Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
slikken en likken
Moderator: moderatorteam
- roy
- Zeer actief
slikken en likken
Merk nu aan Roy dat hij veel en lang slik en likbewegingen maakt, net alsof hij zijn bek steeds aflikt.
Wie heeft hier een verklaring voor? Wil niet meteen panieken, maar hij wordt ook een dagje ouder.
yvonne
Wie heeft hier een verklaring voor? Wil niet meteen panieken, maar hij wordt ook een dagje ouder.
yvonne
- Sly~Byron
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Sharpei
- Contacteer:
- Rami
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
- Aantal honden: 2
- Kaiou
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Barbet
- Aantal honden: 1
- roy
- Zeer actief
ik heb eerlijk gezegd geen idee, hij eet alles, goede ontlasting.Rami schreef:Slikken en bek aflikken doen honden vaak als ze misselijk zijn.
Heeft 'ie misschien last van zijn maag/spijsvertering?
Zijn hoofd is niet warm, maar zijn snuit voelt heet aan, ships, denk dat ik toch even bellen ga.
yvonne
- roy
- Zeer actief
- Rami
- Zeer actief
Wat ook nog kan is een ontsteking in de bek, van een kies bijvoorbeeld. Dat zou wel die warme snuit kunnen verklaren.roy schreef:ik heb eerlijk gezegd geen idee, hij eet alles, goede ontlasting.Rami schreef:Slikken en bek aflikken doen honden vaak als ze misselijk zijn.
Heeft 'ie misschien last van zijn maag/spijsvertering?
Zijn hoofd is niet warm, maar zijn snuit voelt heet aan, ships, denk dat ik toch even bellen ga.
yvonne
En als je het niet vertrouwt inderdaad gewoon even bellen met je da.
- Rami
- Zeer actief
-
jelle
- Zeer actief
ik zou me eerder zorgen maken over het stukbijten van de thermometer dan over of dat wel de juiste temperatuur aangeeft. De dierenarts duwt hem toch iha gewoon in het achterste van een dier...
Koorts en misselijkheid hoeven overigens niet altijd samen te gaan he.
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
- roy
- Zeer actief
- Rami
- Zeer actief
Dat is niet echt betrouwbaar, ben ik bang. 37,4 is volgens mij vrij normaal.roy schreef:Dat laat hij niet toe, verdorie, via de bek geeft het 37.4Rami schreef:Nee, dat moet echt in de anus.roy schreef:kan ik hem in de bek temeraturen of geeft dat geen eerlijk beeld?
yvonne
yvonne
Normaal (voor een hond) is zo tussen 38 en 39.
Laatst gewijzigd door Rami op 17 feb 2009 15:27, 1 keer totaal gewijzigd.
- roy
- Zeer actief
Ik heb maar zo'n huis tuin en keuken ding die niet meteen meet die moet je dus even in zijn kont laten en dat laat hij hier niet toe.jelle schreef:ik zou me eerder zorgen maken over het stukbijten van de thermometer dan over of dat wel de juiste temperatuur aangeeft. De dierenarts duwt hem toch iha gewoon in het achterste van een dier...
yvonne
- roy
- Zeer actief
Ow wat ben ik een leek op medisch gebied, DA gebeld, denkt aan wat verkeerds gegeten, denk ik ook, hij heeft gister inderdaad wat van straat gevroten, ik moest even in zijn bek kijken maar zie niks raars, ja de achterkant van de tong is blauw, is dit normaal, morgen een afspraak bij de DA, ik heb een noodnummer gekregen voor vanavond als het echt slecht gaat.
yvonne
yvonne
- Rami
- Zeer actief
Iets van de straat vreten en dan misselijk zijn is een combinatie die hier ook nog al eens voorkomt. Houd hem maar een beetje in de gaten. Misschien even naar buiten om gras te vreten o.i.d.?roy schreef:Ow wat ben ik een leek op medisch gebied, DA gebeld, denkt aan wat verkeerds gegeten, denk ik ook, hij heeft gister inderdaad wat van straat gevroten, ik moest even in zijn bek kijken maar zie niks raars, ja de achterkant van de tong is blauw, is dit normaal, morgen een afspraak bij de DA, ik heb een noodnummer gekregen voor vanavond als het echt slecht gaat.
yvonne
En dat blauwe, is dat geen pigmentvlek?
