Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
titer Rabiës: uitslag te laag. Hoe vaak komt dit voor?
Moderator: moderatorteam
-
Elisabeth
- Actief
titer Rabiës: uitslag te laag. Hoe vaak komt dit voor?
Onze pup hebben we volgens het schema in laten enten.
Na iets meer dan 3 maanden hebben we een titerbepaling laten doen.
Nu blijkt hij te weinig antistoffen gemaakt te hebben.
We hebben een afspraak gemaakt om opnieuw te laten inenten. We moeten dan dus weer minimaal 120 dagen om de bloedtest te laten doen.
Hoe vaak komt dit voor?
Elisabeth
We hebben een afspraak gemaakt om opnieuw te laten inenten. We moeten dan dus weer minimaal 120 dagen om de bloedtest te laten doen.
Hoe vaak komt dit voor?
Elisabeth
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Aantal honden: 2
-
ien
- Erelid
- Contacteer:
Re: titer Rabiës: uitslag te laag. Hoe vaak komt dit voor?
ik hoor hier steeds meer over en een tijdje terug ook hier een vraag gesteld..Elisabeth schreef:Onze pup hebben we volgens het schema in laten enten.
Hoe vaak komt dit voor?
Elisabeth
als je niet laat titeren weet je dus niet of je hond beschermd is??
want als je niet naar Zweden of Engeland gaat is titeren niet nodig.

- Hutsje
- Zeer actief
jazeker is titeren wel nog voor zweden en engeland! zelfs kiefers zaad nmag niet naar zweden zonder titer. en zoals ik al schreef is je hond wel beschermd maar heeft hij geen titer. daarom mag je er dus niet meer naar landen die een titer vragen.ien schreef:ik hoor hier steeds meer over en een tijdje terug ook hier een vraag gesteld..Elisabeth schreef:Onze pup hebben we volgens het schema in laten enten.
Hoe vaak komt dit voor?
Elisabeth

-
Tulp
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): boerboel
- Aantal honden: 0
- Wilma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tatrahond Kaatje
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Onze dierenarts hier in Zweden adviseerde om de Rabiesenting bij onze pup na 30 dagen te herhalen en dan 120 dagen te wachten, alvorens je bloed gaat prikken. Dit vergroot de kans op een goede uitslag aanzienlijk.
Hebben we niet gedaan overigens. Ik vond het een beetje te veel van het goede voor zo'n kleintje. We zien het wel eind maart en als het niet goed is, wachten we gewoon weer een paar maanden.
Hebben we niet gedaan overigens. Ik vond het een beetje te veel van het goede voor zo'n kleintje. We zien het wel eind maart en als het niet goed is, wachten we gewoon weer een paar maanden.

Website over onze honden en Tatrahond database
♥ Jelka ♥ * 09-07-2001 - † 16-05-2014 & ♥ Jurek ♥ * 02-04-2002 - † 17-07-2014
- Hutsje
- Zeer actief
ow, verkeerd gelezen :N: . novibac is wel heel goed, dit betrof 1 serie.Tulp schreef:Dat zegt ze![]()
Maar welke fabrikant geeft een betere titer dan? Wij staan nl over een paar maanden ook voor het voorbereiden van een pup die naar een "titerland" moet en dan zou het leuk zijn als het ineens goed gaat.

-
Tulp
- Zeer actief
- Hutsje
- Zeer actief
nee, dat maakt niet uit, het lag echt aan de serie, er waren meer honden van de praktijk die geen titer hadden en het was bekend bij novibac. ik heb de kosten ook vergoed gekregen en kon een nieuwe laten zetten maar dat ik heb pas een jaar later gedaan omdat de rabies al niet zo'n fijne enting is. dus 2 maanden achter elkaar zou ik zeker niet doen. de 2e enting heb ik ook gewoon weer met nobivac laten doen en toen was het ook gewoon goed.Tulp schreef:oh gelukkig. Nobivac is toch wel het meest gebruikt toch?
Geeft twee maanden na elkaar enten misschien kans op een betere titer? En dan toch 120 dagen na de eerste testen?

