Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

zeewier

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

*kelly*
Zeer actief

zeewier

Ongelezen bericht door *kelly* »

ik zat eens op de site van dursydog te kijken en kwam toen zeewier tegen voor de hond.
Daar stond bij dat het ook effectief is tegen tandsteen ed.
Nu wil het geval dat Sanne best wel aanleg heeft voor tandsteen en ook niet altijd al te fris uit dr giecheltje ruikt :pffff:
Iemand ervaringen hiermee??
Zeewier biedt stoffen die belangrijk zijn voor een goede haarstructuur en lijkt een gunstig effect te hebben op de pigmentatie van de vacht. Vooral bij honden met een donkere vacht kan zeewier bijdragen aan een diepe kleur en stralende glans. Zeewier is één van de rijkste natuurproducten als het gaat om het brede scala aan mineralen, sporenelementen en aminozuren. Zeewier ondersteunt de stofwisseling en het immuunsysteem en heeft een direct effect op de vitaliteit, uitstraling en prestaties. Daarnaast is zeewier goed voor het gebit van uw hond. Uit onderzoek blijkt dat maar liefst 85% van de volwassen honden gebits- of tandvleesproblemen heeft! Zonder goede gebitsverzorging ontstaat er tandplak en later tandsteen. Tandplak zit vol bacteriën die ontstekingen aan het tandvlees kunnen veroorzaken, met als gevolg los zittende tanden en mogelijk ook tandverlies. Een slechte adem, moeilijk kauwen en gevoelig tandvlees zijn aanwijzingen voor gebitsproblemen. Uit onderzoek is gebleken dat zeewier het ontstaan van tandplak en tandsteen verminderd. Tevens helpt zeewier bij het oplossen van reeds bestaand tandplak.
"Mensen kunnen fouten maken, honden kunnen vergeven."

Afbeelding

"De enige fout van een hond is dat hij geen honderd jaar kan worden."
Ennath
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising BC x Friese Stijfkop: Iara
Newfounlander met klein beetje Lab: Komo
Hoogbejaarde teckel: Sjoske
En binnenkort: Digna!
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Ennath »

Op mijn speurclubje zweren ze erbij.

Op mijn speurclubje zweren ze ook bij brokken.....
......en bij honden zo vroeg mogelijk (voor 8 maanden) castreren.

Maw IK geloof er niet zo in, maar wat let je om het een keertje te proberen :wink:
*kelly*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *kelly* »

nouja ik bestel het gewoon een keer, kwaad zal het vast niet kunnen :wink:
"Mensen kunnen fouten maken, honden kunnen vergeven."

Afbeelding

"De enige fout van een hond is dat hij geen honderd jaar kan worden."
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Toen we Biry kregen, kregen we ook een fles zeewier van haar fokster mee. Later hebben we het nog een aantal keer bijgekocht (bij de fokster), maar daar zijn we mee gestopt. Ik merk weinig verschil. Biry heeft nooit veel last van tandsteen gehad, maar of dat nu door dat zeewier komt :19:
Veel of weinig last hebben van tandsteen is volgens mij voor het grootste gedeelte een erfelijk iets.

Maar een keertje bestellen kan geen kwaad natuurlijk :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”