- roy
- Zeer actief
Nee het lijkt wel een blauwe laag op zijn tong, zit misschien weer te stressen te vlug, maar een vergiftiging wil ik niet meemaken, nou heeft hij zo zijn buien dat ie alles van de straat vreet en dan weken weer niet.Rami schreef:Iets van de straat vreten en dan misselijk zijn is een combinatie die hier ook nog al eens voorkomt. Houd hem maar een beetje in de gaten. Misschien even naar buiten om gras te vreten o.i.d.?roy schreef:Ow wat ben ik een leek op medisch gebied, DA gebeld, denkt aan wat verkeerds gegeten, denk ik ook, hij heeft gister inderdaad wat van straat gevroten, ik moest even in zijn bek kijken maar zie niks raars, ja de achterkant van de tong is blauw, is dit normaal, morgen een afspraak bij de DA, ik heb een noodnummer gekregen voor vanavond als het echt slecht gaat.
yvonne
Over het algemeen is hij hier goed in te sturen nee is nee en los doet hij ook, dus vaak zie ik wat hij vreten wou, nu dook hij in de bosjes en hap slik weg, stom dat ik hem niet heb laten spugen denk ik nu.
yvonne
- Rami
- Zeer actief
De tong zelf is niet blauw aan het verkleuren hè? En hij is verder niet onrustig, haalt niet raar adem?roy schreef:Nee het lijkt wel een blauwe laag op zijn tong, zit misschien weer te stressen te vlug, maar een vergiftiging wil ik niet meemaken, nou heeft hij zo zijn buien dat ie alles van de straat vreet en dan weken weer niet.Rami schreef:Iets van de straat vreten en dan misselijk zijn is een combinatie die hier ook nog al eens voorkomt. Houd hem maar een beetje in de gaten. Misschien even naar buiten om gras te vreten o.i.d.?roy schreef:Ow wat ben ik een leek op medisch gebied, DA gebeld, denkt aan wat verkeerds gegeten, denk ik ook, hij heeft gister inderdaad wat van straat gevroten, ik moest even in zijn bek kijken maar zie niks raars, ja de achterkant van de tong is blauw, is dit normaal, morgen een afspraak bij de DA, ik heb een noodnummer gekregen voor vanavond als het echt slecht gaat.
yvonne
Over het algemeen is hij hier goed in te sturen nee is nee en los doet hij ook, dus vaak zie ik wat hij vreten wou, nu dook hij in de bosjes en hap slik weg, stom dat ik hem niet heb laten spugen denk ik nu.
yvonne
- roy
- Zeer actief
Nee hij verre van onrustig, juist heel rustig in huis, is hij anders ook altijd hoor.
Moet zeggen dat hij wel af en toe raar naar adem hapt, net alsof hij stikt en dan vaak ook niest
Dit gebeurd allen als hij op zijn zei ligt te slapen dan wordt hij wakker en is het even adem happen, ik kan het moeilijk uitleggen, dit had hij gisteravond nog, vandaag niet gezien terwijl ik de hele dag bij hem ben.
yvonne
Moet zeggen dat hij wel af en toe raar naar adem hapt, net alsof hij stikt en dan vaak ook niest
Dit gebeurd allen als hij op zijn zei ligt te slapen dan wordt hij wakker en is het even adem happen, ik kan het moeilijk uitleggen, dit had hij gisteravond nog, vandaag niet gezien terwijl ik de hele dag bij hem ben.
yvonne
- Rami
- Zeer actief
Ik vraag het omdat een tong die blauw aan het kleuren is kan duiden op benauwdheid. Maar dan wordt echt de tong zelf blauw. En jij hebt het over iets blauws wat op de tong ligt, dus het is vast wat anders.roy schreef:Nee hij verre van onrustig, juist heel rustig in huis, is hij anders ook altijd hoor.
Moet zeggen dat hij wel af en toe raar naar adem hapt, net alsof hij stikt en dan vaak ook niest![]()
yvonne
Houd hem gewoon een beetje in de gaten. Als Roy verder 'normaal' is, zou ik het - als het mijn hond was - ook nog even aankijken. En bij twijfel bellen met de da.
- roy
- Zeer actief
Nou ik vertrouw het niet meer na je verhaal, helemaal omdat hij dus wel benauwd lijkt soms ik heb mijn afspraken afgezegd voor vanaaf ik blijf bij mijn manneke kijk steeds of ik de tong blauwer zie worden en ga morgen naar de DA, wat ik blauw vind lijken hoeft niet zo te zijn maar ik neem het risico niet, we gaan hem even laten onderzoeken.Rami schreef:Ik vraag het omdat een tong die blauw aan het kleuren is kan duiden op benauwdheid. Maar dan wordt echt de tong zelf blauw. En jij hebt het over iets blauws wat op de tong ligt, dus het is vast wat anders.roy schreef:Nee hij verre van onrustig, juist heel rustig in huis, is hij anders ook altijd hoor.
