras, zijn te vaak helemaal geen hondenliefhebbers.

En ik geloof dat iedereen op dit forum graag zou zien dat dierenmishandeling veel zwaarder bestrafd werd. Om te beginnen moet de wet wijzigen en dieren niet meer beschouwen als een object, maar zoals ze zijn: levende wezens die gevoel hebben en kunnen lijden. De wet blijft dit echter hardnekkig ontkennen met deze overheid.
Blue Rising Star
Actief
Contacteer:

iones schreef:Het zijn gewoon de doeleinden waarmee dit ras misbruikt wordt die maken dat ik liever niet heb dat de dieren nog gefokt worden, om hun lijden te besparen. Dus alleen in het welzijn van de hond. Die zogenaamde liefhebbers van dit ras, zijn te vaak helemaal geen hondenliefhebbers.
Maar de meeste van "dit soort" hondjes, zitten wel hartstikke goed hoor, alleen dat zien we niet op het nieuws. :wink:
Dus laten we alsjeblieft geen heel ras verbieden vanwege die paar gevallen van mishandeling. (Tuurlijk, een paar gevallen zijn er absoluut een paar teveel, maar het is zeker niet zo dat er met het grootste deel van dit ras zo wordt omgegaan.) De daders gewoon bikkelhard aanpakken, zie ik zelf als enige oplossing, maar helaas schijnt dat bij de mensen die dat in handen hebben, niet door te dringen. :19:
Groetjes, Sarah
Afbeelding
iones
Zeer actief

Blue Rising Star schreef: De daders gewoon bikkelhard aanpakken, zie ik zelf als enige oplossing, maar helaas schijnt dat bij de mensen die dat in handen hebben, niet door te dringen. :19:
De overheid heeft maar boodschap bij 1 ding: economie. Dat is de nieuwe god van de maatschappij. En daar moet dierenwelzijn voor wijken. Ja, ook als dat niet nodig is zoals bij gezelschaps dieren.
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”