-
ien
- Erelid
- Contacteer:
ja dat zeg ik..[had je al gezien lees ik nu ]Hutsje schreef:jazeker is titeren wel nog voor zweden en engeland! zelfs kiefers zaad nmag niet naar zweden zonder titer. en zoals ik al schreef is je hond wel beschermd maar heeft hij geen titer. daarom mag je er dus niet meer naar landen die een titer vragen.ien schreef:ik hoor hier steeds meer over en een tijdje terug ook hier een vraag gesteld..Elisabeth schreef:Onze pup hebben we volgens het schema in laten enten.
Hoe vaak komt dit voor?
Elisabeth
Laatst gewijzigd door ien op 17 feb 2009 13:27, 1 keer totaal gewijzigd.

-
ien
- Erelid
- Contacteer:
Hutsje schreef:ow, verkeerd gelezen :N: . novibac is wel heel goed, dit betrof 1 serie.Tulp schreef:Dat zegt ze![]()
Maar welke fabrikant geeft een betere titer dan? Wij staan nl over een paar maanden ook voor het voorbereiden van een pup die naar een "titerland" moet en dan zou het leuk zijn als het ineens goed gaat.
van de zomer gaf alle nobivac hier negatief aan bij verschillende honden..waarvan 4 saarlosen, 1tje was wel positief en een andere hond uit mijn dorp ,ander ras, die naar Scandinavie ging moest zelfs 3 maal de rabieës enting hebben voordat die positief werd.
Dit had de eigenaar ook nog nooit meegemaakt.
Vreemd..

- Hutsje
- Zeer actief
ja, dat klopt, aleen komt die er met de standaard test niet uit. dat is onderzocht. mijn da heeft dit allemaal uitgezocht en contact gehad met de fabrikant. of het waar is weet je nooit natuurlijk.ien schreef:ja dat zeg ik..[had je al gezien lees ik nu ]Hutsje schreef:jazeker is titeren wel nog voor zweden en engeland! zelfs kiefers zaad nmag niet naar zweden zonder titer. en zoals ik al schreef is je hond wel beschermd maar heeft hij geen titer. daarom mag je er dus niet meer naar landen die een titer vragen.ien schreef:ik hoor hier steeds meer over en een tijdje terug ook hier een vraag gesteld..Elisabeth schreef:Onze pup hebben we volgens het schema in laten enten.
Hoe vaak komt dit voor?
Elisabeth
want als je niet naar Zweden of Engeland gaat is titeren niet nodig.alleen als je NIET naar die landen gaat is titeren niet nodig!
maar hoe weet je dan dat ze wel beschermd zijn?? dat moet de titer toch aangeven? of niet soms??

- Hutsje
- Zeer actief
zie reactie bovenien schreef:Hutsje schreef:ow, verkeerd gelezen :N: . novibac is wel heel goed, dit betrof 1 serie.Tulp schreef:Dat zegt ze![]()
Maar welke fabrikant geeft een betere titer dan? Wij staan nl over een paar maanden ook voor het voorbereiden van een pup die naar een "titerland" moet en dan zou het leuk zijn als het ineens goed gaat.is dit zo?? 1 serie?
van de zomer gaf alle nobivac hier negatief aan bij verschillende honden..waarvan 4 saarlosen, 1tje was wel positief en een andere hond uit mijn dorp ,ander ras, die naar Scandinavie ging moest zelfs 3 maal de rabieës enting hebben voordat die positief werd.
Dit had de eigenaar ook nog nooit meegemaakt.
Vreemd..