Moet zeggen dat hij wel af en toe raar naar adem hapt, net alsof hij stikt en dan vaak ook niest![]()
yvonne
Houd hem gewoon een beetje in de gaten. Als Roy verder 'normaal' is, zou ik het - als het mijn hond was - ook nog even aankijken. En bij twijfel bellen met de da.
Het voelt niet goed
Dankjewel voor het meedenken
yvonne
- freskin
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): schotse herder, SWH
Het naar adem happen zou ook nog reversed sneezing kunnen zijn....Dat zou kunnen wijzen dat hem iets irriteert in de keel of neus(omdat je schrijft dat hij ook niest...)
Ik zou hem inderdaad maar even in de gaten houden en morgenochtend maar even na laten kijken bij de da. Maar als hij vanavond meer rare dingen gaat vertonen zou ik vanavond nog naar een da gaan. Hopelijk valt het allemaal mee.
Sterkte met Roy!
edit* als de tong echt blauw is zou ik niet wachten tot morgenochtend.....
Ik zou hem inderdaad maar even in de gaten houden en morgenochtend maar even na laten kijken bij de da. Maar als hij vanavond meer rare dingen gaat vertonen zou ik vanavond nog naar een da gaan. Hopelijk valt het allemaal mee.
Sterkte met Roy!
edit* als de tong echt blauw is zou ik niet wachten tot morgenochtend.....
groetjes, ingrid
TARAK
TARAK- roy
- Zeer actief
Ik ga nog eens goed naar de tong kijken, dat naar adem happen heeft hij al even, gaf er niet zoveel aandacht aan, want ik ken Roy nu wel zo'n beetje, ik bedoel hiermee te zeggen dat ik goed aan hem merk als hij niet lekker is, en dat is nu toch wel hoor, hij heeft nu ook dat hij af en toe zeg maar wil overgeven maar er niks komt
, in mijn ogen is hij ook te duf, slaapt allen maar, maar wil wel steeds op een andere plek liggen.
De afspraak voor morgen staat bij de DA.
Ben net even buiten geweest ik hoopte dat hij gras ging eten zodat hij gaat spugen, maar blijkbaar is hij toch niet echt misselijk.
He bah, konden ze maar praten....
yvonne
De afspraak voor morgen staat bij de DA.
Ben net even buiten geweest ik hoopte dat hij gras ging eten zodat hij gaat spugen, maar blijkbaar is hij toch niet echt misselijk.
He bah, konden ze maar praten....
yvonne
- roy
- Zeer actief
Nou da was me het nachtje wel, het zit me niet lekker toch dus ik ben maar op de bank bij Roy gaan liggen, hij ligt gewoon met zijn ogen open en dan lijkt het net of hij aan het dromen is, schokken, dit doet hij ook als hij echt slaapt, ik heb het alleen nog nooit met zijn ogen open gezien
Hij ademde ook een beetje zwaar vanacht af en toe met een piepend geluid, nou moet ik zeggen dat als je je al zorgen maakt ik misschien wel te veel zie en hoor, tong is voor zover ik zien kan niet blauwer geworden.
We gaan vanmiddag naar de DA, laten we hem weer even helemaal onderzoeken.
Ik zat zelf te denken kan het niet zijn slokdarm zijn door de jarenlange pijnstilling, dat hij daarom af en toe zo stikt en kokhalst?
Ik vind het fijn dat jullie meedenken dan ga ik buiten wat ik ervan denk, niet helemaal blanco naar de DA toe.
yvonne
Hij ademde ook een beetje zwaar vanacht af en toe met een piepend geluid, nou moet ik zeggen dat als je je al zorgen maakt ik misschien wel te veel zie en hoor, tong is voor zover ik zien kan niet blauwer geworden.
We gaan vanmiddag naar de DA, laten we hem weer even helemaal onderzoeken.
Ik zat zelf te denken kan het niet zijn slokdarm zijn door de jarenlange pijnstilling, dat hij daarom af en toe zo stikt en kokhalst?
Ik vind het fijn dat jullie meedenken dan ga ik buiten wat ik ervan denk, niet helemaal blanco naar de DA toe.
yvonne
- Rami
- Zeer actief
- freskin
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): schotse herder, SWH
- roy
- Zeer actief
Pff wat een toestand, ons eigen DA die aan het asiel verbonden is zit twee dagen in Almere en drie dagen in Hilversum.
Vandaag hadden we niet ons eigen DA maar een ander, tja, tja,tja, was het vage klachten, hart klonk ok, longen ook voor zover je dat horen kan, alleen zijn pols was wat aan de zwakke kant.
