Vandaag een lange dag werken. Rex had een druk weekend, zaterdag 3 kleine hondjes om op te passen, waarvan er 1 bleef slapen. Zondag nadat die kleine was opgehaald met zijn vriendinnetje Dayita gespeeld. Lekker naar het strand geweest. Zij is er altijd de hele zondag.
Rex was vanmorgen erg sloom (zoals meestal als hij zo'n hele zondag Dayita over de vloer heeft gehad). Nu moest ik een lange dag werken, dus mijn vriendin zou hem vandaag even uitlaten. Die belde mij dus op dat hij zijn hele maaltijd had uitgespuugd en heel veel slijm. Het koste haar ook een hele keukenrol om dit op te ruimen, dus best veel. Op zich maakte ik me nog niet zoveel zorgen.
Toen ik vanavond thuis kwam lag er dus alweer een hele grote plas slijm. Affijn, opgeruimd en naar buiten met Rex. Het regende en normaal is het ff snel plassen en weer naar huis als het regent. Nu bleef hij maar op het gras staan, z'n oren laten hangen. Wilde niet meer lopen en al helemaal niet meer naar binnen. Uiteindelijk nog 3x een plasje slijm gespuugd en ging hij mee naar binnen. Maar dat ging niet van harte.
Binnen wilde hij niks eten, zelfs geen rodiworst of Frolic. Nou als hij dat laat staan is hij echt goed misselijk. Uiteindelijk een aardige slok water gedronken en nog geen 10 minuten later weer een plas slijm. Hij ligt nu eindelijk even te slapen.
Hij kijkt echt zo triest uit z'n ogen en z'n neus is vrij droog.
Iemand suggesties?
Hij heeft een soortgelijk iets ook een aantal jaar geleden gehad, 16x gespuugd in zo'n 3-4 uur tijd. Volgens de DA was het een virusje. Zonder medicijnen was hij de volgende dag al zo goed als volledig hersteld.
Morgen moet ik ook een lange dag werken en gaat diezelfde vriendin even kijken en als hij nog niet fit is neemt ze hem mee. 's Middags komt m'n moeder ook langs en die neemt hem zowiezo mee als mijn vriendin dat nog niet gedaan heeft. Want ik durf hem natuurlijk niet alleen te laten als hij er zo belabberd aan toe is.....
Hopelijk knapt mijn oude mannetje toch snel weer op. Ik heb hem echt nog nooit zo ziek en zielig gezien.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Rexy spuugt
Moderator: moderatorteam
- Rexy
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Duitse Herder (heb zelf een kruising DH X DH/Lab)
Australian Shepherd (lease-hond)
Saarloos Wolfhond (heb ik zelf niet) - Locatie: Westland
- Contacteer:
- freskin
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): schotse herder, SWH
- Aantal honden: 2
- Hanneke2
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
- Suuz!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendeen
- Aantal honden: 3
Bij de DA zitten hiervoor vind ik wat overdreven. Maar ik ben er persoonlijk wel van dat als ze niet lekker zijn, ik ze ook niet alleen laat.
Ik vraag me alleen even af, waar heb je op het strand gelopen? Ik ben van het weekend namelijk op scheveningen geweest, samen met Sorbonne van mij, en die heeft zondag avond zijn hele maag leeg gespuugd. Begon met 1 grote braak, en daarna overal kleine beetjes. Opruimen had ik zelfs nog wel meer nodig dan een keukenrol
. Ook Sorbonne was wat slomig had ik het idee, en bleef ellenlang staan ruiken op het gras waar die nu een plasje moest doen. Overigens was dat de volgende dag gelukkig over bij hem.
Het kunnen verschillende dingen zijn, of idd een virusje. Of misschien heeft hij zeewater gedronken waardoor die is gaan spugen, en misselijk is geworden. Kan beide. Hou het gewoon even in de gaten. Sorbonne was er vrij vlot overheen. Maar ook die wilde idd geen koekje of brood of wat dan ook. Terwijl ie er normaal als de kippen bij is
Ik vraag me alleen even af, waar heb je op het strand gelopen? Ik ben van het weekend namelijk op scheveningen geweest, samen met Sorbonne van mij, en die heeft zondag avond zijn hele maag leeg gespuugd. Begon met 1 grote braak, en daarna overal kleine beetjes. Opruimen had ik zelfs nog wel meer nodig dan een keukenrol
Het kunnen verschillende dingen zijn, of idd een virusje. Of misschien heeft hij zeewater gedronken waardoor die is gaan spugen, en misselijk is geworden. Kan beide. Hou het gewoon even in de gaten. Sorbonne was er vrij vlot overheen. Maar ook die wilde idd geen koekje of brood of wat dan ook. Terwijl ie er normaal als de kippen bij is
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
TARAK