-
Elisabeth
- Actief
- Podenji
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
- Aantal honden: 8
- Contacteer:
waarom 120 dagen wachten na de inenting?
is dat voor een bepaald land?
in 2007 heb ik 3 van mijn pups met 12 weken voor rabies laten inenten, 2 weken later de titertest gedaan en alle drie "geslaagd" deze pups gingen naar Engeland
voor de pup die naar Australie ging moest ik 4 weken wachten met de titerbepaling, voorheen was dat met engeland ook zo maar dat hadden ze net dat jaar gewijzigd dus die konden gelukkig 2 weken eerder,
ik had ze voor engeland ook een dag later al kunnen titertesten maar de dierenarts zei dat ik toch minimaal 2 weken moest wachten ivm de antistoffen die opgebouwd moesten worden, dus gedaan en alle 3 ruim "geslaagd" de pup voor australie was ook meteen "geslaagd" overigens.
is dat voor een bepaald land?
in 2007 heb ik 3 van mijn pups met 12 weken voor rabies laten inenten, 2 weken later de titertest gedaan en alle drie "geslaagd" deze pups gingen naar Engeland
voor de pup die naar Australie ging moest ik 4 weken wachten met de titerbepaling, voorheen was dat met engeland ook zo maar dat hadden ze net dat jaar gewijzigd dus die konden gelukkig 2 weken eerder,
ik had ze voor engeland ook een dag later al kunnen titertesten maar de dierenarts zei dat ik toch minimaal 2 weken moest wachten ivm de antistoffen die opgebouwd moesten worden, dus gedaan en alle 3 ruim "geslaagd" de pup voor australie was ook meteen "geslaagd" overigens.
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
- Hutsje
- Zeer actief
- Podenji
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
- Aantal honden: 8
- Contacteer:
-
Elisabeth
- Actief
- Wilma
- Zeer actief
- Contacteer:
Als je een goede uitslag hebt, mag je direct Zweden in.
Voor pups jonger dan drie maanden moet je een invoervergunning aanvragen. Deze hoeven niet geprikt te worden.
Voor pups jonger dan drie maanden moet je een invoervergunning aanvragen. Deze hoeven niet geprikt te worden.

-
ien
- Erelid
- Contacteer:
Wilma, mag je zo wie zo met een titer boven de 0.5 zweden in? ongeacht recent geënt of niet?Wilma schreef:Als je een goede uitslag hebt, mag je direct Zweden in.
die van mij gaven na 3 jaar een enting nog 2.0 aan, als de titer hoog genoeg is moet het dan toch kunnen??
weet jij dat?

- Wilma
- Zeer actief
- Contacteer:
Als je een goeie uitslag hebt, dus boven 0,5 en je laat de hond binnen de termijn enten die door de fabrikant voorgeschreven is, mag je Zweden in.
Mits alles natuurlijk wel zorgvuldig in het entingsboekje is ingevuld.
Mits alles natuurlijk wel zorgvuldig in het entingsboekje is ingevuld.

- Carma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising labrador/bordercollie
Bij Nobivac gebeurd het vaker dat de titer na 1 enting te laag is. Met name bij jonge honden, die voor het eerst geent worden is de titer vaak te laag. Bij Luka was dit ook het geval. Bij jonge honden die naar "titerland" gaan zou je kunnen overwegen om de enting te herhalen na 1 maand en dan pas te titeren.

- Eastmoor
- Actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
- blacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
- Aantal honden: 3
Onze DA vertelde dat de titer eigenlijk altijd te laag is dus haar advies was enten en in het boekje zetten en twee weken voor de bloed afname nog eens enten.(en niet in het boekje zetten) Dit werkte prima en de titer was 1.5 mooi hoog dus voor Noorwegen. Door een fout van mijn kant (er hadden geen 120 dagen tussen gezeten) moest ik echter nog eens laten prikken 4 weken later gaf de titer aan 0.55 dus net genoeg 
Ook hier Nobivac.
Ook hier Nobivac.
-
Tulp
- Zeer actief
-
Tulp
- Zeer actief
Als ik dit lees staat er toch echt dat je 6 maanden moet wachten of niet?
http://www.dogsincluded.nl/invoer/gb.htm
-
Trixi
- Actief
- Mijn ras(sen): Border collie, markiesje, wocker
- Aantal honden: 5
- Hutsje
- Zeer actief
je moet die tijd na de enting wachten voor je het bloedonderzoek mag doen. dat geldt oo voor zweden.Tulp schreef:Als ik dit lees staat er toch echt dat je 6 maanden moet wachten of niet?

-
Tulp
- Zeer actief
-
Tulp
- Zeer actief