Ik kwam zelf op een gegeven moment met reserve sneezing en eigenlijk wist ze het niet, omdat ze er niet bij is op het moment dat Roy zo raar doet........
Het leek haar handig om wat foto's te laten maken, maar dit apperatuur hebben ze niet in Almere maar in Hilversum, of we konden weer naar de kiniek hier in Almere voor de foto en dan later terug naar de DA voor het bekijken.
Beetje overrompeld hebben we de afspraak laten maken in Almere voor de foto volgende week.
Nu thuis ben ik er niet gerust op temeer omdat Roy's eigen DA hem nu door en door kent, dus ik heb net gebeld met Hilversum en een afspraak gemaakt bij ons eigen DA voor de foto en de uitslag in Hilversum.
Niks narcose......., wat ze wel hier in Almere als advies geven, tja het is dan ook wel een enge Heddur
yvonne
Vandaag hadden we niet ons eigen DA maar een ander, tja, tja,tja, was het vage klachten, hart klonk ok, longen ook voor zover je dat horen kan, alleen zijn pols was wat aan de zwakke kant.
Ik kwam zelf op een gegeven moment met reserve sneezing en eigenlijk wist ze het niet, omdat ze er niet bij is op het moment dat Roy zo raar doet........
Het leek haar handig om wat foto's te laten maken, maar dit apperatuur hebben ze niet in Almere maar in Hilversum, of we konden weer naar de kiniek hier in Almere voor de foto en dan later terug naar de DA voor het bekijken.
Beetje overrompeld hebben we de afspraak laten maken in Almere voor de foto volgende week.
Nu thuis ben ik er niet gerust op temeer omdat Roy's eigen DA hem nu door en door kent, dus ik heb net gebeld met Hilversum en een afspraak gemaakt bij ons eigen DA voor de foto en de uitslag in Hilversum.
Niks narcose......., wat ze wel hier in Almere als advies geven, tja het is dan ook wel een enge Heddur
yvonne
- Ri@nne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Baasje van Kai, mijn kleine boefje.
- roy
- Zeer actief
Het gaat wel, door de paniek van van de week van het net lijken of Roy stikte, kon ik niet goed uitleggen aan de DA wat er nou precies gebeurde en hoe.
Nu een aantal dagen thuis, gebeurd het als hij ligt te slapen op zijn zij hij komt dan omhoog en is het heel erg hard door zijn neus ademenen , het soort stik effect maar door zijn neus, soms komt hij overeind en geeft een kokhals beweging met geluid, zonder dat er wat uitkomt.
Ik ben thuis dus kan hem goed opserveren en volgende week dus wordt de rontgen gemaakt bij ons eigen DA.
Af en toe begint hij vreleijk te hijgen wat voor mij toch een teken is dat hij het benauwd heeft, of toch erge pijn van zijn artrose, ik vind het lastig..........
Hij had verder geen koorts en die blauwe tong was wel dus inderdaad een pigmentvlek, oeps.
Lief dat je er aan denkt
yvonne
Nu een aantal dagen thuis, gebeurd het als hij ligt te slapen op zijn zij hij komt dan omhoog en is het heel erg hard door zijn neus ademenen , het soort stik effect maar door zijn neus, soms komt hij overeind en geeft een kokhals beweging met geluid, zonder dat er wat uitkomt.
Ik ben thuis dus kan hem goed opserveren en volgende week dus wordt de rontgen gemaakt bij ons eigen DA.
Af en toe begint hij vreleijk te hijgen wat voor mij toch een teken is dat hij het benauwd heeft, of toch erge pijn van zijn artrose, ik vind het lastig..........
Hij had verder geen koorts en die blauwe tong was wel dus inderdaad een pigmentvlek, oeps.
Lief dat je er aan denkt
yvonne
- Ri@nne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Baasje van Kai, mijn kleine boefje.
-
S@ndr@
- Zeer actief
- roy
- Zeer actief
Ja hij krijgt dagelijks Rimadyl maar ook dit kon volgens die DA dus niet daardoor komen.S@ndr@ schreef:Krijgt hij piijnstillers ergens voor, want dat kan precies net alles veroorzaken wat je beschrijft in je openings topic- ik noem maar een dwarsstraat hoor
Ik hoop dat we bij ons eigen DA wat verder komen en zowieso ben ik nu een voorstander van de foto's maken, temeer omdat hij ouder wordt, en inderdaad al een tijd aan de pijnstilling zit, dus we laten de longen en het hart nakijken, mocht hier niks uitkomen en mijn DA vertrouwd het niet dan gaan we verder bloedonderzoek doen.
yvonne

Bonnie 09-05-'99 ~ 06-09-'15